عمومیکسب و کار ویژه

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

احتمالاً شما در ابتدای مراحل اخذ مدرک آیلتس، یکی از گواهی های مختلف زبان انگلیسی هستید. احتمالا بارها از خود پرسیده اید که آزمون آیلتس را از کجا شروع کنید و از صفر تا صد چه مراحلی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد؟ از چه منابع و روش هایی استفاده کنم؟ امروزه که هزینه آزمون های بین المللی به واحد تومان نسبتاً بالا رفته است، یادگیری و قرار گرفتن در مسیر صحیح یادگیری زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس به دغدغه بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است.

بنابراین در این مقاله می خواهیم در مورد نکات مهمی که قبل از شروع آیلتس باید در نظر بگیرید صحبت کنیم. سپس مراحل کمک به شما در آزمون آیلتس را توضیح می دهیم و در نهایت نکات بیشتری از این بحث را جمع آوری می کنیم.

6 نکته ضروری برای شروع موفق تحصیلات آیلتس

برای شروع آیلتس باید برنامه ریزی کنیم. برنامه ریزی ریدینگ آیلتس یکی از مهم ترین و اولین قدم ها در تسلط بر زبان و آیلتس است. حتماً از خود می پرسید که چگونه برای آیلتس برنامه ریزی کنیم؟ فقط به خودتان ایمان داشته باشید و به هدف و انگیزه خود ایمان داشته باشید. برنامه ریزی برای آزمون آیلتس ممکن است نیاز به مشاوره داشته باشد، اما این کاری است که باید به تنهایی انجام دهید. نکات زیر می تواند به شما برای شروع آیلتس کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید: بازار کار آیلتس

1- سطح اول را تعریف کنید

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟ اول از همه، قبل از شروع مطالعات جدی، باید سطح زبان خود را ارزیابی کنید. اکثر موسسات آموزشی که شما را برای این آزمون ها آماده می کنند، آزمون هایی برای تعیین سطح مناسب زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل دارند. این تست ها که مشابه آزمون اصلی هستند اما با تعداد سوالات کمتر می توانند معیاری برای برنامه ریزی شما در 4 مهارت یا به عبارتی برنامه ریزی مطالعاتی آیلتس شما باشند.

موسسه زبان های ایرانی بهترین آموزشگاه زبان در نیاوران دوره های برنامه ریزی و آمادگی آزمون آیلتس پیشرفته را ارائه می دهد و همچنین شما را در آزمون های تعیین سطح راهنمایی می کند.

ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی

2- مهلت های دانشگاه را رعایت کنید

اما چگونه می توان برای آیلتس مطالعه کرد؟ اگر قصد تحصیل آیلتس و ارسال نمره خود را برای دانشگاه ها دارید، باید به ددلاین این دانشگاه ها توجه کنید. درخواست به موقع و داشتن زمان کافی برای یادگیری زبان، تفاوت بزرگی در موفقیت شما خواهد داشت. در هر صورت، قبل از شروع مطالعه، باید بدانید که چقدر زمان برای مطالعه دارید.

چه مدت طول می کشد تا در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

از سوی دیگر، حتی اگر برای زندگی یا کار به یک کشور خارجی سفر می کنید، اطلاع از زمان سفر شما در اولویت برنامه ریزی زبان انگلیسی خواهد بود. بنابراین نکته مهم قبل از اینکه بدانید از کجا برای آیلتس شروع کنید زمان است!

آزمون SELPIP و مهاجرت به کانادا

3- منابع موثق را بیابید

از دیدگاه کسی فرآیند انتخاب منابع آزمون آیلتس بخشی از برنامه یادگیری زبان انگلیسی ما برای آماده شدن برای آزمون آیلتس است، اما لطفا توجه داشته باشید که برنامه ریزی منسجم و با کیفیت تنها در صورت استفاده از منابع دقیق و قابل اعتماد اتفاق می افتد.

4- تست های تمرینی را فراموش نکنید

تست های آزمایشی تست های آزمایشی هستند که قبل از امتحان اصلی به شما داده می شود. امروزه آزمون های تقلب از سال های قبل مهم تر هستند. بنابراین، این آزمون را جدی بگیرید تا بدانید و بدانید از کجا شروع کنید تا در آیلتس خوب عمل کنید.

امتحان مقدماتی مک

شرکت در این آزمون مانند یک مسابقه انتخابی برای ورزشکاران است. زیرا تقریباً قبل از امتحان سطح خود را می دانید و در مدت زمان کوتاهی می توانید روی نقاط ضعف خود کار کنید. از طرفی امروزه هزینه سنگین آزمون زبان به پارامتری تبدیل شده است که بسیاری از دانش آموزان زبان های خارجی اگر حتی یک درصد احتمال شکست در آزمون اصلی وجود داشته باشد معمولا آن را تا آمادگی کامل به تعویق می اندازند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: چگونه دایره لغات انگلیسی خود را تقویت کنیم

5- چارچوب تست را بشناسید

دانستن اصول اولیه امتحان یعنی اینکه بدانید برای چه نوع امتحانی باید آماده شوید. چند سوال در آزمون آیلتس وجود دارد؟ هر مهارت چگونه سازماندهی می شود؟ برای هر مهارت چقدر وقت دارم؟ انواع سوالات آیلتس برای هر مهارت چیست و چه دسته بندی هایی دارد؟ همه اینها به شما کمک می کند تا شروعی قوی داشته باشید و به خوبی برنامه ریزی کنید.

برای قبولی در آیلتس از کجا شروع کنم؟

6- نوع آزمون آیلتس خود را مشخص کنید

برای اینکه بدانید برای آیلتس از کجا شروع کنید، خوب است بدانید برای چه نوع آزمونی آماده می شوم و چه نمره ای برای من قابل قبول است. سه نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آکادمیک، عمومی و مهارت های زندگی. در هر سه امتحان، روش نمره گذاری کمی متفاوت است. از طرفی شباهت ها و تفاوت هایی در انواع سوالات برخی مهارت ها در این سه تست وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

دوره ttc کودکان

مراحل گرفتن آیلتس از صفر تا صد

برای مطالعه و آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس مراحل مختلفی وجود دارد. بهترین منابع برای کمک به این امر اساتید مجربی هستند که نکات مهم آزمون را به شما آموزش می دهند. دوم، ابزار و کتاب هایی که در این مسیر نیاز دارید.

اما مهمترین چیز شما، هدف و انگیزه، ابتکار و برنامه ریزی منظم شما هستید. شاید برخی از افراد برای یادگیری از روش خودکنترلی استفاده کنند. باز هم در اصل مراحل گرفتن مدرک آیلتس بی ربط است.

مراحل اخذ مدرک آیلتس

حال برای اینکه ببینیم برای آیلتس از کجا شروع کنیم یا نقطه شروع آمادگی آیلتس کجاست، ابتدا باید ببینیم چقدر تا آزمون مورد نظر فرصت دارید. این کار برنامه ریزی روزانه و هفتگی شما را بهتر می کند و بسته به زمانی که در اختیار دارید، باید بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

بنابراین حتما با دوستانی که از این مسیر عبور می کنند مشورت کنید. همچنین این موضوع را با معلمان زبان خود در میان بگذارید و از آنها بخواهید که با توجه به سطح زبانتان شما را راهنمایی کنند.

در زیر مراحلی را که باید در این راستا انجام دهید را به شما می گوییم.

اولین قدم این است که یک موسسه آموزشی معتبر آیلتس پیدا کنید

همانطور که می دانید در حال حاضر بسیاری از آژانس ها سعی در جلب اعتماد شما از طریق تبلیغات آنلاین دارند. برخی از آنها ممکن است اعتبار خوبی داشته باشند، اما در غیر این صورت بهتر است از دانش آموزان سابق این مدرسه در مورد کیفیت موسسه سوال کنید.

آموزش آنلاین آیلتس

از سوی دیگر، نمرات دانش آموزان گذشته را که در آن موسسه نمره خوبی کسب کرده اند، می توانید در تابلوی اعلانات موسسه یا وب سایت آنها مشاهده کنید. تعداد افرادی که می توانند نمره خوبی کسب کنند می تواند ملاک خوبی برای انتخاب رشته مدرسه و آزمون آیلتس باشد.

یک برنامه مدون تهیه کنید.

همه ما می دانیم که برنامه ریزی مهم است. اما انجام درست آن مهمتر است. اگر می‌خواهید برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنید، به یاد داشته باشید که فقط شروع مهم نیست. پایبندی به برنامه ریزی یکی از اصولی است که موفقیت را تضمین می کند.

برای دانستن بیشتر بخوانید: روال یادگیری زبان انگلیسی

بهترین برنامه یادگیری زبان را نصب کنید

منابع مورد نیاز خود را بدست آورید.

امروزه خرید منابع آزمون آیلتس آسان است، بنابراین برای شروع باید عجله کنید و منابع را خریداری کنید.

در کلاس حل مسئله با یک استاد مجرب شرکت کنید.

این اجتناب ناپذیر است که بسیاری از اوقات در حین مطالعه یا امتحان با مشکل مواجه شوید و یا ندانید که چگونه برخی از مهارت های خود را حل کنید. اساتید موسسه انگلیسی بهترین دستیار در حل مشکلات شما هستند. علاوه بر این، حتما از تست هایی از این دست در طول مسیر یادگیری استفاده کنید.

زیرا این تست ها و تست هایی که انجام می دهید نقاط قوت و ضعف شما را به شما می گوید. برای حل این مشکلات بهتر است از یک معلم زبان کمک بگیرید.

یک شریک داشته باشید

ممکن است افرادی را در اطراف خود دیده باشید که به دنبال شرکای تحصیلی برای آماده شدن برای امتحانات آیلتس، SLPIP یا تافل هستند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما گاهی لازم است یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید.

تلفظ بهتر برای یادگیری سریع انگلیسی از ابتدا

ممکن است بپرسید داشتن یک شریک چه مزایایی دارد؟ پاسخ فواید زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: افزایش اعتماد به نفس در مهارت های گفتاری، یادگیری بهتر گرامر، یادگیری سریعتر فکر کردن در مورد جملات خود به زبان انگلیسی.

علاوه بر این، استفاده از یک شریک انگلیسی زبان روند پیشرفت را به شما نشان می دهد و فرصت اشتباه برای شما آزاد است و به لطف این نه تنها رنج نمی برید، بلکه یاد می گیرید که این اشتباهات را تکرار نکنید. یک تست واقعی .

هزینه کلاس خصوصی آیلتس

یک آزمون آزمایشی شرکت کنید.

انجام تست های تمرینی قبل از آزمون اصلی ارزیابی شماست. همانطور که در نکات اولیه گفتیم شرکت در این آزمون ها برای شما بسیار مفید خواهد بود. بنابراین در اینجا تاکید می کنم که در صورت امکان از بیش از یک آزمون آزمایشی استفاده کنید. زیرا زمان کافی برای حل مشکلات و در نهایت کاهش استرس را با قرار گرفتن در همین شرایط خواهید داشت.

در نهایت برای دادن امتیاز اضافی به آزمون آیلتس، مایلیم به دو سوال متداول شرکت کنندگان در آزمون آیلتس پاسخ دهیم.

اولین سوال:

آیا این می تواند با نمرات زبان آیلتس تضاد داشته باشد؟ پاسخ “بله” می تواند هر بخش و مهارتی از امتحان را به چالش بکشد. کافیست به مرکز آزمون آیلتس مراجعه کنید و فرم اعتراض را در آنجا پر کنید.

راه های بهبود نمره آیلتس در مهارت های اسپیکینگ چیست؟

نکته مهم این است که در این صورت ابتدا باید کل مبلغ آزمون را پرداخت کنید. نتایج آزمون شما به روز خواهد شد. در صورت تغییر در نتیجه، تمامی وجه پرداختی به شما برگردانده می شود، اما اگر اعتراض شما بدون دلیل باشد، وجه پرداختی به شما برگردانده نمی شود.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های مختلف الزامی است

سوال دوم:

کوئری نمره آیلتس چیست یا گزارش آزمون را کجا می توانیم ببینیم؟ هنگام ثبت نام یک کد IDP دریافت می کنید که می توانید با استفاده از آن در سایت مرکز و دانشگاه محل ثبت نام، مدرک خود را دریافت کنید.

منبع: آموزش آیلتس شیراز پی جو

دکمه بازگشت به بالا