اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

آیا مصرف قهوه در رژیم‌های کاهش وزن مفید است؟

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

قهوه گانودرما لاغری: یکی از مهم ترین ویژگیهای قهوه اسپرسو کالری بسیار پایین ان است که آن را تبدیل به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده است. البته دقت کنید که در هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری نباید از شکر و خامه استفاده کنید.

مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم آن نیست بلکه مصرف آن پیش از ورزش باعث کاسته شدن از شدت حرکات ورزشی و کمتر خسته شدن شما میشود. وجود سه کالری در هر اونس قهوه اسپرسو نیز باعث میشود که در هنگام مصرف آن کالری زیادی نداشته باشد.

همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد. همه ی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باعث میشود که شما در عین انکه بتوانید به مدت طولانی ورزش کنید، خستگی کمتری هم تجربه کنید و به این ترتیب به لاغری بیشتر شما کمک خواهد کرد.

تاثیر قهوه بر لاغری

قیمت قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی: افزایش وزن و چاقی نگرانی بسیاری از افراد جامعه است و همین باعث شده تا اکثراً به دنبال راهکاری برای کاهش وزن باشند. نبود وقت برای ورزش و فعالیت‌های بدنی، عدم تحرک کافی و پرخوری و سایر عوامل دیگر باعث افزایش وزن می‌شود. بنابراین یافتن راهی ساده برای کم کردن وزن می‌تواند از سختی لاغر شدن بکاهد.

تاثیر قهوه بر لاغری یکی از نوشیدنی‌هایی که تقریباً این ویژگی‌ها را دارد، قهوه است. قهوه از موادی تشکیل شده است، که این مواد منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. موادی نظیر کافئین، کلروژنیک اسید، تئوفیلین و تئوبرومین در قهوه وجود دارند، که با فرستادن پیام‌هایی به سلول‌های چربی به شکسته شدن سلول‌های چربی کمک می‌کنند.

در نتیجه این ساز و کارها آدرنالین بدن افزایش یافته و اسیدهای چرب به داخل خون گردش پیدا خواهند کرد، این روند به کاهش وزن منجر می‌شود. جالب است بدانید که چربی سوزی قهوه، تنها به هنگام خوردن آن و زمان بیداری شما مربوط نمی‌شود، بلکه در زمان خواب نیز همچنان به چربی سوزی ادامه می‌دهد.

برای اثر بخشی خاصیت لاغری قهوه، باید کالری دریافتی شما کمتر از کالری مصرفی باشد. توصیه می‌شود که در کنار نوشیدن قهوه، باید فعالیت‌های ورزشی مناسبی نیز داشته باشید، تا چربی سوز و سوخت و ساز بدن بیشتر شده و سریع‌تر وزن کم کنید.

قهوه برای لاغری

بهترین نوع قهوه برای لاغری

قهوه گانودرما برای قند: بهترین قهوه برای لاغری، قهوه‌ای است که دارای کافئین زیادی باشد. برای تهیه کردن قهوه، از دو نوع دانه قهوه استفاده می‌شود، دانه عربیکا و دنه روبوستا. دانه عربیکا دارای میزان کافئین پایینی می‌باشد و دانه روبوستا کافئین زیادی دارد. با ترکیب کردن این دو نوع دانه به نسبت‌های مختلف انواع متفاوت قهوه یعنی، قهوه اسپرسو، قهوه فرانسه، قهوه ترک بدست می‌آید. برای اینکه قهوه‌ای پرکافئین باشد، باید درصد دانه روبوستای آن بالای 70% باشد، بنابراین قهوه اسپرسو و قهوه ترک با درصد کافئین بالا می‌توانند قهوه مناسب برای لاغری باشند.

برنامه رژیم غذایی قهوه شامل نوشیدن حداقل 3 فنجان (720 میلی‌لیتر) قهوه تفت‌داده شده در روز است. طبق تحقیقات انجام‌شده، نوع قهوه‌ای که مصرف می‌کنید و نحوه دم کردن آن نیز در میزان تأثیر آن بر بدن بسیار اهمیت دارد. به همین جهت باید از دانه‌های قهوه بوداده و اصل استفاده کنید که در کارخانه پودر شده و با استفاده از آب فیلتر شده و سالم تهیه می‌شوند؛ اما برای لاغر شدن نباید به قهوه خود شکر یا خامه اضافه کنید.

باید از یک رژیم کم‌کالری و مقوی نیز استفاده کنید و تا می‌توانید مصرف کربوهیدرات‌های مضر و قند مصنوعی را به حداقل برسانید. طوری که کالری مصرفی شما بیشتر از 1500 کالری نشود. بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری قبل از غذا یا ورزش است. بخصوص قبل از ورزش و باشگاه قهوه برای لاغری بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا به‌شدت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد؛ اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید. چون می‌تواند معده را اذیت کند.

تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی

وقتی قهوه می‌نوشید، کافئین وارد خون شما می‌شود. کافئین محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر در ورزش حاضر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقاوم‌تر شوید و استقامت‌تان بیشتر شود.

علاوه بر این‌ها نوشیدن قهوه قبل از ورزش، باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد و شما در حین ورزش و بعد از آن کالری سوزی‌تان ادامه دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای لاغری نیز مفید است.

آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود؟

قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود؟ هم بله هم خیر؛ قهوه ممکن است به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن شما مفید باشد. همان‌طور که گفتیم، قهوه برای لاغری خوب است و خاصیت بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. در واقع کافئین داخل قهوه محرک متابولیک است. از طرفی نوشیدن قهوه، اشتها را (تا حدی) از بین می‌برد یا به نوعی کم می‌کند؛ البته ممکن است که برای برخی هم این خاصیت سرکوب اشتها را نداشته باشد.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است که روند چربی سوزی بدن را تقویت کند. قهوه همچنین کالری هم ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می‌تواید تا چهار لیوان در روز بنوشید. بیش از این به خاطر کافئین بالای آن توصیه نمی‌شود.

با تمام این اوصاف، آیا می‌توان اعلام کرد که نوشیدن قهوه برای لاغری خوب است و باعث کاهش وزن می‌شود؟ قهوه برای لاغری خوب است و به کاهش وزن کمک می‌کند؛ اما نمی‌توان همه بار کاهش وزن را بر دوش نوشیدن قهوه انداخت. همچنین باید بدانید این کمک قهوه به لاغری، یک کمک کوچک است و نه یک تاثیر بسیار زیاد. بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید آن را بنوشید اما امید لاغری زیادی از آن نداشته باشید. لاغری فقط و فقط با قهوه، متاسفانه یک افسانه است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به طور کلی از این بابت راحت شود.

  1. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند.
  2. قهوه باعث تمرکز بهتر روی ورزش می‌شود.
  3. قهوه درد عضلانی را کاهش می‌دهد.
  4. قهوه متابولیسم را افزایش می دهد.
  5. هوه عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

عوارض خوردن قهوه قبل از ورزش

آیا مصرف قهوه قبل از ورزش کار درستی است؟ فرقی ندارد که قبل از ورزش قهوه بنوشید یا در زمان دیگری، اگر از حد مجاز فراتر روید، ممکن است مشکلاتی برای‌تان ایجاد شود. در صورتی که قهوه را به مقدار متوسط  مصرف کنید ​​(حدود 4 فنجان در روز) به احتمال زیاد این مقدار، برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است. از عوارض محتمل قهوه می‌توان به بی‌خوابی، عصبی شدن و بی‌قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس اشاره کرد.

قهوه کافئین‌دار اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از 4 فنجان در روز) مصرف شود، به احتمال زیاد عوارض دارد. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه کافئین دار ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی‌قراری و ضربان قلب نامنظم شود. دوزهای بیشتر آن نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و درد قفسه سینه شود. بنابراین از قهوه برای لاغری بیشتر از حد مجاز استفاده نکنید!

دکمه بازگشت به بالا