سلامت و دانشکسب و کار ویژه

از کجا بفهمیم کرم پودر خراب شده است؟

امروزه یکی از مشکلاتی که خانم ها از آن غافل می شوند توجه به تاریخ مصرف لوازم آرایشی است. و این در حالی است که محصولات آرایشی و بهداشتی مانند مواد غذایی ماندگاری دارند و استفاده از هر گونه لوازم آرایشی فاسد عواقب جدی و جبران ناپذیری برای آنها به همراه خواهد داشت. چگونه بفهمیم لوازم آرایشی ما خراب شده است؟ این سوالی است که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید زیرا این قسمت از مجله زیبایی خانم و آقای. آیا استفاده از لوازم آرایشی قدیمی و آسیب دیده تاثیری روی پوست ما دارد؟

لوازم آرایشی آسیب دیده چه علائمی دارد؟

آگاهی از علائم زوال آرایشی ضروری است زیرا استفاده از هر گونه لوازم آرایشی آسیب دیده منجر به مشکلات پوستی می شود. در ادامه این قسمت 6 علامت آرایشی معرفی شده است تا بتوانید به راحتی این لوازم آرایشی را شناسایی کرده و از سایر محصولات خود متمایز کنید.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

ساده ترین نشانه خراب شدن لوازم آرایش تاریخ انقضا آنهاست. بنابراین، همیشه باید قبل از استفاده از محصولات آرایشی، تاریخ انقضا را بررسی کنید. تاریخ درج شده روی محصولات تحت عنوان تاریخ انقضا مربوط به لحظه ای است که مواد در بهترین و استانداردترین شرایط نگهداری شده است. بنابراین، یک محصول آرایشی می تواند قبل از تاریخ انقضا به دلیل نگهداری نامناسب از بین برود. با این حال، بسیار نادر است که تاریخ انقضا روی بسته بندی همه لوازم آرایشی و بهداشتی نوشته شده باشد و فقط روی جعبه آن عددی روی عکس کاسه نوشته شده باشد که نشان می دهد به محض مهر و موم شدن محصول چند بار می توان از آن استفاده کرد. باز می شود. استفاده شده. به عبارت دیگر پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، لوازم آرایشی خراب شده و به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد.

در اینجا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر روی بسته بندی لوازم آرایشی خریداری شده نه تنها تاریخ انقضا، بلکه مدت استفاده نیز درج شده است، پس از کجا بدانیم قرار است لوازم آرایشی ما چقدر دوام داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوال، در ادامه این مقاله ماندگاری هر یک از لوازم آرایشی ذکر شده است. لطفا توجه داشته باشید که تاریخ های ذکر شده تنها زمانی است که هر یک از این لوازم آرایشی بسته شده و برای اولین بار استفاده می شود. پس از این مدت این لوازم آرایشی آسیب دیده و غیر قابل استفاده می شوند.

انواع لوسیون بدن: 12 ماهه

خط چشم: 2 سال

مداد ابرو: 2 سال

نوع مداد رژ لب: 2 سال

انواع گونه قرمز: ۲ تا ۳ سال

انواع سایه چشم: 2 تا 3 ساله

پنکیک: 2 تا 3 سال

انواع ژل و شامپوهای بهداشتی: از 2 تا 3 سال

تمام کرم های صورت: 9 ماه در بطری، 12 ماه در پمپ و تیوپ.

نوع کرم روز و شب: از 6 تا 9 ماهگی

پاک کننده آرایش چشم و صورت: 6 تا 9 ماه

نوع اسکراب و لایه برداری: 6-9 ماه

نوع ماسک آبرسان و پاک کننده: 6 تا 9 ماه

نوع کرم شب ضد زخم: 8 ماهه

نوع کرم پودر: 9 ماه

لاک ناخن: 1 تا 2 سال

مژه و ریمل: 3 ماه

کرم دور چشم: 3-6 ماه

تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی

سعی کنید از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

رنگ لوازم آرایشی را تغییر می دهد

یکی دیگر از نشانه های خراب شدن لوازم آرایشی تغییر رنگ است. تغییر رنگ نشانه واضحی است که تاریخ مصرف مواد آرایشی شما تمام شده و باکتری نیز روی آن رشد کرده است. این تغییر رنگ عمدتاً در اثر قرار گرفتن محصولات آرایشی در معرض نور خورشید و نور ایجاد می شود. بنابراین اگر مدتی از بازکردن درب کرم پودر یا سایر لوازم آرایشی گذشته باشد و دیدید که چگونه رنگ غیرطبیعی خود را تغییر داده اند، اگرچه هنوز تاریخ انقضا گذشته است، بدون شک خراب شده و باید باشد. او از استفاده از آن خودداری کرد.

البته باید در نظر داشت که هنگام استفاده از هر گونه لوازم آرایشی ممکن است متوجه تغییر رنگ آن ها شوید که کاملا طبیعی است و نشانه ای از پوسیدگی آرایشی نیست. مشکل ممکن است تغییر رنگ غیر طبیعی محصولات آرایشی و بهداشتی باشد.

آسیب آرایشی

تغییر آرایش

می توان گفت مهم ترین نشانه خراب شدن لوازم آرایشی، تغییر شکل و قوام محصولات آرایشی است. همه ما از وضعیت طبیعی و اولیه محصولات آرایشی اطلاع داریم. از اینجا می توان هرگونه تغییر قوام و شکل از جمله سفت شدن و خشک شدن مواد، چسبیدن به هم، جدا شدن روغن و آب از بافت اولیه، شل شدن و رقیق شدن را تشخیص داد که از علائم اصلی درمان زیبایی هستند. بنابراین، اگر هر یک از عناصر ذکر شده را در قوام لوازم آرایش خود مشاهده کردید، به سلامت آن ها شک کنید و مطمئن شوید که به هر دلیلی خراب شده اند. مثلاً خشک شدن ریمل یا خط چشم یا سفت شدن رژ لب به طوری که رنگدانه های آن روی لب ها ننشیند، نشانه معیوب بودن لوازم آرایشی است. همچنین پنکیک، سایبان و غیره. تشکیل لایه های آهکی بر روی محصولات سست نشان دهنده پایان این ذخایر است. تغییرات در ساختار مواد آرایشی مایع مانند خشک شدن، کلوخه شدن و سفت شدن نیز از نشانه های زوال آرایشی است.

علائم پوشش های آسیب دیده

تغییر بوی محصولات آرایشی و بهداشتی

اکثر لوازم آرایشی بوی مطبوع و مطبوعی دارند که در طول استفاده و به مرور زمان از بین می رود. وقتی لوازم آرایشی از بین می روند بوی نامطبوعی دارند. هنگامی که لوازم آرایشی خراب می شود، یکپارچگی شیمیایی محصول از بین می رود و منجر به انتشار بوی نامطبوع و تحریک کننده می شود. بنابراین جدی گرفتن تغییر بوی لوازم آرایش که یکی از نشانه های اصلی خراب شدن لوازم آرایشی است به جلوگیری از استفاده از هر گونه محصول فاسد کمک می کند. به عنوان مثال، حتی زمانی که بهترین مارک ریمل خراب می شود، بوی دیزل می دهد. رژ لب ها حاوی ترکیبات روغنی هستند، بنابراین در صورت شکسته شدن، بوی روغن باقیمانده و نه بوی دلپذیر اصلی خود را خواهند داد.

تغییر در بوی لوازم آرایشی

شناسایی محصولات آرایشی و بهداشتی فاسد با علائم پس از استفاده

نکته دیگری که می توانید برای دانستن اینکه آیا لوازم آرایشی شما فاسد یا سالم هستند استفاده کنید، بررسی علائمی است که ممکن است پس از استفاده از آنها تجربه کنید. به عنوان مثال وقتی آرایش فاسد شده را مانند فونداسیون روی پوست خود می زنید، به وضوح می بینید که کرم پودر مانند گذشته روی پوست پخش نمی شود و به خوبی روی صورت نمی نشیند. پس از آن، پوست صورت خود را خشک و پوسته پوسته خواهید دید. به علاوه، استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته باعث ایجاد حس سنگینی و چسبندگی مژه‌های شما می‌شود و به سختی ریمل‌های پوسیده را از روی مژه‌هایتان پاک می‌کنید. در مورد خط چشم های بد در صورت استفاده به خوبی روی پوست نمی نشیند و به سرعت شروع به ریزش می کند و این مشکل روی آرایش صورت شما تاثیر ناخوشایندی می گذارد.

نحوه تشخیص لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

مشاهده لکه ها و لکه های سیاه یا خاکستری روی سطح لوازم آرایشی

البته همه لوازم آرایشی در معرض آلودگی هستند، اما لوازم آرایشی با سطح بزرگتر مانند کرم ها یا محصولات داخل ظرف که در لوله یا پمپ بسته بندی نشده اند، نیاز به استفاده از پدهای آرایشی مختلف دارند. . و برس ها بیشتر در معرض آلودگی میکروبی هستند و به راحتی می توانند باکتری ها را روی سطح خود رشد دهند. حال هر نوع باکتری یا قارچی که روی سطح هر لوازم آرایشی رشد کند باعث ایجاد لکه ها و لکه های سیاه یا خاکستری می شود. بنابراین اگر این لکه ها را روی محصولات آرایشی خود مانند فونداسیون یا حتی رژ لب و رژ لب مشاهده کردید، باید بدانید که اینها نشانه خراب شدن لوازم آرایشی است و دیگر محصولات شما قابل استفاده نیستند.

لوازم آرایشی بد

تغییر بوی محصولات یکی از نشانه های خراب شدن لوازم آرایشی است.

عواقب استفاده از لوازم آرایشی آسیب دیده

اکنون که علائم فاسد شدن لوازم آرایشی را می شناسید، وقت آن است که با عوارض ناخوشایند استفاده از چنین موادی آشنا شوید. بنابراین در ادامه این مقاله به 4 مورد از مهمترین آنها اشاره می شود.

تیرگی و تیرگی پوست

یکی از شایع ترین عوارض و علائم استفاده از لوازم آرایشی فاسد، از بین رفتن سفیدی و شفافیت پوست و به دنبال آن تیره شدن و قرمزی پوست است.

همانطور که می دانید مواد آرایشی در فرمولاسیون خود حاوی مواد نگهدارنده هستند. هنگامی که لوازم آرایشی به هر دلیلی خراب می شوند، این مواد نگهدارنده می توانند اثرات مضری بر روی پوست داشته باشند. یکی از این اثرات قرار گرفتن در معرض شفافیت پوست است که در نهایت منجر به تیره شدن و گیجی آن می شود.

التهاب پوست

عارضه اصلی استفاده از عطر التهاب پوست است. از آنجایی که سلول های تولید کننده مواد آرایشی به دلیل آسیب آسیب می بینند، می توانند باعث بسیاری از بیماری های پوستی مانند قرمزی، زخم، خارش، بثورات و التهاب پوست شوند. از این رو بهترین کرم پودر از نظر پزشکان مواردی هستند که توضیح داده ایم.

عوارض استفاده از لوازم آرایشی فاسد

آکنه، جوش و بیماری های پوستی

انواع باکتری ها در اثر استفاده از محصولات آرایشی تمام شده به سمت پوست جذب می شوند و این باکتری ها اساس انواع باکتری ها و آکنه ها هستند. علاوه بر این، تجمع باکتری ها روی پوست می تواند باعث عفونت های مختلفی شود. محصولات آرایشی بد می توانند به راحتی منافذ پوست را مسدود کنند و در نتیجه از تامین اکسیژن و آزاد شدن باکتری ها جلوگیری کرده و شرایط را برای انواع آکنه ها ایجاد کنند.

قرمزی، خارش و حساسیت چشم

خطرناک ترین عوارض جانبی و نشانه های مواد آرایشی فاسد ممکن است با استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته مرتبط باشد. از آنجایی که کژال مربوط به چشم است که حساس ترین عضو است، آسیب به چشم می تواند غیر قابل برگشت باشد. کلیدها در حین استفاده دائما باز و بسته می شوند. در نتیجه باز شدن درپوش آنها، اکسیژن بر اجزای ریمل تاثیر می گذارد و باعث تجمع باکتری در آن می شود. باکتری ها در داخل ریمل تکثیر می شوند و در اثر استفاده از آن، قرمزی، خارش و یا حتی گاهی تورم ناحیه چشم و پلک ها ایجاد می شود.

سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی آسیب دیده

همیشه سوالات زیادی در مورد علائم فساد لوازم آرایشی وجود دارد که در ادامه به چهار مورد از رایج ترین آنها پاسخ داده شده است.

چگونه عمر زیورآلات را افزایش دهیم و از خراب شدن آن جلوگیری کنیم؟

یکی از مهمترین موارد برای جلوگیری از خراب شدن لوازم آرایشی، نگهداری آنها در جای خشک و خنک و دور از نور، گرما و رطوبت است. هوای گرم رشد باکتری ها را افزایش می دهد که باعث خراب شدن لوازم آرایشی می شود. بنابراین ترجیحا محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم برای افزایش طول عمر لوازم آرایشی، بستن درپوش هر یک از لوازم آرایشی پس از استفاده است، در غیر این صورت احتمال افزایش اکسیداسیون محصول وجود دارد.

سومین موردی که فرسودگی آرایش را کاهش می دهد، شستن سریع برس ها و پدهای آرایشی است، زیرا این ابزارها منشا بسیاری از آلاینده ها هستند که آن را به لوازم آرایشی منتقل می کنند.

آیا هنوز هم می توانیم از ضد آفتابی که پارسال خریدیم استفاده کنیم؟

بهترین توصیه متخصصان در مورد بهترین ضدآفتاب های فضای باز این است که به محض پایان فصل گرم سال، ضدآفتاب را کنار بگذارید، زیرا مردم به ندرت در فصل زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند، زمانی که تمام مواد موثر در کرم از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. در جلوگیری از آسیب های پوستی بی تاثیر است. بنابراین کرم ضد آفتاب باید هر سال تعویض شود.

چگونه بفهمم که تاریخ مصرف عطر یا ادکلن ما تمام شده است؟

عطرها و عطرها و همچنین لوازم آرایشی نشانه های زوال خاص خود را دارند. رنگ عطر و عطر پوسیده تغییر کرده و تیره تر از قبل شده است. نوشته آنها نیز تغییر می کند. به گونه ای که دیگر اتصالات و مصالح قدیمی جدا از یکدیگر ندارند. یکی دیگر از راه های تشخیص تاریخ انقضای چنین محصولاتی بوی آنهاست. عطرهای پوسیده رایحه اصلی خود را از دست می دهند و بوی عجیب و متغیری را تجربه می کنند.

چگونه تشخیص دهیم کرم پودر خراب شده است؟

یکی از نشانه های خراب شدن لوازم آرایشی این است که پودر به دلایلی سفت شده باشد، سطح آن با روغن پوشانده شده باشد، بوی عجیبی داشته باشد و رنگ غیرعادی شکلاتی داشته باشد. کرم پودر قطعا ضرر دارد. حال اگر متوجه این تغییرات نشده اید، اما متوجه شده اید که وقتی کرم را روی پوست خود می زنید، کرم به راحتی پخش نمی شود و به خوبی روی پوست شما نمی نشیند، موارد زیر را بررسی کنید: حالا که کرم پودر شده است. خراب شده، وقت آن است که آن را دور بریزید.

اخرین حرف

حال با مطالعه این مقاله و دانستن علائم خراب شدن لوازم آرایشی، می توانید تشخیص دهید که آیا هر یک از لوازم آرایشی خود سالم هستند یا آسیب دیده اند. با دانسته های به دست آمده در مورد اثرات مواد آرایشی فاسد نیز می دانید که حتما باید آنها را دور بریزید و هرگز از آنها استفاده نکنید. امیدواریم از امروز خانم و آقای لذت ببرید. بیشترین استفاده را از مقاله ببرید اگر تجربه ای در این زمینه دارید که می تواند به ما و سایر کاربران کمک کند، خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل این مقاله را با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا