سلامت و دانش

آیا کرونا در هوا پخش می شود؟ چگونه باید ایمن بمانیم؟

رایگان:

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، انتقال از طریق هوا یا قطرات موجود در هوا شامل قطرات حاوی ویروس های معلق در هوا (مایع یا تعلیق بدن به صورت گرد و غبار و هوا در هوا) است ، که مدت طولانی در هوا معلق می شود و با فاصله بیش از یک متر با جریان هوا

به گفته Guardian ، این قطرات قطر کمتر از 5 میکرون دارند و دارای ویروس کمتری نسبت به قطرات بزرگ تنفسی هستند ، اما برخلاف این قطرات ، آنها به سرعت روی زمین نمی افتند.

آیا تاج از طریق هوا در حال پرواز است؟ چگونه قرار است در امان بمانیم؟

انتقال هوا چگونه نقش مهمی در شیوع کورو ویروس دارد؟

این نقش هنوز مشخص نیست. آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده اند که کورون ویروس می تواند ساعت ها در هوا بماند و زندگی کند ، اما اینها “شرایط زندگی واقعی” نیستند.

از طرف دیگر ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام كرد كه نقش انتشار ذرات موجود در هوا در بین افراد در محیط های شلوغ مانند رستوران ها ، گروه ها و باشگاه های بدنسازی كه تهویه مطبوع كافی ندارند ، نمی توان رد كرد. و این گروه توسط قطرات بزرگتر قابل انتشار است.

پروفسور دیوید هاین ، استاد اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی در دانشکده داروهای گرمسیری لندن و رئیس گروه مشاوره استراتژیک و فنی WHO در مورد خطرات عفونی گفت: “ما می دانیم که انتقال Qovid 19 از طریق قطرات بزرگ امکان پذیر است.”

در حالی که بیماری می تواند توسط ذرات موجود در هوا پخش شود ، اپیدمیولوژیست ها می گویند “علائم بسیار کمی وجود دارد (به جز در مکانهای پزشکی که به طور بالقوه می توانند ذرات موجود در هوا را تولید کنند) انتقال از راه دور ویروس”. “ذرات زیادی در هوا وجود دارد.”

وی گفت: “نشانه های محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه ویروس می تواند از طریق سخن گفتن ، سرفه یا عطسه بیش از یک متر از طریق ذرات هوا پخش شود ، و نشانه های محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه انتقال ذرات موجود در هوا می تواند نقش مهمی داشته باشد.” به انتشار نسخه Covid 19 در جامعه توجه کنید. “

اما همه موافق نیستند. هفته گذشته در نامه ای سرگشاده به سازمان بهداشت جهانی ، 239 دانشمند از سراسر جهان ابراز نگرانی از افزایش انتقال ویروس از طریق ذرات موجود در هوا در مسافت های بیشتر.

انتقال هوا به معنای پوشش ما چیست؟

هایمن گفت: “پوشش های پارچه ای برای محافظت از مردم در برابر عفونت Covid 19 بسیار مهم هستند ، به خصوص هنگامی که حفظ فاصله اجتماعی بسیار دشوار است ، که در صورت گسترش ویروس از طریق ذرات معلق ممکن است رخ دهد.” در هوا مهمتر و مؤثرتر شوید.

برای محافظت در برابر عفونت از طریق پوشش ، ماسک تنفس 95N بهترین نوع ماسک است. همچنین در مورد عفونت های چشمی ، متخصصان هشدار داده اند که محافظ تنها محافظت در برابر قطرات بزرگ است که باید در موارد دور و نزدیک افراد دیگر (مانند آرایشگاه ها) از آنها بیشتر استفاده شود.

چه اقدامات دیگری باید انجام شود؟

نویسندگان این نامه سرگشاده می گویند که شستشوی دست و فاصله اجتماعی مهمترین اقدامات است ، اما آنها می گویند برای کنترل آلودگی هوا ، باید فیلترهای مناسبی در محیط با استفاده از فیلترهای هوا و لامپهای UV ایجاد شود.

پروفسور کاترین نیکس ، استاد مهندسی محیط زیست در دانشگاه لیدز که نامه آزاد را امضا کرده است ، می گوید: “برخی از علائم وجود Covid 19 توسط ذرات موجود در هوا در مسافت های طولانی وجود دارد ، اما ذرات موجود در هوا می توانند خطرناک باشند.” ایجاد یک گذر از یک محیط بسته “

پروفسور پل هانتر ، استاد پزشکی در دانشگاه شرق گفت: “شواهد نشان می دهد كه انتشار قطرات مهمترین عامل در كنترل بیماری است ، اما اگر حركت هوا قابل توجه باشد ، می تواند عواقب مهمی برای محیط داخلی داشته باشد. ما دیگر نباید محیط داخلی داشته باشیم.” آنگلیا “بیایید دوباره آن را باز کنیم. هیچ سالن ورزشی ، حتی اگر مردم ماسک بپوشند.”

وی افزود: این بدان معناست که فاصله اجتماعی باید بیش از 2 متر باشد و ما شاهد استفاده گسترده از ماسک های N95 در بیمارستان ها خواهیم بود.

آیا باید نگران سیستم تهویه باشیم؟

خطر انقباض Covid 19 در عموم و خارج از خانه بیشتر از داخل خانه است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده توصیه می کند پنجره ها را باز نگه دارید یا تهویه مطبوع را در داخل خانه تنظیم کنید.

پروفسور لیندا بولد ، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه ادینبورگ گفت: “با بازگشایی بیشتر فضا ، تهویه مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند و می تواند به معنای ورود به عادت برای باز کردن پنجره ها ، حتی در زمستان باشد.”

آیا سیستم های تهویه هوا ایمن هستند؟

شواهد موجود در مورد تهویه مطبوع تا به امروز قوی نیست ، اما برخی از سیستمهایی که فقط هوای داخل خانه را ساطع می کنند دارای مزایای محدودی هستند و می توانند خطراتی را در پی داشته باشند.

گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماران اروپایی نتیجه گرفته است که سیستم های گرمایشی ، تهویه و تهویه هوا (HVAC) می توانند قطرات بزرگی را که حاوی کورون ویروس است ، فیلتر کنند ، اگرچه جریان هوا می تواند. انتقال از راه دور

در این گزارش همچنین آمده است كه چنین سیستمی در صورت چرخش می تواند 19 ذره كوید را كه در هوا شناور هستند ساطع كند. اما در این گزارش آمده است: “در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر آلودگی انسان با Covid 19 به دلیل ذرات موجود در هوا از مجاری HVAC وجود ندارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا