سلامت و دانش

بایدها و نبایدهای مصرف تن ماهی

آفتاب‌‌نیوز:

حسن فرهاد غیبی با اشاره به ضرورت مصرف ماهی به مدت دو روز در هفته اظهار داشت: قبل از مصرف ماهی حتما پوست را بردارید ، اگر برخی از مردم توانایی خرید ماهی را ندارند و ماهی تن را جایگزین آن می کنند باید در نوع خود باشد. از چربی کم استفاده کنید. افرادی که دارای اضافه وزن هستند باید توجه داشته باشند که خوردن ماهی تن باعث افزایش وزن آنها می شود.

وی مثالی زد: به دلیل احتمال زیاد نمک ، وجود مواد نگهدارنده و روغن زیاد در ساقه ماهی ، بیمارانی مانند مبتلایان به قلب و عروق ، مبتلایان به فشار خون و … باید در مصرف این محصول احتیاط کنند. در برخی موارد از روغن زیتون در ساخت ماهی تن استفاده می شود که در این صورت بیمار می تواند از یک نوع ماهی کم نمک نیز استفاده کند.

فرهاد غیبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فواید خوردن گوشت سفید گفت: “ماهی و مرغ منابع خوبی برای پروتئین هستند و محتوای چربی این نوع گوشت کم است. در میان ماهی ها ، ما گوشت های پرچرب و برعکس ، برای مرغ ، گوشت های بدون چربی را توصیه می کنیم.

به گفته وی با تأکید بر لزوم توجه به سلامت ماهی تن در هنگام خرید و مصرف: عدم انبساط قوطی های تن ماهی یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنیم ، نفخ شکم ناشی از رشد میکروب ها در ماهی تن است ، در صورت احتیاط اگر ماهی تن باشد باعث مرگ می شود. بعد از مصرف

وی خاطرنشان کرد: همیشه توصیه می شود ماهی تن حدود 20 دقیقه در آب جوشانده شود ، اما این بار باید بعد از جوش آمدن آب مصرف شود ، نه اینکه بلافاصله ماهی تن در آب قرار گیرد و روی اجاق گاز قرار گیرد.

این متخصص تغذیه گفت: ماهی تن از نظر غذایی تأیید می شود ، به شرطی که تازه باشد و از رده خارج نباشد.

وی مثالی زد: با جدا كردن چربی سفت و چربی اشباع از قسمتهای مختلف گوشت مرغ مانند ران ، می توان با خوردن این نوع گوشت ، بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن را روزانه بدست آورد. مرغ غذای خوبی برای بیماران به ویژه بیماران قلبی عروقی است و اگرچه هضم آن آسان است اما از گوشت قرمز مضرتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا