عمومی

انتقاد اوباما از سیاست‌های ترامپ در مواجهه با کرونا / ایتالیا با لغو محدودیت‌ها ریسک می‌کند

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تعداد افرادی که با تاج در جهان زندگی می کنند به 4،722.223 رسیده است. از این تعداد ، 313.266 نفر جان باختند و 1813.020 نفر بهبود یافتند. ایالات متحده همچنان بیشترین تعداد بیماران کرونا و مرگ را در جهان دارد.

بیشتر بخوانید:

ضد عفونی کننده محیط زیست ویروس تاج را از بین نمی برد

آمریکا

“کاستی ها و ضعف های رئیس جمهور دونالد ترامپ در برخورد با کرونا نه تنها اپیدمی کرونا را در این کشور تشدید کرده بلکه مشکلات آن را نیز تشدید می کند. تقابل جهانی با کرونا افزایش یافته است و باعث شده است تا بشریت در این بحران قیمت های بالاتر و کشنده تری بپردازد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

در این مقاله آمده است: “كرونا برای همه انسانها یك بحران است و كشورها باید در این زمان بحرانی با آن روبرو شوند ، اما دولت ترامپ ایالات متحده را به عنوان مانع اصلی رویارویی جهانی با كرونا تبدیل كرده است.”

در همین حال ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، باراک اوباما با حضور در یک جلسه فارغ التحصیلی آنلاین ، واکنش ایالات متحده در مورد شیوع بیماری کرون را انتقاد کرد و گفت: این بیماری همه گیر نشان داد که بسیاری از مقامات حتی مسئولیت را قبول نمی کنند.

وی افزود: به ویژه این بیماری همه گیر ، بالاخره در اختیار مسئولان قرار گرفته است تا دریابند که چه کاری انجام می دهند.

اوباما در سخنرانی خود مستقیماً از ترامپ یا مقامات ایالتی اشاراتی نکرد ، اما چند هفته پیش وی عملکرد سخنان ترامپ و اعضای دولت خود را در سخنان خود به سه هزار هوادار زیر سوال برد.

مجله معتبر پزشکی بریتانیا The Lancet به شدت انتقاد کرده است از سیاست های ترامپ در مورد گسترش تاج ویروس ، و از آمریکایی ها خواسته است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده رای ندهند.

این مجله در جدیدترین شماره خود می نویسد که آمریکایی ها باید رئیس جمهور را در ژانویه 2021 به کاخ سفید برسانند تا بفهمند که بهداشت عمومی نباید با سیاست حزب هدایت شود.

ژنرال بازنشسته آمریکا ، جک کین همچنین گفت که بحران کرونا عاملی برای تغییر برگشت ناپذیر در روابط چین و آمریکا است و پکن می خواست ضعف ما را نشان دهد. من نمی خواهم بگویم که ما به مرحله ای مشابه جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی رسیده ایم ، زیرا چین مانند ایالات متحده اقتصاد بزرگی دارد که با اقتصاد جهانی پیوند دارد.

وی گفت: “به دنبال بحران کویت 19 ، چین در تلاش است تا به متحدان ما بگوید که ایالات متحده ضعیف است و نمی خواهد مقابله کند.”
چین می خواهد نقاط ضعف ما را کشف کند ، اما من فکر نمی کنم متحدین ما با این تبلیغات فریب خورده باشند.

Worldometers گزارش داده است که در مجموع 1،507،773 نفر مبتلا به کروناویروس در ایالات متحده و در مجموع 90113 قربانی. ایالت نیویورک با 358.099 مورد و 28134 مرگ و میر ، هنوز هم رایج ترین کروناویروس در ایالات متحده است.

در پی پله های اسپانیا و ایتالیا ، برزیل از نظر تعداد مبتلایان به بیماری Covid-19 چهارمین کشور در جهان شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت برزیل ، در 24 ساعت گذشته 14919 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که تعداد کل بیماران را به 233.511 نفر رسانده است. با توجه به این نکته ، ایالات متحده ، روسیه ، انگلیس و برزیل بیشترین تعداد افرادی را دارند که با Covid-19 زندگی می کنند.

جیر بولسونارو

رئیس جمهور برزیل ، جایر بولسونارو

این آمار می تواند به رئیس جمهور برزیل ، جایر بولسونارو ، که جمعه گذشته دومین وزیر بهداشت خود را از دست داد ، فشار وارد کند. وی در ادامه بر استفاده از داروهای تأیید شده برای مبارزه با Quaid-19 تأکید کرد.

بولسونارو به تصمیم بسیاری از فرمانداران برزیل مبنی بر قرنطینه مدارس و مغازه ها اعتراض کرده است.

اروپا

نخست وزیر اسپانیا ، پدرو سانچز از پارلمان خواست تا وضعیت اضطراری را در این کشور تمدید کند. او می خواهد قرنطینه برای یک ماه و نه دو هفته تمدید شود.

نخست وزیر اسپانیا با اعتراضات سیاسی بسیاری در مورد تمدید وضعیت اضطراری روبرو شده است.

حدود 100 نفر با وجود محدودیت در کورونا در سویل اعتراض کردند.

در شب گذشته در 102 شب ، اسپانیا کمترین میزان مرگ و میر در دو ماه گذشته را دارد. تا به امروز ، تعداد کل افرادی که به دلیل ویروس تاج جان خود را از دست داده اند به 27.563 رسیده است. همچنین ، 276.505 نفر آلوده شده اند.

در انگلستان ، آزمایش در مورد اینکه آیا سگها می توانند با بوییدن ویروس ، ویروس تاج انسانی را تشخیص دهند ، آغاز شده است. سگها قبلاً توسط چندین سرطان ، مالاریا و بیماری پارکینسون توسط سگهای تشخیصی پزشکی آموزش داده شده بودند.

تاکنون 240،161 نفر با ویروس کرونا در انگلیس منقبض شده اند و 34 هزار و 466 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

کاهش روزانه تعداد مبتلایان به تاج در ایتالیا به جایی رسیده است که دولت می گوید بزودی مرزهای خود را باز خواهد کرد. این مهمترین مرکز شیوع تاج در اروپا است و برای جلوگیری از شیوع ویروس مقررات قرنطینه ای بسیار سختی را اعمال می کند.

نخست وزیر ایتالیا ، جوزپه كنته گفت این كشور با انجام اقدامات بعدی برای كاهش محدودیت های ترافیكی كه بر روی ویروس كرونا اعمال شده است ، این خطر را در پیش گرفت.

جوزپه كنته

جوزپه کونته ، نخست وزیر ایتالیا

وی گفت: “اگرچه منحنی گسترش بیماری ممکن است دوباره افزایش یابد ، ایتالیا نمی تواند منتظر واکسن باشد.” به همین دلیل سفر و مسافرت خارجی بین مناطق مختلف کشور از تاریخ 3 ژوئن رایگان خواهد بود.

تاکنون در ایتالیا ، 224.760 نفر به ویروس تاج مبتلا شده اند و 31.763 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

انستیتوی روبرت کوچ ، یک آژانس فدرال در آلمان ، از ثبت 620 مرگ جدید و 57 مرگ و میر ناشی از ویروس تاج در 24 ساعت گذشته خبر داد. به گفته این عامل تاکنون 176.244 نفر تاکنون در آلمان با تاج کروما قرارداد بسته اند و ویروس 8027 آلمانی را کشته است.

پلیس آلمان تحقیقات در مورد قرار دادن نمادین مقبره سنگی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مقابل دفتر حوزه انتخابیه در استراسبورگ را آغاز کرده است.

دیروز این سنگ قبر به عنوان اعتراض به سیاست های تاج گذاری دولت آلمان ، با مقالاتی در مورد آزادی بیان و بیان ، آزادی تجمع و دموکراسی ، 1990-1990 افتتاح شد ، ضمن اینکه آراسته با شمع و گل رز و ماسک های دلبسته به آن بود. بگیر

پل زیمیاک ، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی ، آن را عملی غیرمعمول و توهین آمیز خواند.

این حادثه هنگامی رخ داد که هزاران نفر بر اساس جشنواره واسن در اشتوتگارت آلمان ، در اعتراض به سیاستی برای محدود کردن ترافیک در شهرها ، برای جلوگیری از پارگی تاج ، راهپیمایی کردند.

هرچند که مرکل اعلام کرد آلمان اولین موج فاجعه کورونا را پشت سر گذاشته است ، اما دستورالعمل ها برای حفظ فاصله 1.5 متری و پوشیدن ماسک در حمل و نقل عمومی تا 5 ژوئن (حدود سه هفته از این زمان) برخی از بخش های جامعه آلمان مانند ایالات متحده را تشویق به برگزاری تظاهرات کرده است. و اعتراض گسترده

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام كرد كه تعداد افراد آلوده به ویروس كرونا در بین دانشجویان نظامی و نظامی به بیش از 3 هزار و 300 نفر رسیده است كه از این تعداد 1600 نفر نظامی بوده اند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه ، آزمایش برای 1622 نفر در نیروهای مسلح روسیه و یگانهای نظامی مثبت است.

در این بیانیه آمده است: 18 دانش آموز مدرسه نظامی ، 1،216 آکادمی نظامی و 390 کارمند غیرنظامی که با وزارت دفاع عقد قرارداد داشتند با ویروس تاج آلوده شده اند.

شیوع coronavirus در روسیه نیز در روزهای اخیر افزایش یافته است که براساس آخرین آمار ، 272000 نفر آلوده اند ، که براساس آخرین آمار ، از این تعداد بیش از 2500 نفر جان باخته اند.

غرب آسیا

فخرالدین کوکا ، وزیر بهداشت ترکیه درباره آخرین آمار کرونا این کشور گفت: “در 24 ساعت گذشته 41 نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند و 1610 مورد جدید شناسایی شده است که تعداد قربانیان کورونا در ترکیه را به ترکیه می رسانند.” 4 هزار و 96 تن و تعداد بیماران به 148 هزار 67 تن افزایش یافته است.

فخرالدین کچ

فخرالدین کوچا وزیر بهداشت ترکیه

تعداد افرادی که با تاج در قطر زندگی می کنند با افزایش 1.547 و تعداد کشته ها به 15 نفر رسیده است.

یک مقام وزارت بهداشت عربستان سعودی گفت: با 2 هزار و 840 نفر دیگر که به این ویروس آلوده شده اند ، تعداد مبتلایان به این ویروس به 52 هزار و 316 نفر رسیده است. این در حالی است که میانگین تعداد مبتلایان به تاج در هفته گذشته در کشور روزانه 1500 نفر بود.

یک مقام سعودی گفت: تاکنون 302 نفر بر اثر ویروس تاج کشته شده اند. عربستان سعودی نخستین شیوع کروناویروس جدید این کشور را در تاریخ 2 مارس (3 مارس 2017) ، چند هفته پس از شیوع ویروس آسیا اعلام کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی در روزهای اخیر اعلام کرده است که کورونا به مدت 5 روز کامل در طول تعطیلات عید نگران قرنطینه است.

عربستان سعودی اعلام كرد كه از 23 مه (شنبه 3 ژوئن) تا 27 ماه مه (چهارشنبه 7 ژوئن) همه كشورها در قرنطینه كامل خواهند بود.

آسیا

چین با همپیمانان خود در اقیانوس آرام یک کنفرانس تلفنی برگزار کرد تا در مورد بحران کرونا و مخالفت با سیاسی شدن گسترده بیماری کووید -19 مخالفت کند. کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس در آستانه مجمع جهانی بهداشت حمایت خود را از پکن ابراز کردند.

عادی سازی زندگی در چین پس از کنترل coronavirus

شیوع کرونا در چین

تاکنون بیش از 82000 نفر در چین به ویروس تاج آلوده شده اند.

رسانه های پاکستانی صبح امروز گزارش دادند كه كارمندان آلوده به ویروس Cuvid-19 در كاخ نخست وزیر قرنطینه شده اند و همه اقدامات احتیاطی در داخل كاخ انجام شده است.

پیش از این ، رئیس پارلمان پاکستان ، فرماندار ایالت سند ، چند نماینده از مجلس ملی و ایالتی و دو وزیر امور خارجه کرونا را گرفته بودند که همه آنها پس از قرنطینه و درمان بهبود یافتند.

نخست وزیر نخست وزیر پاکستان ، عمران خان ، در 4 ماه مه کورونا را آزمایش کرد ، اما نتایج منفی بود. پس از تأیید اینکه رئیس بنیاد خیریه ایده پاکستان به ویروس تاج آلوده شده است ، که پیش از این با نخست وزیر این کشور ملاقات کرده بود ، عمران خان تصمیم گرفت تاج را آزمایش کند.

براساس آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی و مدیریت تاج گذاری در پاکستان ، 38.799 نفر در پاکستان به ویروس تاج آلوده شده اند ، 10 هزار و 800 مورد بهبود یافته و 834 بیمار کورونا جان باخته اند.

10 کشور برتر جهان از نظر آمار بیماران و مرگ و میر تاج

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا