سلامت و دانش

آمادگی هلال احمر برای واکسیناسیون اتباع خارجی/ ارایه خدمات درمانی در زرنج افغانستان

رئیس جمعیت های هلال احمر با اشاره به ادامه خدمات مرکز درمانی هلال احمر در زرنج ، از آمادگی این جمعیت برای واکسیناسیون اتباع خارجی نیز خبر داد.

به گزارش دکترنامه و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ؛ دکتر کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر ، در دیدار با یوهان نس بائر ، رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران ، زمینه های همکاری بین این کمیته و جمعیت هلال احمر را مورد بررسی قرار داد.

رئیس جمعیتهای هلال احمر در این جلسه با اشاره به فعالیتهای گسترده هلال احمر در داخل و عرصه بین المللی گفت: بیشتر فعالیتهای جمعیتهای هلال احمر در 18 ماه گذشته بر مبارزه متمرکز بوده است. کرونا. ” در این زمینه ، ما به وزارت بهداشت کمک می کنیم و خدمات زیادی در این زمینه ارائه می دهیم. در این صورت 70 درصد واکسن های وارداتی توسط هلال احمر وارد می شود. در این راستا ، علاوه بر کمک نهادهای داخلی ، سازمان های بین المللی نیز به جمعیت هلال احمر ایران کمک زیادی کرده اند تا واکسیناسیون ملی علیه تاج گذاری را راه اندازی کنند.

وی همچنین به بحران در افغانستان اشاره کرد و رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در دو ماه گذشته و در پی تشدید درگیری ها در افغانستان ، هلال احمر کمک های زیادی به پناهندگان افغان کرده و پناهندگان را در خود جای داده است. در اردوگاه های موقت ” به

همتی با اشاره به بازدید از مرز میلک ، آخرین وضعیت امدادرسانی به مهاجرین افغان را تشریح کرد و گفت: مرکز درمانی هلال احمر در زرنج افغانستان به دلیل نگرانی های امنیتی تنها 3 روز تعطیل بود اما به زودی این مرکز بازگشایی شد و اکنون در حال ارائه خدمات به بیماران افغانستان است.

یوهان نص باوئر نیز در این نشست اظهار داشت: ما همکاری با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار می دانیم و آماده همکاری در همه زمینه ها هستیم. ما همچنین کمک های فنی و ملی برای مبارزه با کرونا و کمک به مهاجران افغان ارائه خواهیم داد.

موضوع واکسیناسیون مهاجران و پناهندگان نیز در این نشست مطرح شد و هلال احمر آمادگی خود را برای ورود به میدان اعلام کرد. همتی در این باره گفت: هلال احمر آمادگی واردات واکسن برای واکسیناسیون اتباع خارجی را دارد و همه پناهندگان قانونی و غیرقانونی برای جلوگیری از شیوع کرونا در داخل کشور و تامین سلامت مهاجران واکسینه می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا