سلامت و دانش

ابتلا و مرگ‌ومیر بالای کرونا در کشور/روند صعودی بیماری در ۱۰ استان

طبق کمیته اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت ، در هفته منتهی به 30 نوامبر ، میزان تاج و مرگ و میر در کشور زیاد و روند بیماری در حال افزایش بود.

به گزارش دکترنامه ، در محاسبه روند ، در این گزارش و گزارش های آینده ، تعداد موارد جدید بستری روزانه در بیمارستان و مرگ در تجزیه و تحلیل گنجانده شده است. علاوه بر این ، استانها بر اساس میزان بروز در هفته گذشته و نمودارها بر اساس تغییرات در موارد و مرگ و میر در هفته گذشته نسبت به هفته ها طبقه بندی شدند. پیش از این اتفاق خواهد افتاد.

برای محاسبه روند عوارض و عوارض در سه روز گذشته ، ابتدا میانگین تعداد گزارش های گزارش شده مربوط به عوارض و عوارض سه روز در روز با محاسبه میانگین داده ها در همان روز ، روز قبل و روز بعد محاسبه شد ، سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز محاسبه شد. قبلاً به شرح زیر محاسبه شده است:

تعداد موارد مربوط به روز گذشته – تعداد پرونده های ثبت شده امروز ، تقسیم بر تعداد پرونده های روز قبل ، ضرب در 100.

سرانجام ، تغییرات در بیماری و مرگ و میر در هفته گذشته با میانگین اعداد به دست آمده طی چند روز گذشته محاسبه شد.

وضعیت احتمالی منحنی اپیدمی را تحلیل کنید

موارد زیر ملاحظاتی برای تجزیه و تحلیل وضعیت احتمالی منحنی اپیدمی هفته گذشته است:

در مواردی که میزان مرگ و میر و مرگ و میر در روزهای اخیر افزایش یافته است ، منحنی اپیدمی احتمالاً افزایش می یابد.

در مواردی که شاخص بیماری کاهش یافته است اما میزان مرگ و میر افزایش یافته است ، ممکن است اوج اپیدمی اخیراً کاهش یافته باشد.

– در مواردی که منحنی اپیدمی به پایان می رسد ، وضعیت تثبیت می شود و تغییرات در آن مختصر و نامنظم است. لازم به ذکر است که هر لحظه در این فرآیند به قله دیگری حساس است.

در مواردی که میزان مرگ و میر و مرگ و میر در روزهای اخیر کاهش یافته است ، منحنی اپیدمی احتمالاً کاهش می یابد.

ناسازگاری داده ها به این معنی است که روند در مرگ و میر و داده های بیماری از الگوی تفسیری پیروی نکرده اند و تغییرات ناهمگن در روند شاخص های مرگ و میر دیده می شود. در این حالت ، می توان در روزهای آینده با داده های دقیق تر ، تحلیل بهتری ارائه داد. ناسازگاری داده ها می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این ناسازگاری ها شامل ورود نادرست داده های روزانه توسط استان و خطاهای ورود داده ها ، ترکیبی از چندین الگوی اپیدمی در یک استان (شروع اپیدمی در یک قسمت از استان و پایان یک اپیدمی دیگر در منطقه دیگر) ، بیماری گسترده یا عدم تمایل در استان و تغییرات ثبت شده در مهاجرت است. بیمار به مرور زمان

تقسیم استانها با توجه به تعداد گزارش ها

استانها بر اساس بروز بیماری در هفته گذشته به سه دسته موارد گزارش شده متوسط ​​و کم تقسیم شدند و روند بیماری در آنها در جداول و نمودارهای مرتبط بررسی شد. تجزیه و تحلیل بر اساس این شاخص ها ، این امکان وجود دارد و انتظار می رود که تیم کمیته اپیدمیولوژی استان ، همراه با سایر شاخص ها و تجزیه و تحلیل دقیق تر ، بتواند شواهد بهتری از روند اپیدمی در استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل روند بیماری در هفته منتهی به 30 نوامبر

عفونت و مرگ و میر در کشور زیاد است و روند رو به افزایش است. در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان اوتارا ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان روند صعودی یا آغاز قله جدید مشاهده شد. در هشت استان همدان ، مرکزی ، اصفهان ، کهگیلویه و بویراحمد ، اردبیل ، چهارمحال و بختیاری ، بوشهر ، هرمزگان ، روند ثبات با اندکی تغییرات رو به بالا مشاهده شد. در هشت استان قم ، آذربایجان شرقی ، البرز ، زنجان ، خراسان رضوی ، بوشهر ، خوزستان و سیستان و بلوچستان روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم وجود داشته است. به نظر می رسد اخیراً دو استان یزد و خراسان جنوبی قله های خود را پشت سر گذاشته اند. در سه استان لرستان ، ایلام و آذربایجان غربی ، ناسازگاری داده ها اجازه تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت اپیدمی را نمی دهد. لازم به ذکر است که یک استان ممکن است چندین قله منحنی را تجربه کند.

تاج در جهان 7

تعداد موارد جدید بیماری عروق ویروس کرونا قلب در جهان به ترتیب 440،609 در 7 نوامبر ، 480،107 در 8 نوامبر و 518،803 در 9 نوامبر بود.

15 کشور برتر از نظر بیماری ویروس کرونا قلب نیز در جدول زیر ذکر شده است. ایالات متحده ، هند و برزیل به ترتیب در رتبه های اول تا سوم جهان از نظر بیماری ویروس کرونا قلب قرار دارند. ایران همچنین از نظر Covid-19 در رتبه 14 قرار دارد.

تعداد تلفات جهانی Covid-19 در آسیا چقدر است؟

ویژگی مهم بیماری های عفونی ، به ویژه عوامل بیماری زای جدید مانند SARS-COV-2 ، شدت آنهاست که با توانایی آنها در ایجاد مرگ اندازه گیری می شود. میزان مرگ و میر به ما کمک می کند جمعیت های در معرض خطر را شناسایی کرده و کیفیت مراقبت های بهداشتی را ارزیابی کنیم.

به منظور ارزیابی پیامدهای مرگبار بیماری ، دو شاخص مهم مورد بررسی قرار می گیرند. اولین شاخص مرگ و میر ناشی از عفونت (IFR) است که مرگ و میر را در میان افراد آلوده تخمین می زند. شاخص دوم میزان مرگ و میر بیمار (CFR) است که میزان مرگ و میر را در بین بیماران علامت دار و تایید شده تخمین می زند. برای اندازه گیری دقیق میزان مرگ و میر باید تصویر کاملی از تعداد عفونت ها و مرگ های ناشی از آن وجود داشته باشد. با توجه به اینكه در یك بیماری عفونی مانند Covid-19 دسترسی به آمار دقیق بیماران و مرگ و میرها به دلایلی از جمله حضور تعداد زیادی از بیماران به صورت بدون علامت و بدون علامت وجود ندارد ، از مدل های تخمین احتمالی برای تخمین شاخص های مورد نظر استفاده شده است.

در جدول زیر ، نرخ کل مرگ و میر با استفاده از واریانس وزنی معکوس با اثرات ثابت در بازه اطمینان 95٪ در کشورهای آسیایی ، متا آنالیز و برآورد می شود.

کشورهایی که کمتر از 1000 مرگ داشتند از این تجزیه و تحلیل حذف شدند. در این متاآنالیز ، میزان مرگ و میر ناشی از عفونت در آسیا 0.16٪ برآورد شده است. همانطور که مشاهده می کنید ، میزان مرگ و میر از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. این تفاوت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می شود. تعداد موارد شناسایی شده از طریق آزمایش به طور گسترده ای از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ، که بخشی از آن به سیاست های آزمایش مربوط می شود. به عنوان مثال در بعضی از کشورها فقط افراد مبتلا به بیماری شدید آزمایش می شوند. ممکن است بین شروع علائم و مرگ تاخیر وجود داشته باشد ، که می تواند منجر به دست کم گرفتن CFR شود. ممکن است عوامل اساسی دیگری نیز در کشور وجود داشته باشد که میزان مرگ و میر را افزایش می دهد ، از جمله عفونت های مشترک ، مراقبت های بهداشتی ناکافی و ویژگی های جمعیت شناختی بیمار مانند افزایش تعداد بیماران. مرگ و میر می تواند به دلیل مصرف زیاد سیگار یا بیماری زمینه ای در یک کشور افزایش یابد. تفاوت در چگونگی ارتباط مرگ با ویروس کرونا نیز مهمترین دلایل تفاوت در گزارش مرگ و میر از Covid-19 است. مرگ بر اثر بیماری (همراه) همان مرگ بر اثر بیماری نیست (علت).

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا