عمومیکسب و کار ویژه

استراتژی های تخته نرد

در مقاله به این مبحث پرداختیم که حال میخواهیم این مقاله را به ترفند های تخته نرد اختصاص دهیم که قطعا خیلی جذاب خواهد بود. تخته نرد جزء بازی های محبوبی است که اکثر افراد آن را انجام می دهند؛ اما شاید خیلی از شما در این زمینه مسلط نباشید و تخصص کافی نداشته باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که ترفند های تخته نرد را بدانید تا برنده شوید.

ازمیز تخته نرد در موارد متعددی استفاده می شود. امروزه از این نوع میز ها بیشتر برای دکوراسیون خانه ها و منازل مسکونی و واحد های تجاری استفاده می شود. علت این امر نیز این است که این میز ها بسیار زیبا و چشم نواز هستند. بعلاوه می توان از آن ها برای بازی کردن نیز استفاده کرد.

آیا به کارگیری ترفندهای بازی تخته نرد لازم است؟

برخلاف تصور عموم در شما می توانید از سیاست‌ هایی استفاده کنید. البته همه چیز به روش و استراتژیِ بازی شما هم بستگی دارد‌ که شانس برای ریختن تاس هم بی‌تأثیر نیست؛ اما اگر تجربه کافی داشته باشید و فوت و فن ها و ترفندهای بازی تخته نرد را بشناسید، قطعاً وضعیت بهتری پیدا می کنید و احتمال اینکه بازی را ببرید، افزایش پیدا می کند.

ریسک کنید

اگر می خواهید یکی از بهترین ترفند های تخته نرد را یاد بگیرید، این است که حتماً باید ریسک کنید اما این ریسک کردن باید به جا باشد. خیلی از افراد ریسک نمی کنند و مهره تک رقیب را در بازی نمی زنند و در نهایت هم خودشان می بازند‌. در واقع شما باید سیاست داشته باشید و بستگی به موقعیت مهره ای که می بینید، با خارج کردن یک مهره، کاری کنید که حریف از بازی عقب بماند.

اگر خودتان اکثر خانه ها را پر کرده اید، راحت تر می توانید حریف را بزنید که با انجام این کار طرف مقابل را ناامید و عصبی می کنید و به اصطلاح سوار بازی می شوید و در نتیجه احتمال برد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اعتماد بنفس داشته باشید

یکی دیگر از ترفندهای بازی تخته نرد این است که اعتماد بنفس کافی داشته باشید. در واقع باید به رقیب نشان دهید که این بازی را بلد هستید و قوانینش را می دانید و او با یک حریف قَدَر مواجه است. زمانی که حریف استرس بگیرد و بار روانی داشته باشد، قطعاً بهتر می توانید بازی را مدیریت کنید.

اهمیت تاس را فراموش نکنید

اگر تاس های جفت و شماره بالا بیاورید، قطعاً کارتان راحت تر و سریع تر انجام می شود و می توانید بدون استرس بازی را ادامه دهید. همه توان و انرژی خود را به کار بگیرید تا زودتر خانه ها را پر کنید و مراقب باشید که توسط حریف مهره هایتان زده نشود.

دقت را فدای سرعت نکنید

مورد دیگر از ترفند های تخته نرد؛ درست است که سرعت اهمیت بسیار زیادی دارد و احتمال برد شما را افزایش می دهد؛ اما باید حواستان را هم جمع کنید. کوچک ترین جابجایی مهره در بازی نقش مهمی دارد‌. باید با دقت، رقیب را زیر نظر داشته باشید؛ تمام جوانب را بسنجید و با درایت بازی را به گونه ای پیش ببرید که بتوانید به برد برسید. گاهی اوقات بعضی از بازیکنان وسط بازی خیلی زیاد صحبت می‌ کنند که هدف آنها حواس‌پرتی شماست؛ پس نباید گول بخورید.

نکات مهم در ترفندهای تخته نرد

  • یکی از نکاتی که به عنوان ترفند های بازی تخته نرد باید آن را بلد باشید، این است که بازیکنانی که کمتر بلد هستند، دو مهره خود را داخل زمین رقیب نگه می دارند تا بتوانند در آخر بازی یکی از مهره ها را بزنند و در چنین حالتی می خواهند که رقیب را عقب بیندازند تا سریع مهره های خود را به خانه برسانند و بازی را ببرند اما این سیاست اشتباه است‌. شاید گاهی اوقات جواب بدهد اما همیشگی نیست و باعث مارس شدنتان می شود.
  • بهترین تاسی که می توانید در این بازی بیاورید، تاس جفت است. یعنی اگر تاس جفت بیاورید، می توانید چهار بار آن شماره را بازی کنید. وقتی جفت شش بیاورید، می توانید ۴ بار شماره ۶ را بازی کنید و مهره هایتان را جابجا کنید‌.
  • کاری که باید انجام دهید، این است که سریع تر خانه خود را با مهره هایتان کامل کنید.
  • سرعت خود را بالا ببرید و خانه هایتان را خالی کنید تا برنده نهایی بازی خودتان باشید.

کلام آخر

حال که متوجه شدید ترفندهای بازی تخته نرد چیست، قطعاً با اعتماد به نفس تر از همیشه می توانید آن را انجام دهید. البته همه اینها مستلزم این است که یک بازی تخته نرد حرفه ای و زیبا در اختیار داشته باشید که سایت رابین لند به شما کمک می‌ کند و می‌ توانید از آنجا انواع با کیفیت این تخته نرد ها را تهیه کنید و با دوستان تان لذت ببرید.

مطالب مرتبط: بنابراین حتی زمانی که یک بازیکن تاس های خوبی در بازی می آورد برنده ی نهایی بازی نمی شود. برای بازی تخته نرد باید با فوت و فن های آن آشنا شوید و این کار تنها با گذر زمان و بدست آوردن تجربه امکان پذیر است. زمانی که سیاست های یادگرفته ی خود را در بازی به کار می گیرید می توانید بازی را به نفع خود به پایان برسانید.

تخته نرد چیست؟

بازی تخته نرد یکی از سرگرمی های کهن ایرانی ها و مردم خاورمیانه از حدود 2000 سال پیش تاکنون بوده است که ریشه آن به هندوستان باز می گردد. در بازی تخته نرد باید مهره های خود را در یک گوشه جمع کنید و هرچه زودتر آنها را از بازی خارج کنید.

تاریخچه تخته نرد به کجا باز می گردد؟

ترفندهای مختلف تخته نرد

با اینکه خیلی ها اعتقاد دارند تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای تخته نرد به زمان زیادی نیاز دارد؛ ولی می توان با پیروی از یک سری راهنمایی ها و استراتژی های ساده اما در عین حال پیشرفته به یک تخته نرد باز حرفه ای تبدیل شد. که در زیر به تعدادی از این ترفندها و استراتژی ها می پردازیم.

حرکت هوشمندانه

در اول راه سعی کنید، فقط حواستان به مهره های خودتان باشد و گیر شعبده های حریف نیفتید! شاید حریف بخواهد با حرکت مداوم مهره های شما را مغلوب کند. پس گول نخورید و مراقب خانه های خود باشید. خانه های هیچ مهرهای را خالی نکنید و اکثریت را نزدیک هم بچینید. با این کار حریف میفهمد که با چه رقیب زرنگی طرف است.

ریسک حساب شده

ریسک کردن آن هم در زمان مناسب یکی از اصلی ترین حقه های تخته نرد می باشد. به طوری که بازیکنانی که از شهامت و قدرت ریسک بالاتری نسبت به دیگر بازیکنان برخوردارند، در آخر برنده ی بازی خواهند بود. اغلب بازیکنان ریسک نکرده و مهره تک حریف را نمی زنند. در صورتی که با بکارگیری سیاست بازی و با توجه به موقعیت مهره حریف، می توان مهره تک حریف را از بازی خارج کرده و او را از بازی عقب انداخت. زمانی که اکثر خانه های خود را پر کرده و نگرانی و استرس کمتری دارید می توانید به راحتی مهره های حریف را بزنید. این کار رقیب شما را عصبانی کرده و به دلیل استرس به وجود آمده برای او نمی تواند به خوبی از قدرت تفکرش استفاده کند. در نهایت شما بازی را بدست گرفته و برنده خواهید شد.

حمله رعد آسا (The Blitz)

حمله رعد آسا در تخته نرد در واقع حمله ای تهاجمیست که روی مهره های آسیب پذیر حریف انجام می شود. استراتژی این حمله به این شکل است که به جای اشغال خانه ها روی این مساله تمرکز کنید که مهره های حریف را در هر فرصتی به “بار” منتقل کنید. با این کار نه تنها حریفتان مجبور می شود که چند پیپ به عقب برود، بلکه حتی اگر او نتواند تاس لازم برای ماندن در صفحه را بریزد هم می توانید مهره های او را به سمت بار بکشانید.

یادتان باشد که حملات نزدیک به ردیف های خانه خودتان مهره های حریف را نمی زند بلکه حتی ممکن است در صورت باقی ماندن مهره های حریف، خودتان در معرض آسیب قرار بگیرید و پیپ های زیادی از دست بدهید.

نکته دیگری که حتما باید به خاطر داشته باشید چیدن موثر مهره ها به شکلیست که جلوی مهره های حریف گرفته شود. استفاده از این استراتژی به همراه حمله رعد آسا باعث حمله دو جانبه به حریف می شود و شانس شما را برای زدن و خوردن مهره های حریف بالا می برد. در واقع حمله رعد آسا مهره های حریف را به سمت بار می کشاند و مسدود کردن راه مهره های رقیب هم مانع از خروج آنها از بار می شود و در نتیجه خیلی از تاس های حریف به هدر می روند.

ششدر زدن

یکی دیگر از ترفندهای تخته نرد برای در این بازی ششدر زدن است. با این حرکت دیگر هیچ مجالی به حریف ندهید و برد را 100 درصد از آن خود کنید. کافیست با دقت کافی مهره هایتان را شش خانه پشت سر هم ردیف کنید و در هر خانه دو مهره نگه دارید. اینطور مثل مار رقیب را احاطه کنید و با حرکتی عالی او را ببلعید!

لنگر زدن در خانه حریف

کافیست حتی یک مهره در خانه حریفتان بکارید. بعد از آن میتوانید با تاکتیکهای گول زدن به مرور مهره های او را از صفحه به در کنید. بعد از آن که یک مهره در خانه رقیب گذاشتید، با مهره های خود رقیب را سرگرم کنید، با این حرکت میتوانید او را غافلگیر کنید. لنگر زدن در خانه حریف را می توان یکی دیگر از ترفندهای تخته نرد دانست.

از طرف دیگر اشغال دو نقطه یا بیشتر در خانه حریف باعث تهاجمی تر شدن بازی می شود. وقتی شما خانه های حریف را اشغال می کنید روی روند بازی او تاثیر منفی می گذارید و به این ترتیب اوضاع را به نفع خودتان تغییر می دهید.

منبع : pinterest.de

 

 

دکمه بازگشت به بالا