عمومیکسب و کار ویژه

بهترین استخر رامسر

چشمه‌های آب گرم معدنی رامسر یکی از جذابیت‌های اصلی این شهر زیباست. رامسر، عروس شهرهای شمالی خوانده می‌شود، چون از تمام زیبایی‌ها و نعمات طبیعی برخوردار است؛ هم شهری ساحلی است و هم پوشش جنگلی خیره‌کننده‌ای این شهر را احاطه کرده است.  با اجاره ویلا استخردار در رامسر از این جذابیت ها لذت ببرید.

وجود ارتفاعات و کوه‌های سرسبز و روستاهای ییلاقی در اطراف این شهر از دیگر جذابیت‌های رامسر است. از دل همین کوه‌هاست که انواع چشمه‌های آب گوارا می‌جوشد و رودخانه‌ها، آبشارها و چشمه‌سارهای رامسر را پربار می‌کند.

برخی از این چشمه‌های شگفت‌انگیز که از دل کوه می‌جوشند حاوی آب گرم معدنی هستند. چشمه‌های آب گرم رامسر همواره به دلیل خاصیت درمانی و شفابخش خود محبوب بوده‌اند، اما بسیاری از مردم نه‌تنها برای خواص درمانی، بلکه برای حس آرامش و لذتی که آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم معدنی ایجاد می‌کند به این شهر سفر می‌کنند.

سفر به رامسر، اقامت در اقامتگاه‌های متنوع از تا کلبه‌های جنگلی، بازدید از طبیعت کم‌نظیر و متنوع آن، لذت بردن از انواع تفریحاتی که تعدادشان در رامسر اصلاً کم نیست، با یک برنامه آب‌تنی در چشمه‌های آبگرم معدنی این شهر تکمیل می‌شود. چشمه‌های آب گرم رامسر چندین رشته هستند و در نقاطی مانند کتالم، سادات شهر (سادات محله) و خود شهر رامسر وجود دارند.

چشمه‌های آب گرم چه طور چشمه‌هایی هستند؟

حتماً برایتان جالب است که بدانید چشمه‌هایی که از دل زمین می‌جوشند و اغلب بسیار خنک هستند، چطور در مواردی اینطور گرم و مناسب آب تنی می‌شوند. گویی در زیر زمین یک آب گرم کن گازی یا برقی کار گذاشته شده باشد و این چشمه‌ها را به شکل دائمی گرم و در دمای مناسب استحمام نگه دارد.

چشمه‌های آب گرم معمولاً در نواحی‌ای پدید می‌آیند که فعالیت آتشفشانی در آن مناطق بالا است و در واقع این فعالیت‌های آتشفشانی در زیر زمین هستند که باعث ایجاد حرارت و گرم شدن آب‌های چشمه‌ها می‌شوند.

خاصیت درمانی چشمه‌های آب گرم از چیست؟

از دوران گذشته، باور به خاصیت شفابخشی آب گرم وجود داشته است. گرمای آب، یکی از عوامل آرامش‌بخشی و تسکین‌دهندگی آن است. اگر به چشمه‌های آب گرم سر زده باشید، معمولاً بویی شبیه به بوی گوگرد یا باروت در اطراف آنها احساس می‌کنید.

طی فرایندهایی پیچیده در زمین،‌ املاحی مانند مثل گوگرد و هیدروژن سولفوره وارد این آب‌ها می‌شود که در کنار گرمای آب باعث ایجاد خاصیت درمانی این چشمه‌ها می‌شود.

استحمام و آب تنی در چشمه‌های آب گرم معدنی برای بسیاری از دردها و گرفتگی‌های عضلانی و عصبی، دردهای مفاصل‌، رماتیسم، بیماری‌های پوستی و تمدد اعصاب مفید است. این آب‌ها معمولاً برای درمان ضایعات ورزشی مزمن، کوفتگی‌ها، رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی مفاصل، التهاب و تورم تاندون و زردپی و مانند کمک‌کننده هستند. متخصصان معتقدند در هر مرحله از آسیب‌دیدگی‌های عضلانی و استخوانی، استفاده از چشمه‌های آبگرم معدنی می‌تواند مفید و التیام‌بخش باشد.

افرادی که دچار دردهای استخوانی و مفصلی نظیر کمردرد، گردن درد، زانودرد و مانند اینها هستند، برای تسکین دردهایشان به آب گرم  پناه می‌برند و معمولاً بهبودها و تسکین‌های قابل توجهی گزارش می‌کنند.همچنین آب درمانی با چشمه‌های آب گرم برای درمان زخم‌ها و تاول‌ها و آسیب‌های پوستی و رفع عوارض پس از تب مفید گزارش شده است.

دمای آب گرم‌های رامسر

آب گرم‌های رامسر معمولاً دمایی حدود ۴۲ درجه دارند. این حرارت حدود ۵ درجه از میزان حرارت طبیعی بدن بالاتر است و به همین دلیل احساس بسیار خوشایندی تولید می‌کند. بسته به اینکه هر استخر چه میزان سنتی یا مدرن باشد، معمولاً تعدادی وان و جکوزی خصوصی و یک یا چند استخر یا خزینه عمومی آبگرم، در کنار وان آب سرد وجود دارد.

اگرچه آب تنی در آب گرم رامسر حس خوشایندی تولید می‌کند باید دقت داشته باشید که تحمل افراد برای مدت زمانی که می‌توانند در آب گرم باشند متفاوت است، پس به نشانه‌های بدن خود توجه داشته باشید و هر وقت احساس گرمازدگی یا بالا رفتن حرارت کردید، فوری از استخر خارج شوید و خود را به خنکای یک وان یا شیر آب خنک برسانید

مسیر دسترسی به آبگرم های رامسر

برای رسیدن به رامسر از مسیر تهران می‌توانید یکی از دو جاده تهران – قزوین یا جاده چالوس را انتخاب کنید. چشمه‌های آب گرم رامسر در داخل شهر یا در سادات شهر (سادات محله) قرار دارند. برای رسیدن به سادات شهر از رامسر به سمت تنکابن حرکت کنید. قبل از رسیدن به تنکابن تابلوی راهنمای سادات شهر را خواهید دید.

آبگرم های رامسر را بشناسید

معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم رامسر داخل خود شهر تا حد فاصل شهر کوچکی در ۵ کیلومتری جنوب شرقی آن به نام سادات محله یا سادات شهر واقع شده‌اند و معمولاً در دو حالت امکان استفاده دارند: فضای برخی از آبگرم‌ها شبیه به استخرهای مدرن است و در محلی سرپوشیده جای گرفته‌اند و به وان‌ها یا فضاهای خصوصی‌تری مجهز هستند.

اما برخی دیگر سبک و ساختار قدیمی دارند و تنها به‌صورت خزینه‌هایی عمومی قابل استفاده‌اند که می‌توانند سرپوشیده یا سرباز باشند. معمولاً نحوه هدایت آب چشمه به این صورت است که آب گرم از چشمه اصلی با لوله‌های مناسب به داخل استخر یا وان‌ها راه می‌یابد.

آبگرم هتل رامسر (آبگرم هتل پارسیان رامسر)

هتل رامسر که از مجموعه هتل‌های پارسیان است و به نام هتل آزادی هم شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین هتل‌های رامسر است که در حد فاصل میان کوه و دریا قرار گرفته و بلوار قدیمی معلم این هتل را به ساحل دریا می‌رساند.

این هتل از یک مجموعه آبگرم هم برخوردار است که یکی از آبگرم‌های مدرن داخل شهر رامسر و می‌توان گفت معروف‌ترین آبگرم داخل شهر به شمار می‌آید. این آبگرم که در ضلع جنوبی هتل قرار دارد، ۲۴ وان خصوصی برای خانم‌ها و آقایان و یک خزینه عمومی دارد که در دو شیفت مختلف برای آقایان و خانم‌ها استفاده می‌شود.

هتل آزادی از هتل‌های خوب در رامسر است و آبگرم آن بسیار پرطرفدار است. در کنار آب تنی در آبگرم هتل رامسر می‌توان از امکانات دیگر هتل مانند استخر شنا روباز، پارک کودک، سینمای اختصاصی هتل، زمین ورزش و رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های اطراف آن نیز استفاده کرد. آبگرم هتل رامسر در محله نوربخش و در خیابان سخت سر (خیابان شهید رجایی) واقع شده است.

نشانی آبگرم هتل رامسر: رامسر، خیابان سخت سر، خیابان سخت سر چهارم، خیابان لیماکش

آب گرم مادر شاه ( شامار گرما )

گرما واژه‌ای گیلکی است که برای چشمه‌های آبگرم به کار می‌رود و شامار به معنای مادر شاه است. گفته می‌شود که این مکان از این رو شامارگرما  نام گرفته که مادر شاه در سفر به رامسر از آن استفاده می‌کرده است.

آبگرم معدنی شاه مارگرما در رامسر و در خیابان سخت سر (خیابان شهید رجایی)، خیابان سخت سر چهارم، خیابان لیماکش و با فاصلی اندکی از مجموعه آبگرم هتل رامسر واقع شده است. این آبگرم نسبت به آبگرم هتل رامسر فضای سنتی‌تری دارد و از یک استخر عمومی برخوردار است.

نشانی آبگرم مادر شاه: رامسر، خیابان سخت سر، خیابان سخت سر چهارم، خیابان لیماکش

آب گرم سادات محله

آب گرم سادات محله یکی از آبگرم‌های قدیمی داخل شهر رامسر است. این آبگرم در آخوند محله رامسر و در بلوار عباس مفرد واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی بازار سنتی رامسر، بازار جدید ماهی فروشان رامسر و حد فاصل ساحل سنگی و  پارک ساحل طلایی رامسر قرار گرفته است.

نشانی آبگرم سادات محله: رامسر، آخوند محله، بلوار عباس منفرد

آبگرم کَش و سنگ بُنه در سادات شهر

اگر از رامسر به سمت تنکابن رانندگی کنید، در ۵ کیلومتری رامسر به سادات شهر می‌رسید که برای چشمه‌های آبگرم طبیعی خود در سرتاسر ایران شهرت دارد آبگرم معدنی کش و سنگ بنه در محله سادات شهر رامسر و در خیابان باهنر جاده اربکله واقع شده و یکی از محبوب‌ترین آبگرم‌های سادات شهر است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند آبگرم معدنی قرار گرفته است. آبگرم کش و سنگ بنه با وجود اینکه ساختار سنتی دارد اما یکی از محبوب‌ترین آبگرم‌های گردشگران و اهالی رامسر است که خارج از شهر و در سادات شهر قرار دارد.

نشانی آبگرم کش و سنگ بنه: شهرستان رامسر، سادات شهر، خیابان شهید باهنر، جاده اربکله

آبگرم معدنی در سادات شهر

آبگرم معدنی یکی دیگر از آبگرم‌های معدنی سنتی و شفابخش، در محله سادات شهر رامسر و در خیابان باهنر و در جاده اربکله واقع شده است. آب این آبگرم از دل کوه‌های البرز می‌جوشد و در منطقه ییلاقی اربکله از دل زمین خارج می‌شود.

نشانی آبگرم معدنی: شهرستان رامسر، سادات شهر، خیابان شهید باهنر، جاده اربکله

 

بهترین فصل رفتن به آبگرم های رامسر

رامسر شهری است که در تمام طول سال گردشگران به آن سفر می‌کنند. به همین ترتیب، آبگرم‌های رامسر نیزدر تمام فصل‌های سال بازدیدکنندگان بسیاری نه تنها از ایران، بلکه از بسیاری کشورهای دیگر به سوی خود جذب می‌کنند.

در تابستان که تعداد گردشگران شهرهای شمالی بیشتر است، تعداد کسانی که برای آب تنی به آبگرم‌های رامسر می‌روند بالاتر است و تنها روزانه حدود ۸۰۰ نفر به مجموعه آبگرم هتل رامسر می‌روند، این تعداد در زمستان کاهش پیدا می‌کند و به روزانه حدود ۴۰۰ نفر می‌رسد.

اگر ترجیح می‌دهید در زمانی به آبگرم بروید که خزینه‌ها و استخرها کمی خلوت‌تر باشد، زمستان فصل مناسب‌تری است. همچنین به طور طبیعی در اواسط هفته، آبگرم‌های رامسر خلوت‌تر هستند و در تعطیلات و آخر هفته‌ها جمعیت زیادتری در آبگرم‌های رامسر دیده می‌شود.تجربه‌ی آب تنی در گرمای مطبوع استخرهای آبگرم رامسر در زمستان‌ها، زمانی که بیرون هوای سرد و مه‌آلود است، قطعاً لذت این تجربه را بیشتر خواهد کرد.

نکات لازم برای استفاده از آبگرم های رامسر

  • اگر بیماری خاصی دارید، برای استفاده از آبگرم با پزشک خود مشورت کنید. حتی در مواردی که معمولاً گفته می‌شود آبگرم معدنی برای درمان آن مفید است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر تخصصی بگیرید.
  • در تعطیلات تابستان و تعطیلات آخر هفته اکثر استخرهای آبگرم معدنی در رامسر شلوغ هستند، به همین دلیل فصول سرد سال و روزهای وسط هفته می‌توانید در آرامش و خلوت بیشتری از آبگرم‌های رامسر استفاده کنید.
  • قبل از ورود به استخر آبگرم و بعد از خروج از آن حتماً دوش بگیرید، رعایت نکات بهداشتی سبب می‌شود تا هم شما و دیگران تجربه خوشایندتری از استحمام و آب‌تنی در آبگرم‌های معدنی داشته باشید.
  • بعضی از آبگرم‌های رامسر به‌خصوص در روزهای خلوت‌تر، محدودیت زمانی خاصی برای حضور در استخرها و خزینه‌های آبگرم ندارند، با این همه آب تنی طولانی مدت در آب گرم ممکن است منجر به گرمازدگی و بدحالی بشود. شرایط بدنی خود را بسنجید و مدت زمان محدودی داخل آب بمانید. اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری در آبگرم بمانید، می‌توانید گاهی با خارج شدن از استخر آب گرم و رفتن به استخر آب سرد، دمای بدنتان را تعدیل کنید.
  • استخرهای آبگرم معمولاً برای شنا پیش‌بینی نشده‌اند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگران در خزینه‌ها و استخرهای عمومی آبگرم از شنا کردن و دست و پا زدن در آب پرهیز کنید. فضای استخرهای آبگرم، آرام است،
    بسیاری از افراد ممکن است به آسیب‌های جسمی دچار باشند و اساساً فضای کافی و مناسبی برای شنا کردن از یک سو به‌سوی دیگر وجود ندارد. بهتر است وقتی به استخرهای عمومی آبگرم رامسر می‌روید تنها در آب غوطه‌ور شوید یا حداکثر به‌آرامی درون استخر راه بروید.
دکمه بازگشت به بالا