عمومیکسب و کار ویژه

برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟

اغلب جذابیت و محبوبیت معلمان زبان خارجی در بین زبان آموزان باعث می شود که دانش آموزان پس از مدتی به فکر شروع یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی بیفتند. در واقع بسیاری از اساتید انگلیسی زمانی زبان آموز بودند و اشتیاق و اشتیاق آنها برای انتقال دانش باعث شد تا به تدریس زبان انگلیسی بروند. اما سوالی که ممکن است بپرسند این است که آموزش زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ و چگونه زبان انگلیسی را آموزش دهیم؟

اگر در حال مطالعه زبان انگلیسی و گذراندن سطح مقدماتی هستید، ممکن است این فکر قبلاً به ذهنتان خطور کرده باشد.

آموزش حرفه ای زبان انگلیسی شغلی جذاب و بدون استرس است که هرگز برای شما شبیه به آن نخواهد بود زیرا هر روز در معرض چیزهای جدید هستید و مدام در حال یادگیری هستید. البته، از طرف دیگر، اگر به تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک شغل تمام وقت فکر می کنید، نباید انتظار کسب درآمد به عنوان یک تاجر را داشته باشید. برای یادگیری زبان از اساتید خصوصی زبان سخن برتر بهره مند شوید.

آموزش زبان انگلیسی و نحوه شروع:

کار اصلی یک معلم انگلیسی آموزش لغات و ساختارهای انگلیسی به افرادی است که این زبان را نمی دانند. اساتید زبان اغلب محیط آموزشی را به محیطی دوستانه تبدیل می کنند تا دانش آموزان تشویق به یادگیری بیشتر شوند. معلمان زبان انگلیسی ممکن است زبان مادری انگلیسی باشند یا انگلیسی را به عنوان زبان دوم در سطح حرفه ای یاد گرفته باشند.

در این مقاله سعی می کنیم در مورد شغل آموزش زبان انگلیسی و اینکه چه ویژگی هایی برای یک معلم زبان انگلیسی خوب نیاز دارید بیشتر توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید!

آموزش زبان انگلیسی شامل چه مهارت ها و وظایفی می شود؟

اگر قصد آموزش زبان انگلیسی را دارید، ابتدا باید درک عمیق و دانشی از ساختار زبان انگلیسی، گرامر، واژگان، تلفظ و حتی ادبیات داشته باشید تا بتوانید شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. برای آموزش بهتر، خوب است با اشعار، داستان ها و نقل قول ها به زبان انگلیسی آشنا باشید و نحوه نوشتن اخبار، گزارش ها، مقاله ها، نقدها و نامه ها را به زبان انگلیسی بدانید. یک معلم زبان باید مهارت های ارتباطی شفاهی و نوشتاری دانش آموزان خود از جمله تفکر انتقادی، درک مطلب و حتی حل مسئله را توسعه دهد. اساتید زبان نیز باید بر اساس منابع آموزشی و برنامه آموزشی موسسه، طرح درسی تهیه و در کلاس اجرا کنند.

چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

اکثر معلمان انگلیسی مدارک مرتبط با زبان انگلیسی مانند ادبیات یا تدریس انگلیسی دارند. اما در کشور ما (و خیلی از کشورهای دیگر دنیا) مدرک دانشگاهی انگلیسی صرف برای شروع تدریس کافی نیست و قبل از آن باید مهارت های دیگری را کسب کرده باشید.

بنابراین ما موارد را به عنوان یک لیست نامگذاری می کنیم:

چه تحصیلات دانشگاهی شما به زبان انگلیسی یا هر رشته دیگری باشد، مهم است که دانش واقعی و عملی انگلیسی خود را به سطحی برسانید که بتوانید بدون مشکل، بدون خطاهای ساختاری و با استفاده از واژگان قابل قبول، روان صحبت کنید. به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و بتوانید به سوالاتی که دانش آموزان سطح پایین ممکن است از شما بپرسند پاسخ دهید.

مرحله بعدی شرکت در یک یا چند دوره ویژه زبان انگلیسی است. نوع دوره ها اغلب بسته به سطحی که قصد یادگیری دارید متفاوت است، اما معمولاً اولین دوره ای که باید بگذرانید دوره TTC نامیده می شود. در کلاس های TTC اصول اولیه آموزش زبان انگلیسی شامل مدیریت کلاس، مهارت های تدریس، برنامه ریزی درس و تصحیح خطا به متقاضیان آموزش داده می شود. کار دیگری که داوطلبان در این دوره ها انجام می دهند، مشاهده کلاس های اساتید مجرب تر و استفاده از تجربیات آنهاست.

زمانی که دوره را به پایان رساندید، زمان آن فرا می رسد که مهارت هایی را که آموخته اید در عمل به کار ببرید. در حال حاضر، بسته به موقعیت های شغلی موجود و سیاست های مدرسه، ممکن است زمانی را صرف انجام یک دوره کارآموزی کوتاه یا آموزش زبان انگلیسی در سطحی کمتر حرفه ای کنید، بنابراین تجربه و مهارت های تدریس زبان انگلیسی شما افزایش می یابد و می توانید در سطوح بالاتر تدریس کنید. و مراکز آموزشی معتبرتر تدریس کنید

چه مدارک دیگری برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد؟

از آنجایی که گواهی TTC بسته به موسسه صادر کننده و میزان اعتبار موسسه متفاوت است، قدم بعدی دریافت گواهینامه بین المللی آموزش زبان انگلیسی مانند DELTA، CELTA یا TESOL است.

گواهی CELTA

CELTA مخفف Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است. دوره CELTA در مراکز رسمی زیر نظر دانشگاه کمبریج در کشورهای مختلف برگزار می شود و مورد پذیرش تمامی شرکت ها، موسسات آموزشی و دولت های سراسر جهان می باشد.

دوره CELTA در سه قالب فشرده (5 هفته)، پاره وقت (چند ماهه) و آنلاین ارائه می شود و هر آنچه را که برای آموزش زبان انگلیسی باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

برای شرکت در دوره و اخذ مدرک CELTA باید ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی شما واقعاً پیشرفته است (با شرکت در مصاحبه شخصی یا ارائه مدرک آیلتس با نمره کلی حداقل 7). برای شرکت در این دوره نیازی به سابقه تدریس نیست.

متاسفانه دوره های CELTA در ایران ارائه نمی شود و امکان اخذ مدرک در داخل کشور وجود ندارد. به همین دلیل افرادی که می خواهند مدرک CELTA را بگیرند برای شرکت در دوره ها به کشورهای همسایه سفر می کنند.

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره CELTA، یکی از سه نمره به شما تعلق می گیرد: پاس B، پاس یا پاس A، که نمره A بالاترین آن است. اگر نمرات لازم را کسب نکنید، شکست خورده محسوب می شوید.

بلیط دلتا

DELTA مخفف Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است و مانند CELTA این دوره توسط مراکز دانشگاه کمبریج ارائه می شود.

مدرک دلتا برتر از CELTA در نظر گرفته می شود و همچنین تکنیک های تست و توسعه محتوا را معرفی می کند.

برای دریافت گواهینامه DELTA باید مدرک CELTA یا معادل آن و حداقل یک سال سابقه تدریس زبان انگلیسی داشته باشید، اما ممکن است در برخی موارد استثنا وجود داشته باشد.

مدرک TESOL

TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است. مانند TTC، مدرک TESOL یک موسسه خاص نیست و مراکز آموزشی مختلف این دوره ها را بر اساس برنامه درسی خود ارائه می دهند.

در حال حاضر، معتبرترین مراکز TESOL در جهان، دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا و موسسه ترینیتی در لندن هستند.

چگونه یک معلم زبان خوب شویم؟

راز اصلی تبدیل شدن به یک معلم زبان خوب عشق و علاقه شما به تدریس است. در ادامه به 10 نکته کوتاه برای یادگیری خوب زبان انگلیسی می پردازیم:

راه های مختلفی برای آموزش یک درس یا ایده جدید پیدا کنید. هر کس روش خاص خود را برای یادگیری دارد. برخی از دانش‌آموزان با تصاویر راحت‌تر هستند، برخی از درک مفهوم در دنیای واقعی راحت‌تر هستند و برخی به متن نوشته شده نگاه می‌کنند. برای اطمینان از اینکه همه دانش آموزان مطالب را درک می کنند، از روش های مختلف برای ارائه مطالب آموزشی استفاده کنید.

در دسترس بودن. بسیاری از زبان آموزان خجالتی هستند و از پرسیدن سوال در مقابل همکلاسی های خود می ترسند. بنابراین، باید محیطی دوستانه ایجاد کنید و سؤال و کمک را برای آنها آسان کنید.

یادگیری را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید. یادگیری زبان انگلیسی یک فعالیت بسیار جدی و مفصل است، اما این بدان معنا نیست که درس های انگلیسی خشک و خسته کننده هستند. از سوی دیگر، تفریح ​​در محیط کلاس فقط به معنای شوخی و خندیدن در طول جلسه نیست، بلکه به این معناست که فعالیت ها جذاب، مفرح و انگیزه دهنده هستند.

از قبل برای کلاس برنامه ریزی کنید. هیچ وقت ایده خوبی نیست که “همینطور” و بدون برنامه به کلاس بیایید و فکر کنید “من قرار است کار کلاس را به روشی جمع آوری کنم.” زبان آموزان نیز این را به خوبی درک می کنند و این باعث می شود که انرژی و انگیزه خود را برای یادگیری از دست بدهند. از طرف دیگر، وقتی از قبل مطالبی را برای کلاس آماده کرده باشید و دقیقاً بدانید که از ابتدا تا انتها چه خواهید کرد، دانش آموزان متوجه می شوند که تدریس برای شما یک کار جدی است و درس را جدی می گیرند.

روی تمرینات دهانی تمرکز کنید. صحبت کردن یکی از مهمترین بخش های یادگیری زبان است و یادگیری کلمات و ساختارهای جدید زمانی بهتر انجام می شود که دانش آموزان صحبت کردن آنها را تمرین کنند.

دکمه بازگشت به بالا