سلامت و دانش

این ۶ نوع تخم مرغ‌ از سم هم مضرتر هستند!

آفتاب‌‌نیوز:

تخم مرغ نه تنها ارزش غذایی زیادی دارد. همچنین یک وعده غذایی ارزان است. علاوه بر این ، صرف نظر از روش تهیه ، یک وعده غذایی خوشمزه است.

به گزارش اسپوتنیک ، تخم های زیادی وجود دارد که از سم بدتر در نظر گرفته می شوند. در گزارش امروز ، ما شش نوع تخم مرغ را که نباید بخورید ، بحث خواهیم کرد:

1- تخم مرغ خام

تخمهای خام حاوی آویدین و آنتی تریپسین هستند که بر هضم و جذب سفیده توسط بدن تأثیر می گذارند.

علاوه بر این ، تخم مرغ های خام می توانند باکتری های ایجاد کننده اسهال را حمل کنند. این باکتری ها فقط در دماهای بالا از بین می روند. بنابراین ، به شما توصیه می شود قبل از خوردن تخم مرغ ، آنها را بپزید.

2- تخم مرغ مخلوط با زرده و سفید

این شرایط هنگامی رخ می دهد که پوسته زرده در حین حمل و نقل یا آسیب مکانیکی شکسته شود. بعلاوه ، اگر تخمها به مدت طولانی نگهداری شوند ، باکتریها یا قارچها از طریق منافذ پوسته وارد تخمها می شوند و با از بین بردن ساختار پروتئینی تخمها با زرده مخلوط می شوند.

اگر این نوع تخم مرغ بو یا ظاهر مشخصی ندارد ، می توانید بعد از عملیات حرارتی مانند جوشیدن آن را بخورید. با این حال ، اگر سفیده تخم مرغی باشد ، به این معنی است که باکتری ها در آن رشد کرده اند و خوردن چنین تخم هایی کاملاً ممنوع است. مخصوصاً اگر بوی بدی داشته باشد.

3- تخم مرغ با زرده خشک

استحکام پوسته زرده هنگام نگهداری تخمها برای مدت طولانی ضعیف می شود ، بنابراین زرده خشک می شود. اگر زرده در این مورد به طور طبیعی رنگ شده باشد ، می توانید تخم مرغ را بخورید. اما اگر زرده کمی سیاه باشد ، تخم مرغ باید دور ریخته شود.

4- تخم مرغ شکسته است

عواملی مانند دست زدن یا بسته بندی می توانند باعث ایجاد ترک در پوسته تخم مرغ شوند. در این حالت ، تخمها در معرض باکتری هایی هستند که بر ماندگاری آنها تأثیر می گذارد.

5- تخم مرغ های کپک زده

وقتی تخمها در محیط مرطوب یا مرطوب نگهداری می شوند ، پوسته تخم مرغ آسیب می بیند و این باعث ورود و تکثیر باکتری در تخمها می شود. از نظر ظاهری ، این امر با وجود لکه های سیاه یا کپک روی تخمها آشکار می شود و تخمهای از این نوع به هیچ وجه نباید خورده شوند.

6- تخمک های بارور شده

در طول دوره جوجه کشی ، به دلیل تأثیر دما ، رطوبت و غیره ، می توان رشد جنین جوجه را متوقف کرد.

تخم های بارور شده نه تنها فاقد تغذیه هستند (زیرا از مواد مغذی برای رشد جنین مرغ استفاده می شود) ، بلکه می تواند باکتری های مختلفی مانند اشریشیا کلی ، استافیلوکوک ، سل و باکتری پروتئوس را نیز حمل کند و قابل مصرف است. در نهایت باعث مسمومیت می شود. بنابراین خوردن این تخمها را متوقف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا