آنچه باید درباره «درد جلوی زانو» بدانید

به نقل از پایگاه خبری پزشکی امروز ، آشر ایران گفت: “برخی از دلایل مانند بریدگی جزئی یا کوفتگی می تواند بدون مداخله بهبود یابد.” با این حال ، سایر مشکلات زمینه ای ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. اگر کسی نگران درد زانوی خود است ، باید به پزشک مراجعه کند.

مفصل زانو پیچیده است زیرا جایی است که استخوان ها ، عضلات و بافت های همبند مختلف با یکدیگر روبرو می شوند. در اینجا برخی از دلایل عمده درد در قسمت جلوی زانو ، گزینه های درمان و اقدامات احتیاطی ذکر شده است.

دلایل ممکن

به دلایل مختلف درد در جلوی زانو می تواند رخ دهد. تعیین درد و سایر علائم می تواند به شناسایی علت اصلی کمک کند.

برخی از دلایل احتمالی درد در قسمت جلوی زانو عبارتند از:

– تاندونیت کشککک

تاندونیت کشکک یا پرش از زانو در اثر التهاب تاندون هایی است که استخوان کشکک یا زانو را به استخوان درشت نی متصل می کنند. این التهاب می تواند ناشی از فعالیت هایی مانند پریدن و دویدن باشد که اغلب به تاندون ها فشار وارد می کنند.

استرس مکرر ناشی از پریدن و دویدن می تواند باعث ایجاد پارگی جزئی در تاندون ها ، منجر به التهاب و درد در زیر کشکک ران شود.

– اشکال دیگر تاندونیت

التهاب سایر تاندون های اطراف زانو نیز می تواند باعث ایجاد درد در جلوی زانو شود. درگیر شدن عضلات چهار سر ران و همسترینگ می تواند باعث درد زانو شود.

تاندون چهار سر ران جلوی ران را به بالای کشکک متصل می کند ، جایی که تاندون های همسترینگ عضلات پشت ران را به بالای استخوان درشت نی متصل می کنند.

آسیب و التهاب هر یک از این تاندون ها می تواند باعث درد در قسمت جلوی زانو شود.

سندرم درد پاتلوفمورال

سندرم درد پاتلوفمورال نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد در جلوی زانو می شود. در مقاله ای که در The Archives of Bone and Joint Surgery Surgery منتشر شده است ، اشاره شده است که سندرم درد پاتلوفمورال یکی از دلایل عمده درد در قسمت جلوی زانو است.

سندرم درد پاتلوفمورال ممکن است به دلیل ضعف عضلات اطراف باسن و زانوها باشد که گاهی اوقات باعث تراز نادرست کشکک ، یا استرس مکرر بر روی مفصل زانو در اثر دویدن ، دوچرخه سواری و ورزش های پرش از ارتفاع می شود. ، ایجاد می شود.

– آرتروز

با افزایش سن ، غضروف محافظ در انتهای استخوان ها آسیب دیده و آرتروز یا آرتروز ایجاد می شود. این می تواند علائمی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

– تورم

– درد

– خشونت

احساس ترک خوردگی یا فرسودگی زانوها

مقاله منتشر شده در Journal of Pain Research نشان می دهد که آرتروز شایع ترین شکل آرتروز و یکی از مهمترین دلایل ناتوانی است.

مشکلات اساسی سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس نیز می تواند در تجزیه غضروف و تشکیل درد نقش داشته باشد.

آرتروز می تواند در یک یا هر دو زانو ایجاد شود و باعث ایجاد درد در جلوی زانو یا مفصل دیگر شود.

– بورس تحصیلی

بورسیت بورسیت گفته می شود. بورسا به عنوان محافظ عمل می کند و اصطکاک بین ساختار استخوان و بافت نرم مانند تاندون ها ، عضلات و چربی را کاهش می دهد.

بورسیت در این ناحیه می تواند باعث تورم یا درد جلوی زانو شود.

– جراحت

گاهی اوقات چیزی مانند ضربه زدن به جسم سخت باعث آسیب و کبودی در قسمت جلوی زانو می شود. این می تواند باعث درد و درد در ناحیه آسیب دیده شود.

آسیب های شدید مانند سقوط یا تصادفات رانندگی می تواند باعث آسیب دیدگی زانو شود و باعث درد و ناتوانی شدید شود.

اگرچه آسیب های جزئی عموماً موقتی هستند ، اما اگر در مورد علائم خود نگرانی دارید ، بهتر است برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

چندین علائم همراه با درد در جلوی زانو وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

درد هنگام چمباتمه زدن یا بالا رفتن از پله ها

درد هنگام دویدن یا راه رفتن سریع

درد در قسمت جلوی زانو بعد از مدت ها نشستن با پا خمیده

– هنگام خم شدن زانوی خود صدای ترک یا ترک خوردن را بشنوید

سفتی ، به خصوص بعد از بیدار شدن از خواب

تورم جلوی زانو

کبودی در اطراف زانو

بی ثباتی زانو تحت فشار

فرد باید همیشه علائمی را که تجربه می کند بنویسد و آنها را با پزشک خود در میان بگذارد. هر علامت می تواند به پزشک کمک کند تا علت درد زانو را تشخیص داده و تشخیص صحیح را تشخیص دهد.

تشخیص

پزشک زانو را معاینه می کند و علائم را از فرد می پرسد. وی همچنین دامنه حرکت و پایداری زانو را آزمایش می کند و علائم آسیب ساختمان را بررسی می کند.

سایر آزمایشاتی که می تواند به شما کمک کند تا پزشک را تشخیص دقیق دهد:

– اسکن اشعه ایکس

– سی تی اسکن

– اسکن امآرآی

اگرچه اشعه ایکس و سی تی اسکن برای مشاهده استخوان ها بسیار مفید است ، اما ممکن است اسکن MRI برای بررسی دقیق ساختارهای بافت نرم اطراف زانو مانند رباط ها ، تاندون ها و غضروف ها مفید باشد.

رفتار

درمان درد زانو اغلب شامل استراحت ، مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد است. با این حال ، ممکن است درمان هدفمند بر اساس علت یا شرایط زمینه ای متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات اطراف زانو برای کاهش استرس در مفاصل کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به اصلاح مشکلات راه رفتن و سایر اختلالات که ممکن است باعث درد شوند ، کمک کند.

گاهی اوقات ، پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است استفاده از آتل یا بریس زانو را توصیه کند. این می تواند به کاهش درد کمک کند و کشکک کشیده شود.

در موارد نادر ، مانند آسیب شدید تاندون ، ممکن است جراحی لازم باشد. هدف از جراحی ترمیم بافت آسیب دیده و بازیابی عملکرد طبیعی زانو است.

توان بخشی بعد از جراحی ممکن است مدتی طول بکشد و این معمولاً شامل فیزیوتراپی برای بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی ، تقویت عضلات و کمک به فرد برای بازگشت به سطح فعالیت طبیعی است.

جلوگیری

همیشه نمی توان جلوی درد جلوی زانو را گرفت ، اما برخی اقدامات می توانند به سلامت زانو و پا کمک کنند.

ورزش منظم ابزاری مفید برای تقویت بدن است. برای زانوها به طور خاص ، پزشک شما ممکن است یک برنامه ورزشی خانگی را توصیه کند که بر تقویت عضلات پا تمرکز دارد.

تمرینات کششی منظم می تواند به حفظ دامنه حرکت عضلات و کاهش سفتی کمک کند.

علاوه بر این ، تغییرات رژیم غذایی و مکمل هایی که می توانند التهاب را کاهش دهند ممکن است کمک کند ، اما همیشه باید قبل از انجام این کار با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

علاوه بر این ، حفظ وزن سالم می تواند به کاهش استرس در مفاصل کمک کند و این شرایط می تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی زانو نقش داشته باشد.

تمرین

پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است برخی تمرینات با هدف تقویت عضلات پا و زانو را برای کمک به درمان یا جلوگیری از درد جلوی زانوی شما توصیه کند.

در اینجا دو نمونه از تمرینات تقویت پا آورده شده است. بسته به علت اصلی درد زانو ، پزشک ممکن است تمرینات دیگری را برای شما تجویز کند.

– در حالت نشسته دراز بکشید

صاف روی صندلی بنشینید و پاها را روی زمین بگذارید.

عضلات ران یک پا را سفت کرده و آن را در جلوی بدن بلند کرده و کشش دهید.

این وضعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس پاها را به آرامی پایین بیاورید.

این حرکت را تکرار کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید ، سپس همان روند را با پای دیگر انجام دهید.

– عضلات چهار سر ران را کشش دهید

صاف بایستید و برای کمک به تعادل از صندلی یا دیوار استفاده کنید.

زانوی یک پا را پشت بدن خود خم کرده و پاشنه پا را به سمت مفصل ران بلند کنید.

مچ پا را با یک دست بگیرید و پاشنه را به آرامی به بدن بیاورید.

این وضعیت را به مدت 30 تا 60 ثانیه حفظ کنید ، بسته به راحتی شما ، سپس همان کار را با پای دیگر انجام دهید.