عمومیکسب و کار ویژه

بهترین دست مصنوعی هوشمند در ایران

دست مصنوعی الکترونیکی در ایران را می توان به جرات، یکی از جدیدترین و مدرن اندام های مصنوعی نامید. کسانی که دستشان قطع شده است، چنانچه بخواهند با مدرن ترین روش ممکن، از حجم مشکلات خود که در اثر قطع عضو به وجود آمده، کم کنند، بهتر است برای ساخت این نوع پروتز اقدام کنند. ما در این مقاله قصد داریم از جوانب مختلف در مورد این اندام  مصنوعی صحبت کنیم.اگر مجبورید برای ساخت پروتز پنجه پا اقدام کنید، توصیه می کنیم دیگر مقاله ی ما که در خصوص است، مطالعه کنید؛ به نفعتان خواهد بود.

پروتز دست مصنوعی الکترونیکی چیست؟

انسان، همیشه در معرض خطر است و سلامتی او را حوادث و اتفاقات مختلف، ممکن است در معرض خطر قرار دهد. از جمله حوادث و مشکلاتی که ممکن است منجر به قطع عضو و ایجاد اجبار برای شود، می توان به نقص های مادرزادی، حوادث رانندگی، تروما، سرطان، دیابت تروماتیک و عفونت اشاره کرد. اگر پزشکان ببینند که نمی توان با عمل جراحی، دست حادثه دیده را نگه داشت، چاره ای به جز قطع عضو ندارند. کسانی که چنین حادثه ای را تجربه می کنند می بایست برای ساخت یکی از انواع پروتز دست اقدام کنند.

یکی از انواع پروتزهای دست که این روزها خبرهای زیادی از آن به گوش می رسد، پروتز دست مصنوعی الکتریکی است. افراد، با توجه به نیازهایی که دارند می توانند برای ساخت این نوع پروتز اقدام کنند. خوشبختانه، در سال های گذشته پروتز دست مصنوعی الکترونیکی در ایران ساخته می شود و افراد می توانند بسیاری از نیازهای خود را به کمک آن برطرف کنند. این نوع پروتز به قطعات الکترونیکی مجهز شده است و جالب است که الکترونیکی ایرانی یک چهارم قیمت پروتزهای الکترونیکی خارجی است.

ساختار پروتز دست مصنوعی الکترونیکی در ایران چگونه است؟ آیا این نمونه، برتری به نمونه های خارجی دارد؟

خبر خوبی که در سال های گذشته، باعث خوشحالی افراد درگیر با قطع عضو شده است، ساخت پروتز دست مصنوعی الکترونیکی در ایران است. این دست مصنوعی، از حسگرهای حرکتی، باتری هایی با قابلیت شارژ و بخش های مکانیکی تشکیل شده است.

وقتی حسگرهای این نوع پروتز، به دست انسان متصل می شوند، حرکت عضله ها به فرمان های الکترونیکی تبدیل شده و در نهایت به بخش مکانیکی که همان انگشتان دست مصنوعی هستند، انتقال داده می شود. با این نقل و انتقالات انرژی است که فرد می تواند انگشتان خود را خم کند و اجسام را در دست بگیطیف گسترده دست‌های مصنوعی بیونیک که هم در طراحی و هم تکنولوژی، نرم، زیبا و مدرن هستند، مرزهای دست‌ مصنوعی الکتریکی چند مهارتی را جا به جا کرده است.

بیونیک به عنوان طبیعی‌ترین، کاربردی‌ترین و قابل استفاده‌ترین دست مصنوعی الکترونیکی که امروزه در بازار در دسترس است، برای بیماران راحت، دقیق و بصری می‌باشد و زندگی و توانایی‌های معلولین را (از کمک به آن‌ها برای انجام کارهای ساده مانند بستن بند کفش گرفته تا بازگرداندن کنترل و غرور آن‌ها) در سراسر جهان تغییر می‌دهد.

بیونیک نسل بعدی دست‌های سازگار چند مهارتی است. هر انگشت با یک موتور جداگانه کنترل می‌شود و اجازه می‌دهد که دست به چندین مدل حرکت کند. سیستم‌های ردیابی پیشرفته امکان کنترل موقعیت انگشت را فراهم می‌کند تا بتواند الگوهای دقیق و تکرار پذیری چنگ زدن را داشته باشد. بیونیک بر روی دست انسان مدل سازی شده است تا نمایشی دقیق و آناتومیک را ارائه دهد.

کلینیک ارتوپدی فنی یکی از بهترین مراکز خدمات رسانی در زمینه انواع ارتز و پروتز می‌باشد که با ارائه پروتز و اندام مصنوعی مناسب شما به صورت سفارشی در تمام مراحل استفاده از آن همراه شما خواهد بود و بهترین و مناسب‌ترین پروتز را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید جهت تهیه پروتز مناسب با توجه به شرایط خاص خود و سفارش آن و دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

????‍⚕️ با کلینیک امین طب، ما به شما کمک می‌کنیم تا با دست مصنوعی‌ با طراحی دقیق و کیفیت بالا، به زندگی عادی خود بازگردید. ما به شما وعده می‌دهیم که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجربه پزشکان ماهر، هیچ فرقی بین عضو مصنوعی و طبیعی حس نخواهید کرد.
???? با ما تماس بگیرید تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه دست‌های مصنوعی بهره‌مند شوید. امروز به امید یک زندگی بهتر با کلینیک امین طب.
???? تماس با ما: ۸۸۸۸۰۰۲۶ – ۰۲۱
کلینیک امین طب – به دنیایی از فرصت‌های جدید و امید بپیوندید.

علت و مراحل عمل قطع دست 

عمل قطع عضو عبارت است از برداشتن یا از بین رفتن بخشی از بدن، به طور تصادفی یا با جراحی. قطع عضو در دست معمولاً در نتیجه‌ی یک آسیب جراحتی است، البته ممکن است به خاطر یک عمل برنامه ریزی شده برای جلوگیری از شیوع بیماری در یک انگشت یا دست مبتلا باشد. گاهی اوقات، ممکن است انگشتانی که به خاطر صدمه و جراحت قطع شده‌اند، مجدداً در جایشان گذاشته شوند (اتصال مجدد)؛ اما در بسیاری موارد، اتصال مجدد انگشت قطع شده امکان پذیر نیست یا توصیه نمی‌شود زیرا اگر آن عضو مجدداً متصل نشود، ممکن است فرد راحت‌تر بوده و عملکرد بهتری داشته باشد. این امر به دلیل خطری است که قسمت مجدداً متصل شده ممکن است برای همیشه درد و خشکی مزمنی داشته باشد و / یا احساس غیر طبیعی یا نبودن داشته باشد.

قبل از عمل

قبل از جراحی قطع عضو،  جراح معاینه دقیقی روی دست شما انجام می‌دهد. غالباً جراح برای ارزیابی صدمه به انگشت یا دستتان، عکس رادیولوژی یا سایر عکس‌برداری‌ها را انجام می‌دهد. اندازه‌ی ناحیه و میزان بافتی که در طی عمل جراحی قطع عضو برداشته می‌شود، بر اساس میزان آسیب‌ دیدگی و سلامتی قسمت باقی مانده بدن است.

جراحی

در بسیاری موارد، جراح قادر است با تنظیم مجدد پوست، زخم ناشی از قطع عضو را ببندد. ممکن است لازم باشد که استخوان یا تاندون کوتاه شود تا بافت نرم به اندازه کافی برای پوشاندن استخوان وجود داشته باشد. گاهی اوقات، جراح ممکن است مجبور شود از پوست، ماهیچه یا تاندون قسمت دیگری از بدن بیمار برای پوشاندن زخم، استفاده کند. در صدمات قطع عضو بزرگ‌تر، جراح ممکن است انگشت یا دست را شکل دهد تا بعداً بتواند پروتز روی آن بگذارد.

گاهی اوقات، برای حفظ حداکثر طول و عملکرد ناحیه آسیب دیده، باید بیش از یک عمل انجام شود.

ریکاوری

در دو هفته اول پس از جراحی قطع عضو، باید انتظار درد داشته باشید. این درد را می‌توان با داروهای ضد درد و مسکن، سایر داروها، درمان دستی، ارتزها (بریس یا سایر نگه دارنده‌ها) و سایر روش‌ها مانند استفاده از یخ یا گرما کنترل کرد. در حالی که در دوره‌ی بهبود به سر می‌برید، پزشک به شما می‌گوید که چگونه دستتان را بانداژ کرده و از محل جراحی مراقبت و چه موقع برای مراقبت‌های بعدی به مطب مراجعه کنید.

از آنجا که قطع عضو شامل صدمه یا جراحی روی اعصاب شماست، ممکن است علائم طولانی مدتی مانند درد، حساسیت به سرما، احساسات غیر طبیعی یا حس اندام خیالی یا درد داشته باشید، این حس هنگامی است که احساس می‌کنید قسمت غایب بدن هنوز وجود دارد. جراح را از علائم خود مطلع گردانید تا درمان‌های مناسبی برای شما انجام شود. اگر علائم شما ناتوان کننده و دائمی باشد، اغلب با جراحی ترمیمی قابل کنترل هستند. به عنوان مثال، ممکن است در یک ناحیه بسیار حساس شوید که به خاطر نوروما می‌باشد (انتهای بزرگ شده‌ی عصب که به‌راحتی تحریک می‌شود). تکنیک‌های جدیدی وجود دارد که می‌توانند برای برخی افراد در تسکین درد نوروما مفید باشند.

مزایا و کاربرد انواع پروتز دست 

یک پروتز، یک بخش مصنوعی از بدن است که جایگزین برخی از کارکردها و ظاهر قسمت از دست رفته می‌شود. نوع پروتز شما به محل و طول انگشت یا دست باقیمانده و نیازهای عملکردی و شیوه زندگی‌تان بستگی دارد. این نکته حائز اهمیت است که باید فعالیت‌هایی را که احساس می‌کنید مهم‌ترین کارهایتان هستند با جراح و متخصص ساخت پروتزتان در میان بگذارید تا بعد از قطع عضو، یک پروتز متناسب برای شما تهیه کنند.

پروتزها از جهات مختلفی مفید هستند و می‌توانند:

  • طول یک انگشت قطع شده را بازگردانند.
  • اختلاف بین انگشت شست و یک انگشت را ایجاد کنند
  • به دستی که انگشتش قطع شده این امکان را می‌دهند تا اشیاء را با انگشتان خمیده نگه دارد.

اگر دست شما از مچ یا بالاتر از آن قطع شود، ممکن است یک پروتز کامل بازویی با یک دست الکتریکی یا مکانیکی برای تان تهیه شود. برخی از بیماران قطع عضو شاید تصمیم بگیرند از پروتز استفاده نکنند.

مطالب این سایت youtube را از دست ندهید

پروتز دست سیلیکونی

پروتز از قالب‌گیری‌های گچی گرفته شده از انگشت یا اندام باقیمانده و همان ناحیه روی دست آسیب ندیده ساخته می‌شود. این فرایند می‌تواند تطابق دقیقی از جزئیات کل دست را ایجاد کند. یا دست از یک لاستیک سیلیکونی قابل انعطاف و شفاف ساخته می‌شود. رنگ‌های موجود در سیلیکون با دقت نسبت به تن پوست شما مطابقت داده می‌شوند تا ظاهر و بافتی طبیعی همانند پوست واقعی داشته باشد. این پروتز معمولاً با ساکشن نگه داشته می‌شود و انعطاف پذیری سیلیکون باعث می‌شود دامنه حرکتی خوبی در قسمت‌های باقی مانده‌ی بدن وجود داشته باشد. ناخن‌ها می‌توانند به‌صورت جداگانه رنگ شوند تا بیشترین مطابقت را داشته باشند.

ناخن‌ها را می‌توان با هر نوع لاک ناخنی، لاک زد و می‌توان با یک پاک ملایم کننده ناخن، آن را پاک کرد. سیلیکون‌ها در برابر لکه زدن و رنگ گرفتن مقاوم هستند، بنابراین به‌راحتی می‌توان جوهر و رنگ‌ها را با الکل یا صابون و آب گرم شست.با مراقبت مناسب، پروتز سیلیکونی ممکن است 3 تا 5 سال دوام داشته باشد. معمولاً ساخت پروتز می‌تواند سه ماه بعد از بهبودی کامل از جراحی قطع عضو و وقتی‌که کل تورم فروکش کرد شروع شود. ممکن است برای یادگیری نحوه‌ی استفاده از پروتز جدید خود، به مشاوره درمانی نیاز داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا