سلامت و دانش

بالا بودن شاخص‌های پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایرانیان

دکتر. مرکز دندانپزشکی تابش که وابسته به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر زالی ، فرمانده پایتخت ولیعهد ، امیر سرتیپ نصیرزاده ، فرمانده نیروی هوایی ارتش ، امیر دکتر. حبیب الله سیاری ، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد و گروهی از مقامات نظامی و کشوری افتتاح شد.

به گزارش دکترنامه ، دکتر زالی ، فرمانده ستاد عملیات کنترل بیماری کرونا در کلانشهر تهران دکتر علیرضا زالی ، فرمانده ستاد عملیات کنترل بیماری کرونا در تهران ، دهه کرامت را که امسال به نام اهل بیت سلام لقب گرفت ، تبریک گفت و تقارن این مراسم را با این دهه مبارک فرخنده دانست.

نگاه سلامت محور نیروهای مسلح ستودنی است

وی با اشاره به دیدگاه سلامت محور که در جریان انقلاب و دفاع مقدس در نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش بویژه نیروی هوایی شکل گرفته بود ، اظهار داشت: یکی از دلایل در کشورهای پیشرفته قدرت عالی نظامی است. و استانداردهای جدید سطح بالا. “آنها در زمینه بهداشت و پزشکی وجود دارند که نشان دهنده سطح و ارزش بالای این بخش است که در زمینه ارتش و نیروهای مسلح کاملاً مورد احترام است.

دکتر. زالی افزود: این باعث افتخار است که امروز نیروهای مسلح ما ، همراه با همه برنامه های نظامی و رزمی و آموزش دفاعی در بخش بهداشت ، درخشش خوبی دارند و تاریخ افتخار نیروهای مسلح ما ، به ویژه ارتش. و نیروی هوایی ، پر از حضور شما در زمینه بهداشت.

به گفته وی ، این افتخار در بخش دفاع مقدس به اوج خود رسیده است و ما می توانیم برتری آن را در حضور ارزشمند آن ، همگام سازی و تعامل سازنده و همچنین پشتیبانی لجستیکی ، علمی و خدماتی از TNI در حوزه کرونا مشاهده کنیم.

دکتر. زالی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که امروز مقامات ارشد نیروهای مسلح کشور دارای چنین دیدگاه های عمیق سلامت محور هستند. برای سالهای زیادی در سیستم بهداشت ، ما به دنبال نهادینه شدن این الگو بوده ایم و همه مقامات ارشد دولت دیدگاه عمیق و متفاوتی از بهداشت به عنوان مهمترین و مهمترین فصل اجتماعی دارند.

وی افزود: امروز به عنوان یکی از کارشناسان حوزه بهداشت ، به حسن توجه نیروهای مسلح به سلامتی و اعتقاد عمیقی که در رفتار و سلوک اجتماعی شما نشان داده است ، افتخار می کنم.

نیاز به توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور / سرانه ویزیت دندانپزشکی بسیار کم است

با اشاره به هزینه های گزاف درمان دندانپزشکی ، دکتر زالی گفت: امروز در بحث توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور یکی از راهبردی ترین و بحرانی ترین نمونه ها حضور عزیزان است. خدمات دندانپزشکی در این کشور نسبتاً گران است ، بخشی از آن به دلیل گرانی تجهیزات و لوازم است.

به گفته وی ، در بخش بهداشت ، هیچ سرویس دیگری وجود ندارد که بتواند به مواد ، تجهیزات و تجهیزات مانند خدمات دندانپزشکی وابسته باشد و متأسفانه تا پایان سال 1999 ، قیمت کالاهای مصرفی مورد نیاز در خدمات دندانپزشکی معمولی چندین برابر شده است بار. .

دکتر. زالی مثالی زد: با توجه به اینکه در کشور ما از نظر آماری ، شاخص پرداخت از جیب خدمات دندانپزشکی معمولاً دارای رتبه بالایی است و قسمت مهمی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین ، توسعه خدمات دندانپزشکی ، به ویژه خدمات مطابق با استانداردها ، سزاوار انگشت شست است.

وی گفت: در سال های اخیر به دلیل عدم پوشش کافی بیمه خدمات دندانپزشکی ، متأسفانه افراد برای دریافت این خدمات خیلی دیر می رسند و سرانه مراجعه کنندگان به دندانپزشکی بسیار کم و به دور از استانداردهای بین المللی است. .

نگه داشتن دندان ها در دهان ؛ مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان

وی تأکید کرد: امروز استراتژی نگه داشتن دندان در دهان مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان است و همه دندانپزشکان متعهد به اجرای این استراتژی در همه جوامع هستند اما در کشور ما به دلیل مراجعه دیرهنگام و هزینه های گزاف متاسفانه ، آمار کشیدن دندان خدمات ترمیم بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است.

نرخ بالای پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایران

وی با اشاره به میزان بالای پوسیدگی و بی دندانی دندان در ایران گفت: متأسفانه هر نوجوان ایرانی از 12 سالگی به بعد 5 تا 5 پوسیدگی دندان دارد و در 45 تا 35 سالگی این آمار منجر به پوسیدگی 12-13 می شود. ” و بیش از 50٪ سالمندان ایران بدون دندان هستند.

دکتر. زالی افزود: از شاخص پوسیدگی دندان در ایران فراتر رفته و شاخص های بیماری لثه مربوط به کیفیت بهداشت دهان و دندان در ایران نامطلوب است و همه اینها نشان می دهد که ما نیاز به توسعه و گسترش خدمات دندانپزشکی عمومی داریم. .

وی با اشاره به هویت هر منطقه از شهرداری تهران گفت: منطقه 13 تهران با شعارهای پیشگامان انقلاب اسلامی تزیین شده و دارای بافتی مشخص و جمعیت قابل توجهی است. همچنین در تهران با حضور یک میلیون جمعیت شناور روبرو هستیم که با توجه به بافت تجاری ، تجاری و نظامی منطقه 13 ، شاهد حضور حدود 20 هزار جمعیت شناور در این منطقه هستیم. بنابراین ایجاد یک مرکز خاص در این زمینه کار بسیار خوبی است.

زالی در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاشها و همکاریهای ارزنده ارتش ، نیروی هوایی و نیروهای مسلح در زمان کرونا اظهار داشت: به طور متوسط ​​در تهران حدود 60٪ خدمات ارائه شده به بیماران کرونا در بیمارستانهای دانشگاهی و 40 مورد است. ٪ باقیمانده توسط سازمانهای دیگر و شرکتهای وابسته غیر دانشگاهی ارائه می شود که بیشتر آنها متعلق به نیروهای مسلح است.

وی افزود: شاید گوهر ارائه خدمات به بیماران عروق ویروس کرونا در شرق تهران همین بیمارستان بعثت باشد که از روز اول با شجاعت در مبارزه با تاجگذاری به جمع مدافعان سلامت پیوست و در این زمینه به افتخار دست یافت و در ارائه خدمات همچنان پیشرفت می کند “

تأکید بر آموزش عمومی در بهداشت دهان و دندان

دکتر. زالی در ادامه سخنان خود خواستار تخصیص برخی از این کلینیک های ویژه دندانپزشکی به حوزه آموزش همگانی در زمینه بهداشت دندان و دهان شد که می تواند به الگوهای عالی و بدیع در این زمینه تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای کوهورت اجتماعی قند و لیپید که در منطقه 13 به عنوان بزرگترین پروژه کوهورت کشور انجام می شود ، اعلام کرد که می توان برای ارائه خدمات بهتر ارتباط بین این پروژه و مراکز مراقبت از دندان ارائه کرد. و خدمات مطلوب تر در زمینه بهداشت دهان و دندان. دندانپزشکی نیز باید در این فرم طراحی انجام شود.

فرمانده ستاد مدیریت سرمایه در پایان سخنان خود از کلیه دست اندرکاران افتتاح این مرکز تخصصی که خدمات ارزشمند و با کیفیت دندانپزشکی را به ساکنان این منطقه ارائه می دهد تقدیر و تشکر کرد

تابش یکی از پزشکان سخت کوش و شجاع نیروی هوایی است و

در ابتدای مراسم امیر سرتیپ دکتر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک دهه کرامت ، روند تاسیس ، ساخت و بهره برداری از این مرکز را تشریح کرد.

به گفته وی ، این مرکز دندانپزشکی خاص 7،600 متر مربع مساحت و 4700 متر مربع زیربنا در 4 طبقه دارد که در مدت 16 ماه با اعتبار 160 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

سرتیپ امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه بیمارستان مرکز کرونا بعثت در قسمت شرقی تهران واقع شده است ، گزارشی آماری از تعداد بیماران ، بیماران و بستری شدن در بیمارستان و واکسیناسیون در این بیمارستان ارائه داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اداره کل بهداشت و درمان نیروهای مسلح و ارتش ، از خصوصیات برجسته و ویژگی های شخصیتی دکتر یاد کرد. ناصر تابش که این مرکز خاص را مورد لطف خود قرار داده و دکتر تابش یکی از مشهورترین بهداشت و درمان در جهان است که در طول تاریخ باعث افتخار بوده است.

امیر نصیری زاده ضمن ارائه مختصر شرح حال دکتر تابش ، برخی از دستاوردها و جوایز خود را در دوران دفاع مقدس نشان داد: انجام دو عملیات همزمان بر روی دو تخت همزمان ، انجام عملیات در هنگام بمب گذاری ها و انجام عملیات بیشتر. از 18000 عمل جراحی در بیمارستان اهواز در دفاع مقدس ، آنها طولانی ترین عمل را در 11 ساعت در آن بیمارستان انجام دادند.

وی هنر جراح را اوج یک بمب خوشه ای توصیف کرد که ران ران بسیجی را سوراخ کرده و هر لحظه احتمال داشت منفجر شود و دکتر تابش ، با وجود خطرات ، شجاعانه با پرستاران و متخصصان اتاق عمل جراحی می کند. بمب منفجر شد. به گفته امیر نصیری ، این عملیات در جهان بی نظیر است و تاکنون فقط یک مورد در جهان ناکام مانده و بمبی در اتاق عمل منفجر شده است.

او دکتر را توصیف کرد. تابش به عنوان یکی از پزشکان سخت کوش ، شجاع و مشهور نیروی هوایی که از فرزندان شجاع این کشور و الگویی بی بدیل برای نسل بعدی و پزشکان این مرز و بوم است. فردا.

سرتیپ امیر نصیرزاده مثالی زد: “این مرکز دندان تراشیده شده به نام این دکتر نامگذاری شده و به یک قهرمان تبدیل شده است تا نام او مانند سایر قهرمانان ماندگار شود و انشاالله پزشکان و متخصصان جوان ما این راه را ادامه دهند. قهرمانان. “البته ، در باجران کرونا شاهد رشادت و فداکاری بسیاری از کارمندان پزشکی و بهداشتی بودیم و برای این عزیزان آرزوی موفقیت در همه زمینه ها را داریم.

ارتش به طور کامل به بخش بهداشت کشور خدمت می کند

سرتیپ دکتر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش و فرمانده قرارگاه دفاع زیستی امام رضا (آمریکا) نیز از دکتر تقدیر کرد. زالی و همه طرفداران بهداشت و درمان گفتند: سربازان کاملاً در مراقبت های بهداشتی و درمانی هستند. این یک کشور است و در هر گوشه و کنار به آن احتیاج دارد ، ما همه اخلاص خود را با صداقت قرار می دهیم و به مردم خدمت می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت های نیروی هوایی در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس و افتخارات و دستاوردهای آنها خاطرنشان کرد: تلاش های نجیب زادگان نیروی هوایی در زمان تحریم مشکلی ایجاد نکرد و موفق و پیچیده عملیات موفقیت آمیز بود done او خاطرات آن زمان را ذکر می کند.

امیر سیاری با بیان اینکه نیروی هوایی افتخار دارد که از دوران دفاع مقدس بیرون آمده و ثابت می کند چه توانمندی هایی دارد ، افزود: نیروی هوایی پس از دفاع مقدس به توانایی های داخلی ، دانش و تعامل با مراکز علمی کشور متکی است. برای پیشرفت و تجهیز تجهیزات و امروز در موقعیت بالایی قرار دارند.

وی با افتخار اعلام کرد: امروز توان رزمی نیروی هوایی کشور یکی از موثرترین عوامل بازدارنده در برابر همه تهدیدات دشمن است. در طول تاریخ کشور از زمان انقلاب و دفاع مقدس ، نیروی هوایی همیشه سعی در خدمت به مردم داشته و در همه بحران ها و حتی بلایای طبیعی با تمام توان ، انرژی و تجهیزات خود به مردم کمک کرده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی هوایی یک نیروی الهی است ، گفت: این به این دلیل است که در خدمت خدا ، خدمت به نظام و دفاع از نهاد اسلامی و حفظ تمامیت ارضی و خدمت به مردم است. .

به گفته امیر سیاری ، در بحث جنگ علیه کرونا ، اقدامات TNI ، ارتش ، ارتش ، نیروی دفاعی ، نیروی هوایی ، نیروی دریایی در تهران و سایر شهرها آغاز شد ، اردوگاه هایی ایجاد شد و از همه امکانات برای سازماندهی استفاده شد. و به عمد به روز رسانی بهینه را انجام دهید.

امیر سیاری هنگام اعلام آمادگی برای خدمت به جامعه در گوشه گوشه کشور به ویژه در زمینه واکسیناسیون ، ایجاد این کلینیک ویژه را اقدامی بسیار ارزشمند و مایه مباهات ارتش اندونزی در خدمت به جامعه دانست. . مردم و سیستم های بهداشتی

سرتیپ امیر سیاری در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت ها ، افتخارات و دستاوردهای دکتر به مقام شامخ مدافعان سلامت و کادر پزشکی ادای احترام کرد. تابش در دوران دفاع مقدس و رشته پزشکی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در پایان این مراسم ، با حضور دکتر زالی و سایر مقامات ، دست اندرکاران تاسیس این مرکز مورد تقدیر قرار گرفتند و این کلینیک دندانپزشکی ویژه بصورت رسمی عملیاتی می شود. . سپس دکتر زالی و سایر مقامات با دقت از قسمتهای مختلف این مرکز خاص بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا