عمومیکسب و کار ویژه

ایرادات شایع در جک های پارکینگی

همانطور که می‌دانید بصورت هوشمند و الکترونیکی عمل می‌کنند، در نتیجه هر لحظه امکان خراب شدن آنها وجود دارد؛ بنابراین شما باید از راه‌حل‌های ابتدایی برای حل این مشکلات آگاه بوده و با کارشناسان این حیطه در ارتباط باشید. در انجام برخی از تعمیرات نیازی به وجود متخصصین نیست اما در برخی موارد وجود تکنسین‌های حرفه‌ای و با تجربه ضروری است. بطور مثال در درب اتوماتیک پارکینگی مشکلات مرتبط با جک بسیار رایج است، به گونه‌ای که برای عیب یابی جک درب پارکینگ باید از تعمیرکاران مجرب در این زمینه درخواست کرد تا در محل حاضر شده و اقدام به بررسی و رفع مشکل نمایند.

در این مقاله به برخی از مشکلات و روش‌های مقابله با آنها اشاره خواهیم کرد تا با رعایت نکات ایمنی درصدد رفع آنها برآیید و یا از خدمات پس از فروش شرکت بهره‌مند شوید.

علت بسته نشدن درب پارکینگ چیست ؟

یکی از پر رفت و آمدترین و پر ترددترین فضا‌هایی که می‌توانیم از آن نام ببریم، پارکینگ‌ها هستند. با توجه به اینکه پارکینگ در چه مجتمعی و با چه عظمتی ساخته شده است، میزان باز و بسته شدن درب پارکینگ نیز متفاوت می‌باشد. به هر صورت، موضوعی که در رابطه با درب پارکینگ مطرح می‌باشد، کیفیت تمامی قطعاتی است که در آن به کار برده شده است. حال اگر با وجود با کیفیت بودن تمامی اجزاء درب، مشکلی برای درب پارکینگ به وجود آید، راه چاره چیست؟ اولین کاری که برای رفع عیب از درب پارکینگ باید انجام شود تشخیص علت بسته نشدن درب پارکینگ است. پیدا کردن علت نیز کار هر کسی نبوده و تنها کسانی می‌توانند در مورد عیب‌یابی خرابی درب پارکینگ کمک کنند که در این حوزه تخصص و مهارت کافی را داشته باشند.

مشکلات درب پارکینگ به دو صورت بروز پیدا می‌کند؛ یکی از مشکلات این است که درب باز نمی‌شود و مشکل دیگر نیز باز شدن خود به خودی آن است. در هر صورت، این حوادث نشان می‌دهند که در درب مشکلی ایجاد شده است و باید برای حل آن اقدام مؤثری انجام داد.

عیب یابی خرابی درب پارکینگ

خراب شدن درب پارکینگ و علت یابی خرابی درب پارکینگ از جمله مسائل مهمی است که باید به هنگام باز نشدن و یا بسته نشدن درب مورد توجه قرار داده شود. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید در ابتدای صبح با ماشین شخصی‌تان از ساختمان خارج شوید، اما به یک باره با درب‌هایی که باز نمی‌شوند مواجه گردید. در این شرایط چندین کار می‌توانید انجام دهید؛ قبل از آنکه برای تعمیر خرابی درب، با یک تعمیرکار صحبت کنید اطمینان حاصل کنید که در مجتمع، قطعی برق اتفاق نیفتاده است. در صورتی که مطمئن شدید، جریان برق وصل است درب را وارسی کرده و چک کنید که آیا، مانعی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد درب باز و بسته شود و یا خیر. در صورتی که این موارد نیز مشاهده نشود در مرحله بعد باید به یکی از بهترین متخصصان این حوزه مراجعه کرد.

باز شدن خود به خود درب پارکینگ

باز شدن خود به خود درب پارکینگ نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است درب پارکینگ به آن دچار شود. حل این مشکل نیز به دست کسانی انجام خواهد که با پیچیدگی‌های درب پارکینگ آشنایی داشته و به خوبی می‌دانند که برای حل برخی مشکلات شایع باید چه کنند.

متخصصان یکی از معتمدترین کسانی هستند که می‌توانند مشکل باز شدن خود به خود درب پارکینگ را به سرعت حل کنند. این کارشناسان علت را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کرده و یک راه‌حل قطعی و ماندگار برای رفع آن پیاده می‌کنند.

اما مواردی که باید به ترتیب مورد بررسی قرار داد عبارتند از:

  1. آیا سیستم برق دارد؟
  2. باتری‌ها را چک کنید
  3. ریموت را بررسی کنید
  4. چشم‌های الکترونیک درب اتوماتیک پارکینگ را بررسی کنید
  5. درب پارکینگ خود به خود باز یا بسته می‌شود
  6. عملکرد جک‌های اتوماتیک را زیر نظر داشته باشید
  7. فلاشر درب را جدی بگیرید

1- آیا سیستم برق دارد؟

همواره عوامل زیادی برای عملکرد نامناسب یا غیرفعال شدن درب آهنی پارکینگ وجود دارد. به طور کلی علت بسته نشدن درب آهنی در بیشتر موارد مربوط به قطع جریان برق یا اتصالی در سیستم برق محیط است. از این رو جهت تعمیر و عیب‌ یابی جک درب پارکینگ یا یک سیستم الکترونیکی باید مطمئن شوید که به جریان برق متصل است یا خیر. برخی افراد جهت صرفه‌جویی در انرژی، سیستم برق را از دستگاه جدا کرده و یا فیوز مربوطه را خاموش می‌کنند که ممکن است شما به اشتباه تصور کنید درب خراب است. در صورتی‌که سیم متصل به جک اتوماتیک قطع بوده یا اتصالی داشته باشد با بررسی آن به آسانی می‌توان امکان تعمیر را فراهم کرد.

2- باتری ها را چک کنید

یکی دیگر از دلایل باز و بسته نشدن درب آهنی پارکینگ عدم عملکرد مناسب ریموت درب است. در این گونه موارد باید قبل از این که سیستم برق و جک‌های برقی را بررسی کنید، باتری‌های ریموت درب را چک نموده و در صورت نیاز باتری‌ها را تعویض کنید. به عبارت دیگر اگر دکمه ریموت را فشار می‌دهید و درب پارکینگ برای شما باز نمی‌شود، بدون شک باید به فکر عیب یابی ریموت درب پارکینگ باشید. باتری ریموت را تعویض کرده و یکبار دیگر امتحان کنید، در صورت باز نشدن درب باید از متخصصین آتی در جهت تعمیر و عیب یابی جک درب پارکینگ کمک بگیرید.

پیشنهاد آتی دُر :  را مطالعه کنید!

3- ریموت را بررسی کنید

همانطور که می‌دانید سیستم‌های الکترونیکی حساس هستند، بنابراین ممکن است به راحتی آسیب دیده و به تعمیر نیاز پیدا کنند. گاهی‌اوقات علت باز نشدن درب پارکینگ با ریموت کنترل ضربه خوردن و یا وجود رطوبت (رطوبت هوا، ریختن آب یا نوشیدنی های قندی) است که باعث می‌شود دکمه‌های موجود برروی آن به مدار داخلی بچسبند؛ در نتیجه همین امر مانع از باز و بسته شدن درب می‌گردد. اگر با این مشکل مواجه شدید جهت تعویض کنترل درب با مشاورین آتی در، در تماس باشید. روش دیگر بررسی و تعمیر ریموت این است که خودتان می توانید به وسیله پیچ گوشتی پوسته ریموت را باز نموده و در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنید. در سطح شهر نیز اغلب مغازه‌های الکتریکی و تعمیر لوازم برقی می‌توانند ریموت‌های خراب را تعمیر کنند. (بعضی از درب‌های برقی دو یا چند ریموت دارند. از این رو در زمان بروز این قبیل مشکلات می‌توانید از ریموت جدید استفاده نموده و در اولین فرصت ریموت خراب را درست کنید.) در نهایت با استفاده از روش‌های بالا، می‌توانید یکی از عمده­ترین علت بسته نشدن درب های آهنی را برطرف کنید.

ریموت درب اتوماتیک

4- چشم های الکترونیک درب اتوماتیک پارکینگ را بررسی کنید

پس از علل فوق، ایجاد نقص فنی در چشم‌های الکترونیک و سنسورها یکی دیگر از علت بسته نشدن درب آهنی به شمار می‌رود.  درب اتوماتیک پارکینگ جهت برقراری امنیت و کنترل تردد ماشین‌ها نصب می‌گردد و برای نیل به این هدف وجود سنسورهای حساس به حرکت ضروری است. متخصصین آتی در سنسورهای درب اتوماتیک را با فاصله یک متری از سطح زمین نصب کرده تا مانع از باز و بسته شدن ناگهانی درب در صورت ترافیک و یا برخورد با افراد و حیوانات شوند. گاهی‌اوقات گرد و غبار یا ضایعات موجود برروی چشم الکترونیک مانع از عملکرد صحیح درب می‌گردد، به همین علت در صورت بروز مشکلات این چنین باید سنسورها را بررسی کرده و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که با نحوه بازدید و بررسی سنسور و چشم الکترونیکی درب آهنی پارکنیگ آشنایی ندارید، حتماً از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. در این راستا متخصصین و تعمیرکاران گروه صنعتی «آتی در» به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز شما مصرف کننده گرامی هستند. تنها با برقراری تماس یا ثبت درخواست اینترنتی، متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و نسبت به بررسی و رفع عیب سنسورهای درب آهنی اقدام می‌کنند.

سنسور درب اتوماتیک پارکینگ از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است به همین جهت توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید؛ همچنین در صورت بروز مشکل پس از تمیز کردن، با تکنسین‌های آتی در تماس بگیرید تا به ایراد سخت افزاری موجود رسیدگی کنند. فراموش نکنید که چشم‌های الکترونیک درب اتوماتیک دارای سنسورهای نوری به رنگ قرمز هستند؛ بنابراین اگر چراغ‌ها بطور مداوم چشمک بزنند و یا قابل رؤیت نباشند به مرکز فرمان سیگنالی ارسال نمی‌شود و باید آنها را تعمیر کرد.

اطلاعات تکمیلی: بخوانید.

عیب یابی جک درب پارکینگ

5- عملکرد جک های اتوماتیک را زیر نظر داشته باشید

همانطور که می‌دانید اصلی‌ترین قسمت درب اتوماتیک جک آن است که اگر خراب شود باید از افراد کارشناس در این زمینه درخواست کمک شود. در در صورت وارد آوردن فشار مضاعف برروی درب به هنگام باز و بسته شدن، اصطکاک میان چرخ دنده‌ها و میل ماردون زیاد شده و همین امر سبب شکستن آنها می‌گردد. اما در جک هیدرولیکی داستان به گونه‌ای متفاوت اتفاق می‌افتد، این جک‌ها به روغن‌کاری نیاز دارند و کمبود آن باعث ایجاد فشار بسیار برروی موتور می‌شود که همین امر کاهش عمر مفید و افزایش امکان را به دنبال خواهد داشت.

همواره با گذشت زمان روغن هیدرولیک درون جک­ها کیفیت خود را از دست داده و باید هر از چند گاهی روغن جک­ها تعویض گردد و روغن هیدورلیک تازه جایگزین آن شود. از طرف دیگر علت صدا دادن جک درب پارکینگ ممکن است مربوط به نشت روغن یا روغن ریزی جک­ها باشد. در این حالت به مرور زمان سطح روغن هیدورلیک کاهش یافته و عملکرد جک با ایجاد سر و صدا همراه است. در این گونه موارد در اسرع وقت نسبت به رفع عیب جک­ها اقدام کنید. زیرا جک‌های بدنه ساختاری حساس دارند. از این رو اگر روغن به اندازه و با کیفیت درون محفظه جک پارکینگ نباشد، زودتر از آنچه که فکر کنید خراب شده و باید آنها را تعویض کنید.

جک الکترومکانیک

6- درب پارکینگ خود به خود باز یا بسته می شود

از جمله مشکلات رایج در درب‌های اتوماتیک تداخل گیرنده و فرستنده مرکز فرمان بوده که سبب می‌شود درب پارکینگ بدون استفاده از ریموت باز و بسته شود. بدون شک باز شدن خود به خود درب پارکینگ و یا بسته نشدن کامل درب پارکینگ امنیت ساکنین ساختمان را به خطر می‌اندازد، پس هرچه سریعتر باید در جهت اقدامات لازم و ضروری را بعمل آورد. یکی از دلایلی که سبب بروز چنین مشکلی در درب‌های برقی می‌گردد وجود سیستم‌های مشابه با فرکانس‌های یکسان است بنابراین از فردی که نصب و راه‌اندازی درب را برعهده دارد بخواهید تغییرات لازم را در مرکز فرمان اعمال کند.

از طرف دیگر برای جلوگیری از محکم بسته شدن در پارکینگ باید سرعت باز و بسته شدن درب تنظیم را کرد. از آن جایی که درب آهنی به نسبت از دیگر درب‌ها سنگین‌تر است، محکم بسته شدن درب به تمامی اجزای سیستم، ستون‌ها و دیوار آسیب وارد می‌کند. این امر در طولانی مدت باعث ایجاد ترک در دیوار و خراب شدن لولاهای درب، موتور، جک­ها و … می‌شود؛ بنابراین تنظیم کردن سرعت باز و بسته شدن درب آهنی پارکینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری نموده و سبب بهبود عملکرد و طول عمر درب پارکینگ می‌گردد. به شما توصیه می‌کنیم در صورت عدم آگاهی از نحوه تنظیم سرعت درب پارکینگ حتماً از افراد با تجربه و ماهر در این خصوص کمک بگیرید.

7- فلاشر درب را جدی بگیرید

این فلاشرها -چراغ چشمک زن- نقش سیستم هشدار را دارند، بدین معنا که با یک مرتبه فشردن ریموت شما متوجه ارسال داده به مرکز فرمان شده و منتظر باز یا بسته شدن درب خواهید بود؛ اما در صورت خراب شدن فلاشر درب اتوماتیک پارکینگی، امکان دارد ریموت را چندین بار فشار داده و سردرگم شوید. بنابراین، جهت ممانعت از بروز اتفاقات ناگهانی سریعاَ به تعمیر یا تعویض آنها بپردازید.

به عبارت دیگر می‌توان گفت فلاشر بستری امن و مناسب برای باز یا بسته شدن درب آهنی فراهم می‌سازد. بدین صورت که با روشن و خاموش شدن فلاشر افراد رهگذر و همچنین ساکنین مجتمع از عملکرد درب پارکینگ آگاه می‌سازد و در این حالت از در فاصله می‌گیرند. عملکرد مناسب فلاشر از بروز مشکلاتی از قبیل گیر کردن افراد رهگذر و خودروها در بین درب و ایجاد صدمه جلوگیری می‌کند. از این رو به صورت مستمر نحوه عملکرد صحیح فلاشر را بررسی نموده و در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام نمایید. از طرف دیگر اگر درب پارکینگ محل سکونت شما فاقد سیستم فلاشر است، به راحتی می‌توانید آن را روی درب پارکینگ نصب کنید.

اطلاعات تکمیلی: بخوانید.

در نتیجه:

عیب یابی جک درب پارکینگ کار ساده‌ای است اما نباید بدون مشورت با متخصصین اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات آن کرد. برای اینکه عملکرد این درب‌ها به درستی انجام شود باید تمامی اجزا بصورت هماهنگ و مرتبط با یکدیگر کار کنند تا احتمال بروز خطرات ناگهانی کاهش پیدا کند. بدون شک با اصطلاح «پیشگیری بهتر از درمان است.» آشنایی دارید، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز خرابی یا خطر تصادف با بهره‌مندی از خدمات پس از فروش شرکت آتی در، عملکرد صحیح و سلامت قطعات را تضمین کنید.

این شرکت با بهره‌گیری از تیمی با تجربه و کارآمد به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز شما مصرف کننده عزیز است. زیرا آسایش و امنیت درب آهنی پارکینگ تنها در سایه استفاده از تجهیزات با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب محقق خواهد شد.

بدون تردید برای افراد غیرمتخصص تعمیر سیستم‌های الکترونیکی امری پیچیده و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین، وجود یک تیم مجرب و متخصص در زمینه امری ضروری و غیرقابل‌انکار است. مشاوران و متخصصین آتی در بصورت شبانه‌روزی با شما همراه بوده و در صورت بروز مشکل در جک ها قطعات یا وسایلی هستند که برای تبدیل یک درب معمولی پارکینگ به یک درب اتوماتیک و ریموت دار استفاده می شوند. این محصولات انواع بسیار متفاوتی دارند و هر یک را بر اساس کاربرد و نوع درب مورد نظر، انتخاب و خریداری کرد. با وجودی که با نصب جک بر روی درب پارکینگ، مزیت های زیادی را به دست می آوریم و کار برای ساکنین راحت تر خواهد شد، اما با این وجود استفاده از جک هایی که درب ها را اتوماتیک می کنند بدون دردسر هم نیست و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. جک ها هم ساختار هایی آسیب پذیر دارند و در بسیاری از موارد، مشکلات و خرابی های زیادی در این قطعات دیده می شود. در این جا می خواهیم با بررسی برخی از انواع مشکلات رایج جک پارکینگ، راهکار هایی را برای مراقبت و نگهداری از این محصولات ارائه دهیم.

مشکلات رایج جک پارکینگ متناسب با نوع جک ممکن است متفاوت باشد

جک هایی که برای درب های پارکینگ و ریموت دار کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرند، انواع متفاوتی دارند. از این رو مشکلات رایج جک پارکینگ نیز متناسب با نوع جک مورد استفاده روی درب ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. انواع جک های بازویی، جک های برقی، جک های هیدرولیکی، جک های ریلی و جک ها کرکره ای از انواع جک هایی هستند که روی درب ها نصب شده و آن ها را به درب هایی اتوماتیک تبدیل می کنند. هر یک مشخصه ها و عملکردی متفاوت دارند و به این ترتیب رایج ترین مشکلات جک پارکینگ در هر یک ممکن است تفاوت هایی با هم داشته باشد.

یکی از رایج ترین مدل های مورد استفاده در بیشتر درب های پارکینگ، انواع جک های بازویی و برقی است که در این جا به بررسی مشکلات رایج این مدل ها می پردازیم. البته اکثر این مشکلات به شکلی در دیگر مدل ها نیز به صورت مشابه مشاهده می شوند که شاید راهکار تعمیری و رفع آن ها تا حدودی تفاوت داشته باشد.

مشکلات رایج جک پارکینگ از نوع جک های بازویی و برقی به صورت کلی شامل چه مواردی می شود؟

اگر بخواهیم از رایج ترین مشکلات جک پارکینگ سخن بگوییم، باید ابتدا این مساله را در نظر بگیریم که یک جک از جزئیات و قسمت های متفاوتی تشکیل شده که مشکلات و ایراد های ایجاد شده در آن بر اساس بروز مشکل در هر یک از این اجزا متفاوت خواهد بود. قطعاتی از جمله ریموت، فلاشر، بازو ها، سیم کشی های برق، مدار فرمان، سنسور ایمنی و برد و موتور از جمله مهم ترین این قطعات و جزئیات محسوب می شوند. به صورت کلی مشکلات رایج جک پارکینگ که ممکن است با آن مواجه شویم، شامل موارد زیر است:

  • درب ها با فشردن دکمه ریموت باز یا بسته نمی شوند
  • درب ها به صورت ناگهانی باز و بسته می شوند
  • درب به صورت نیمه باز مانده و موتور همچنان کار می کند
  • درب ها به صورت کامل باز یا بسته نمی شوند
  • بازو های جک شکسته اند
  • تنظیمات زمان بندی باز و بسته شدن لنگه های درب پارکینگ به هم ریخته است
  • تنظیمات مربوط به زمان بسته شدن خودکار درب پارکینگ به هم خورده و درب به صورت خودکار بسته نمی شود
  • بروز مشکلاتی در سنسور ایمنی درب اتوماتیک
  • بروز مشکلاتی در برد جک
  • باز شدن نصف و نیمه بازو های جک
  • بروز مشکل در سیستم برقی جک
  • خرابی و بروز مشکل در خازن و استارتر جک
  • قطع شدن و بروز مشکل در برق ورودی به جک
  • عدم کاکرد خلاص کن جک در زمان قطع شدن جریان برق

هر یک از این موارد می تواند به دلایل متعددی ایجاد شوند و تنها یک عامل را نمی توان برای بروز هر یک از این مشکلات رایج جک پارکینگ در نظر گرفت. در ادامه برخی از مهم ترین این مشکلات و دلایل بروز آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

یکی از رایج ترین مشکلات جک پارکینگ؛ باز و بسته نشدن درب است

در میان مشکلات متعددی که ممکن است در عملکرد جک نصب شده روی درب پارکینگ با آن مواجه شوید، عدم باز یا بسته شدن درب یکی از موارد رایجی است که بیشتر مواقع با آن مواجه می شویم. این امر می تواند به دلایل متعددی رخ دهد. گاهی اوقات تنها دلیل بروز مشکل در ریموت است. خراب شدن ریموت یا تمام شدن باتری آن می تواند دلیل عدم باز و بسته شدن درب پارکینگ باشد.

گاهی نیز سنسور های ایمنی دچار مشکل شده اند و به هر دلیلی ارتباط میان ریموت و سنسور ها قطع شده است. حتی وجود یک مانع در برابر سنسور های ایمنی درب پارکینگ نیز می تواند باعث بروز این حالت شود. در نتیجه بهتر است سنسور ها را بررسی کرده و از عدم وجود هر مانعی در برابر آن ها اطمینان حاصل کنید و از کارکرد درست آن ها نیز مطمئن شوید. دیگر دلایل عمده بروز این حالت به عنوان یکی از مشکلات رایج جک پارکینگ شامل مواردی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

خرابی و بروز مشکل در سیستم مرکزی

خرابی ریموت را می توان یکی از ساده ترین مشکلات رایج جک پارکینگ در نظر گرفت. اما همیشه باز و بسته نشدن درب پارکینگ مربوط به خرابی و بروز مشکل در این بخش ها نیست و مشکل جدی تری در سیستم وجود دارد. هر جک دارای یک سیستم مرکزی است. در این سیستم یک سری مدار ها، سیم کشی ها، برد، فیوز و بخشی به نام رله وجود دارد. هر یک از این اجزا می توانند خراب شده و در نتیجه آن باز و بسته شدن درب به درستی صورت نگیرد.

برای بررسی این که آیا مشکل ایجاد شده در جک مربوط به این مجموعه است یا خیر، باید با فشردن دکمه ریموت، به صدایی که سیستم شنیده می شود، گوش کنید. شنیده نشدن صدای رله می تواند نشان دهنده بروز مشکل در این بخش باشد. همچنین ممکن است فیوز این سیستم مرکزی دچار مشکل شده باشد. در نهایت خرابی مابقی بخش ها اعم از سیم کشی ها، مدار ها و برد سیستم، هر یک می تواند عامل بروز یکی از رایج ترین مشکلات جک پارکینگ شما باشد.

بروز مشکل در سیستم های برقی جک

یکی دیگر از دلایل بروز مشکل باز و بسته نشدن درب پارکینگ، بروز مشکلاتی در سیستم برقی منتهی به جک است. فیوزی که این جریان را تامین می کند و سیم کشی هایی که انتقال دهنده این جریان برق هستند، در صورت خرابی و قطع شدن مانع از عملکرد جک شده و درب ها باز و بسته نمی شوند.

علاوه بر این قسمت ها، جریان های برقی و فیوز هایی که در مدار فرمان وجود دارند نیز در صورت خرابی و قطع شدن، می تواند دلیل بروز این حالت باشند. حتی شکستگی و خرابی خود جک نیز می تواند یک دلیل مهم باشد. به هر حال باز و بسته نشدن یا به عبارتی باز نشدن درب که به معنی از کار افتادن عملکرد جک است، یکی از مشکلات رایج جک پارکینگ است که باید به درستی عیب یابی شده و مشکل آن برطرف شود.

چرا درب پارکینگ به صورت کامل باز یا بسته نمی شود؟

در خصوص بررسی این حالت که می توان آن را نیز به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات رایج جک پارکینگ در نظر گرفت، باید مشکل را در خود جک ها بررسی کرد. در برخی موارد دلیل بروز این مشکل، ضعیف شدن یا بروز مشکل در خازن و استارتر جک است و به این ترتیب جک درست عمل نمی کند.

دلیل دیگری که می توان برای بروز این مشکل در عملکرد جک ها به آن اشاره کرد، عدم سرویس و روغن کاری منظم لولا های درب  است. جک ها برای کاکرد درست خود نیاز به روان بودن دارند و این کار با روغن کاری لولاهای درب به دست می آید. بروز مشکل در موتور جک و داغ شدن بیش از حد این قطعه، بهم خوردن تنظیمات مدار فرمان جک و مواردی از این قبیل عامل بروز یکی از مشکلات رایج جک پارکینگ محسوب می شوند.

عدم باز شدن کامل جک ها به چه دلیلی است؟

یکی دیگر از مشکلات رایج جک پارکینگ که می تواند بسیار جدی و مشکل ساز شود، حالتی است که یکی از جک های نصب شده روی درب، به صورت نصفه باز شود. این مشکل هم به مراتب در جک های الکترومکانیکی دیده می شود. باز هم باید در این حالت مشکل را در سیستم برقی جک جست و جو کرد. ممکن است سیمی که در انتهای همان جک قرار گرفته و مسئول باز شدن جک است، نیمه قطع شده و آسیب دیده باشد. در ادامه باز هم بروز مشکل در خازن و استارتر جک و همچنین بروز اختلال در سیستم برد و مدار فرمان جک می تواند عامل بروز این مشکل باشد.

چگونه از بروز مشکلات رایج جک پارکینگ جلوگیری کنیم؟

خرابی و بروز هر مشکلی در جک ها در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر است. اما برخی راهکار ها می تواند تعداد دفعات بروز مشکل و زمان آن را به تعویق انداخته و طول عمر مفید عملکرد جک را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی از راهکار ها نیز می تواند از بروز مشکلاتی که در پی برخی از اختلالات اولیه ایجاد می شوند، جلوگیری کند. سرویس های دوره ای و روغن کاری لولا های درب یکی از راهکار های تاثیر گذار در حفظ عملکرد جک است. علاوه بر این، بالانس بودن درب های پارکینگ نیز روی عملکرد درست جک و جلوگیری از رایج ترین مشکلات جک پارکینگ، تاثیر زیادی دارد.

جک هایی که در سیستم مدار فرمان آن ها از یک ال سی دی دیجیتالی استفاده شده که عیب ها و ارور های سیستم را نمایش می دهد، می تواند در رفع سریع تر مشکل و عیب یابی دقیق تر آن تاثیر داشته باشد. استفاده از سنسور ها و سیستم های ایمنی روی جک که مانع از برخورد آن با اشیایی که در برابر آن ها قرار دارد می شود نیز در جلوگیری از بروز برخی از مشکلات رایج جک پارکینگ بی تاثیر نیست. در نهایت برای سرویس کردن، عیب یابی سیستم جک و انجام تعمیرات مورد نیاز برای رفع مشکلاتی که در آن ایجاد شده است، حتما از افراد حرفه ای و مراکز تخصصی تعمیر جک درب پارکینگ کمک بگیرید.

5 مورد از مشکلات رایج جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ یک سیستم دیجیتالی ساده اما کاربردی است. این سیستم ممکن است در طول روز بارها مورد استفاده ی ساکنین یک ساختمان قرار بگیرد. بنابراین استهلاک همواره ساختار فنی جک درب پارکینگ را تهدید می کند. در مقاله ی پیشرو قصد داریم به بررسی 5 مورد از مشکلات رایج جک درب پارکینگ بپردازیم. اگر از جک های اتوماتیک درب پارکینگ استفاده می کنید، این مقاله برای شماست تا با راه های رفع ایرادات احتمالی جک درب پارکینگ آشنا شوید.

  • بسته نشدن درب باز شده ی پارکینگ

یکی از مشکلات رایج جک درب پارکینگ، معضل بسته نشدن لنگه های در است. چنین اتفاقی معمولا ریشه در خرابی فتوسل (چشم ایمنی)‌ درب اتوماتیک دارد. ممکن است اختلالی در مدارها و سیم کشی آن  وجود داشته باشد. البته باید احتمال حضور مانع را هم در نظر بگیرید. حتما باید بررسی نمایید که عامل فیزیکی نظیر برگ درخت، کاغذ یا اسباب بازی کودکان مابین چشم ایمنی دو طرف درب قرار نگرفته باشد.

  • خرابی ریموت کنترل درب پارکینگ

خرابی ریموت کنترل یکی از اعضای اصلی مجموعه ی مشکلات رایج جک درب پارکینگ است. اگر ریموت شما کار نمی کند، ابتدا از سایر ساکنین ساختمان در مورد کارایی ریموت پرس و جو کنید. در صورتی که فقط ریموت شما از کار افتاده است، دقت کنید که هنگام زدن چراغ های ریموت، چراغ اصلی آن روشن می شود یا خیر. در صورتی که چراغ ریموت روشن نمی شود و یا نور ضعیفی دارد، نسبت به تعویض باتری ریموت اقدام کنید. اما اگر هنگام نور کامل چراغ ریموت شاهد کار نکردن آن هستید، از ادامه ی ارسال دستورات مختلف به درب بپرهیزید و با کارشناسان ما در نمایندگی جک درب پارکینگ تماس حاصل فرمایید.

  • گم شدن یا دزدیده شدن ریموت درب پارکینگ

گم شدن و یا دزدیده شدن ریموت درب پارکینگ نیز یکی از مشکلات نگران کننده ای است که احتمال دارد برای هر کاربری اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی بلافاصله نسبت به غیرفعال نمودن آن ریموت اقدام نمایید. زیرا بدین ترتیب امنیت ساختمان به خطر می افتد. برای غیر فعال سازی ریموت سرقت شده باید رسیور دستگاه را ریست کنید و پروسه ی کددهی جدید را برای ریموت های موجود انجام دهید. بهتر است برای این کار از تعمیرکار کمک بگیرید تا روند بازیابی ریموت ها به درستی طی شود.

  • گیر کردن لنگه های درب پارکینگ به یکدیگر

گیر کردن لنگه های در به یکدیگر پیش پا افتاده ترین مشکلی است که در لیست مشکلات رایج جک درب پارکینگ قرار می گیرد. گیر کردن لنگه های درب به دلیل اختلاف کم زمانی می باشد که بین حرکت لنگه شماره ۱ و لنگه شماره ۲ وجود دارد. البته خرابی لولا و فرسودگی آن نیز می تواند در پیدایش مشکل گیر کردن لنگه های درب دخیل باشد. بنابراین علاوه بر زمان دهی دوباره به لنگه های درب باید لولاهای درب را هم روان کرد

زمانی که فلاشر از کار می افتد باید لامپ فلاشر را تعویض کرد. این تعویض به خودی خود می تواند منجر به پیدایش مشکلات رایج جک درب پارکینگ شود. در صورت استفاده از لامپ با توان بالاتر از استاندارد، مرکز کنترل دستگاه  دچار آسیب خواهد شد. از طرفی می بایست هنگام بستن فلاشر به محل ست شدن درپوش آن دقت کنید. درپوش باید به درستی در محل اصلی خود قرار گیرد تا از نفوذ آب به داخل ساختار دیجیتالی جک درب پارکینگ جلوگیری شود. برای تعمیر فلاشر و یا تعویض سیم کشی های آن از خدمات نمایندگی جک درب پارکینگ استفاده کنید.

محل حاضر شده و اقدامات لازم را بعمل می‌آورند.

برای درخواست خدمات و مشاوره در مورد محصولات آتی دُر با ما در ارتباط باشید.

برای دانلود مقاله(7 راه حل ساده برای عیب یابی جک پارکینگ )کلیک کنید

درب اتوماتیک به شکل هوشمند و الکترونیکی عمل می نماید، بنابراین هر لحظه امکان خراب شدن آن ها وجود دارد؛ لذا  شما می بایست  از راه‌حل‌های ابتدایی جهت حل این مشکلات آگاه شوید و با کارشناسان این حیطه در سایت اسمارت کو  در ارتباط باشید.

پیشرفت فناوری و تکنولوژی باعث تولید نمونه های شده است. درب های قدیمی که از لولا و قفل بودند منسوخ شده و جای خود را به درب های اتوماتیک و ریموتی داده اند. بسیاری از منازل از این درب های جدید بهره مند شده اند و به راحتی و امنیت بیشتری دست یافته اند. در این میان یکی از مواردی که مورد نیاز استفاده کنندگان از این سیستم های جدی است، رفع خرابی و یا مشکلات جک برقی درب پارکینگ می باشد.

خرابی و یا مشکلات جک برقی چیست؟

خراب شدن جک درب اتوماتیک در هر حالت و هر وضعیتی ممکن است اتفاق افتد و این موضوع حاکی از مشکل جدی نمی باشد .گاهی با برقراری تماس با نصاب ها به راحتی می توان مشکل را رفع نمود. گاهی مشکلات جک برقی بسیار پیش پا افتاده است و به راحتی قابل تعمیر می باشد البته لازم است تا ایراد آن به درستی تشخیص داده شود.در بعضی موارد  مشکلات پیچیده و نیاز به دانش تخصصی دارد که در این مواقع حتما توصیه می شود از تعمیرکاران حرفه­ ای کمک بخواهید.

گاهی بروز حوادثی منجر به آسیب دیدن می گردد و باعث ایجاد عملکرد اشتباه در درب می شود. نصب نادرست جک ها به روی درب، تراز نبودن آن ها با یکدیگر و یا برخورد ضربات ناگهانی به جک ها مواردی می باشند که باعث آسیب به جک درب پارکینگ می شود.وب سایت اسمارت کو ارائه کننده درب هوشمند ، درب گردان و … می باشد که برای خرید مطمئن می توانید از طریق این سایت اقدام نمایید.

علت بسته نشدن درب پارکینگ چیست ؟

یکی از پر رفت و آمدترین و پر ترددترین فضا‌هایی که می‌توانیم از آن نام ببریم، پارکینگ‌ها هستند. با توجه به اینکه پارکینگ در چه مجتمعی و با چه عظمتی ساخته شده است، میزان باز و بسته شدن درب پارکینگ نیز متفاوت می‌باشد. به هر صورت، موضوعی که در رابطه با درب پارکینگ مطرح می‌باشد، کیفیت تمامی قطعاتی است که در آن به کار برده شده است. حال اگر با وجود با کیفیت بودن تمامی اجزاء درب، مشکلی برای درب پارکینگ به وجود آید، راه چاره چیست؟

اولین کاری که برای رفع عیب از درب پارکینگ باید انجام شود تشخیص علت بسته نشدن درب پارکینگ است. پیدا کردن علت نیز کار هر کسی نبوده و تنها کسانی می‌توانند در مورد عیب‌یابی خرابی درب پارکینگ کمک کنند که در این حوزه تخصص و مهارت کافی را داشته باشند.

مشکلات درب پارکینگ به دو صورت بروز پیدا می‌کند؛ یکی از مشکلات این است که درب باز نمی‌شود و مشکل دیگر نیز باز شدن خود به خودی آن است. در هر صورت، این حوادث نشان می‌دهند که در درب مشکلی ایجاد شده است و باید برای حل آن اقدام مؤثری انجام داد.

آیا سیستم برق دارد؟

همواره عوامل زیادی برای عملکرد نامناسب یا غیرفعال شدن درب آهنی پارکینگ وجود دارد. به طور کلی علت بسته نشدن درب آهنی در بیشتر موارد مربوط به قطع جریان برق یا اتصالی در سیستم برق محیط است. از این رو جهت تعمیر و عیب‌ یابی جک درب پارکینگ یا یک سیستم الکترونیکی باید مطمئن شوید که به جریان برق متصل است یا خیر. برخی افراد جهت صرفه‌جویی در انرژی، سیستم برق را از دستگاه جدا کرده و یا فیوز مربوطه را خاموش می‌کنند که ممکن است شما به اشتباه تصور کنید درب خراب است. در صورتی‌که سیم متصل به جک اتوماتیک قطع بوده یا اتصالی داشته باشد با بررسی آن به آسانی می‌توان امکان تعمیر را فراهم کرد.

باتری ها را چک کنید

یکی دیگر از دلایل باز و بسته نشدن درب آهنی پارکینگ عدم عملکرد مناسب ریموت درب است. در این گونه موارد باید قبل از این که سیستم برق و جک‌های برقی را بررسی کنید، باتری‌های ریموت درب را چک نموده و در صورت نیاز باتری‌ها را تعویض کنید. به عبارت دیگر اگر دکمه ریموت را فشار می‌دهید و درب پارکینگ برای شما باز نمی‌شود، بدون شک باید به فکر عیب یابی ریموت درب پارکینگ باشید. باتری ریموت را تعویض کرده و یکبار دیگر امتحان کنید، در صورت باز نشدن درب باید از متخصصین آتی در جهت تعمیر و عیب یابی جک درب پارکینگ کمک بگیرید.

چگونه باید جک پارکینگ را عیب یابی کرد؟

پیدا کردن ایراد در جک پارکینگ کار تعمیرکاران متخصص و افراد حرفه ای می باشد. با این اوصاف می توان با کمی بررسی برخی از مشکلات را شناسایی کرد. رایج ترین ایرادات در جک بازویی شامل باز و بسته نشدن درب، کار نکردن کلی جک، داغ کردن آن، ایجاد صدای بلند، مشکل در برد، مشکل در ریموت و … می باشد که در ادامه  علت بروز برخی از این ایرادات را بیان می نماییم .

1- صدای بلند موتور جک می تواند در اثر شل شدن پیچ بدنه و یا عدم جای گیری صحیح موتور در محل مناسبش می باشد.

2- داغ کردن بیش از حد موتور جک پارکینگ در اثر ایراد استاتور رخ می دهد.

3- کار نکردن موتور هم علل مختلفی مانند قطعی سیم های داخلی مدار و … می باشد.

عیب یابی جک پارکینگی الکترومکانیکی

درب پارکینگ باز نمی شود

این ایراد ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که در اولین قدم باید بررسی کنید که لحظه زدن ریموت فلاشر روشن می شود یا خیر؟

در صورت روشن نشدن فلاشر:

برق ورودی جک ها را بررسی نمایید

در اولین قدم می بایست از وصل بودن فیوز برقی که برق جک های پارکینگ را تامین می کند اطمینان خاطر شوید. پس از اطمینان از وصل بودن فیوز، درب مدار فرمان را باز کرده و توسط فازمتر ورودی برق مدارفرمان را بررسی نموده و اطمینان خاطر شوید که برق 220 ولت به مدار فرمان وصل است.

فیوز شیشه ای داخلی مدار فرمان را بررسی نمایید

همه ی مدارهای فرمان جک های پارکینگی 220 ولت استاندارد از فیوز شیشه ای اضطراری به روی مدار فرمان می باشد که در این مرحله باید بررسی شود. فیوزهای شیشه ای، با متصل بودن رشته سیم نازکی که از وسط آن رد شده سالم بودن آن را می توان تشخیص داد. اما بهترین و مطمئن ترین راه برای تست فیوز استفاده از اهم تر است که با گرفتن بیزر یا همان بوق در دوطرف فیوز می توان سالم یا قطع بودن فیوز را تشخیص قطعی داد. در غیر این صورت هیچ تشخیصی قطعی و دقیق نمی باشد.

  • موتور کار نمی کند، یک سیم از داخل قطع شده می باشد .
  • یکی دیگر از انواع خرابی­های جک درب اتوماتیک به گوش رسیدن صدای بلند هنگام کارکرد است که برای مواقعی بیشتر شاهد رخ دادن آن هستیم که یا بلبرینگ خشک شده، فرم اولیه و استاندارد خود را از دست داده، بدنه و استاتور با همدیگر برخورد دارند و همین اصطکاک صدای بلند را ایجاد می­ کند، پیچ بدنه شل شده و یا اینکه روتور از جای خود درآمده و تراز نیست.موتور صدای بلندی ایجاد می کند ، در این صورت بلبرینگ ها خشک یا از فرم خارج شده یا بدنه روتور و استاتور باهم اصطکاک دارند ،پیچ بدنه محکم نیست یا روتور درست در جای خود قرار نگرفته است.
  • موتور در جا کار می کند، در این حالت کلید خلاص کن بیرونه ،محور کلید خلاص کن خم شده ،سیستم انتقال قدرت گریبکس به پیستون هرز شده است.
  • کلید درون قفل گیر کرده، محور کلید خلاص کن خم شده است.

مراحل بررسی مرحله به مرحله و پیدا کردن مشکل جک درب اتوماتیک

ریموت کنترل

می بایست کیفت چراغ ریموت بررسی شود که در صورت خرابی ریموت درب اتوماتیک چراغ آن کمرنگ تر از همیشه خواهد شد و گاهی نیز خاموش می شود.در این حالت ریموت معیوب می شود و به مرور زمان نیز باطری آن تمام  و نیاز به تعویض دارد.

دستگاه مرکزی و فیوز

زمانی که  ریموت را بررسی کردید و سالم بود لازم است که گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک نموده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل حاکی از آن است که  هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم می باشند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم می باشد ولی در صورتی که از دستگاه مرکزی صدایی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.درصورت سالم بودن فیوز ممکن است ایراد از بردمدار یا سیم های ورودی به آن باشد که باید حتما توسط تعمیرکار جک مربوطه درست گردد.

جک بازویی درب اتوماتیک

اکنون اگر مشکل از باشد درب نه باز می شود نه بسته می شود ولی در صورتی که از چشمی ها باشد درب باز می شود اما زمان بسته شدن به درستی عمل نمی کند. پس در صورتی که باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازویی می باشد.

چشمی یا فتوسل:

در هنگامی که درب باز است و دکمه ریموت را فشار دهید درب بسته نمی شود به احتمال زیاد ایراد از فتوسل (چشم ایمنی)‌ درب اتوماتیک می باشد یا ایرادی در سیم کشی مربوط به این قطعه به وجود آمده است. زمانی که درب اتوماتيک موردنظر باز شد و هنگام بسته شدن مشکلی داشت در این صورت چشمی درب ها مشکل خواهد داشت با این وجود ،هنگامی که ارتباط چشمی ها قطع شده باشند نمی گذارد که درب بسته شود و باید در این زمان مانعی که دربین چشمی قرار گرفته اند تا درب بسته نشود را بردارید و همچنین باید حتما از صاف بودن و هم تراز بودن چشمی ها مطمئن شوید و بررسی کنید که تمیز باشند تا به راحتی مادون قرمز بتواند از بین آن ها عبور کند.

لنگه­ های درب موقع باز و بسته شدن با هم برخورد داشته و به هم گیر می کنند

در حالت عادی اختلاف زمانی برای حرکت هر یک از لنگه ­های درب در نظر گرفته می گیرند اما با گذشت زمان که اصطکاک لولاها زیاد می شود و یا قرارگیری در شرایط بد جوی، هنگام باز و بسته شدن شاهد برخورد لنگه ­ی درب­ها خواهیم بود که یکی از خرابی­های جک درب اتوماتیک می باشد که بعد از روغن کاری لولاها، حتما باید قدرت جک تنظیم گردد و باز نیاز به زمان بندی دارد.

ریموت درب کار نمی کند

بررسی کنید فقط ریموت شما از کار افتاده یا تمامی ریموت های ساختمان عمل نمی کنند.اگر  که فقط ریموت شما فعالیت نمی کند،توجه کنید در زمان زدن دکمه ریموت چراغ ریموت روشن شود، در صورتی که روشن نمی شود و یا نور ضعیف است نسبت به تعویض باطری ریموت اقدام نمایید.

در صورتی که تمامی ریموت های ساختمان غیرفعال شده است و با زدن دکمه ریموت چراغ ریموت روشن می گردد اما  دستگاه هیچ عکس العملی نشان ندهد در این شرایط به منظور جلوگیری از برق گرفتگی و حفظ ایمنی از باز نمودن درب مدار فرمان خودداری نموده و با تکنسین متخصص تماس بگیرید.

سخن آخر

با توجه به افزایش استفاده از درب اتوماتیک هر روزه با انواع مختلفی از مشکلات جک برقی درب پارکینگ رو به رو می شویم. از این رو در این مقاله سعی داشتیم تا انواع مشکلات در این رابطه را را آموزش دهیم. به طور کلی می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درمشکلات رایج در جک پارکینگ و راه حل آن را بدانید.

مشکلات رایج در جک پارکینگ چیست؟ چطور می توان آن ها را برطرف ساخت؟

در آینده ای نزدیک به عضوی جدایی ناپذیر در درب های پارکینگی تبدیل خواهد شد. طوری که اغلب ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری دارای درب بازویی اتوماتیک باشند. علت محبوبیت این جک ها به راحتی کار با آن و سرعت بخشیدن به باز و بسته کردن درب های سنگین پارکینگی باز می گردد.

با وجود تمام محوبیت های این محصول، گاهی ممکن است مشکلاتی برای  رخ دهد که نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد. از این رو در این مقاله رایج ترین مشکلات جک پارکینگ و نحوه سرویس آن را آموزش خواهیم داد.

چرا جک پارکینگ به سرویس احتیاج دارد؟

گاهی بروز حوادثی موجب آسیب دیدن جک پارکینگ می شود و در نحوه عملکرد آن مشکلاتی به وجود می آورد. نصب نادرست جک ها به روی درب، تراز نبودن آن ها با یک دیگر و یا برخورد ضربات ناگهانی به جک ها مواردی هستند که موجب آسیب دیدن آن می شوند.

چطور می توان جک پارکینگ را عیب یابی نمود؟

یافتن ایراد در جک پارکینگ کار تعمیرکاران متخصص و افراد حرفه ای است. با این حال می توان با کمی بررسی برخی از مشکلات را شناسایی نمود. رایج ترین ایرادات در جک بازویی شامل باز و بسته نشدن درب، کار نکردن کلی جک، داغ کردن آن، ایجاد صدای بلند، مشکل در برد، مشکل در ریموت و … می شود. در ادامه علت بروز برخی از این ایرادات را به طور خلاصه بیان می کنیم:

1- صدای بلند موتور جک می تواند در اثر شل شدن پیچ بدنه و یا عدم جای گیری صحیح موتور در محل مناسبش می باشد.

2- داغ کردن بیش از حد موتور جک پارکینگ در اثر ایراد استاتور رخ می دهد.

3- کار نکردن موتور هم علل مختلفی مانند قطعی سیم های داخلی مدار و … می باشد.

خراب شدن جک پارکینگ بر اثر برخورد ضربه

حال به سراغ بررسی برخی از مشکلات رایج در جک پارکینگ و متعلقات آن می رویم.

برخورد ماشین و یا یک جسم خارجی با جک پارکینگ اتفاقی است که در اغلب ساختمان ها رخ می دهد. در اثر این اتفاق ممکن است موتور همچنان کار کند اما پیستون های آن عمل نکنند. حتی در برخی مواقع شاهد از کار افتادن جک برقی یکی از لنگه های درب خواهیم بود. برای رفع این ایراد باید از یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای در حوزه درب کمک گرفت.

مجموعه سوپرلایف سازنده و تولیدکننده انواع جک پارکینگ است. این شرکت همواره در تلاش بوده تا محصولاتی ایمن و کارآمد طراحی و تولید نماید. ضمن این که در صورت بروز مشکل برای جک های ساخت سوپرلایف می توانید با بخش پشتیبانی تماس گرفته و تقاضا کمک کنید.

علل خراب شدن بخش الکترونیکی جک پارکینگ

همانطور که می دانید جک پارکینگ یک محصول مکانیکی الکترونیکی است. بنابراین به همان اندازه که بخش های مکانیکی آن ممکن است آسیب ببینند، احتمال بروز خرابی در بخش الکترونیکی هم وجود دارد. به طور مثال ممکن است درب برقی باز شود اما در زمان بسته شدن دچار مشکل گردد. یا این که سنسورهای چشمی آن دچار آسیب شوند و نتوانند به درستی عمل نمایند. البته پیش از شروع هر تعمیر و سرویسی در بخش الکترونیکی درب بازویی لازم است برق ساختمان را چک نمایید. زیرا در اکثر مواقع ایراد به دلیل قطع شدن برق کلی سیستم رخ می دهد. اگر اطمینان یافتید که مشکل پیش آمده به سبب اتصال و یا قطع برق رخ نداده است، به سراغ عملیات سرویس جک بروید.

1- خراب شدن ریموت جک برقی

گاهی ممکن است علت اصلی باز یا بسته نشدن درب پس از ارسال فرمان با ریموت کنترل، وجود ایراد در بخش ریموت باشد. به طور مثال ممکن است باتری آن خالی شده و یا اتصالی در مدار رخ داده باشد. راهی ساده برای شناخت ایراد از سوی وجود دارد. آن هم چک کردن چراغ ریموت است. اگر این چراغ روشن نمی شود و یا نور کمتری نسبت به حالت معمول دارد، امکان وجود خرابی در ریموت بالا می باشد.

2- خشک شدن جک پارکینگ

استفاده طولانی مدت از جک پارکینگ و باز و بسته شدن های مداوم آن، موجب خشک شدن غلطک های جک می گردد. تنها راه حل در این مواقع روغن کاری و تمیز نمودن جک هاست. با این کار به طور کامل ایراد پیش آمده رفع خواهد شد. اما راه شناخت این مشکل خیلی ساده است. اگر هنگام باز و بست نمودن جک بازویی، شاهد صداهای ناهنجار، سرعت عمل پایین و … بودید، به احتمال زیاد مشکل ناشی از خشک شدن غلطک جک می باشد.

3- خراب شدن سنسورهای چشمی در جک پارکینگ

سنسورهای چشمی معمولا در جایی قرار می گیرند که به صورت مداوم در معرض تابش نور آفتاب و اشعه های ماورا بنفش آن می باشند. از این رو ممکن است دچار مشکل شده و از عمر مفیدشان کاسته شود. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی می توان به روی هر یک از سنسورهای چشمی یک سایبان کوچک نصب نمود. به این ترتیب خیالتان از بابت نور شدید خورشید و آسیب های ناشی از اشعه های مضر آن تا حدودی راحت می شود.

جک پارکینگ را با کیفیت بالا سفارش دهید!

در این مقاله به معرفی ایرادات رایج در جک پارکینگ پرداختیم و دانستیم برای رفع این مشکلات چطور می توان عمل نمود. البته با وجود همه این ها گاهی ایراد پیش آمده به قدری جدی است که تنها راه حل موجود کمک گرفتن از یک متخصص و تعمیرکار ماهر می باشد.

در کنار تمام این مسائل خرید جک پارکینگ معتبر و مرغوب نیز می تواند در کاهش مشکلات تاثیر شگفت آوری داشته باشد. برند سوپرلایف سال هاست در حوزه تولید محصولات و اجزای درب بازویی اتوماتیک نظیر انواع جک پارکینگ فعالیت می کند. امروزه این برند به عنوان یکی از مطرح ترین سازندگان کشور شناخته می شود که محصولاتی با کیفیت و مطلوب به بازار عرضه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه محصولات ساخت این برند ایرانی مرغوب می توانید به بخش فروشگاه اینترنتی تیک دور مراجعه نمایید.

خصوص درب اتوماتیک، درب گردان و … با کارشناسان ما در تماس برقرار نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا