عمومیکسب و کار ویژه

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها

بهترین همواره برای افرادی که در این حوزه هستند یک سوال و ابهام بزرگ است. همه به دنبال این هستند که دارایی‌های خود را به بهترین شکل ممکن ذخیره کنند تا کمترین خطر را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره کیف پول‌های معروف و انواع کیف پول توضیح دهیم. همچنین رتبه بندی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانی ها را قرار دهیم. با دقت این مطلب را مطالعه کنید تا کیف پول موردنظر خودتان را پیدا کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید :

چرا باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

در دنیای ریسک‌ها و خطرات زیادی وجود دارد. در کنار مزیت‌های زیاد این بازار که عمدتاً سود زیاد و راحت شدن روش‌های پرداخت است، معایبی هم وجود دارد. بحث امنیت در این بازار اهمیت زیادی دارد به همین دلیل بهتر است به نکات امنیتی توجه زیادی داشته باشید.

نگهداری ارزهای دیجیتال و دارایی‌ها شما اولین و مهم‌ترین موضوعی است که باید پیش از شروع کار در نظر داشته باشید. استفاده از صرافی‌های متمرکز یا هر مکان دیگری برای نگهداری ارز ریسک دارد و هر لحظه ممکن است دارایی‌های خود را از دست بدهید. در این شرایط بهترین و ایمن‌ترین راه استفاده از کیف پول است که درباره انواع آن در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

کیف پول کلید خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد و در این شرایط هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به دارایی شما دسترسی داشته باشد. دلایل دیگری هم برای استفاده از کیف پول وجود دارد اما از گفتن آن‌ها صرف‌نظر می‌کنیم.

ویدئو معرفی انواع کیف پول های ارز دیجیتال در مهر ۱۴۰۲

انواع کیف پول (سرد و گرم)

به‌طورکلی دو روش برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال شما وجود دارد:

  • کیف پول نرم افزاری یا گرم (آنلاین)
  • کیف پول سخت افزاری یا سرد (آفلاین)

کیف پول نرم افزاری در تلفن همراه، رایانه شخصی یا لپ‌تاپ نصب می‌شود و رابط بین شما و شبکه است. این کیف‌ها عمدتاً رایگان هستند و محبوبیت زیادی دارند. درصورتی‌که برنامه را حذف کنید جای نگرانی وجود ندارد زیرا با واردکردن کلید خصوصی و استفاده از دستگاه‌های دیگر مجدد به آن دسترسی خواهید داشت. کیف پول سرد یا سخت افزاری بهترین و ایمن‌ترین روش برای نگهداری ارز دیجیتال است. استفاده از کیف پول سرد ریسک را کمتر می‌کند و خطراتی مانند هک شدن یا مانند آن وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی و مقایسه را مطالعه نمایید.

جدول مقایسه بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانی ها

خلاصه پژوهش مقایسه بهترین کیف پول های ایرانی توسط تحلیل گران میهن سیگنال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

متامسک و تراست والت بهترین کیف پول ارز دیجیتال با بیشترین طرفدار هستند. هرچند انتخاب بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای هر کسی منحصر به فرد است و شما می توانید با توجه به نوع شبکه ارزی که قصد نگهداری دارید ، بودجه خودتان و نوع کاربری (آنلاین ، آفلاین) بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

لجر و ترزور به عنوان کیف پول های سخت افزاری آفلاین بیشترین امنیت را در بین والت های ارز دیجیتال دارند.

بهترین کیف پول اندروید کدام است؟

تراست والت و متامسک با پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین کیف پول اندروید شناخته می شوند.

بهترین کیف پول آیفون (آی او اس) کدام است؟

تراست والت و متامسک با پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین کیف پول آیفون (آی او اس)شناخته می شوند.

بهترین کیف پول برای ویندوز کدام است؟

در حال حاضر بهترین کیف پول های ویندوز اتمیک والت و الکترام است.

کیف پول سرد بهتر است یا گرم؟

کیف پول سرد. کیف پول سرد آفلاین است و امنیت بالاتری دارد ، و کیف پول گرم آنلاین است و امکان هک شدن بیشتری دارد.

بهترین کیف پول سرد ارز دیجیتال کدام است؟

یکی از بهترین و ارزان ترین کیف پول های سرد موجود در ایران لجر نانو اس و لجر نانو ایکس است که ارز های متنوعی را پشتیبانی می کند.

بهترین کیف پول گرم ارز دیجیتال کدام است؟

تراست والت و متامسک با پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین کیف پول گرم شناخته می شوند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

با توجه به عدم پیشرفت قابل توجه کیف پول های ایرانی و متن باز نبودنشان ، توصیه میکنیم از کیف پول هایی مثل متامسک و تراست والت استفاده کنید.

کم کارمزد ترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

در حال حاضر اکثر کیف پول های ارز دیجیتال بابت انتقال و نگهداری رمزارز هیچ کارمزدی دریافت نمیکنن. مگجر بخواهید از خدمات سوآپ و خرید و فروش استفاده کنید.

رتبه بندی بهترین و امن ترین والت و کیف پول ارز دیجیتال در مهر ۱۴۰۲

در استفاده از این کیف پول بسیار راحت هستید و نیاز نیست کارهای پیچیده انجام دهید یا نگران چیزی باشید. تمام این راحتی به لطف رابط کاربری آن است. در طراحی رابط کاربری توجه زیادی شده تا یک محیط مناسب برای استفاده وجود داشته باشد. استفاده از تراست رایگان است و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. طبق ادعای سازندگان، با استفاده از تراست می‌توانید به بیش از ۳۳ بلاک چین مختلف و ۲۵۰۰۰۰ هزار نوع دارایی دیجیتال دسترسی داشته باشید. در انتها نیز بهتر است نگاهی به مزیت‌ها و معایب کیف پول تراست داشته باشیم.

مزایا

  • تنوع بسیار بالا تعداد ارز دیجیتال
  • اجازه استیک کردن و کسب سود

معایب

  • امنیت کمتر نسبت به کیف پول های سخت افزاری
  • وابستگی زیاد قیمت و آمار به

دانلود تراست والت برای اندروید ، آی او اس و کروم

تراست والت را می توانید از برای اندروید و آی او س و مرورگر کروم دانلود کنید.

در میان گزینه‌های بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، شاید بد نباشد به هم نگاهی داشته باشیم. این کیف پول معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکان برای نگهداری ارزها در بستر شبکه اتریوم است. این کیف پول قابلیت نگهداری تمامی توکن‌هایی را که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند دارد. دقت داشته باشید که از نظر فنی نمی‌توانید ارزهایی مانند را روی آن نگهداری کنید. البته روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد اما به دلیل ریسک بالا توصیه نمی‌شود.

نکته مثبتی که وجود دارد این است که برخی ارزها که قبلا در بستر شبکه بودند اما اکنون شبکه مستقلی از خودشان دارند می‌توانند در این کیف پول نگهداری شوند. این کیف پول نیز از نوع گرم است و برای استفاده هم از سیستم‌عامل اندروید و هم iOS پشتیبانی می‌کند. همچنین با دسکتاپ و افزودن یک افزونه به می‌توانید کیف پول متامسک را در دستگاه خود داشته باشید.

مزایا

  • اپن سورس و متن‌باز بودن
  • سازگاری با کیف پول لجر
  •  

معایب

  • مشکلات امنیتی به‌ویژه در نسخه دسکتاپ
  • پشتیبانی از بستر اتریوم

دانلود متامسک برای اندروید ، آی او اس و کروم

متامسک را می توانید از برای اندروید و آی او س و مرورگر کروم دانلود کنید.

این کیف پول با دو نسخه نرم افزاری و سخت افزاری ارائه شده و از بهترین گزینه‌های موجود در لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است. از همان روزهای ابتدای ظهور آن، از پشتیبان‌های اصلی این کیف پول بود و امروزه بیش از ۳ میلیون کاربر از سراسر دنیا دارد.

یکی از امکانات جالب این کیف پول این است که می‌توانید بخشی از دارایی خودتان را به حساب بایننس منتقل کرده و با آن معامله کنید. این در حالی است که از کیف پول استفاده می‌کنید و ریسک کمتر می‌شود.

استفاده از مانند تراست بسیار ساده است و فقط باید نسخه مربوط به سیستم‌عامل تلفن همراه خودتان را دانلود و سپس نصب کنید. بعدازاین کار و ورود متوجه رابط کاربری آن می‌شود که چقدر احساس خوبی به شما منتقل می‌کند. استفاده از آن رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. همچنین تعداد ارزهای زیادی توسط آن پشتیبانی می‌شوند که یکی از مزیت‌های آن است.

به‌طورکلی اگر بخواهیم مزایا و معایب آن را بررسی کنیم به موارد زیر برمی‌خوریم:

دانلود سیف پل برای اندروید ، آی او اس و کروم

سیف پال را می توانید از برای اندروید و آی او س و مرورگر کروم دانلود کنید.

کیف پول اتمیک نیز از گزینه‌های مشهور در لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است و امروزه کاربران زیادی دارد. این کیف پول از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که بیشتر آن‌ها گزینه‌های محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم، و … هستند. اتمیک ولت یک کیف پول نرم افزاری است که برای سیستم‌عامل‌های مک، iOS، ویندوز و اندروید در دسترس است.

راحتی استفاده از آن به‌اندازه تراست ولت و متامسک است اما اگر منصف باشیم جایگاه بالاتری نسبت به متامسک دارد. رابط کاربری آن ساده است و هر کاربری با هر سطحی از دانش می‌تواند از اتمیک ولت استفاده کند. برای استفاده نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست و رایگان است.

مزایا

  • قابلیت سواپ کردن
  • تعداد ارزهای بالا

معایب

  • نداشتن نسخه سخت افزاری
  • ممکن است برخی ارزهای مدنظر شما را نداشته باشد.

دانلود اتمیک ولت برای ویندوز ، اندروید و آی او اس

اتمیک والت را می توانید از برای اندروید و آی او س و ویندوز دانلود کنید.

این کیف پول از نوع سرد یا سخت افزاری است که از شناخته‌شده‌ترین موارد موجود در حال حاضر است. شرکت معروف این کالا را تولید و روانه بازار کرده و از نظر تعداد کاربر رتبه اول را در اختیار دارد. کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالایی دارند و در صورت خرابی می‌توانید با استفاده از کلیدهای خصوصی، داده‌های خودتان را بازیابی کنید. ابعاد این کیف پول به‌اندازه یک فلش است.

شاید اولین نکته‌ای که هنگام استفاده از آن توجه شما را جلب کند رابط کاربری باشد. از آن جا که این  کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس پلاس است نباید انتظار چندانی از آن داشته باشید. این محصول به یک صفحه‌نمایش متصل است که باعث می‌شود استفاده از آن راحت‌تر باشد. قیمت آن در حال حاضر  ۵۹ دلار است که ممکن است تهیه آن برای همه امکان‌پذیر نباشد. هم اکنون گزینه‌های جدیدتری در بازار موجود است اما به دلیل تنوع در تعداد ارزهای پشتیبانی شده، قیمت مقرون‌به‌صرفه و برند محبوب، این گزینه را حتماً در لیست خود داشته باشید.

مزایا

  • امنیت بسیار بالا
  • آپدیت و بروزرسانی های متعدد

معایب

  • متن‌باز نیست
  • درباره امنیت آن ابهام وجود دارد

کیف پول امن سخت افزاری ترزور ( Trezor One )

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر امنیت گزینه‌های سخت افزاری هستند. یکی از کیف پول های سخت افزاری است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. کارکردن با آن مانند سایر کیف پول های سرد است و در حال حاضر در میان گزینه‌های پرفروش بازار قرار دارد. این کیف پول صفحه نمایش بزرگ، امنیت بالا، قابلیت نگهداری چند ارز و قابلیت بک‌آپ گرفتن دارد به همین دلیل می‌توانید به آن اعتماد کنید.

معایب

  • تعداد ارزهای محدودتر نسبت به گزینه قبلی
  • کمی قدیمی است

این محصول توسط یک شرکت تایوانی تولید و روانه بازار شده که از سال ۲۰۱۴ در این زمینه مشغول به کار است و تلاش زیادی برای تبدیل‌شدن به بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این کیف پول سخت افزاری امنیت بالای آن است که به دلیل الگوریتم‌های خاصی است که در زمان طراحی در آن قرار گرفته است. این کیف پول در حال حاضر یک گزینه مناسب برای کسانی است که قصد دارند با هزینه بیشتر امکانات بیشتری در اختیار داشته باشند.

قیمت این محصول ۹۹ دلار است که به دلیل راحتی و رابط کاربری خوب آن است. درصورتی‌که دانش فنی شما در حد متوسط باشد به‌خوبی می‌توانید با این کیف پول ارتباط برقرار کرده و تراکنش‌های روزانه خودتان را انجام دهید. تعداد ارزهایی که توسط آن پشتیبانی می‌شوند زیاد است و تقریباً تمامی گزینه‌های مطرح به چشم می‌خورد. البته این تعداد از کیف پولی مانند لجر کمتر است اما هنوز هم می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده باشد. مزیت‌های شامل موارد زیر است:

مزایا

  • اتصال ایمن و کدگذاری شده
  • ذخیره‌سازی به‌صورت سرد و امنیت بالا

معایب

  • متن‌باز نیست
  • ظاهر عالی ندارد

دانلود کول ولت برای اندروید و آی او اس

کول ولت را می توانید از برای اندروید و آی او اس دانلود کنید.

بهترین گزینه برای ویندوز و لینوکس : کیف پول ارز دیجیتال الکترام (Elctrum)

کیف‌ پول الکترام (Electrum)

کیف پول الکترام Electrum از اولین کیف پول‌های بیت کوین محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز محبوبیت خود را در بین کاربران همچنان حفظ کرده است. الکترام یک کیف پول ارزی بیت کوین ساده است که امکانات زیادی دارد و از سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید پشتیبانی می‌کند. از ویژگی های بارز این کیف پول، پرداخت ساده و پشتیبانی از قابلیت چند امضایی (multi-sig) را می‌توان نام برد.

ویژگی کیف‌ پول الکترام (Electrum)

مزایا کیف‌ پول الکترام (Electrum)

  • این کیف پول کاملا رایگان است و به آسانی می‌توانید از وب‌سایت الکترام دانلود کنید.
  • هیچ گونه اطلاعات کاربری در سرور این کیف پول ذخیره نمی‌شود و کاربران کلیدهای شخصی و Bitcoin خود را مدیریت می‌کنند.

معایب کیف‌ پول الکترام (Electrum)

  • این کیف پول فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  • اخیرا برای‌ آن مشکلات امنیتی پیش آمده است.

دانلود کیف‌ پول الکترام (Electrum)

برای دانلود این کیف پول می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

چه معیار هایی برای انتخاب بهترین کیف پول برای ایرانی ها در نظر گرفتیم؟

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • راحتی: استفاده از یک کیف پول باید راحت باشد و همه افراد با سطح دانش مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. حتی اگر یک کیف پول امنیت بالایی داشته باشد بازهم بهتر است برای استفاده از آن راحت باشید.
  • رابط کاربری: رابط کاربری در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد. کاربر باید زمان استفاده بتواند به‌راحتی گزینه موردنظر خود را پیدا کند. به همین دلیل کیف پول‌هایی که از این نظر پیشتاز هستند محبوبیت بالایی دارند. در ادامه تعدادی از کیف پول‌های خوب از این نظر معرفی شده‌اند.
  • قیمت: قیمت همواره یکی از تعیین‌کننده‌ترین ویژگی‌های یک محصول است. کیف پول‌ها چه از نظر سخت افزاری و چه از نوع نرم افزاری درصورتی‌که قیمت مناسب داشته باشند می‌توانند تعداد کاربر زیادی جذب کنند.
  • تعداد ارزها: در دنیای امروز تنوع ارزهای دیجیتال زیاد است. شاید بتوان بسیاری از آن‌ها را بدون ارزش یا کم‌ارزش دانست اما هنوز تعداد ارزهایی که ارزش زیادی دارند زیاد است. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال جدیدی در هرسال به لیست ارزهای موجود افزوده می‌شوند و هرکدام طرف‌داران و مخالفان خاص خود را دارند. کیف پولی بهتر است که از تعداد بالای ارزها پشتیبانی کند. به این صورت افراد زیادی برای استفاده از آن ترغیب می‌شوند.

توصیه میکنیم مقاله های زیر را هم ببینید:

– –  –   –

جدیدترین کیف پول های ارز دیجیتال ایرانی

علاوه بر کیف پول های معرفی شده در این مقاله ، کیف پول های کوینومی ، مای اتر والت ، ترون لینک ، کول والت ، بایننس والت ، کوین ۹۸ ، رابین هود ، ایکس والت ، سول فلیر ، نامی ، اف والت ، اکزدوس ، کوین بیس ، دیسنت ، ، سلو ترمینال ، اج ، فریم ، هلیوم والت ، مث ، وان اینچ والت ، مایار ، والت کریپتو دات کام ، گوادرا ، والورا ، زل کور ، رونین ، کازماس ، لابستر ، اون بیت ، کوبو ، فانتوم ، چین ریور ، پولکا ، مای آیکون ، آلفا ، الگوراند ، انجنین ، لونی ، مای الگو ، آوالانچ والت ، بیت کیپ ، فونیکس ، تتر والت ، آرجنت ، نیر ، فری والت ، ترا استیشن ، ربی ، کپلر ونیز در حال بررسی هستند و به زودی آنهایی که مناسب کاربران ایرانی هستند به لیست رتبه بندی بهترین والت های ارز دیجیتال ایران اضافه می شوند.

سخن نهایی

در این مقاله بهترین کیف پول های ارز دیجیتال که به دو صورت سرد و گرم در دسترس هستند بررسی شدند. تعدادی از این کیف پول‌ها مانند متامسک محدودیت‌های خاصی دارند بنابراین درصورتی‌که قرار است توکن یا کوین‌های خاصی نگهداری کنید باید قبل از آن درباره امکان پشتیبانی از آن در کیف پیکی از مهم‌ترین سوالاتی که همواره ذهن اکثر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران عرصه ارزهای دیجیتال را به خود مشغول می‌کند این است که امن ترین کیف پول ارز دیجیتال که می‌توانند رمزارزهای خود را در آن نگهداری کنند، کدام است و چه فاکتورهایی را باید در انتخاب یک کیف پول امن در نظر بگیرند. در این مقاله با ما از همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این پرسش، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان را نیز معرفی کنیم.

پادکست امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

در ابتدا باید گفت که کیف پول کریپتو یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار برای ذخیره امن است. همانطور که می‌دانید، ارزهای رمزنگاری شده شکل فیزیکی ندارند. از نظر فنی، کریپتو را نمی‌توان در جایی به جز کیف پول‌های رمزارزی ذخیره کرد. به همین دلیل، تعداد زیادی کیف پول کریپتویی در بازار وجود دارد که انتخاب‌های متنوعی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند؛ اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که این میزان تنوع، فرایند انتخاب بهترین گزینه را دشوار می‌کند. در ادامه لیست منتخبی از امن‌ترین برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کیف‌پول رمزنگاری با ویژگی‌های محبوب آنان ارائه شده‌است.

زنگو کیف پولی با قابلیت امضای درگاهی

با این روش، دیگر هیچ احتمالی برای از دست رفتن دارایی‌های مشتریان وجود ندارد. بنابراین کاربران می‌توانند مطمئن باشند که در صورت استفاده از این ولت در صورت هک شدن یا گم شدن کیف‌پول، هیچ خطری برای کوین‌های آنان ایجاد نخواهد شد.

مطالعه بیشتر:

این کیف پول غیر حضانتی و رایگان از بیش از ۷۰ کوین پشتیبانی می‌کند که برجسته‌ترین آنها عبارتند از ، اتریوم، تتر، پالیگان، دوج کوین، شیبا، یو اس دی کوین.

بایننس بهترین کیف‌پول با چندین ویژگی منحصر به فرد

کیف پول بایننس، ولت داخلی صرافی آنلاین بایننس است که به عنوان یکی از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این ولت قابلیت‌های بسیار متعددی از جمله قابلیت ترید کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ولت بایننس در پلتفرم‌های اندرویدی و آیفون قابل دسترسی است و خود کیف‌پول در دو حالت معمولی (Lite) و حرفه‌ای (Pro) قابل استفاده‌است.

امنیت در کیف پول PrimeXBT با احراز هویت دو مرحله‌ای

بنابر تحقیقات صورت گرفته، PrimeXBT نیز یکی از ولت‌هایی است که به عنوان امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال برای کاربران محسوب می‌شود. با این برنامه می‌توان در بازارها بدون هیچ گونه گزارش از نقض امنیت، سرقت یا هک معامله کرد. این صرافی از بهترین ویژگی‌ها، پروتکل‌ها و روش‌های امنیتی برای اطمینان از امنیت وجوه مشتریان مانند کیف پول‌های سرد و احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. بیشتر وجوهی که در پرایم ایکس بی‌تی نگهداری می‌شوند، در کیف پول سرد قرار می‎‌گیرد. این بدان معناست که این دارایی‌ها در یک محیط آفلاین امن به دور از اتصال به اینترنت و تهدید هکرها نگهداری می‌شوند.

این پلتفرم برای انجام پرداخت‌ها و برداشت‌های لحظه‌ای، از یک «کیف پول گرم» استفاده می‌کند؛ اما فقط تعداد محدودی کوین در این حالت نگهداری می‌شوند. برای انجام هر انتقالی از کیف پول سرد به کیف پول گرم، پرایم ایکس بی‌تی از دسترسی چند امضایی استفاده می‌کند که باید توسط چندین کارمند اجرا شود. این امر کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که در صورت به خطر افتادن یک کارمند، هیچ اشتباهی صورت نگیرد و فرایند نقل و انتقالات با کمترین خطر ممکن صورت گیرد.

از نظر سایر پروتکل‌های امنیتی که در اختیار این پلتفرم قرار دارد می‌توان به فناوری کلودفلر اشاره کرد که برای کاهش خطرات ناشی از حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) استفاده می‌شود. تیم امنیتی به طور معمول آزمایش‌ها، بررسی‌ها و به‌روزرسانی‌ها را انجام می‌دهند تا از آسیب‌پذیری‌های احتمالی جدید آگاه باشد.

لجر نانو ایکس کیف‌پولی مشهور در ارائه امنیت

لجر نانو ایکس، کیف پول سرد پیشرفته شرکت لجر است. این پلتفرم از بیش از ۱۰۰ برنامه رمزنگاری و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند اتصال کابل، بلوتوث و USB است. لجر این امکان را به کاربر می‌دهد تا به راحتی رمزارزها و NFT خود را مدیریت کند. همچنین این ولت تعادل خوبی بین دسترسی و امنیت برقرار کرده‌است.

این کیف پول از بیش از  5500 رمزارز همچون بیت کوین، لایت کوین، ، اتریوم و چین لینک پشتیبانی می‌کند.

ترزور تی پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های سرد در بازار

ترزور تی یکی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های سرد در بازار برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. شرکت ترزور یکی از زیرمجموعه‌های ساتوشی لبز محسوب می‌شود. این پلتفرم دو محصول دارد ترزور وان و ترزور تی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. با کیف پول ترزور می‌توانید از رمزارزها، دارایی‌های دیجیتال و رمزهای عبور خود در برابر هک محافظت کنید. این کیف پول از بیش از ۱۸۰۰ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. کیف پول سخت افزاری نسل دوم از چندین ویژگی از جمله صفحه نمایش لمسی، پردازنده سریع و امنیت بسیار بالا برخوردار است.

سیستم عامل ترزور تی دائما به‌روز می‌شود و از چندین سطح امنیتی دیگر مانند راه‌اندازی پین، U2F و… پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای ویژگی مانند بازیابی دستگاه است که می‌توانید تمام اطلاعات از دست رفته را از طریق آن بازیابی کنید. تا به امروز هیچ گزارشی از هک این ولت گزارش نشده‌است.

محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

بهترین کیف‌پول‌ها از نظر امنیت مواردی بود که در بالا به آنها اشاره‌شد. با این وجود برخی دیگر از کیف‌پول‌ها نیز هستند که از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی در میان معامله‌گران برخوردارند. تراست ولت، او ام پی فینکس، متامسک، سیف پل، اتمیک ولت، لجر و ترزور نمونه‌ای از ولت‌های محبوب در میان ایرانیان هستند. در ادامه، به اختصار به دیگر کیف پول‌های محبوب‌ رمزارزی در میان کاربران ایرانی خواهیم پرداخت.  

تراست ولت؛ امنیت بالا و پشتیبانی رمزارزی وسیع

خوشبختانه تراست ولت ضمن داشتن امنیت بالا به صورت پیش‌فرض، امکاناتی را برای افزایش امنیت نیز فراهم کرده‌است. از طرفی به جز این معیار مهم، سایر فاکتورهای مهم نظیر پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌های مختلف را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای درک بهتر میزان امنیت تراست ولت، باید بدانید این یک کیف پول غیر حضانتی است، یعنی کنترل کلیدهای خصوصی کاربران در اختیار خودشان قرار می‌گیرد. از این نظر مسئولیت سرمایه‌گذار در برابر حفظ دارایی خود بیشتر می‌شود؛ مسئولیت همه چیز بر عهده خود او است و باید نکات مهمی را برای بالا بردن امنیت کیف پول تراست ولت اجرا کند.

هر از گاه، اخباری درباره هک شدن یک صرافی رمز ارزی شنیده می‌شود، اما در ارتباط با تراست ولت به خاطر امنیت بالای آن کمتر چنین چیزی شنیده شده است. نکته بسیار مهم اینجاست که در هک تراست ولت، بیشتر مواقع خود کاربر به دلیل بی‌احتیاطی مقصر بوده و نمی‌توان امنیت این کیف پول را زیر سوال برد. چراکه فرد متضرر این امکان را داشته که با رعایت یک سری نکات امنیت تراست ولت را افزایش دهد و از بروز چنین اتفاقی ممانعت کند.

متامسک و قابلیت اتصال به شبکه‌های اسمارت‌چین و پالیگان

با استفاده از متامسک ولت علاوه بر اتریوم، قادر به اتصال و کار با شبکه‌های بایننس اسمارت‌چین و همچنین پالیگان نیز خواهید بود. متامسک نه تنها روی اندروید و آی او اس، بلکه در کامپیوتر نیز در قالب یک افزونه مرورگر وب قابل استفاده‌است. متامسک با سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال متفاوت است. این برنامه علاوه بر فراهم کردن امکان ذخیره‌سازی اتریوم و صدها هزار توکن ۲۰-ERC، مجموعه ابزاری به منظور تعامل با بلاکچین‌های مختلف از جمله اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از این دسته می‌توان به قابلیت اجرای اپلیکیشن‌‌های غیر متمرکز اشاره کرد.

همچنین این کیف پول، یک ولت متن باز (اپن سورس) است، به این معنی که کد منبع آن را همه می‌توانند مشاهده کنند. همین موضوع سبب شده توسعه‌دهندگان برجسته‌ای از سراسر دنیا در توسعه و ایمن نگه داشتن آن مشارکت داشته‌باشند.

مطالعه بیشتر: ledger

لازم به ذکر است که کیف پول متامسک تا امروز هدف هیچ حمله سایبری گسترده قرار نگرفته‌است. این کیف پول از تنظیمات HD بکاپ بهره برده و عبارتی قابل نوت‌برداری را به منظور بازگرداندن سرمایه در صورت بروز مشکل برای دستگاه یا اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌دهد.

سیف پل و پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها

این کیف پول غیرحضانتی از طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند. از میان شبکه‌های بلاکچین مطرحی که در این ولت پشتیبانی می‌شوند می‌توان شبکه بیت کوین، اتریوم، بایننس چین، بایننس اسمارت چین، پولکادات، ، متیک یا پالیگان، ریپل، دوج کوین و را نام برد.

سیف پل دارای دو کیف پول سرد و گرم است. تمامی کیف پول‌های سخت‌افزاری از سازوکارهایی استفاده می‌کنند تا به هیچ عنوان به اینترنت متصل نشوند و همواره آفلاین باقی بمانند اما در زمان ارسال تراکنش از یک کیف پول سخت‌افزاری، به ناچار باید میان کیف پول و شبکه یک راه ارتباطی ایجاد شود تا تراکنش به واسطه کیف پول به شبکه ارسال شود.

در این مرحله بسیاری از کیف پول‌ها با استفاده از کابل USB یا بلوتوث به یک نرم‌افزار رابط متصل شده و تراکنش را به شبکه به صورت آنلاین ارسال کند. در کیف پول‌های سخت افزاری، این تراکنش به صورت پیامی رمزنگاری شده از کیف پول سخت افزاری و توسط این رابط کاربری به شبکه ارسال خواهد شد. در نتیجه این دستگاه در زمان ارسال تراکنش نیز آفلاین باقی خواهد ماند.

اتمیک ولت، پلتفرمی برای خرید مستقیم برخی رمزارزها

کیف پول اتمیک ولت به دلیل رایگان بودن، راحتی در استفاده و امکان خرید مستقیم برخی از ارزهای دیجیتال برای تازه‌واردان بسیار مناسب است. پشتیبانی از تعداد زیادی کوین و توکن، رمزگذاری و ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی درون دستگاه، راحتی در استفاده، سازگاری با تقریبا تمام دستگاه‌ها شامل ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS و قابلیت خرید رمز ارزها از درون خود کیف پول از دیگر ویژگی‌های این کیف پول محبوب هستند.

همانطور که گفتیم کیف پول اتمیک از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌کند. به عنوان مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال قابل نگهداری در آن باید به بیت کوین، اتریوم، ، کاردانو، تتر، بایننس کوین و سولانا و … اشاره کرد که تنها بخش کوچکی از کوین و توکن‌های پشتیبانی شده در کیف پول اتمیک ولت هستند.

کیف پول اتمیک به این دلیل از سایر ولت‌ها متمایز می‌شود که همه وجوه شما به طور ایمن در بلاکچین رمزگذاری شده‌است و تنها خود کاربر می‌تواند با استفاده از عبارت seed خود، به وجوه دسترسی پیدا کند.

به طور کلی، اتمیک ولت از کاربران خود و امنیت پول آنها با چند اقدام امنیتی حیاتی محافظت می‌کند که ویژگی‌های غیرمتمرکز و حفظ حریم خصوصی آن را تکمیل می‌کند. این اقدام‌ها شامل رمز عبور خصوصی، کلیدهای خصوصی و عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای می‌شود.

بیشترین سوالات درباره امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

ول‌ها تحقیق کنید.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها | بهترین و امن ترین والت در مهر ۱۴۰۲» با ما درمیان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا