عمومیکسب و کار ویژه

انواع بک لینک

بک لینک که با نام ‌های لینک داخلی، لینک یک ‌طرفه یا لینک ورودی هم معرفی می شود ، به لینک یک وب‌ سایت در صفحه سایت دیگر می‌گویند. بک لینک ها یکی از مهم ترین عامل های موفقیت در سئو سایت می باشند. برخلاف تصور بسیاری از افراد اصلا ساده نیست و نیاز به شناخت روش ها و استراتژی اطلاع از شیوه لینک سازی در سم راش  و پیروی از قوانین گوگل در رابطه با کیفیت بک لینک دارد. متاسفانه همین عدم اطلاعات کافی ، به برخی از سایت ها ضربه بزرگ و سنگینی خواهد زد و دریافت لینک های بی کیفیت باعث افت رتبه سایت خواهد شد.

بک لینک ها یکی از مهم ترین عامل های موفقیت در سئو سایت می باشند. ساخت بک لینک برخلاف تصور بسیاری از افراد اصلا ساده نیست و نیاز به شناخت روش ها و استراتژی لینک سازی و پیروی از قوانین گوگل در رابطه با کیفیت بک لینک دارد. متاسفانه همین عدم اطلاعات کافی ، به برخی از سایت ها ضربه بزرگ و سنگینی خواهد زد و دریافت لینک های بی کیفیت باعث افت رتبه سایت خواهد شد.

بک لینک چیست؟

بک لینک ، پیوندی می باشد که از یک دامنه به دامنه دیگر اشاره می کند. برای وب سایتی که لینک می دهد ، لینک خروجی و برای وبسایتی که دریافت می کند یک لینک ورودی به حساب می آید . بک لینک به لینک‌های ورودی به وب سایت شما از سایر سایت‌ها گفته می‌ شود.   به عبارت دیگر، زمانی که در یک صفحه وب، آدرس وب ‌سایت شما به صورت لینک متنی یا تصویری قرار داده می‌ شود به صورتی که با کلیک روی آن، کاربر به وب سایت شما منتقل شود، آن لینک به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌ شود.

 لینک بیلدینگ

به جریان دریافت هایپرلینک (hyperlinks) از یک سایت به سایت خود را لینک بیلدینگ می نامند. هایپرلینک که بیشتر به لینک معروف می باشد، روشی مناسب برای وارسی بازدید کنندگان در سایت ها و صفحات اینترنتی محسوب می شود.  لینک بیلدینگ معمولا با هدف گذاری روی عبارات یا کلمات کلیدی خاص صورت می گیرد و صرف داشتن لینک های زیاد به معنی موفقیت تجارت شما یا کسب جایگاه بهتر در گوگل نمی باشد.

بک لینک قوی و ضعیف چه تفاوتی دارد؟

بک لینک با کیفیت، بک لینک موثر، خفن و تضمینی نام ‌هایی می باشد که در کل به بک ‌لینک‌های خوب معروف هستند. منظور از بک لینک خوب یعنی بیشترین تاثیر را در سئو و بهبود رتبه به خود را دارند و اگر هم توانست کاربرانی را از این طریق به وبسایت بیاورد بسیار بهتر خواهد بود.

ساخت بک لینک نیازمند توجه به برخی از عوامل از جمله موارد ذیل می باشد :

  • از سایتی مرجع و پر بازدید لینک بگیرید
  • توجه کنید موضوع سایتی که در آن بک لینک می سازید مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
  • اگر سایتی که در آن بک لینک ساخته اید با موضوع سایت شما ارتباطی ندارد، باید از روش  در آن سایت برای ساخت بک لینک استفاده نمایید.

چه چیزی کیفیت بک لینک را تعیین می‌کند؟

در تعریفی کلی  یک بک لینک با کیفیت می بایست از مشخصه‌های زیر برخوردار باشد :

  • لینک فالو (dofollow) باشد و نه nofollow؛
  • در میان محتوای سایت منبع قرار داده شده باشد؛
  • انکر تکست (anchor text) یا متن لینک کاملاً طبیعی به نظر برسد.

چه سایتی برای گرفتن بک لینک مناسب است؟

وب‌ سایتی که:

  • با محتوای لینک ارتباط داشته باشد؛
  • اعتبار بالایی داشته باشد.

بک لینک‌ها علاوه بر اینکه می ‌توانند ورودی یا خروجی باشند، یک دسته ‌بندی دیگر هم دارند و آن دو نوع بک لینک فالو (follow) و نوفالو (nofollow) می باشد. ساخت بک لینک کار دشواری خواهد بود ولی با به کار گیری از ابزارهای صحیح و داشتن مهارت می توانید این کار را به راحتی انجام نمایید .  لینک ها هم بصورت متنی و هم بصورت گرافیکی ممکن است قرار بگیرد و  در بخش های زیر از یک وب سایت ممکن است قرار داده شوند :

  1. هدر سایت
  2. فوتر سایت
  3. درون متن ها
  4. در بخش وبلاگ
  5. در یک بنر تبلیغاتی
  6. زیر یک متن
  7. در یک صفحه خالی
  8. بصورت نظر ( comment ) در یک وب سایت

به طور کلی بک لینک ها در انواع مختلفی  از جمله :

  • بک لینک های محتوایی
  • بک لینک از وب سایت‌های خبری
  • بک لینک سازی در فروم (تالار گفتگو)
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی
  • بک لینک کلمات کلیدی
  • بک لینک وب سایت های ویکی

لینک های  dofollow  و  nofollow

  • بک لینک فالو: سعی کنید از بک لینک فالو برای سایت خود استفاده نمایید چرا که این دسته از لینک ها  ارزش سئویی لینک را به صورت کامل به سایت هدف منتقل می نماییند.
  • : برخی از مدیران سایت‌ها با استفاده از یک کد HTML ساده از این انتقال رتبه جلوگیری می‌ کنند. به این ترتیب یک صفحه ممکن است به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک داده باشد، اما رتبه و ارزشی از صفحه مبدأ دریافت نکند. این نوع بک لینک را بک لینک نوفالو می ‌نامند.

آموزش ساخت بک لینک

آغاز تگ لینک:

محل ارجاع لینک

انکر تکست قابل‌مشاهده لینک:

این بخش همان متن لینک یا انکر تکست می باشد که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده خواهد بود  و کاربر می ‌تواند بر روی آن کلیک نماید. انکر تکست بیشتر به شکلی مشخص می ‌شود که از متون کناری خود متمایز می باشد.

پایان تگ لینک:

این بخش کد تگ لینک موتور جستجو را مطلع می سازد  که تگ پایان یافته است.

بک لینک های مضر که باید از آن ها جلوگیری کنید

برخی از بک لینک ها وجود دارند که در صورت لینک شدن به سایت شما، دامنه شما را در معرض ریسک پنالتی یا الگوریتمی قرار می دهد.

بک لینک های نا مرتبط

بک لینک های دریافتی شما می بایست از سایت های مرتبط یا حداقل عمومی باشد. دریافت بک لینک از وب سایتی که هیچ ارتباطی به وب سایت شما ندارد، می تواند باعث شک گوگل به لینک سازی شما گردد.

دریافت بک لینک از سایت های فروشنده لینک

ممکk هست که با این نوع سایت ها برخورد  داشته باشید. سایت هایی هستند  که در ازای مبلغی لینک سایت شما را در ساید بار یا فوتر سایت خود قرار می دهند. دریافت بک لینک از این سایت ها از ریسک بالایی برخوردار می باشد و خرید بک لینک قوی سئو روز  از آن ها برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد.

کامنت بک لینک

استفاده از کامنت و نظر دهی در وبلاگ های وب سایت ها از ساده ترین راه های دریافت بک لینک ها محسوب می شود. معمولا در این صفحات افراد زیادی برای ثبت بک لینک مراجعه می نمایند. ضمن اینکه اکثر این سایت ها ضعیف و اسپم می باشند و قرار گرفتن لینک شما در کنار این لینک ها از ریسک بالایی برخوردار هستند.

بک لینک های خودکار

ابزارهایی وجود دارند که به طور انبوه و اتوماتیک برای یک وب سایت بک لینک تولید می کنند. می بایست از این ابزارها برای لینک سازی مستقیم سایت خود دوری نمایید. اکثر بک لینک های ساخته با این ابزارها اسپم معرفی شده اند و شانس پنالتی شدن وب سایت شما را افزایش می دهند.

سایت های مناسب برای بک لینک سازی

راه‌های زیادی برای گرفتن بک لینک وجود دارد ۱۲ تاکتیکی که در این مطلب بررسی می‌ کنیم مطابق لیست زیر خواهد بود:

  1. لینک‌سازی منابع
  2. پیدا کردن لینک‌های شکسته
  3. ذکر نام برند بدون لینک شدن
  4. لینک‌های تأمین کنندگان
  5. لینک‌های وابسته به بیزینس
  6. لینک‌سازی فهرست‌وار
  7. آنالیز گپ لینک
  8. دیجیتال PR
  9. تکنیک آسمان خراش
  10. کمک گرفتن از یک ژورنالیست
  11. پست‌های گردآوری شده

تکنیک های بی ارزش برای ساخت بک لینک

در کنار تکنیک های کاربردی که می دانید روش هایی برای ساخت بک لینک موجود می باشد که از گذشته بسیار رایج بوده است ولی امروزه ارزش و جایگاه خود را از دست داده اند. در این بخش لیستی از آنها را برای شما تهیه کرده ایم.

  1. ساخت چندین وبلاگ در سایت های مختلف و بازنشر محتوا در آنها با هدف ساخت بک لینک.
  2. فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار اتوماتیک مقالات در آنها.
  3. ثبت سایت در دایرکتوری ها و سایت های تبادل لینک.
  4. تبادل لینک با سایت های کم ارزش و به تعداد بالا.
  5. ساخت بک لینک انبوه  با استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان.
  6. ساخت  حساب کاربری در سایت ها و فروم های مختلف بدون فعالیت و نشر محتوا با هدف درج لینک در پروفایل های شخصی.
  7. با استفاده از ربات یا به صورت دستی ارسال نمودن نظرات به شیوه انبوه.

تأثیر بک لینک در سئو

بک لینک‌ها در نقش هدایت کننده ای  کاربران را از سایتی به سایت دیگر می فرستند . در توصیفی بهتر بک لینک‌ها دریچه‌هایی برای حرکت کاربران در فضای نت به شمار می روند . دو حالت را در نظر بگیرید؛ حالتی که ده دریچه به سمت یک سایت باز باشد و حالتی که هزار دریچه به سمت آن باز باشد. در کدام حالت احتمالاً تعداد کاربران بیشتری به سمت آن وب سایت جذب خواهد شد ؟ لذا بک لینک‌ها شانس جذب کاربر را برای یک سایت بیشتر می کنند.

یک وب سایت تا زمانی که بازدید کننده‌ای ندارد قطعا نمی تواند  شانسی برای بهبود رتبه داشته باشد. رتبه‌هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت‌ها می بخشد  تا حد بسیار زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی خواهد داشت. با هر یک کاربری که مدت زیادی صفحات یک وب سایت را زیر و رو می ‌کند یا بعد از گذشت مدت زمانی مجدداً به همان وب سایت بر می گردد، رتبه سایت بهبود پیدا می کند .

ولیکن این در واقع یک تأثیر غیرمستقیم بک لینک در سئو به شمار می رود . تأثیر اصلی و مستقیم بک لینک در سئو موضوع جدایی است؛ مسئله اینجاست که یک سایت فقط زمانی می ‌تواند از سایت ‌های دیگر بک لینک بگیرد که محتوای جدید، جالب توجه یا معتبری داشته باشد. در غیر این صورت، هیچ سایتی به یک محتوای بی ‌ارزش یا تکراری لینک نخواهد داد.

گوگل، چطور متوجه می شود که بک لینک های ما غیر طبیعی است؟

همیشه باید به هنگام لینک سازی به الگوریتم پنگوئن هم فکر نمایید، چرا که این الگوریتم با  و مخرب مبارزه خواهد کرد. از موارد دیگری که این الگوریتم با آن مقابله می کند، پراکندگی انکرتکست و ارتباط موضوعی سایت ها و … می باشد. در صورت مشکل داشتن، سایت شما پنالتی و جریمه  خواهد شد.

بک لینک چگونه باعث بهبود سئو سایت می‌شود؟

همانطور که می دانید ارزش  بکلینک‌ ها در  افزایش رتبه صفحه و دامنه بسیار بالا می باشد اما این  ارزش دهی به چه صورت انجام می گیرد و منجر به  بهبود رتبه سایت می شود ؟ برای مثال  فکر کنید یک محتوا درباره نحوه تغییر DNS های دامنه روی سایت خود منتشر کرده اید که بسیار مناسب و جامع  بوده است  .یک شرکت ارائه خدمات میزبانی محتوایی درباره خرید دامنه و هاست روی سایت خود محتوا را قرار دهد .  در داخل محتوا اشاره‌ای دارد به اینکه چه زمانی نیاز به تغییر DNS های سایت خواهیم داشت  اما توضیحی درباره نحوه انجام این کار ارائه نمی دهد  زیرا از موضوع اصلی محتوای خود دور خواهد شد.

اما در مقابل  شروع به لینک دهی  مقاله شما به مقاله خود می کند تا چنانچه کاربر به اطلاعات بیشتری نیاز داشت  محتوای کامل و جامعی را در اختیار فرد قرار دهد. خب حالا این لینک دهی چه سودی دارد ؟ در این حالت گوگل متوجه  مقاله  مناسب  شما خواهد شد و تشخیص می دهد محتوای مناسبی دارد که یک سایت مرتبط، به آن لینک داده است.

دو موضوع مهم در این باره وجود دارد که اولا هر چه تعداد سایت ‌ها و صفحاتی که به شما بکلینک می‌ دهند افزایش پیدا کند نشان دهنده مفید بودن محتوای شماست. و همچنین در صورتی که سایت یا صفحه‌ای که به شما بک لینک می ‌دهد رتبه بالاتری نسبت به سایت و صفحه شما داشته باشد، بهتر نتیجه می دهد.

گرفتن بک لینک با تولید محتوای مناسب

یکی از ابتدایی ترین و ضروری ‌ترین روش برای دریافت بک لینک از سایت ‌های دیگر، تولید محتوای با‌کیفیت و کاربردی می باشد. چنانچه که  مبتدی می باشید و خود را در دنیای رقابتی و پیچیده سئو تنها حس می ‌کنید، اصلاً نگران نباشید چرا که اگر حتی با فوت و فن این رشته آشنایی کامل نداشته باشید، تولید محتوای غنی از مطالب جدید و کاربردی به تنهایی می‌تواند بک لینک‌های زیادی را به شما ببخشد. سایت‌های زیادی در جهت  راهنمایی کاربران یا تایید گفته‌های خود به سایر وب سایت ‌ها لینک می دهند.

لینک در هدر، فوتر، منو یا ستون‌های وبسایت

در اکثر صفحه‌های هر وب سایت قسمت هایی  ثابت وجود دارند. مثلا هدر (بالای صفحه)، فوتر (پایین صفحه) و ستون‌ های کناری بیشتر وبسایت‌ ها از بخش‌ های ثابتی در همه صفحات می باشند.

اگر بک ‌لینک در این بخش‌ها ساخته شود به این صورت که به تعداد صفحات دارای این بخش تکراری بک‌لینک ساخته شود ،مثلا  اگر وبسایتی ۵ هزار صفحه داشته باشد و تمام این صفحه ‌ها فوتر یکسانی دارند، ایجاد بک ‌لینک در فوتر همزمان باعث ایجاد ۵ هزار بک ‌‌لینک خواهد شد. این روش هم رایج بوده اما رعایت نکات مربوط به ارتباط محتوای دو وبسایت و تعداد یا تنوع هدف‌های بک ‌لینک می‌ تواند باعث کاهش تاثیر آن گردد.

روش های ساخت بک لینک برای سئو

برای مشاهد و دسترسی به سایت های معتبر  تنها کافیست عبارت  List of Guest blog sites را در مرور گر خود جست و جو نمایید . با این روش سایت های معتبری را خواهید دید که  ققابلیت  درج پست مهمان و گرفتن بک لینک در موضوعات مختلف را به شما می دهد.

در ایران اگر برای واژه لیست سایت های ارائه دهنده پست مهمان جستجو کنید. شاید بتوانید یک یا دو سایت را بیابید که در موضوعات مربوط به طراحی سایت، پست مهمان می پذیرند . مثلا در صورتی که وب سایت شما مربوط به محصولات فروشگاهی می باشد برای بک لینک گرفتن  از  یک مطلب طراحی سایت یا سئو تاثیری در افزایش مخاطبان شما نخواهد داشت، دلیل آن می تواند به مخاطبان مربوط به آن صفحه باشد .

معمولا بیشتر لینک هایی که در سایت های ایرانی دیده می بینیم ،لینک های تبلیغاتی همراه با بنر تبلیغی می باشند. همین موضوع باعث می شود  سایتی برای  ایجاد پست مهمان در همه زمینه ها وجود نداشته باشد. هر حفره ای در اقتصاد علتی منطقی دارد. چنانچه که  سایتی که پست مهمان در زمنیه های مختلف بپذیرد وجود ندارد ، علت آن  این است که  که محتواگذارانی که بخواهند درباره موضوعات مختلف مطلب بنویسند بسیار کم و انگشت شمار می باشد  یا اصلا وجود ندارند. در نهایت می توانید برای کسب اطمطالعه شده توسط : ۳۸۱۹ نفر

مدت ها بود که درگیر مسئله ی بک لینک ها در سئو وب سایت ، نحوه ی ایجاد بک لینک های با کیفیت و در نهایت انواع بک لینک ها بودم ولی یک مطلب خوب جامع و مفیدی در این باره پیدا نکردم  مدت ها در این زمینه مطالعه کردم و امروز قصد دارم تجربیاتم را بصورت یک مقاله ی مفید و کامل بنویسم

در این مقاله بصورت کامل سعی کردم درباره ی بک لینک ها که یکی از مباحث اصلی سئو هست را بصورت یکجا بنویسم

بک لینک ها اساس کار موتورها جستجو هستن . بدون بک لینک ها شما هیچ شانسی برای رقابت بین صفحات پیدا شده در جستجوی گوگل نخواهید داشت .

قصد من از جمع آوری همه چیز در این پست ، در اصل انتقال مفهوم بک لینک است . از صفر تا صد بک لینک را اینجا میخوانید . چرا بک لینک ها برای سئو مهم اند  ، هدف آنها چیست ؟ ، چقدر بک لینک نیاز دارید ؟ و درباره ی کیفیت لینک ها اینجا مطالعه خواهید کرد .

 

لینک ها هم بصورت متنی و هم بصورت گرافیکی ممکن است قرار بگیرد و  در بخش های زیر از یک وب سایت ممکن است قرار داده شوند :

  • هدر سایت
  • فوتر سایت
  • درون متن ها
  • در بخش وبلاگ
  • در یک بنر تبلیغاتی
  • زیر یک متن
  • در یک صفحه خالی
  • بصورت نظر ( comment ) در یک وب سایت

چرا بک لینک ها مهم هستند ؟

  • به رتبه بندی شما در جستجوی ارگانیک کمک کنند
  • کمک میکنند تا گوگل صفحات شما را سریعتر ایندکس بکند
  • باعث میشود ترافیک ارجاعی بزرگی را کسب کنید
  • به کاربران کمک میکنند که بین صفحات و سایت ها به راحتی گردش کنند و به محتوای مورد نظر دسترسی سریع داشته باشند

 لینک های  dofollow  و  nofollow

این چیزی است که شما برای هر دو نوع ، در کد HTML  خواهید دید :

تنها تفاوت این دو لینک خصوصیت rel است که در لینک nofollow  مقدار آن nofollow است . بطور خلاصه وقتی شما یک لینکی را بصورت  nofollow تعریف میکند به گوگل اعلام میکنید که این لینک یک لینک طبیعی است و هیچ گونه قصد سواستفاده برای افزایش رتبه ی الکی جایی را ندارید ! البته همیشه هم اینطوری نیست یعنی بهتره در سایت شما برای اینکه قدرت سایتتون را به گوگل نشان دهید گاهی لینک های nofollow  داشته باشید .

لینک های nofollow  برای رتبه ی مقصد لینک ، هیچ تاثیری در رتبه بندی ندارند و فقط یک لینک ساده هستند که به یک جایی ارجاع داده شوند . اما وقتی یک وب سایت معتبر و رتبه ی بالا لینک شما را حتی بصورت nofollow قرار میدهد برای ارزش و اعتبار دامنه ی سایت شما بی تاثیر نیست .

پس به این نتیجه میرسیم لینک هایی که dofollow یا follow هستند همان لینک های عادی هستند که در تمام وب سایت ها وجود دارد و گوگل مقصد آنها را برای رتبه بندی بررسی میکند و اگر از یک سایت معتبر و یا یک جای معتبر لینک داده شوند مطمئنا روی رتبه بندی آن سایت مقصد تاثیر خوبی گذاشته میشود .

برفرض مثال ،سایت الف که رتبه ی خوبی هم دارد لینک سایت ب را قرار میدهد و گوگل وقتی از این موضوع با خبر میشود احساس میکند که سایت ب یک سایت ارزشمند است که لینکش در سایت الف قرار گرفته است و شروع میکند به بررسی و رتبه دهی به سایت ب .

اما اگر همین لینک بصورت nofollow قرار بگیرد گوگل دیگر برای بررسی و رتبه دهی سراغ سایت ب نمیرود اما یک سری الگوریتم هایی دارد که بر ارزش و قدرت مقصد بی تاثیر نیست .

در سایت خودتان اگر لینک های فراوان قرار میدهید یا لینک هایی برای ارجاع به جامعه های مجازی و … دارد به آنها خاصیت nofollow بدهید تا اعتبار سایت شما نزد گوگل زیاد شود .

چون وقتی در سایت شما چندین لینک باشد که از نوع nofollow باشند یعنی اینکه شما دوست ندارید از رتبه و اعتبار سایت خود برای دیگر سایت ها مایه بگذارید و این یعنی شما به سایت خودتان ارزش قائلید و در نهایت همه ی اینها را موتورهای جستجو درک میکنند و برای اینده و رتبه بندی سایت شما بی تاثیر نخواهد بود .

لینک های نوفالو به ربات ها میگن که منو فالو نکن! ولی خب یه موضوعی که همیشه مطرح هستش مودب بودن یا حرف گوش کن بودن ربات هاست؛ که بعضی وقت ها این لینک هارو دنبال میکنن و تاثیر گذاریش رو روی سئو سایت میزاره.

اگر بخوام مثال بازار رو برای این نوع بک لینک ها بگم، میشه معرفی یه فرد توسط یکی دیگه از همون افراد بازار ولی به این صورت که اون فرد از اعتبار خودش برای معرفی استفاده نمیکنه و فقط صرفا شخص مورد نظر رو معرفی میکنه !

  • تقریبا 70 درصد بقیه لینک های موجود در اینترنت نوفالو و انواع زیر مجموعه ای اون هستن.
  • بک لینک nofollow ارزش کمتری نسبت به بک لینک های follow داره
  • تقریبا میشه گفت اکثر لینک هایی که توی شبکه های اجتماعی قرار میگیره نوفالو هستند.
  • نمیشه این نوع بک لینک رو نادیده در  نظر گرفت؛ چون امکان نداره گوگل از 70 درصد لینک های فضای اینترنت چشم پوشی کنه.
  • برای مدیریت لینک های خروجی صفحات سایتمون بهتره که از بک لینک های نوفالو استفاده کنیم.

 

برای بررسی کردن این موضوع ، مثل تمامی موارد دیگر در زندگی که کیفیت یک امر سلیقه ای است و از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد . در بحث سئو و متخصصین سئو نیز بک لینک های خوب و  بد از سایتی تا سایت دیگر متفاوت هستند .

برای اینکه متوجه شوید کدام مناسب شماست ، ابتدا بخش های زیر را بخوانید :

  • ارتباط محتوایی سایت
  • لینک های خروجی و جایی که قرار گرفته اند


برای بدست آوردن چیزهایی که واقعا ارزشمند است شما باید خودتان را به زحمت بیاندازید این عکس العمل دقیقا مشابه ساختن لینک های قوی است . سایت هایی که رتبه و اعتبار بالایی دارند در عوض قراردادن لینک شما تقاضای چیز ارزشمندی را دارند . اگر میخواهید ماهی بزرگی را بگیرید باید آستین خود را بالا بزنید و برایش تلاش کنید .

  1. فاکتور ترافیک و قدرت لینک
  2. انکر تکست  +  رابطه
  3. بک لینک های درون-محتوا

اگر درون محتوای یک وبلاگ یا یک نوشته در سایتی لینک قرار داده شود معمولا به آن لینک طبیعی و ارگانیک گفته میشود بطوریکه خواننده ی مطلب احساس کند که نویسنده ی آن مقاله ، برحسب نیاز مقاله آن لینک را قرار داده است نه صرفا برای جذب ترافیک به سمت آن لینک ، در این صورت این لینک طبیعی و ارگانیک خواهد بود و مطمئنا روی سئو موثر است .

این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد

مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن ?

برای اطلاعات بیشتر خرید بک لینک دائمی به وب سایت  مراجعه نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا