عمومیکسب و کار ویژه

بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی

گاهی شما با زحمت­های بسیار و صرف هزینه و زمان زیادی، پستی را آماده می کنید و پس از انتشار آن پست در شبکه  اجتماعی مدنظرتان، انتظار دارید که بهترین بازخورد و نتیجه را دریافت کنید. اما برای رسیدن به این انتظار، تنها تلاش و صرف زمان برای تهیه پست کافی نمی باشد، بلکه باید در زمان مناسبی پستتان را انتشار دهید.

شاید پستتان در یک صفحه ­ی شخصی در اینستاگرام باشد و امار بازدید یا لایک برایتان مهم نباشد، اما اگر صفحه یا همان پیجتان، برای کسب و کارتان باشد و از آن را بخواهید کسب درآمد کنید، دیگر برایتان اهمیت زیادی خواهد داشت که چه تعداد پستتان را می بینند و می پسندند شما میتوانید برای اینکه تعداد لایک هایتان بیشتر شود با خرید لایک اینستاگرام از مجموعه ما تعداد لایک های پست های خودتان را بالا ببرید .

پس علاوه بر تلاش برای تولید محتوای خوب، باید در بهترین زمان ممکن، پستتان را در شبکهای اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای اینکه بدانید چه زمان هایی برای انتشار پست مناسب تر می باشند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مناسب ترین زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی چه اهمیتی دارد؟

تازگی ها الگوریتم شبکه­ های اجتماعی به گونه شده است که جدیدترین پست‌ها رتبه بالاتری در فیدها نسبت به پست‌های چند روزه یا قدیمی‌تر دارند. و نمایششان اولویت بیشتری دارد. هر برند موفق در رسانه‌های اجتماعی، یک برنامه زمان‌بندی مبتنی بر داده دارد که بهترین روز و زمان ارسال را تعیین می‌کند.

حتی قوی ترین پست های رسانه های اجتماعی هم اگر آن را در زمان مناسب منتشر نکنید، هیچ سودی برای کسب و کار شما نخواهد داشت. پس با انتشار پست در زمان‌های پرترافیک در رسانه های اجتماعی، می توانید شانس مخاطبان خود را برای دیدن و درگیر شدن با پست های خود به حداکثر برسانید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط با ارسال پست در بهترین زمان، حتما بهترین نتیجه را خواهید گرفت! انتشار پست در زمان مناسب باعث می شود تا بیشترین بازدید را دریافت کنید اما در آخر، تولید محتوای با کیفیت است که بیشترین تاثیر را خواهید داشت.

The best time to post on social networks

چرا بهترین زمان برای ارسال پست برای هر پلتفرم اجتماعی متفاوت است؟

بیایید ابتدا اصول نحوه استفاده کاربران مختلف از پلتفرم های رسانه های اجتماعی را بدانیم! همه ما با پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی آشنا هستیم، اما دانستن اصول اولیه آنها کلید درک این است که چرا بهترین زمان بندی برای هر یک از آنها تغییر می کند. به طور مثال:

فیس بوک از پلتفرم های پیشرو با بالاترین مخاطب می باشد که هم در محل کار و هم در خانه از طریق دستگاه های متفاوت قابل دسترسی است. بنابراین، بستگی به این دارد که مخاطب چه کسی باشد و چگونه از این شبکه اجتماعی استفاده کند.توییتر بهترین مکان برای بازاریابان برای تعامل با مشتریان نهایی است. مردم در هنگام رفت و آمد و در زمان استراحت بیشتر از آن استفاده می کنند. درست مانند فیس بوک، عمدتاً وابسته به مخاطب بوده است.

لینکدین توسط متخصصان و جامعه کارگری استفاده می شود. بسته به راحتی کار، استراحت و غیره از آن در هر زمانی در طول روز استفاده می کنند.پینترست در ساعاتی فراغت مانند تماشای تلویزیون یا گذراندن مدتی با خانواده در عصرها مشاهده می شود.اینستاگرام تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند را دنبال می کند که تقریباً در هر زمان از آن استفاده می کنند.

بنابراین، اکنون، ممکن است تصوری تقریبی از نحوه استفاده از این پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی توسط کاربران مختلف داشته باشید و در نتیجه بهترین زمان‌های متفاوتی برای ارسال پست دارند.حال می خواهیم برای دستیابی به بهترین نتایج، به بحث مفصل درباره بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و موارد دیگر بپردازیم.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

اینستاگرام مخاطبان زیادی دارد که در تمام طول هفته کاربران رده سنی 18 تا 30 سال را جذب می‌کنند. طبق آمار رسانه‌های اجتماعی ، از هر 10 کاربر اینستاگرام، 6 نفر حداقل یک بار در روز وارد اینستاگرام می‌شوند، بنابراین این موضوع روشن می‌کند که اگر محتوای خود را در زمان‌های صحیح در اینستاگرام پست می‌کنید، شانس بسیار بیشتری برای افزایش اشتراک‌گذاری و فالوورهای خود وجود دارد!حال پست کردن در زمان‌بندی‌های زیر در اینستاگرام قطعا به شما کمک می‌کند بهترین نتایج را بگیرید!

مناسب ترین زمان برای انتشار پست در روزهای هفته:

برای کل هفته، 6 صبح تا 9 صبح، 12 بعد از ظهر تا 2 بعد از ظهر و 5 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر و علاوه بر این، سه شنبه ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر اوج تعامل کاربران اینستاگرام است.اما بدترین زمان در انتشار پست­ها به طور کلی، روزهای آخر هفته و تعطیلات می باشند. با این حال، می توانید از بازه زمانی بین 9صبح تا 2 بعد از ظهر پستتان را به اشتراک بگذارید.

بهترین زمان برای انتشار پست در فیس بوک

فیس بوک جزو پر استفاده ترین و شلوغ ترین شبکه های اجتماعی می باشد. طبق آخرین آمار فیس بوک , فیس بوک 2.91 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد . گروه عظیم کاربران آن این امکان را برای هرکسی فراهم می کند که تجارت خود را از ابتدا توسعه دهد. با ارسال محتوای خود در زمان بندی صحیح در فیس بوک، می توانید به مخاطبان هدف خود دست یابید. در واقع، ساعت‌ها یا زمان‌بندی‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند پست خود را فوراً تقویت کنید.

به ویژه، بهترین زمان استاندارد برای پست کردن در فیس بوک وجود ندارد، اما زمان بندی بین 1 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر برای کسانی که خوانندگان بیشتری را هدف قرار می دهند ایده آل است. در واقع، معیارهای متفاوتی برای ارسال پست در هفته ها و آخر هفته ها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بیشترین کلیک را داشته باشید.

بهترین زمان‌ و روزهای انتشار پست در طول هفته:

چهارشنبه: ساعت 3 بعد از ظهر

در روزهای آخر هفته : 12 تا 1 بامداد

در کنار بهترین زمان‌ها برای پست کردن، بدترین زمان‌ها نیز وجود دارد که هنگام ارسال پست در فیس‌بوک باید از آن­ها اجتناب کنید. این زمان در فیس بوک بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 8 صبح برای کل هفته است.به طور کلی اگر قصد دارید تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های بیشتری داشته باشید، مطمئن‌ترین حرکت شما برای ارسال پست در فیس‌بوک باید در ساعت 1 بعد از ظهر، 3 بعد از ظهر یا 4 بعد از ظهر باشد.

بهترین زمان برای ارسال محتوا در  توییت 

توییتر نزدیک به 330 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. در واقع، بازاریاب‌های معروف اجتماعی متوجه می‌شوند که یکی از مزایای اصلی توییتر جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مخاطبان هدفشان است. با تمرکز بر ارسال در زمان های صحیح و نظارت دقیق در توییتر، قطعاً می توانید تأثیر خوبی بر توییت های خود داشته باشید.

بهترین زمان برای ارسال پست در روزهای هفته:

از دوشنبه تا جمعه، 9 صبح تا 3 بعد از ظهر توصیه می شود.در روزهای چهارشنبه، ارسال پست در ظهر و بین ساعت 5 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر ایده آل است.

دکمه بازگشت به بالا