سلامت و دانش

الزام قطر برای مسافرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند

قطر از مسافرانی که با سینوفارم یا اسپوتنیک واکسینه شده اند، خواسته است که هنگام سفر به این کشور آزمایش «آنتی بادی» را با خود داشته باشند.

به گزارش دکترنامه، در آخرین به روز رسانی مقررات سفر به قطر، قطر اعلام کرده است که مسافران دارای روادید با گذرنامه حداقل شش ماهه، بیمه مسافرتی با بلیط رفت و برگشت حداکثر سه ماهه و کارت واکسیناسیون، یعنی 14 روزه. از آخرین تزریق از دوز دوم، 14 روز پیش بله، آنها می توانند به این کشور سفر کنند.

قطر از سال 2017 روادید اتباع 80 کشور جهان را لغو کرده است، اما اتباع ایرانی می توانند در بدو ورود از فرودگاه (Visa on Arrival) ویزای سفر به این کشور را دریافت کنند. هزینه ویزای توریستی قطر 100 ریال و مدت اعتبار این ویزا 30 روز می باشد.

این کشور پیش از این اعلام کرده بود که تمامی مسافران بالای 12 سال پرواز ورودی به قطر باید طی 72 ساعت قبل از حرکت در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تحت آزمایش PCR قرار گرفته و به زبان انگلیسی پاسخ منفی دهند. همراه. لیست مراکز تست تشخیص مولکولی تایید شده برای مسافران خارج از کشور در لینک https://health.behdasht.gov.ir می باشد.

قطر همچنین اعلام کرده است که شهروندان قطری و ساکنان فاقد کارت واکسیناسیون باید پس از ورود به کشور به مدت 7 روز قرنطینه شوند و کسانی که دارای کارت واکسیناسیون هستند و 14 روز از آخرین نوبت تزریق دوم می گذرد، رها می شوند. قرنطینه.

واکسن تایید شده قطر برای سفر به قطر Pfizer / Moderna / Johnson / Astrazenka / Sinofarm / Sputink 14 روز پس از آخرین دوز تزریق اعلام شد. همچنین برای مسافران دارای کارت واکسن Sinofarm و Sputnik به آزمایش آنتی بادی نیاز دارد.

تمامی مسافران قطری باید قبل از پرواز اطلاعات خود را به صورت آنلاین به نشانی WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت کنند و یک کپی از تاییدیه نهایی را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهد در لینک https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx الزامی است. برای اطلاعات بیشتر و قوانین روز و شرایط سفر به قطر نیز می توان از همین لینک استفاده کرد.

همه مسافرانی که ویزا دارند، به جز ویزای خانوادگی که قبلا صادر شده است، باید به مدت دو روز قرنطینه شوند.

رزرو هتل قبل از سفر در http://www.discoverqatar.qa/welcome-home الزامی است.

قطر که همزمان با شیوع ویروس کرونا از ورود گردشگران خارجی به این کشور جلوگیری کرده است، اخیرا مرزهای خود را به روی گردشگرانی که طبق قوانین واکسینه شده اند باز کرده است. این کشور از زمان بازگشایی گسترده مرزهای خود به دلیل شیوع کرونا و واکسیناسیون، تقریباً به صورت ماهانه مقررات ورود و سفر به قطر را بررسی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا