سلامت و دانش

اختلالی که می‌تواند پیش‌زمینه آلزایمر باشد

نتایج این مطالعه خاص نشان می دهد که اکثر مردم از علائم اولیه احتمالی آلزایمر بی اطلاع هستند.

به گزارش دکترنامه، اغلب مردم با اصطلاح «اختلالات شناختی خفیف» آشنا نیستند.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از 80 درصد آمریکایی ها از این اختلال بی اطلاع هستند، در حالی که آمارهای ملی نشان می دهد که حدود 18 درصد از افراد 60 ساله و بالاتر ممکن است به این اختلال مبتلا شوند که می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود.

اختلال شناختی خفیف مرحله اولیه از دست دادن حافظه یا سایر توانایی های شناختی مانند زبان یا ادراک بصری/فضایی است. علائم این اختلال می تواند به اندازه ای شدید باشد که توسط فرد مبتلا و دیگران متوجه شود، اما به اندازه ای خفیف باشد که فرد آسیب دیده بتواند توانایی خود را برای انجام بیشتر فعالیت های روزانه حفظ کند.

بسیاری از مردم این اختلال را با روند طبیعی پیری اشتباه می گیرند، اگرچه متفاوت است. بر اساس تحقیقات، حدود یک سوم افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف در عرض پنج سال به زوال عقل آلزایمر مبتلا می شوند.

بسته به نوع اختلال، افراد ممکن است در به خاطر سپردن مکالمات، پیگیری مسائل، ردیابی افکار خود در حین مکالمات یا تکمیل کارهای روزانه مانند پرداخت قبوض مشکل داشته باشند.

برای درک بهتر، تشخیص و درمان اختلالات شناختی خفیف در ایالات متحده، انجمن آلزایمر بیش از 2400 بزرگسال و 801 پزشک مراقبت های اولیه را مورد بررسی قرار داد. بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان در ابتدا با این اختلال آشنا نبودند.

اما زمانی که اطلاعاتی در مورد این اختلال به آنها داده شد، بیش از 40 درصد نگران احتمال ابتلا به بیماری در آینده بودند.

به گزارش CNN، تحقیقات همچنین نشان می دهد که در شرایط فعلی، اکثر پزشکان مراقبت های اولیه در تشخیص اختلالات شناختی خفیف از روند طبیعی پیری با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا