سلامت و دانش

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گفته شفاف ، تاج مورد حمله قرار می گیرد و هر روز یک رکورد جدید تاج در کشور ثبت می شود ، این رکورد فاجعه انسانی است زیرا ما با تعداد فزاینده ای از بیماران روبرو هستیم و به علت مرگ تاج ، امروزه تاج به صورت روزانه است. این بیش از 400 کشته می گیرد. چند هفته پیش ، ما تعداد کشته شدگان از تاج را به یک سقوط هواپیما در روز می رساندیم و اکنون به نظر می رسد که هر روز دو هواپیمای مسافربری سقوط می کنند و ایران را گرم می کند.

ایران تاریک ترین پاییز این قرن را تجربه می کند ، پاییزی که روزهای مرگباری را در دل خود جای داده است. در این بین شهر تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند یک کشور اروپایی است و کنترل مدیریت کرونا در این شهر نیاز به توجه ویژه دارد.

تهران کلان شهری است که از ویژگی های خاصی برخوردار است و از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور که هر روز به تهران اضافه می شود با بسیاری از شهرها متفاوت است. جمعیت شبانه روز تهران در حدود 800000 تا یک میلیون نفر متفاوت است که جمعیت استان یا شهر است. آنها نزدیک می شوند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا در کشور شوند ، از طرف دیگر ، مبادلات اقتصادی ، فرهنگی و بسیاری از امور اداری در پایتخت انجام می شود و این می تواند یک نقص بزرگ در کنترل کرونا باشد.

بیش از 6000 بیمار کرونا ویروس در بیمارستان بستری هستند و بیش از 1200 بیمار مریض مبتلا به کرونا ویروس قلب روزهای سختی را در بخش مراقبت های ویژه می گذرانند.

به گفته ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، تهران به دلیل عبور و مرور زیاد از سایر استان ها به تهران ، یک گذرگاه صرافی تاج در کشور محسوب می شود.

طبق کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا ویروس قلب ، میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا ویروس قلب در کشور زیاد است و بیماری همچنان رو به افزایش است و در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان اوتارا ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان مشاهده شده است دو استان یزد و خراسان جنوبی اخیراً قله های خود را پشت سر گذاشته اند.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس سیستم پزشکی ، در مورد آمار مرگ از تاج گفت: تعداد مرگ و میر اعلام شده و ثبت شده رسمی هر روز بالای 300 یا 400 اعلام می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده اند که این آمار فقط آمار بیمار است و آمار. بالاتر از این است. سازمان نظام پزشکی حداقل سه برابر مرگ و میر ناشی از Covid-19 را از طریق بررسی میدانی بیمارستان ها و محل دفن افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس بدست آورده است. بنابراین ، این مسئله نیاز به توجه جدی دارد و ما باید ترتیبات جنگی را بدست آوریم.

پیش از این ، ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، گفته بود: “طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، کسانی که تست مثبت دارند ، در ایران ، مانند سایر کشورها ، ما آمار را اعلام می کنیم ، در حالی که تعداد مرگ و میر می تواند از 1.5 باشد.” محاسبه شده تا 2.2 برابر آمار اعلام شده.

شکستن سوابق بستری در عروق کرونا ویروس در تهران ؛ افزایش تعداد مرگ های ناشی از تاج در 3 هفته آینده

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد مبارزه با فساد کرونا در تهران ، خواستار “ترتیب جنگ” برای همه ارگان های کشور شد و گفت: بله.

زالی گفت: متأسفانه آمار بستری شدن پزشكان قانونی در پایتخت نگران كننده است و پرونده بستری پزشكان پزشکی قانونی در تهران پس از هشت ماه از كار افتاده است و هفته آینده انتظار كاهش پای تاج را نداریم.

وی گفت: متأسفانه ترافیک تهران تغییر چشمگیری نکرده است و ترافیک در سطح شهر و همچنین مناطق پرخطر مانند کوچه ها ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای که شناسایی شده اند بیش از حد جمعیت است که نگران کننده و خطرناک است. .

با گزارش آژانس هواشناسی از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ، شیوع و مرگ و میر کرونا همچنان در حال افزایش است.

بیماران بستری کرونر

دلیل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: “مهمترین دلیل درخواست تعطیلی تهران کاهش شیوع ویروس در شهر و امکان جلوگیری از هر نوع تظاهرات است.” و ما نباید در مراکز عمومی شهرها باشیم و باید بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و فرصت هایی را در ادامه روند کنترل بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: مدافعان بهداشت 8 ماه است که با بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبارزه می کنند و ویزیت های تاج گذاری و مرگ زیاد است و درست است که تعطیلات می تواند معیشت مردم را به خطر بیندازد اما این وقفه دو هفته ای به نظم و ترتیب کمک می کند. بیمارستانها را مجدداً تأسیس کرده و خدمات بهتری ارائه دهیم. از طرف دیگر ، وقتی افراد در اجتماع کمتر سفر می کنند ، ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که اگر جلسه ستاد ملی تاج در روز چهارشنبه برگزار شود و ستاد تاج تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران را داشته باشند.

کدام موسسات درخواست تعطیلی 2 هفته ای در تهران را دارند؟

کمیته بهداشت تهران شامل شورای اسلامی شهر ، ستاد مدیریت بیماری کرونا تهران ، فرمانداری و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیت ستاد ملی کرونا ارائه داد. با این توافق ، تمام دستگاه های اجرایی تهران ، از جمله دولت ، خصوصی به جز دستگاه های کمک در این مدت خاموش می شوند. براساس این طرح ، محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر اعمال می شود تا افراد بتوانند در این دوره در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته بهداشت و درمان مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از 40 نماینده از استان تهران ضمن گلایه از عدم استفاده از ظرفیت نمایندگان و مجلس در این جنگ تمام عیار ، بر حمایت کامل ستاد تهران از تاج تأکید کرد و گفت: بهداشت تهران بر تصمیم گیری تأکید دارد. موارد فوری ، مانند تعطیلات دو هفته ای در استان تهران ، با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی آن ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره ها و بازسازی نیروی مراقبت های بهداشتی و امکانات بهداشتی تهران است.

علی آتا ، سخنگوی شورای شهر تهران ، در پی تداوم تشدید بیماری عروق کرونا ویروس قلب در توئیتی نوشت: “متأسفانه روند بیماری عروق کرونا ویروس قلب در این شورا ادامه دارد. در میان همکاران من ، خانم شهربانو امانی ، عضو شورا ، و تعدادی از کارشناسان و کارمندان در شهرداری ها و شوراها محدودیت های حضوری را اعمال کرده ایم پیشنهاد قاطع ما به ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران ، در مورد وضعیت همه گیر کرونا در تهران هشدار داد و هشدار داد: ما باید حداقل دو هفته تهران و کلانشهر را تعطیل کنیم ، در غیر این صورت باید منتظر عواقب وخیم آن باشیم. تصمیمات ما در مورد تاج باید به جلو باشد ، نه پشت تاج.

رئیس شورای شهر تهران به دو برابر شدن تعداد مرگ های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: موج جدید ویروس کرونا ویروس مرگ را دو برابر کرده و مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است ، در صورت عدم اقدام موثر برای مهار ویروس کرونا ، منجر به بروز سونامی و فاجعه انسانی در آذر می شود.

برج میلاد با نقاب

بستن تهران چگونه در کنترل بیماری کرونا ویروس قلب موثر است؟

مینو مهرز ، عضو کمیته علمی ستاد ملی علیه کرونا ، گفت: “از این بدتر؟!” حمله فاجعه. خدا ما را بیامرزد. الان اوضاع خیلی خراب است. ما اینقدر بستری در کرونا ویروس داریم ، این همه ویزیت و بیماری های جدی و مشکلات زیادی داریم. ما باید تهران را در اسرع وقت تعطیل کنیم.

یکی از اعضای ستاد ملی کرونا با اشاره به طرح محدود کردن تاج در چندین شهر گفت: “از روز دوشنبه اعلام شده است که همه جا بسته خواهد شد ، اما در عمل می بینیم همه چیز باز است.” تعطیلی تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و آمریکا نیز درگیر شده اند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: “شیوع کنترل نشده ویروس کرونا در کشور همه را نگران می کند و باید دانست که قفل شدن شهرها بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم نتیجه مشخصی برای کنترل ندارد. اپیدمی برای ادامه روند پیشگیری و کنترل زمان می برد و تاثیری ماندگار ندارد در عین حال ، هزینه ها و بارهای اقتصادی بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به این س programال که برنامه پیشگیری و کنترل شناخته شده و مورد نیاز برای قفل کردن شهر همسایه مورد نیاز است ، گفت: اگر چنین اقداماتی فقط برای یک وقفه 2 هفته ای باشد ، قطعاً اثربخشی کوتاه مدت و مقرون به صرفه بودن خواهد داشت. اصلا خوب نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما باید برنامه ای برای تعطیلی فعالیت ها و قرنطینه کامل داشته باشیم. یعنی اهداف باید مشخص شده و نحوه اجرای آنها به صورت عملیاتی تعریف شود و آمادگی همه جانبه سازمانهای سودمند و آمادگی مردم فراهم شود.

سوری گفت: “سوال این است که آیا تردد به شهر ممنوع است؟” اگر پاسخ منفی باشد ، قفل کردن شهر منطقی نیست مگر اینکه تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز در قرنطینه قرار بگیرند. اگر ترافیک آزاد بود ، قفل کردن شهر تأثیر چندانی نخواهد داشت.

وضعیت هشدار دهنده تاج در تهران

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ، معتقد است که هزینه های انسانی عدم رعایت حداکثر اقدامات بهداشتی و ایمنی فراتر از تصور است. هزینه های غیرضروری سفر ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و سفرهای غیرضروری ، جمع های کوچک و بزرگ و عدم توجه به فاصله جسمی و مهمتر از همه ، استفاده غیرمعمول از ماسک ، روح های عزیزی که مانند برگ های پاییز ، هر روز سقوط ما آنها هستیم و البته تحمیل هزاران میلیارد انسان به یک ساختار اقتصادی که از فشار و سرکوب تحریم های بین المللی رنج برده است.

آمارها نشان می دهد که وضعیت کرونا در کلانشهر تهران بسیار نگران کننده است و اگر قرار است بسته شود ، بسته شدن شهر باید با قفل ورودی ها و یک شب اقامت همراه باشد و این باید با در نظر گرفتن تمام جنبه های تعطیلی انجام شود. ورودی کمتری به مراکز سرپایی و بستری وجود خواهد داشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا