اقتصادیکسب و کار ویژه

آموزش سئو رایگان چگونه است؟

آیا می توانم سئو را یاد بگیرم و به درآمد برسم؟

کسب درآمد از وبسایت به ” هــنــر ” نیاز دارد ، هنری که از صبور بودن شروع می شود و به کسب تخصص های بیشتر ختم می شود. باید بدانید که از طریق وب می توانید خیلی زود ثروتمند شوید اما این اتفاق نیازمند هنری اکتسابی است که با تلاش بدست می آید. این دوره آموزشی شما را به این هنر نزدیک خواهند کرد. جهت آموزش سئو رایگان به سایت مراجعه کنید.

این دوره از کاملترین آموزش های حوزه سئو با بیان ساده می باشد ، ما در این آموزش سرمایه گذاری زیادی روی موفقیت بلندمدت کرده ایم. همچنین این دوره آموزشی نکات شیوایی را از ارائه کرده است که می تواند به شما کمک کند.

گوگل روبات و موتوری سریع و هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

خزنده های گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را سئو داخلی می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.

کاملترین آموزش سئو در سایت ابزار وردپرس بصورت رایگان

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی بسیار زمانبر و نیازمند تلاش بسیار زیاد است. تکنیک ها و سبک های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای کسب رتبه در سئو هر سایت نیازمند 3 فاکتور اصلی هستیم که عبارتند از:

کارا بودن سایت وردپرسی ، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

برای یادگیری سئو چقدر زمان لازم است؟

همه چیز بر مبنای تخصص و تمرین و تلاش محاسبه می شود ، فقط با دیدن آموزش نمی توان انتظار داشت موفقیتی حاصل شود. شما باید مدت ها تلاش کنید و از این طریق تجربه بدست بیاورید. فاکتور های سئو باید عادت همیشگی شما شوند تا آنها را در سایت ها بکار ببرید.

کسب رضایت کاربر و کسب رضایت موتور‌های جستوجو دو عاملی است که یک سایت را به موفقیت نزدیک می‌کند.

به گفته وبین سئو سئو مهم‌ترین عامل برای رسیدن به این اهداف است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کرده‌اید، که هیچ کاربری به سراغ آن نمی‌آید، به مانند این که شما یک فروشگاه مدرن و مجهز را در جایی احداث کنید که هیچ آدمی از آن‌جا رد نمی شود! پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. سئو بهترین و کارآمدترین راه برای جلب نظر جامعه هدف است.

با استفاده از آموزش سئو به راحتی می‌توان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد می‌آورد و آن‌ها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای سایت شما قائل می‌شوند.

از این رو با آموزش سئو 0 تا 100 کاربران و موتور‌های جستوجو را می‌توانید مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهم‌ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.

در این مقاله می‌توانید تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید و بعد از آن با بالا زدن آستین‌های خود، برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید! مجموعه ما در زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما پیاده سازی کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آموزش سئو به دست آورید و از آن برای بهبود رتبه های وبسایت خود استفاده نمایید.

چرا سئو مهمه و آموزش سئو رو باید از همین حالا شروع کرد؟

اگر هنوز به این موضوع شک داری که سئو اهمیتی نداره و نمیتونه به کسب و کار تو کمک کنه یا درآمدت رو افزایش بده، پیشنهاد میکنم این ویدیو رو مشاهده کنی تا قشنگ با جریان و بحث سئو آشنا بشی.

اینجاس که میگن، سئو از نون شب هم برای کسب و کارها تو سال 2022 واجب تره.

اهمیت یادگیری سئو چیست؟ چرا باید سئو را بیاموزیم؟

مهم ترین هدف و اهمیت آموزش سئو،‌ افزایش محبوبیت، اعتبار برند (برندسازی) و فروش یا درآمدزایی مهارتی از طریق فضای مجازی است. امروزه یادگیری سئو از آنجایی مهم است که تعداد کاربران فضای مجازی با توجه به آخرین آمارها در سال 2023 به بیش از 5.18 میلیارد نفر معادل با 64.4 درصد از کل جمعیت جهان رسیده است. این آمار نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی در یک دهه گذشته بیش از 2.1 برابر افزایش یافته‌اند. از سوی دیگر،‌ میزان فروش اینترنتی در طی این مدت از عدد 1.33 میلیارد دلار به 6.5 برابر این رقم رسیده‌ است. این موضوع نشان می‌دهد فضای مجازی رشد بسیار بزرگی در سال‌های اخیر داشته و این رشد ادامه دار است. بنابراین کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در این فضا سهمی گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشند. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر با مفهوم سئو آشنا باشید و بتوانید از طریق آن خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید،‌ زمینه فروش و کسب درآمد در هرکشوری برای شما فراهم خواهد بود.

از سوی دیگر آموزش کسب درآمد از سئو می‌تواند دریچه‌ای از مهارت‌ها و فرصت‌ها را باز کند که هرفرد بسته به توانایی خود، قادر است به نحوی از آن استفاده نماید. آموزش سئو می‌تواند شما را به یک متخصص سئو برای ارائه خدمات آنلاین بهینه سازی سایت تبدیل کرده یا آنکه درآمد و فروش‌تان را از طریق سئو سایت‌های فروشگاهی،‌ شرکتی و برندسازی آنها بیشتر کند. این کار هم به صورت پروژه‌ای، سهیم شدن در سود فروش، هم با آموزش و یا ارائه خدمات قابل انجام است.

یادگیری سئو سایت از نظر متخصصین SEO بین المللی چقدر مهم است؟

اگر می‌خواهید اهمیت آموزش سئو را بدانید، می‌توان به چند نظر مهم از سوی متخصصین این حوزه اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • برایان دین: Brian Dean یکی از متخصصین سئو است که همه ما او را با وب سایت بکلینکو می‌شناسیم. این فرد در رابطه با اهمیت سئو به 4 مورد مهم اشاره می‌کند که عبارتند از:‌ هدایت ترافیک هدفمند به سایت،‌ ایجاد اعتماد و اعتبار،‌ افزایش آگاهی از برند و جلوتر رفتن از رقبا.
  • نیل پاتل:‌ یکی دیگر از متخصصین سئو و دیجیتال مارکتینگ،‌ Neil Patel نام دارد که ایشان در مورد اهمیت سئو می‌گوید:‌ سئو منجر به جستجوی ارگانیک می‌شود و می‌تواند در اعتبار و اعتماد به کسب و کار کمک کند. سئو نرخ تبدیل را بالاتر برده و مزایای بلند مدتی دارد.
  • جان مولر:‌ این فرد، تحلیلگر و متخصص سئو گوگل است که در رابطه با اهمیت سئو برای کسب و کارها چنین می‌گوید: سئو به پیدا کردن مشتریان بالقوه برای کسب‌ و ‌کارها کمک می‌کند. سئو تجربه کاربری را بهبود داده و آنها را جلوتر از رقبایشان نگه می‌دارد. به طور کلی، از نظر جان مولر آموزش سئو و سرمایه گذاری بر آن به خصوص برای کسب‌ و کارها،‌ احتمال موفقیت آنلاین آنها را بیشتر کرده و به همین خاطر باید سئو بخش جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی باشد.

سئو چیست؟ مقدمه‌ای برای پیشرفت

سئو، یک منبع درآمد آینده است.

با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید. زیرا با ورود ویروس کرونا، مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد و اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده اند که باید دیگر آنلاین شوند.

حال فقط داشتن یک سایت کافی نیست، کسی که درآمد بیشتری می خواهد و دوست دارد سهم بازار خودش را بگیرید، بهترین گزینه سئو سایت می باشد.

شما می توانید با یادگرفتن سئو به راحتی، هر سایتی را به صفحه اول گوگل رسانده و به آن کسب و کار کمک کنید تا درآمد خود را چندین برابر افزایش دهند.

آیا همه سایت ها و کسب و کارها نیاز به آموزش سئو دارند؟

افزایش فروش و افزایش مشتری مهم‌ترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کار‌ها همواره به آن توجه دارند. آموزش سئو می‌‌تواند مهم‌ترین گام برای این امر باشد. با مثالی این موضوع را شفاف تر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید دو فروشگاه، محصولی مشابه را به فروش می‌رسانند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کند؟ بدون شک سایتی که رتبه‌ی بهتری در سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد.

از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند.

این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است.

شاید سوال بهتر این باشد که آیا صاحبان کسب وکار‌ها باید به صورت خود آموز سئو را یاد بگیرند و یا بهتر است که این مهم را به سئو کار‌ها بسپارند؟

برای جواب به این سوال باید گفت که هیچ کسی به اندازه خودتان دلسوز سایت و کسب و کارتان نیست و از این رو بهتر است که دست به کار شوید و خود با گذراندن دوره جامع آموزش سئو، بهترین استراتژی را برای موفقیت و پیشرفت سایت و کسب وکارتان بچینید.

اهمیت کسب رتبه های بالاتر در گوگل با آموزش سئو از صفر تا صد رایگان

درک اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) یکی از دلایلی است که می‌تواند شما را به آموزش این مهارت سوق دهد. اگر بخواهیم به درک درستی از این موضوع برسیم، بهتر است با مزیت‌های انجام این کار آشنا شوید که به شرح زیر می‌باشند:

معمولا سایت‌هایی که به برندسازی اهمیت می‌دهند، از طریق بالا آوردن نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدف آنها سرچ می‌کنند، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهند. مثلا اگر عبارت “آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)” را سرچ کنید، همواره نتایج SEOEDU را مشاهده می‌کنید.

کسب رتبه‌های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مداوم سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم، طراحی و دیزاین زیبای سایت از جمله مواردی هستند که می‌توانند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کنند.

اصول اولیه سئو سایت که باید حتما آن را بدانید کدامند؟

برای کار کردن در حوزه سئو،‌ ابتدا لازم است با مفهوم آشنا شوید که در این مقاله توضیحات آن داده شده است. پس از درک ساختار این موضوع که در ادامه به آن نیز اشاره می‌کنیم، لازم است نسبت به آموزش سئو و اصول آن بپردازید تا بتوانید یک درک درست از این کار داشته باشید. در این خصوص می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:‌

  • هدف سئو: مجموعه تمام اقداماتی که در این راستا انجام می‌شوند با اهدافی همچون بهینه سازی لینک بیلدینگ داخلی،‌ افزایش نرخ تبدیل،‌ افزایش مدت زمان بازدید سایت و تعداد کاربران آن،‌ کاهش نرخ فرار کاربر،‌ بهینه سازی تجربه کاربری و قوی‌تر کردن نام و قدرت برند و غیره صورت می‌گیرند.
  • تجربه کاربری: همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم،‌ هدف کلی گوگل از سئو، بهبود تجربه کاربری کاربران از جستجو در این پلتفرم است. منظور از این پارامتر، فراهم کردن یک بستر مناسب به گونه‌ای است که کاربر را از رسیدن به هدف خود در سایت گمراه نکند. این کار با ساده‌تر کردن navigation سایت،‌ ایجاد فیلد جستجو و بهینه سازی سرعت و غیره انجام می‌شود.
  • نرخ تبدیل یا Conversion Rate: مفهوم دیگری که باید در جریان آموزش سئو به اصول آن پایبند و متعهد باشید، نرخ تبدیل است. بدین معنا که بتوانید با به کارگیری تمام عناصر،‌ از طراحی پوسترها و حتی لحن محتوا گرفته تا قراردادن باتن‌های CTA،‌ مخاطب را به سایت جذب کنید.

از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. شما می‌توانید برای آشنایی با بخش مهمی از سکشن‌های سایت که در طراحی و راه اندازی این پلتفرم‌ها باید درنظر گرفته شوند،‌ در مقالات مجموعه SEOEDU مشاهده کنید. از جمله می‌توان به موضوعات ،‌ و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین بخش‌های سئو

در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد که شما می‌توانید توضیحات تکمیلی آنها را در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید.

  • کیورد ریسرچ
  • لینکسازی
  • بازاریابی محتوایی

مهم ترین الگوریتم های گوگل

هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط ‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را برای این موضوع روی کارآورده است.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتد تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می کنند.

از این رو با یادگیری آموزش سئو 0 تا 100 قادر خواهید بود با استفاده از تکنیک های مختلف نظر الگوریتم های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در سرچ ها برسید.

اگر محتوا‌ های سایت نظیر عکس، مقالات، ویدیو ‌ها و… از سایر سایت ‌ها کپی شده باشد، الگوریتم پاندا این اطلاعات را به موتور ‌های جستوجو گوگل اطلاع می ‌دهد. گوگل نیز برای آن که از رتبه گرفتن سایت‌ هایی که همواره مطالب خود را از جاهای دیگر کپی می‌کنند، جلوگیری کند، آن‌‌ها را هیچگاه در نتایج اولیه خود نشان نمی ‌دهد.

الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.

منظور از بازاریابی محتوا،‌ توسعه و توزیع محتوا در بخش‌های مختلف اعم از بلاگ،‌ پست‌های رسانه اجتماعی،‌ صفحات محصول و غیره است. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان و کاربران شما شود.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتم های مهم گوگل است که از آوریل 2012 به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل معرفی شده است. این الگوریتم تمام تمرکزش بر روی لینک های سایت و بک لینک های آن است.

اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح می دهیم. گوگل اهمیت بسیار بالایی برای بک لینک های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بسیار افزایش می یابد.

در کنار بک لینگ های خوب، بک لینک های مخرب نیز وجود دارد، که می تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته با آن نیز آشنا می شوید.

الگوریتم برت (Bert)

شما هنگامی که می خواهید موضوعی را در گوگل سرچ کنید از زبان رسمی استفاده می کنید و یا از زبان محاوره؟ ما در زندگی روزمره تمام مکالماتمان به صورت محاوره است و از این رو گوگل نیز الگوریتم برت را به وجود آورده تا بتواند راحت تر با انسان ها ارتباط برقرار کند.

از این رو این الگوریتم سبب می شود تا گوگل زبان انسان را راحت تر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئری کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش می دهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایت‌ هایی در نتایج گوگل رتبه خوبی داشتند که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کردند.

این موضوع کیفیت مقالات منتشر شده روی سایت ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می داد و کاربر به سختی می توانست مقاله باکیفیتی را پیدا کند و همچنین سایت هایی که به کیفیت محتواهای خود اهمیت می دادند هیچ گاه نتایج خوبی را در گوگل به دست نمی آوردند.

مرغ مگس خوار روی کار آمد تا شرایط را کاملا بر عکس کند. حال سایت هایی که از تعداد کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند، از طرف گوگل جریمه می شوند و رتبه آن ها کاهش می یابد. در مقابل سایت هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می رسند.

از این رو می توان گفت که امروزه تولید محتوا و سئو برای افزایش رتبه سایت بسیارلازم و ضروری هستند. در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتم های گوگل را بیان می کنیم.

الگوریتم کبوتر (Pigeon)

توجه به کلمات کلیدی و تولید محتوا کاملا سئو شده از زمانی که الگوریتم کبوتر پای خود را در دنیای الگوریتم های گوگل گذاشت رواج پیدا کرد. این الگوریتم زمانی که کاربر کلمه ای را سرچ می کند در سایت شما به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع می‌ گردد و در صورت وجود چنین کلمه ای آن را به گوگل اطلاع می دهد.

گوگل نیز به دلیل وجود کلمات کلیدی مهم و پرکاربرد در سایتان، رتبه شما را در نتایج خود بالاتر می برد.

این الگوریتم ساختار کلیه‌ی سایت هایی که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار می ‌دهد و آن‌هایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بی ارزشی محسوب می ‌شوند را از نتایج گوگل حذف می ‌کند.

دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری برخی از سایت ‌ها بوده است. از این رو باید به نکاتی پس از گذراندن دوره جامع آموزش سئو توجه کنید که هیچگاه به دام این الگوریتم بی رحم نیوفتید. از جمله این نکات می‌توان به دارای بودن سایتتان از نماد الکترونیک اشاره کرد.

توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری از دیگر موارد مهم از دید الگوریتم گوره خر است. به طور کلی بهترین کاری که باید برای مقابله با این الگوریتم انجام دهید، راضی نگه داشتن مشتری است، هر چه مشتریان راضی ‌تر باشند، الگوریتم گوره خر نیز از شما راضی‌تر است!

در سال‌های نه چندان دور همه‌ی ما برای تماشای سایت‌ها به سراغ لپ تاپ و کامپیوتر‌های خود می‌رفتیم و احتمال آن که سایتی را با گوشی باز کنیم بسیار کم بود؛ اما رفته رفته با افزایش تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی‌هایی که امکاناتش حتی از یک لپ تاپ‌ هم بیشتر بود، استفاده از گوشی همراه روز به روز افزایش یافت.

به طور کلی رسپانسیو بودن سایت ها یکی از مهم ترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و با طراحان سایت برای طراحی رسپانسیو ارتباط برقرار کنند.

چگونه شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشیم؟

برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفه ای انجام دهید و آن ها را مو به مو اجرا کنید.

  1. technical seo
  2. on page seo
  3. off page seo

در ادامه این صفحه به توضیح کامل درمورد هر سه مورد توضیح خواهیم داد.

سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی می شود؟

به کلیه اقدامتی گفته می شود که به منظور راحت تر شدن اسکرول موتورهای جستجو و خزنده ها در سایت انجام می گردد. این بخش بیشتر در ارتباط با دولوپر ها و کدنویسان سایت می باشد که باید آن ها را رعایت کنند. البته هر سئوکار باید اطلاعات لازم را در مورد هر بخش داشته باشد تا بتواند در ارتباط با تیم برنامه نویس سایت باشد و با مسئله به مشکل نخورد. هدف از انجام چنین کاری کمک به نحوه صحیح درک سایت توسط ربات‌های موتور جستجو،‌ رفع مشکلات خزش و ایندکس (و رتبه گیری) سایت می‌باشد. این بخش از آموزش سئو نیاز به دانش تخصصی‌ و حتی برنامه نویسی دارد. در ادامه در مورد بحث خواهیم گفت.

سئو تکنیکال و مزایای آن

بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این مواقع باید آن را تحلیل و بررسی کنید، سئو تکنیکال است.

به طور کلی می‌توان گفت که در سئو تکنیکال پایه‌‌ای را برای نتیجه گرفتن از سئو داخلی و خارجی می‌سازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، ربات‌ها و به طور کلی با مسائل مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد.

امروزه سرعت‌ سایت‌ یکی از مهم‌ ترین فاکتور ‌ها برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای افزایش آن بیش از پیش باید به رعایت قوانین و استانداردهای سئو تکنیکال نیاز داریم. از این رو در دوره آموزش سئو 0 تا 100 با این موضوعات آشنا می‌شوید.

افزایش سرعت سایت

سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد قطعا جزو مهم‌ترین موارد قرار می‌گیرد.

سایت آمازون اعلام کرده که هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت، سبب کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه می‌شود. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که برای خواندن مطلبی تب‌های مختلفی را در مرورگر باز کردید و محتوا سایتی را خوانده‌اید که سریع‌تر لود شده است.

از این رو سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.

بهینه سازی کدهای سایت

کدهای سایت یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش سرعت سایت ها هستند. موتور جستجو گوگل سایت شما را با کدهایی که در آن نوشته اید، مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر این کد ها نامنظم و بی کیفیت باشند، قطعا با مشکلات مختلفی روبه رو خواهید شد که از جمله مهم ترین آن ها از چشم گوگل افتادن است.

علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت زیاد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد و به طبع آن رتبه سایت نیز در گوگل بسیار کاهش می یابد.

اما اگر برنامه نویسی سایت را بلد نیستید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه های مختلف کد های سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.

به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین مباحث در آموزش سئو 0 تا 100 است.

استفاده از کش یا Gzip

قطعا شما هم تا به حال فایل هایی را به صورت zip درآورده اید تا حجم آن‌ ها کم شود و بتوانید این فایل ها را با سرعت بیشتری برای دیگران ارسال کنید.

این کار را می توان برای کاهش حجم صفحات سایت ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. به طور کلی هنگامی که کاربر سایت شما را باز می کند، درخواست دریافت اطلاعات به سرور ارسال می شود و بعد از آن که سرور درخواست را دریافت کرد، فایل ‌های سایت شروع به لود شدن می کنند، حال اگر این اطلاعات را با Gzip کاهش داده باشید، صفحه برای کاربر سریع تر لود می شود.

فشرده سازی فایل های CSS و JS

برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو انجام دهیم، فشرده سازی فایل های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل های css و جاوا اسکریپت هستند که این موضوع سبب دیر لود شدن صفحه مورد نظر می شود.

از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم ترین کار هایی که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می شوید.

بهینه سازی فایل Robots.txt

از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم تر را در اختیار آن ها قرار داد بهتر است که خود به خزنده ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند.

با این روش مطالب مهم ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم.

بسیاری از سایت‌ها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبه‌رواند که محتوا آن‌ها در صفحات گوگل قرار نمی‌‌گیرد و یا به عبارتی INDEX نمی‌شوند. از این رو مدت‌ ها طول می ‌کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود.

اما اگر نقشه سایت داشته باشید، موتور جستجو گوگل راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کند و راحت تر محتوا های سایت مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته شود.

طراحی صفحات با توجه به استاندارهای داده های ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد و می‌ توان آن را یکی از مهم ترین فاکتور های سئو معرفی کرد.

واکنشگرا بودن سایت (Responsive)

واکنش‌گرا بودن سایت یعنی این که سایت برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و… طراحی شده، تا کاربر برای بازدید از سایت محدودیتی نداشته باشد.

در سال‌های اخیر بیشتر افراد سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت‌ها را باز می‌کنند، بسیار بیشتر شده است.

از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و از این طریق بتوان رتبه‌ی سایت را در گوگل افزایش داد.

این که شما بهترین و جذاب‌ترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل می کند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است.

سئو داخلی آن چیزی است که شما را از ناامیدی خارج می‌کند و پس از مدتی با افزایش بازدید شما را به وجد می‌آورد. هر کاری که در داخل سایت برای جذب مخاطب انجام می‌دهید، مرتبط با سئو داخلی می‌شود. گذاشتن پست‌های جالب و جذاب، لینک ‌های مختلفی که صفحات سایت را به هم وصل می‌کند و… از جمله کار هایی است که می توان برای سئو داخلی انجام داد. به طور کلی هر چقدر آموزش سئو داخلی را بهتر یاد بگیرید، خزنده های گوگل بیشتر شما را می بینند و توجه بیشتری به شما دارند. چه چیزی بهتر از این؟

عنوان صفحه در سئو داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.

توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، چرا که کاربر پس از سرچ کردن عبارتی در گوگل، با متن آبی رنگی که بولد شده روبه رو می شود؛ این متن آبی رنگ همان عنوان صفحه ی شما است.

ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارد، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و… . به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در آموزشات دیگری seoedu به آن‌ ها اشاره می کنیم.

هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ می کنید در زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می‌ شود، دیسکریپشن و توضیحات متا قرار می گیرد.

حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت برای به دست آوردن خلاصه ای از مطالب آن، توضصیحات متا را خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند.

با نوشتن متا خوب و جذاب نرخ کلیک سایت روز به روز بیشتر و بهتر می شود. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100 توجه به توضیحات متا است.

انواع لینک در سئو و نحوه لینکسازی آنها

همانطور که در بخش قبل گفتیم،‌ لینکسازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش سئو است که باید برای بهینه سازی سئو سایت انجام دهید. برای آنکه کمی به آموزش گام به گام لینک‌بیلدینگ بپردازیم،‌ ابتدا می‌بایست با انواع آن آشنا شوید که در این خصوص می‌توان گفت:

  • لینک فالو: لینک‌هایی هستند که علاوه بر انتقال کاربر از صفحه مبدا به مقصد، اعتبار سئو صفحه مبدا را نیز به صفحه مقصد منتقل می کنند.
  • لینک نوفالو: لینک‌هایی هستند که تنها کاربران را به صفحه مقصد انتقال می‌دهند.
  • لینک شکسته: لینک‌هایی هستند که با کلیک بر روی آنها، به صفحه 404 هدایت می‌شوید. بدین معنا که صفحات مقصد آنها حذف شده و یا آدرس آن تغییر یافته‌ است.

از لینک‌های فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید. از لینک‌های نوفالو برای لینک دادن به صفحات خارج از سایت استفاده نموده و در نهایت لینک‌های شکسته را شناسایی و آنها را اصلاح کنید.

نحوه پیکربندی URLهای سایت

هرچند URLها تاثیر مهمی در سئو ندارند، با این حال در آموزش سئو، یکسری نکات مهم برای این بخش وجود دارد که مربوط به پیکربندی آنها می‌باشد. در این خصوص می‌توان گفت:

  • سعی کنید URLها خوانا بوده و خلاصه باشند.
  • ترتیب و نوع نامگذاری را به صورت سازماندهی شده برای دسته‌ها و محصولات انجام دهید.
  • سعی کنید از حروف کوچک استفاده کنید.
  • از آندرلاین استفاده نکنید و خط فاصله “-” را قرار دهید.
  • سعی کنید کلمات کلیدی را در آنها بگنجانید.
  • URLهای سایت خود را به صورت متعارف تعیین کنید. این کار از سردرگم کردن کاربران جلوگیری می‌کند.

برای پیکربندی صحیح URLها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، از بخش “تنظیمات” به بخش “پیوندهای یکتا” رفته و ترتیب URLها و مقدار آن را برای پست تایپ‌های مختلف تعیین کنید. کانفیگ آدرس پست تایپ‌های سایت، یک بخش مهم در منتورینگ سئو است که باید توسط متخصص SEO آموزش داده ‌شود.

بهینه‌سازی لینک‌های داخلی سایت: اهمیت + نحوه انجام آن

به طور خلاصه در مورد آموزش سئو در بهینه سازی لینک‌های داخلی می‌توان گفت:

  • استفاده از انکرتکست‌ مناسب برای لینک دادن به صفحات.
  • استفاده از کلماتی در لینکسازی به صفحه هدف که می‌خواهید گوگل با آن کلمه، آن صفحه را بالا بیاورد.
  • رفع بروکن لینک‌ها.
  • پیوند دادن مقالات و صفحات مختلف به یکدیگر به جای لینک کردن همه آنها به یک صفحه (صفحه اصلی).
  • عدم لینک سازی به صفحات “تماس با ما” و “درباره ما” که در صفحه اصلی در نوار پیمایش قرار گرفته‌اند به جز در مواقع ضروری. این کار یک اشتباه برای ایجاد CTA توسط بازاریابان است.
  • حذف یا تغییر انکرتکست‌های یکسان برای لینک‌سازی به یک صفحه.
  • حذف لینک‌های 2 یا بیشتر که همه آنها به یک صفحه لینک شده‌ و در یک صفحه چندبار تکرار شده اند.

اهمیت بهینه کردن لینکهای داخلی به علت افزایش خزش سایت و صفحات بیشتر، انتقال اعتبار بین صفحات مهم، جلوگیری از تجربه تلخ صفحات 404 برای کاربران و درک رابطه بین صفحات مختلف توسط گوگل می‌باشد.

یکی از روش‌های دیگر برای سئو لینکسازی، استفاده از موضوعات مناسب برای محتواهای مناسب ساخت بک‌لینک است. این موضوعات باید به گونه‌ای در استراتژی تولید محتوا انتخاب شوند که شما بتوانید با کمک آن،‌ برای لینکسازی صفحات مهم سایت خود و پیج‌هایی که یتیم هستند (لینکسازی برای آنها انجام نشده است) اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه بفرمایید.

تعریف استراتژی تولید محتوا و اهمیت آن برای سئو

آموزش تولید محتوا در سئو یک بخش بسیار مهم است که بخش‌های گوناگونی دارد. از ساخت استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا نگارش، برطرف کردن غلط‌های املایی، رعایت سئو،‌ لینکسازی داخلی و غنی سازی محتوا. همه این موارد در آموزش سئو مستر SEOEDU توضیح داده شده‌اند. ابتدا اجازه دهید تا تعریفی از استراتژی سئو را برای شما ارائه کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد.

استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده می‌کند. به نحوی که خواننده را در نهایت به ته قیف یا خرید می‌رساند. فرقی نمی‌کند برای اقدام می‌کنید و یا فارسی. در تولید محتوا، اصول استراتژی یکسان بوده و شما مراحل یکسانی را برای آن طی می‌کنید که در این بخش به آن اشاره شد.

مراحل تولید محتوای سئو شده چیست؟

در آموزش سئو سرفصلی جداگانه برای سئو محتوا درنظر گرفته شده است که مطالب کامل‌تر در آنجا بیان می‌شوند. به طور خلاصه راجع به مراحل تولید محتوا سئو شده می‌توان گفت:

  • کیورد ریسرچ.
  • تعیین عنوان و هدینگ‌های بهینه از نظر جذب بازدید.
  • گنجاندن کلمات کلیدی در هدینگ‌ها.
  • تحقیق و بررسی و نگارش محتوا.
  • طراحی تصویر و نوشتن محتوا برای آلت تصویر.
  • استفاده از اسکیما‌ها برای غنی سازی محتوا و رتبه دادن به آن.

شما کاربران می‌توانید برای تولید محتواهای مهم خود و رعایت سئو صددرصدی در آنها، اقدام به از مجموعه SEOEDU نمایید. این مجموعه با بهره‌مندی از یک تیم آموزش دیده با بحث سئو محتوا، قادر است تمام ی سایت شما را تکمیل کرده و انجام دهد.

ما برای شما کاربران در وب سایت SEOEDU‌ دوره‌هایی را جهت یادگیری سئو محتوا درنظر گرفته‌ایم که شامل و آموزش تولید محتوا و سئو محتوا می‌باشند.

استفاده از هدینگ و سرتیتر ها دو مزیت بزرگ را برای محتوای سایت دارد. اول آن که به وسیله ی هندینگ ها می توان اهمیت بخش های مختلف محتوا را به موتور جست و جو فهماند.

دومین مزیتی که استفاده از هدینگ ها به دنبال دارد را می توان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پست ها دانست.

اگر در محتوا از تگ های هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر راحت تر با متن ارتباط برقرار می کند.

این نوع تگ ها برای عنوان و تیتر های موجود در صفحه کاربرد دارد. تگ های هدینگ به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که به ترتیب عبارت انداز:

هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل می شود.

H1 برای مهم ترین و بااهمیت ترین موضوعات صفحه به کار می رود و از این رو بیشتر از آن برای عنوان صفحه استفاده می کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت ترین تیترها کاربرد دارد.

به عنوان مثال معمولا قسمت نتیجه گیری مطالب بین تگ های H4 تا H6 قرار می گیرد.

کلمات کلیدی و کوئری ها (Query)

اگر شما تمام کارهای مربوط به سئو داخلی را انجام دهید ولی برای محتواهای سایت کلمه کلیدی مشخص نکنید، باید گفت که تقریبا هیچکاری نکرده اید! کلمه کلیدی یکی از مهم ترین و پایه‌ای ترین مباحث در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته است که باید به آن بیش از هر چیز دیگر توجه داشته باشید.

شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می کند.

بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند.

شما پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا می کنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود می کشانید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالب درمورد سئو مربوط به محتوا سایت به مقاله مراجعه کنید. در این محتوا به طور اختصاصی به موضوع سئو محتوا پرداخته شده است.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

کیورد ریسرچ یکی از اصول و مفاهیم مهم در آموزش سئو است که می‌توان آن را بدین معنا توصیف کرد:‌ فرآیندی است که می‌توانید از طریق آن، عبارات پرطرفدار را در جستجوی کاربران از طریق موتورهای جستجو بفهمید. استفاده از این عبارات به صورت هدفمند و استراتژیک در سئو سایت، منجر می‌شود تا محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در رتبه‌های بالاتری ظاهر شود. تحقیق کلمات کلیدی یک عمل اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که معمولا قبل از چیدن استراتژی محتوا انجام می‌گردد.

مراحل گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

  • ایجاد یک لیست از موضوعات مرتبط با زمینه کاری شما.
  • تعیین حوزه‌هایی که سایت شما در هر موضوع کار می‌کند.
  • تعیین کیورد یا نام موضوع در هر حوزه.
  • وارد کردن موارد بخش قبل در ابزارهای جستجو کیورد و جمع آوری کلمات کلیدی.
  • مرتب کردن کیوردها براساس میزان ارتباط، محبوبیت و تعداد سرچ در هر حوزه. همچنین شما می‌توانید کلمات کلیدی را به کیوردهای پولساز، اطلاعاتی،‌ مهم یا غیر مهم نیز تقسیم کنید.
  • حذف کیوردهای ناقص، غیر مرتبط و اشتباه یا تکراری.

برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، می‌توان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد. از جمله می‌توان به یافتن کیوردگپ‌ها، یافتن کیوردهای سایت رقبا،‌ یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره کرد.

کیورد تارگتینگ و عدم جمع آوری صحیح کلمات کلیدی مهم،‌ منجر به کند شدن زمان‌ یافتن کاربران و درآمدزایی سئو شده و حتی افزایش بانس ریت را در صفحاتی که به اشتباه تارگت شدند به همراه دارد. اگر قصد دارید صرفا به یادگیری این موضوع جدای از آموزش سئو بپردازید،‌ می‌توانید دوره را تهیه نمایید.

تکنیک های حرفه ای برای بهبود سئو داخلی

برای بهبود سئو داخلی سایت فقط توجه به چند نکته و انجام آن ها کارساز نیست. چرا که همه ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک ها قطعا استفاده می کنند. از این رو با انجام این موارد فقط از رقابت با سایر رقبا عقب نیوفتاده اید.

اما حال، زمان سبقت است. به طور کلی ترفند و تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی تر کرد. اما این تکنیک ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات را باید به صورت تجربی و با آزمون و خطا به دست آورد.

اما برخی از این تکنیک ها قبلا امتحان خود را پس داده اند و می توانید از آن ها برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

کلمه کلیدی در ابتدای تایتل و عنوان

هنگامی که خزنده های گوگل وارد سایت می شوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخش های سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهم ترین بخش های صفحه به حساب می آیند.

ازاین رو خزنده های گوگل ابتدا به دنبال آن ها می روند و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند یک کوئن مثبت برای سایتان در نظر می گیرند.

همچنین وجود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان برای کاربرانی که قصد دارند سریع تر به محتوا مورد نظر خود برسند نیز بسیار اهمیت دارد که این موضوع نرخ کلیک سایت را افزایش می دهد. به طور کلی استفاده از چه عنوانی یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است که مقالات مفصلی راجع به آن در SEOEDU قرار داده ایم.

چگالی کلمات کلیدی

هنگامی که شما کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر می گیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر.

گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن می کند و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می گیرد.

حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش می دهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمی توانید گوگل را گول بزنید.

همچنین استفاده کم از کلمه کلیدی این حس را به گوگل منتقل می کند، که محتوا سایت، مرتبط با کلمه کلیدی نیست و برای آن نمره منفی در نظر می گیرد. از این رو کلمات کلیدی را به اندازه در محتوا استفاده کنید و در استفاده از آن‌ها خسیس یا ولخرج نباشید!لطفا!

کلمه کلیدی در URL

استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می توان از آن بهره گرفت.

این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

اما به طورکلی می توان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد، اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید.

لینکسازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی یا بک لینک، پیوندی است که ما در سایت‌هایی غیر از سایت خود قرار می‌دهیم تا اعتبار و ارزش خود را پیش گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی می‌توان کاربران را از سایت‌های دیگر به سایت خودمان وارد کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم. به طور کلی به وسیله‌ی لینک سازی خارجی باید لینک صفحات سایت را تا حد امکان در سایت‌‌های مختلف قرار دهیم تا خزنده‌های گوگل راحت‌تر ما را پیدا کنند و بشناسند.

بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت‌ شما یا دیگر سایت ها است. این عمل باید به گونه‌ای انجام ‌شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکست‌ها به درستی انتخاب شوند.

https://sepidacademy.com/ منابع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا