اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

بهترین روش شستن کرم پودر از صورت

روش های پاك كردن كرم پودر از روي لباس

پیش از آشنایی با روش های از بین بردن لکه کرم پودر باید با حلال کرم پودر آشنا شوید. موادی نظیر صابون، کرم اصلاح، تینر و… بهترین حلال کرم پودر هستند و به کمک آن ها به سادگی می توانید لکه های آزاردهنده کرم پودر را از روی لباستان پاک کنید. در ادامه ضمن معرفی جداگانه هر کدام از حلال های کرم پودر، روش استفاده از آن را هم شرح خواهیم داد.

 فوم یا کرم اصلاح؛ بهترین حلال کرم پودر

فوم یا  کرم پودر اصل اصلاح که در میان مردم به خمیر ریش هم شناخته شده، جزو است که عموما برای نرم و لطیف کردن پوست بعد از اصلاح مورد استفاده قرار می گیرد. بی شک تعجب می کنید که نام چنین محصولی در لیست حلال کرم پودر جای دارد. اما این کرم معجزه آسا در ترکیبات خود موادی مانند لانولین، اسید استئاریک و الکل دارد و همان قدر که برای پوست مفید است، به خوبی هم می تواند کرم پودر را در خود حل کند. به همین خاطر است که همواره نام آن را در صف اول معرفی حلال کرم پودر مشاهده می کنیم.

برای آن که بتوانید، لکه های کرم پودر را به کمک کرم اصلاح از روی لباستان پاک کنید. ابتدا باید کرم اصلاح را روی لکه های لباستان بزنید. سپس به کمک یک مسواک خشک، کرم اصلاح را روی لکه لباس خود بمالید. این کار تا جایی ادامه دهید که لکه ها کاملا از بین بروند. البته کرم اصلاح از آن جایی که بهترین حلال کرم پودر است، معمولا ظرف مدت ۱۰ دقیقه می تواند لکه های کرم پودر را در خود حل کند و لکه ها را از بین ببرد. پس از این که لکه ها به طور کامل نابود شدند، به کمک آب سرد لباستان را شستشو دهید.

شناخت بهترین حلال کرم پودر می تواند به شما کمک کند تا به سرعت از شر لکه های کرم پودر روی لباستان راحت شوید.

پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس با آمونیاک

بی شک شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که نام آمونیاک را فقط در کتاب‌ های شیمی دوران دبیرستان شنیده اید و تمام تصوراتتان از این ماده این است که از آن فقط در صنعت استفاده می شود. اما ما در این مطلب می خواهیم، آمونیاک را به عنوان یک حلال کرم پودر معرفی کنیم. این ماده خیلی خوب می تواند چربی ها را در خود حل کند و لکه های ناشی از کرم پودر را از روی لباس نابود کند. آمونیاک از دیرباز به عنوان یک محصول پاک‌ کننده پر قدرت استفاده می شده است. برای پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس به کمک آمونیاک باید به وسیله یک چاقو کرم پودر را از لباس پاک کنید. پس از آن مقداری آمونیاک را با مقادیر مساوی از آب و مایع ظرفشویی مخلوط کنید. محلول را داخل یک بطری بریزید و خوب تکان دهید.

حال زمان آن است تا این حلال کرم پودر را مستقیما روی لکه لباستان اسپری کنید. چیزی در حدود سه تا پنج دقیقه به مواد اجازه دهید تا روی لباس باقی بماند تا بتواند تاثیر خود را بگذارد. در پایان لباس را به خوبی آبکشی نموده و با بالاترین دمایی که بر روی برچسب لباس درج شده با پودر یا مایع لباسشویی بشویید. به این ترتیب دیگر شاهد لکه های کرم پودر روی لباستان نخواهید بود. حال چنانچه به هر دلیلی پس از شستشو متوجه شدید، لکه ها به خوبی از بین نرفته اند، تنها کافی است این بار از چند قطره آمونیاک رقیق ‌نشده استفاده کنید و سپس لباس را بشویید.

تینر فوری برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس سفید

تینر فوری دیگر حلال کرم پودر است و بهتر است، زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که به کمک روش ‌های قبلی موفق به پاک کردن رنگ از روی لباس نشده باشید. تینر فوری یک حلال شیمیایی قدرتمند است که به سرعت می تواند، سخت ترین لکه ها را از روی لباس یا هر سطح دیگری پاک نماید. تینر فوری با این که سریع ترین حلال کرم پودر شناخت می شود، اما استفاده از آن نیازمند به کارگیری نهایت دقت است، چرا که تینر یک ترکیب سمی است و در صورتی که با چشم برخورد داشته باشد می تواند باعث سوزش شدید و یا حتی تاری در بینایی مقطعی شود. این حلال شیمیایی کرم پودر آتش زا هم هست. بنابراین تمام نکات ایمنی باید در حین استفاده از آن رعایت شود.

برای آن که بتوانید به کمک تینر لکه کرم پودر را از روی لباستان حذف کنید، ابتدا با قلم مو یا یک دستمال در حرکاتی ضربه ‌ای کرم پودر اضافه را از روی سطح پاک کنید. این کار کمک می کند تا کرم پودر به اطراف لکه سرایت نکند. سپس یک اسفنج را به حلال کرم پودر یا همان تینر فوری آغشته کنید و روی لکه ‌لباس بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. قبل از برداشتن اسفنج آن را محکم روی لک فشار دهید، با این اقدام تا جای ممکن لکه به اسفنج جذب خواهد شد. این کار را تا زمانی که دیگر تغییری در لکه مشاهده نکنید، ادامه دهید. در پایان نیز لباس را با آب سرد شستشو دهید.

صابون برای پاك كردن لكه كرم پودر از لباس

اگر هیچ کدام از موارد بالا که به عنوان حلال کرم پودر معرفی کردیم را در دسترس نداشتید، امیدتان را از دست ندهید. آب و صابون که دیگر در دسترس دارید؟ صابون هم یک حلال کرم پودر است و به کمک آن می توانید خیلی زود لکه های کرم پودر را از روی لباس هایتان پاک کنید. صابون زمانی بهترین حلال کرم پودر خواهد بود که کرم پودر شما بر پایه آب ساخته شده باشد.

برای بهره بردن از خواص صابون برای از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس پیش از هرکاری باید شی لبه داری مانند چاقو یا قاشق را بردارید و به کمک آن کرم هایی که روی سطح مورد نظر وجود دارد، را بردارید. پس از آن پارچه ‌ای را مرطوب کنید و چندین بار روی قسمت لکه شده بمالید. اکنون زمان آن است تا از صابون به عنوان حلال کرم پودر استفاده کنید.

به این منظور یک محلول ملایم از صابون و آب ولرم درست کنید و آن را هم بزنید تا روی آن کف درست شود. سپس مقداری از آن را بر روی قسمت مورد نظر ریخته و با مسواک بر روی آن بسابید. زمانی دست از سابیدن با مسواک بردارید، که لکه های کرم پودر به طور کامل ناپدید شده باشند. در پایان در صورت امکان سطح مورد نظر را شسته و در غیر اینصورت مجدداً با پارچه نمدار، مایع شوینده را از روی آن پاک کنید. به این ترتیب با ساده ترین موادی که در منزل دارید، توانسته اید از شر لکه های آزاردهنده کرم پودر روی لباستان خلاص شوید.

صابون، کرم اصلاح، آمونیاک و تینر فوری بهترین حلال کرم پودر هستند.

پاك كردن كرم پودر از لباس با دستمال های آرایش پاک کن

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که در حین آرایش در یک مهمانی یا مراسم کرم پودر روی لباستان می ریزد. در چنین مواقعی ساده ترین حلال کرم پودر که همان آب و صابون است، هم مشکل شما را حل نمی ‌کند. شست و شو با آب و صابون به معنای خیس شدن، لباس، مو و… خواهد بود که خشک کردن آن‌ها کار دلچسبی نخواهد بود. در چنین مواقعی بهترین و سریع ترین حلال کرم پودر دستمال های آرایش پاک کن یا شیرپاک کن ها هستند. حتما فکر می کنید،= این محصولات فقط برای پاک کردن آرایش هستند، اما باید بدانید از آن ها می توان برای از بین بردن لک روی لباس حاصل از آرایش نیز استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید، شیرپاک کن یا دستمال آرایش پاک کن زمانی می توانند به عنوان یک حلال کرم پودر جوابگو باشند که مواد آرایشی تازه و تر است. اگر لکه کرم پودر خشک شده باشد، استفاده از این مواد تاثیر زیادی در از بین بردن لک ندارد.

همانطور که می دانید، استفاده از شیرپاک کن بسیار ساده است و هیچ نکته پیچیده ‌ای در استفاده از آن وجود ندارد. تنها کافی است، مقداری از آن را روی لکه لباس اسپری کنید و با کمک دستتان آن را به صورت یکنواخت روی تمام سطح لکه پخش کنید. حال دستتان را بردارید و چیزی در حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید تا شیر پاک کن بتواند به طور کامل به منافذ پارچه نفوذ کند و به دنبال آن نیز لکه را از بین ببرد. در آخر هم باید شیر پاک کن را از روی لباستان پاک کنید. برای این کار می ‌توانید از حوله و یا دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید.

نکات مهم در از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس

برای از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس هایتان به کمک هر کدام از حلال های کرم پودر نکات زیر را هم رعایت کنید.

  • ترکیب کرم پودر شما نقش مهمی در انتخاب شیوه مناسب برای از بین بردن لک آن‌ها بر روی لباس دارد. کافی است بدانید که کرم ‌پودر مورد استفاده شما بدون چربی است یا خیر. به عنوان مثال کرم پودرهای مایع (چه بر پایه آب باشند، چه روغن) بسیار سخت تر از کرم پودرهای پودری از روی لباس پاک می شوند.
  • مهمترین نکته در از بین بردن لکه های کرم پودر و هر نوع لکه دیگر، جلوگیری از انتشار آن در مرحله اول است. باید این نکته را بدانید که نباید با دست روی آن را پخش کنید چون وارد تار و پود پارچه شده و از بین نمی رود، بلکه باید با یک وسیله نوک تیز حجم بیشتر آن را بردارید.
  • هر چه دیرتر نسبت به از بین بردن لکه کرم پودر روی لباستان اقدام کنید، لکه از بین نخواهد رفت و روی لباستان باقی می ماند.
  • توجه داشته باشید که لباسی که کرم پودر روی آن ریخته شده را نباید سریعا داخل لباسشویی قرار دهید، زیرا ممکن است مواد تمیز کننده باعث آسیب به بافت آن شود.

به یاد داشته باشید همیشه برای پاک کردن لکه کرم پودر یا هر لکه دیگری در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید، چرا که لکه کرم پودر اگر خشک شود کار شما سخت تر می شود.

کلام آخر

در این مطلب از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر بهترین حلال کرم پودر معرفی شد و در کنار آن نیز روش‌های از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس آموزش داده شد. لذا امیدواریم با خواندن این مطلب به راحتی بتوانید این لکه ها را از لباس تان پاک کنید و از شر آنها خلاص شوید.

در پایان نیز تقاضامندیم، چنانچه نظر یا تجربه ای در رابطه با استفاده از هر کدام از مواد حلال کرم پودر دارید، یا حتی تاکنون از ترفند دیگری برای ازبین بردن لکه کرم پودر از لباس و فرش استفاده کردید، آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی این مجله زیبایی در میان بگذارید.

سوالات متداول پیرامون حلال کرم پودر

در پایان این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات پیرامون حلال کرم پودر و روش های از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس پاسخ خواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا