عمومیکسب و کار ویژه

بررسی مزایای استفاده از ردیاب در سیستم مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان یک کار پیچیده، حساس و و بسیار مهم در اکثر کسب و کارهای بزرگ است که نیاز به هماهنگی دقیق وسایل نقلیه، رانندگان و منابع دارند. با کمک فناوری جی پی اس، مدیران ناوگان اکنون می توانند از ردیاب خودرو برای ساده کردن عملیات خود و بهبود کارایی استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از ردیاب در سیستم مدیریت ناوگان می پردازیم.

ردیابی خودرو در بر اساس زمان درخواستی کاربران

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ردیاب، ردیابی خودرو در زمان واقعی است. با نصب یک ردیاب GPS در هر وسیله نقلیه، مدیران ناوگان می توانند موقعیت و وضعیت کل ناوگان خود را به صورت لحظه ای کنترل کنند. بررسی لحظه‌ای موقعیت مکانی خودروها ‌ به مدیران این اجازه را می‌دهد تا در مورد مسیریابی، اعزام و سایر عملیات ها در سیستم کسب و کاری تصمیمات سریع بگیرند. ردیابی هم‌زمان می‌تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا به شرایط اضطراری و سایر رویدادهای غیرمنتظره واکنش سریع نشان دهند. پس در خصوص مزایای استفاده از ردیاب در سیستم مدیریت ناوگان مبحث ردیابی و بررسی موقعیت مکانی بر اساس تنظیمات مهم ترین مورد به شمار می‌رود.

بهینه سازی مسیرهای حرکتی خودرو

داده های ردیابی GPS را می توان برای بهینه سازی مسیرها برای هر وسیله نقلیه در ناوگان استفاده کرد. مدیران ناوگان با تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک، شرایط جاده و سایر عوامل می توانند مسیرهای بهتری را برای خودروها و وسایل نقلیه پیشنهاد دهند که در زمان، سوخت و هزینه صرفه جویی می کند. بهینه سازی مسیر همچنین می تواند به کاهش اصطحلاک و خرابی خودرو نیز کمک کند به همین دلیل یکی از موارد بسیار کاربر پسند برای مدیران ناوگان است.

مدیریت سوخت مصرفی خودرو

سوخت از مهم ترین و بزرگترین مسائل بررسی در هر سیستم مدیریت ناوگان است که خودروهای سنگین با مصرف سوخت بالا دارند. داده های جی پی اس ماشین را می توان برای نظارت بر مصرف سوخت و شناسایی مناطقی که می توان بازده سوخت را بهبود بخشید، استفاده کرد. به طور  مثال، اگر وسایل نقلیه در سیستم مدیریت ناوگان برای مدت زمان طولانی با استفاده از جی پی اس کار کنند مدیران ناوگان می‌توانند وضعیت مصرف سوخت، حرکت خودروها، مسیرهای حرکتی و … را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن با استفاده از این اطلاعات به مدیریت بهتر سوخت مصرفی خودرو بپردازند البته برخی از ردیاب‌های خودرویی از سنسور سوخت برای نمایش آنلاین مصرف سوخت نیز استفاده می‌کنند.

مدیریت تعمیر و نگهداری و وسایل نقلیه

معمولا ردیاب‌ها می‌توانند برای نظارت بر نیازهای تعمیر و نگهداری خودرو استفاده شوند که این عملیات با استفاده از اتصال اپلیکیشن ردیابی به ردیاب اتفاق می‌افتد. با ردیابی مسافت پیموده شده و سایر عوامل، مدیران ناوگان می توانند کارهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات را قبل از اینکه جدی تر و پرهزینه تر شوند، برنامه ریزی کنند. این می تواند به افزایش طول عمر ناوگان و کاهش هزینه های کلی نگهداری کمک کند. معمولا اپلیکیشن های حرفه ای ردیابی اطلاعات لازم برای تعمیر و نگهداری خودرو را برای کاربران ارسال می‌کنند تا بتوانند به مدیریت بهتر وسایل نقلیه خود بپردازند.

امنیت راننده و سرنشینان بالا می‌رود

داده اطلاعات ردیاب می‌تواند به مدیر ناوگان در خصوص بررسی وضعیت راننده و سرنشینان بسیار کمک کننده باشد و شناسایی مناطقی که ایمنی را می توان بهبود بخشید، استفاده شود. به عنوان مثال، اگر راننده‌ای مکرراً سرعت می‌گیرد یا به شدت ترمز می‌کند، مدیران ناوگان می‌توانند برای بهبود عادات رانندگی به او کمک کنند. این مسئله می تواند به کاهش خطر تصادفات و بهبود ایمنی راننده و سرنشینان که مهمترین مسئله برای هر مدیر ناوگان است کمک کند.

پیشگیری از سرقت

از دیگر مزایای استفاده از ردیاب در سیستم مدیریت ناوگان جلوگیری از سرقت خودرو است، از جی پی اس نیز می توان برای جلوگیری از سرقت خودرو استفاده کرد. اگر وسیله نقلیه ای دزدیده شود، ردیاب GPS می تواند داده های مکان واقعی را برای کمک به اجرای قانون ردیابی و باز پس گیری و دستگیری سارقین وسیله نقلیه ارائه دهد. این مسئله همچنین می تواند به جلوگیری از سرقت کمک کند، زیرا سارقان احتمالی می دانند که وسایل نقلیه مجهز به ردیاب هستند.

در انتهای مقاله، مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای مدیریت ناوگان بسیار زیاد است که مهمترین آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم. ردیابی بی‌درنگ خودرو، بهینه‌سازی مسیر، مدیریت سوخت، مدیریت نگهداری، بهبود ایمنی راننده، جلوگیری از سرقت و افزایش کارایی تنها برخی از مزایایی است که ردیابی GPS می‌تواند ارائه دهد. به صورت کلی این کار را به اکثر شرکت هایی که تعداد زیادی خودرو در سیستم حمل و نقل خود دارند توصیه می‌کنیم تا بتوانند بررسی و نظارت بهتری نسبت به خودروهای خود داشته باشند و امنیت رانندگان و وسایل نقلیه را بالا ببرند.

دکمه بازگشت به بالا