سلامت و دانش

ابتلا به کووید- ۱۹ باعث مصونیت در برابر گونه‌های جهش‌یافته نمی‌شود

پزشکان در مطالعه جدید نتیجه گرفتند که عفونت ویروس کرونا باعث مصونیت طولانی مدت در برابر ویروس ، به ویژه در برابر سویه های جدید و جهش پذیر نمی شود.

به گزارش دکترنامه ، تحقیقات اخیر در انگلیس نشان داده است که ایمنی طبیعی سیستم ایمنی بدن بسته به شرایط جسمی فرد شش ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا متفاوت است.

پزشکان می گویند نتایج مطالعه آنها ، اگرچه توسط سایر محققان تأیید نشده است ، تأکید می کنند که همه باید برای حداکثر مصونیت از ویروس واکسینه شوند ، زیرا واکسن ها سیستم ایمنی بدن را بیشتر از ایمنی طبیعی به بیماری تحریک می کنند.

دکتر گفت: “مطالعه ما یکی از جامع ترین مطالعات مربوط به پاسخ ایمنی در افراد مبتلا به کوئید بدون عارضه و بدون عارضه است.” کریستینا دلد ، نویسنده گزارش از دانشگاه آکسفورد. ما به این نتیجه رسیدیم که پاسخهای ایمنی فردی پس از عفونت Covid-19 بسیار متفاوت است ، و در برخی (سیستم ایمنی بدن) برخی بیماران – با یا بدون عارضه – شش ماه پس از عفونت یا حتی کمتر ، هیچ نشانه ای از حافظه ایمنی وجود ندارد. هنوز پشت سر نگذاشته

وی افزود: نگرانی ما این است که به ویژه با وجود این سویه جدید (ویروس) ، این افراد در معرض آلوده شدن مجدد به Covid-19 هستند. این بدان معنی است که پذیرفتن دعوت نامه برای همه ما بسیار مهم است. واکسینه شوید ، حتی اگر قبلاً Covid-19 داشته ایم.

مطالعه Pitch ، با حمایت مالی وزارت بهداشت و خدمات انسانی انگلستان (DHA) ، شامل متخصصانی از دانشگاه های آکسفورد ، لیورپول ، شفیلد ، نیوکاسل و بیرمنگام بود که توسط کنسرسیوم ایمونولوژی Coronavirus پشتیبانی می شدند.

متخصصان در این مطالعه ، متمرکزترین و دقیق ترین مطالعه تاکنون در مورد مدت دوام سیستم ایمنی بدن را در نظر گرفتند ، پاسخ سیستم ایمنی بدن 78 کارگر پزشکی با و بدون Covid را ارزیابی کردند.

هشت بیمار دیگر تحت درمان با نوع حاد Covid-19 نیز برای مقایسه انتخاب شدند. خون آنها به مدت شش ماه پس از بهبودی از Covid-19 برای تشخیص عناصر ایمنی ماهانه آزمایش شد.

این آزمایشات شامل اندازه گیری آنتی بادی ها و همچنین ارزیابی واکنش سلول های ایمنی به نام سلول های B و سلول های T است.

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها پس از شش ماه Covid-19 هیچ نشانه ای از ایمنی در برابر بیماری ندارند ، از جهش های آلفا و بتا ویروس کرونا مصون نیستند.

کارشناسان می گویند این نتیجه گیری این احتمال را ایجاد می کند که Covid-19 آنتی بادی کافی در بدن تولید نمی کند تا از عفونت بیشتر جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا