عمومی

بازی برلین در پازل صهیونیست‌ها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اخیراً به اشپیگل گفت كه این كشور به دنبال گزینه دیگری و توافق هسته ای گسترده تری با ایران است زیرا وی گفت كه توافق فعلی دیگر كافی نیست.

وی افزود: “ما به نوعی” توافق نامه Core Plus “متناسب با منافع ما نیاز داریم. ما انتظارات واضحی از ایران داریم: عدم وجود سلاح هسته ای و همچنین هیچ برنامه موشکی بالستیک که کل منطقه را تهدید کند. ایران همچنین باید نقش دیگری در منطقه داشته باشد. که

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که توافق گسترده تری با ایران لازم است زیرا نمی توان به ایران اعتماد کرد.

نه تنها برلین ، همراه با دو عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) ، به همراه دو عضو دیگر شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی ، انگلیس و فرانسه ، پس از ترور محسن فخری زاده ، دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی ایران ، در حمایت از قطعنامه علیه ایران مشاركت داشتند. وی گفت که این اقدام وضعیت منطقه را بدتر خواهد کرد و از همه طرفها خواست تا از اقداماتی که می تواند تنش ها را افزایش دهد خودداری کنند.

آلمان ، همراه با دو عضو دیگر آژانس انرژی هسته ای ، اخیراً (29 نوامبر) در بیانیه ای به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) ادعا کرد که علیرغم تلاش های “حسن نیت” آنها ، ایران اقدامات زیادی را برای نقض توافق انجام داده است. .

در این بیانیه آمده است: “ما همیشه تأیید می كنیم كه از خروج ایالات متحده از برجام و ادامه تحریم ها پشیمان هستیم.” ما تحریم ها را همانطور که در برجام انتظار می رود برداشته و علاوه بر این ، از طریق ایجاد سازوکار مالی Instex ، تلاش های اضافی برای امکان تجارت قانونی با ایران انجام داده ایم. با این وجود ، علیرغم این تلاش های خیرخواهانه ، اکنون ایران طی یک سال و نیم ، اقداماتی را انجام داده است که به طور جدی تعهدات هسته ای خود را نقض می کند. “ما همچنان به شدت نگران اقدامات ایران هستیم كه این امر ما را از مزیت اصلی خود در زمینه عدم گسترش سلاح های هسته ای محروم می كند. اکنون برای ایران مهم است كه فوراً اقدامات خود را معكوس كرده و به انطباق كامل با شورای امنیت سازمان ملل برگردد.” (بیشتر بخوانید)

ظریف: به رفتار شیطانی خود در منطقه ما پایان دهید

بیانیه اخیر وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با اشپیگل (+) ، بلافاصله واکنش نشان داد محمد جواد ظریف رئیس هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران او را همراهی کرد و ظریف اواخر جمعه در توئیتی نوشت: این همان کاری است که هایکو ماس و سه کشور اروپایی قبل از گفتن آنچه ایران باید انجام دهد باید انجام دهند:

جلوی آپارتاید منفور کرون را بگیرید

– به تعهدات خود تحت قطعنامه 2231 عمل کرده و نقض برجام را متوقف کنید

به رفتار شیطانی خود در منطقه ما پایان دهید: 100 میلیارد دلار سلاح در منطقه خلیج فارس بفروشید و کورکورانه از تروریسم اسرائیل حمایت کنید.

ظریف با انتشار این خبر که آلمان قصد دارد اسرائیل را به عنوان “یک کشور اروپایی” بداند و دسترسی سریع به واکسن کرونا را فراهم کند ، عکسی را پیوست کرد ، در حالی که فلسطین در این توافقنامه گنجانده نخواهد شد.

بعداً وزارت خارجه آلمان گفت كه اروپا منتظر است تا دولت جدید آمریكا درباره توافق هسته ای ایران اظهارنظر كند تا بتواند آن را بهم بزند. اکنون باید شرایط توافق هسته ای ایران را رعایت کنیم و بعداً پیشنهادها را بررسی کنیم. (اطلاعات بیشتر)

هایکو ماس موقتاً گفت “جرمی ایزاکاروف” همزمان ، سفیر اسرائیل در آلمان در مصاحبه ای گفت که در برجام خلا wereهایی وجود دارد که باید پر شود ، از جمله برنامه موشکی ایران و حضور آن در منطقه. (اینجا بخوانید)

گفتنی است ، آلمان به همراه دو عضو برجام اروپایی ، به دنبال خروج ایالات متحده از این توافق نامه ، 11 تعهد برای اطمینان از منافع اقتصادی ایران از برجام دریافت كردند كه هیچ یك از آنها تاكنون عملی نشده است.

هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان در ماه اکتبر به الشرق الاوسط گفت: “توافق هسته ای وین تنها سازوکار موجود برای مهار برنامه هسته ای ایران و زیر نظر گرفتن آن به دلیل قوانین کنترل و شفافیت است.” توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی جامع ترین قانون در جهان است. حفظ این توافق نامه به نفع امنیت مشترک در اروپا و جهان و حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه است. اما این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ایران به مسئولیت های خود عمل کند و بدون مصالحه به تعهدات خود در قبال شورای امنیت سازمان ملل ادامه دهد. “ما واقعاً از این مرحله حمایت می کنیم.” (اینجا بخوانید)

جدا از این مراحل ، فراموش نکنید که آلمان ، همراه با فرانسه و بلژیک ، در عمل هستند اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی دستگیر شد. عملی که به گفته “سعید خطیب زاده » این یک توطئه چینی است. در همین رابطه ، سخنگوی وزارت امور خارجه (+) در نشست هفتگی با خبرنگاران در روز سه شنبه ، 3 دسامبر 2009 اظهار داشت: “نوآوری های بد در مسیر مصونیت دیپلماتیک قرار گرفته است.” این کوتاه است این یک توطئه چینی است و او قربانی این توطئه چینی است ، یک سر آن یک گروه منافق منحط است و سر دیگر آن یک کارزار فشار حداکثر علیه ایران است. ما همچنان با پشتکار و اشتیاق برای حفظ منافع هر شهروند ایرانی و آقای اسداللهی به دلیل مصونیت وی ، که چندین دولت اروپایی آن را نقض کرده اند ، تلاش خواهیم کرد.

* زارعی: بیانیه ای درباره حماقت بازی آلمان / برلین در معمای صهیونیست ها

در این مورد “سعدالله زارعی » تحلیلگران امور بین الملل در مصاحبه با فارس با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آلمان و همچنین عدم پیروی سه کشور اروپایی و اروپایی از تعهدات برجامی ، خاطرنشان کردند: اروپایی ها عادت به شلیک توپهای بلند دارند. این هزینه لازم را ندارد ، به این معنی که هزینه انفجاری توپ هایی که آنها می اندازند بسیار کم است ، اما سر و صدای زیادی را منعکس می کند تا طرف مقابل را بترساند.

زارعی گفت: این واقعیت که وزیر امور خارجه آلمان از چنین ادبیاتی در رابطه با ملت ایران استفاده می کند ، حماقت آلمان را نشان می دهد و اگر آلمان از هوش لازم برخوردار است ، باید بدانند که چنین ادبیاتی نباید در اروپا توسط آمریکا خجالت بکشد. و حداقل توانایی نظامی برای استفاده در برابر ملت ایران را ندارد.

این تحلیلگر بین المللی گفت: اصل این بیانیه توسط آلمان پذیرفته نیست و ما باید آنها را در برخورد با آلمان در جایی كه در دنیا جای دارند بسیار واضح یادآوری كنیم و تحقیری را كه آمریكا هر روز بر آنها وارد می كند به آنها یادآوری كنیم.

وی با توصیف چنین رفتاری در طرف آلمانی ، خاطرنشان كرد: آلمانی ها می خواهند وانمود كنند كه در جبهه غرب توانایی صحبت كردن از موضع بالا در روابط بین الملل را دارند و آلمان در اینجا موضعی قدرت محور اتخاذ كرده تا هویت مالكوم را لكه دار كند. از سوی دیگر ، اظهارات وزیر خارجه آلمان در شرایطی بیان شد که تبلیغات صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می شد و در اینجا آلمان در یک معمای صهیونیستی بازی می کرد و صحبت می کرد.

زارعی ادامه داد: صهیونیست ها فقط دو روز پیش اعلام کردند که یک کشتی مجهز به سیستم های دفاعی و سیستم های دفاع موشکی را از آلمان خریداری کرده اند و همزمان آلمان این کشتی را با سلاح هسته ای به رژیم جنایتکار فروخته است ، وزیر امور خارجه. آلمان به ایران نشان می دهد. ” جالب و نشان می دهد که آلمان از طرف اسرائیل صحبت می کند. گویی آلمان اعلام می کند که اسرائیل را به عنوان یک کشور اروپایی به رسمیت می شناسد ، که این وضعیت بد آلمان را نشان می دهد.

* چنین اظهارنظرهایی در ایران بزرگتر از آلمان شنیده نمی شود

وی با اشاره به اظهارات هایکو ماس مبنی بر اینکه ما انتظارات واضحی از ایران داریم ، از جمله عدم وجود سلاح هسته ای و نبود برنامه موشک بالستیک که کل منطقه را تهدید می کند ، گفت: “آلمان می داند که آنها در موقعیتی برای انجام چنین کاری نیستند”. آنها شرایط را برای ایران تعیین کردند و مشکل این است که توپهای آزاد ، توپهای بی معنی شلیک شده توسط آلمان ها خالی شود ، در غیر این صورت آنها می دانند که چنین بیانیه ای در ایران از آلمان بزرگتر نیست و فکر نمی کنم چنین بیانیه ای پاسخ دهد.

تحلیل گران امور بین الملل همچنین در مورد عدم محکومیت قتل شهید محسن فخری زاده ، دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی ایران ، توسط آلمان و دو کشور عضو برجام اظهار داشتند: “آنها وقتی شخصیت خود را نشان می دهند که جرات ندارند با ترور واقعی رژیم جنایتکار روبرو شوند ، شخصیت خود را نشان می دهند.” یک ملت موضع می گیرد در مورد اینکه چگونه آنها به خود اجازه می دهند درمورد آنچه ایران باید یا نباید انجام دهد اظهار نظر کنند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا