عمومیکسب و کار ویژه

بازار محلی کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان یکی از قطب های گردشگری ایران است که سالانه مسافران زیادی از این جزیره دیدن می کنند. وجود بازارها و مراکز تجاری فراوان در جزیره باعث شده تا مسافران زیادی برای خرید و گشت و گذار در بازارهای جزیره کیش به این منطقه سفر کنند. اکثر مردم جزیره کیش را به عنوان بازار و مرکز تجارت کیش می شناسند. اما باید بدانید که جزیره کیش به غیر از بازارها و مراکز تجاری مجلل فراوان، بازارهای محلی نیز دارد که ته لانزی نام دارند. برای آشنایی بیشتر با بازار ته لنجی کیش در این مقاله از وبلاگ لیدوماتریپ با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.

تلنجی با دلیل نامش کار می کند

بازار تلانسی نه تنها در جزیره کیش است، بلکه در بسیاری از شهرهای بندری و جنوب ایران نیز یافت می شود. در این بازارها انواع اجناس و محصولات خارجی با قیمت مناسب به فروش می رسد.

تا چندی پیش، شرکت‌های حمل‌ونقل جنوبی 6 بار اجازه داشتند کالا و کالاهای خارجی را وارد ایران کنند و در بازار داخلی به فروش برسانند. از آنجایی که ملوانان کالا را در انتهای کشتی، یعنی در انتهای کشتی قرار می دادند، بازاری که کالا در آن تحویل می شد، بازار کشتی نامیده می شد.

در سواحل جنوبی ایران بازارهای کوچک بسیاری وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به بازار کیش (بازار عرب کیش)، بازار امام آبادان، بندر دیلم و گناوه بوشهر، بازار مشی سیریک اشاره کرد. بازار تلنجی کیش یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین این بازارها است که به بازار عرب کیش نیز معروف است.

ویژگی های سواحل جزیره کیش

این بازار یکی از بازارهایی است که هنوز بناهای قدیمی خود را حفظ کرده و هیچ اثری از مدرن در آن دیده نمی شود. مسافران جزیره کیش می توانند از بازارهای سنتی جزیره و همچنین سوپرمارکت های کیش دیدن کنند.

این بازار در غرب کشور و منطقه اصلی آن واقع شده است. بازار تلنجی کوش که به بازار عرب نیز معروف است، یک طبقه با 70 مغازه و غرفه است که در دوره پهلوی در سال 1350 خورشیدی ساخته شده است.

در این بازار اقلام مختلفی مانند پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، عینک، عطر و ادکلن، کیف و کفش، لوازم منزل و لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، سوغات و صنایع دستی کیش و همچنین انواع غذا و تنقلات به فروش می رسد. قیمت اجناس و محصولات در این بازار نسبت به سایر بازارها و مراکز خرید کیش کمتر است. این امر ممکن است گردشگران و مسافران بیشتری را به این بازار جذب کند. از طرفی در این بازار می توانید از مزایده کیس بهره ببرید.

همانطور که از نام بازار ترنج و بازار عربی کیش پیداست، دستفروشان این پاساژ همگی بومی و ساکنان سابق جزیره کیش هستند و به زبان عربی صحبت می کنند. به ندرت پیش می آید که فروشنده به زبانی غیر از عربی صحبت کند. اما فروشندگان می توانند به زبان فارسی با گردشگران ارتباط برقرار کنند.

امکانات بازار عرب

این بازار در منطقه اصلی کشور واقع شده و تمامی مشتریان آن عرب هستند. وجود شعب بانک های تجاری و ملی در این بازار یکی از مزیت های این بازار برای گردشگران و گردشگران است و می توانند از این طریق تمامی امور مالی خود را انجام دهند. این منطقه از سیستم آب و هوایی مناسبی برخوردار نیست و اغلب توصیه می شود در ساعات خنک تر شبانه روز از این بازار دیدن کنید.

جاذبه ها و مکان های دیدنی اطراف بازار فرهنگی کیش

بازار ته لنجی کیش در کنار بازار خلیج پارس قرار دارد و در کنار بازدید از این مکان، بازدید از بازار خلیج پارس را نیز در برنامه خود قرار دهید. پاساژ تلنجی کیش در نزدیکی یکی از سواحل و اسکله های زیبای جزیره کیش، ساحل و اسکله میرمهنا قرار دارد. همچنین مسافران می توانند برای بازدید از بازار ماهی جزیره کیش که در کنار بازار عرب قرار دارد، دیدن کنند و ماهی های خوشمزه جنوبی را خریداری کنند. برای خرید بهترین سوغات کیش می توانید از بازار ته لنجی استفاده کنید.

از این رو مسافران می توانند با اجاره خانه شخصی در کیش از بازار ته لنجی و دیگر جاذبه های کیش دیدن کنند.

دکمه بازگشت به بالا