اقتصادیعمومی

بهترین سایت های فارکس

سایت های بسیار زیادی وجود دارند که کیفیت مطالب ارائه شده در آنها به هیچ وجه مناسب به معامله گری در بازار فارکس نیست و استفاده از آنها حتی می‌تواند باعث گمراه شدن کاربران در معاملات نیز گردد  اما سایت nezarat.com بدین گونه نیست.در واقع لپ کلام ما این است که شما باید هم در انتخاب بهترین سایت ‌های فارکس دقت کافی داشته باشید و هم در شرایط استفاده از اطلاعات ارائه شده در آنها نیز نکات لازم را در نظر گرفته تا بتوانید از این اطلاعات برای بالاتر بردن کیفیت معاملات خود استفاده کنید.

بهترین سایت های فارکس

همانطور که در بالا اشاره کردیم در معرفی بهترین سایت ‌های فارکس سعی خواهیم کرد تا آنها را از نظر نوع کاربرد و شرایطی که دارند برای شما به صورت جداگانه معرفی نماییم. بازار فارکس با توجه به ماهیتی که دارد به شدت تحت تاثیر اخبار و اطلاعات مختلف پیرامون آن است و اگر شما به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید و یا از آنها در معاملات خود استفاده نکنید ممکن است خیلی زود دچار مشکلات فراوانی در معاملات خود شده و حتی با استفاده از بهترین استراتژی‌های معاملاتی در تحلیل تکنیکال فارکس هم نتوانی شرایط مناسبی را برای خود ایجاد نمایید.

یکی از بهترین سایت ها در زمینه اطلاع از قیمت های لحظه ای www.tgju.org می باشد که تمامی قیمت ها به صورت آنلاین و بروز در آن درج می شود. درباره سایت ‌های فارسی فارکس قبل از هر چیزی باید چند نکته بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم که اتفاقاً اهمیت بسیار زیادی برای استفاده از آنها دارد و اگر شما به خوبی به این نکته توجه نکنید ممکن است تحت تاثیر اطلاعات غلط معاملات خود را برخلاف روند اصلی بازار پیش ببرید.

دسته های مختلف سایت های فارکس

سایت های فارکس فارسی زبان را می توانیم به دو دسته سایت مختلفی تقسیم کنیم که دسته اول سایت های آموزشی هستند و دسته دومی سایت هایی هستند که اخبار بین المللی اقتصادی مربوط به این بازار را منعکس می نمایند. درباره سایت ‌های دسته اول شرایط مناسب است و شما می‌توانید از اطلاعات آموزشی آنها برای یادگیری هرچه بهتر بازار فارکس استفاده کرده و سطح دانش تحلیلی خود را برای معامله‌گری در این بازار افزایش دهید.

خوشبختانه در میان سایت ‌های فارسی زبان فارکس، سایت های آموزشی خیلی خوبی را می‌توانید پیدا کنید که اتفاقاً می‌تواند روی نحوه معاملات شما در بازار فارکس تاثیر داشته باشد و شرایطی را به وجود آورد که شما اطلاعات قبلی خود را بهینه کرده و به دنبال معاملاتی با سود بیشتر باشید. البته اگر از میان این سایت ‌ها گزینه‌های بهتر و معتبرتر را انتخاب کنید مسلماً کیفیت آموزش‌ها برای شما بیشتر خواهد شد و این امکان را خواهید داشت تا از استراتژی‌های مدرن بازار فارکس نیز برای معاملات خود استفاده نمایید.

کانون بورس

اولین سایتی که برای آموزش فارسی فارکس باید به معرفی آن بپردازیم سایت خود ما و بخش آموزش رایگان فارکس است که در این بخش مقالات بسیار ارزنده و جذابی را برای یادگیری این بازار در اختیار شما قرار داده‌ایم. واقعیت این است که خیلی به دنبال تعریف کردن از کانون بورس نیستیم اما سعی کرده‌ایم تا کاملاً متفاوت و به صورت کاملاً حرفه‌ای مقالاتی را برای شما تدوین کنیم که استفاده از آنها می‌تواند تبدیل به نقطه قوتی برای معاملات شما در بازار فارکس شود.

با مطالعه مقالات آموزش رایگان فارکس در کانون بورس اطلاعات بسیار ارزنده ای در اختیار شما خواهد گرفت و البته مهمتر از ارزنده‌ بودن این اطلاعات، کاربردی بودن آنها در معاملات بازار فارکس است. این بخش از مقالات سایت کانون بورس دانشگاهی برای آموزش بازار فارکس است و ما در این مقالات تجربیات گرانبهای خود را که در طول سال‌های بسیار طولانی در معاملات بازار فارکس به دست آورده‌ایم را در اختیار شما قرار داده‌ایم. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از اطلاعات ارائه شده در این بخش از سایت حتی در دوره های پولی و حرفه‌ای نیز آموزش داده نمی شود و شما بدون هیچ گونه پرداخت می توانید به صورت رایگان به این اطلاعات عالی دسترسی داشته باشید و از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

دانش لازم برای معامله‌گری در بازار فارکس در چهار بخش مختلف تعریف می‌شود و شما باید در هر یک از این بخش‌ها اطلاعات کاربردی و حرفه‌ای در اختیار داشته باشید تا در نهایت بتوانید به سود مستمر در بازار فارکس برسید. دانش تحلیل فاندامنتال فارکس، دانش تحلیل تکنیکال فارکس، دانش مدیریت سرمایه در فارکس و دانش روانشناسی در معاملات فارکس ۴ دانشی هستند که برای رسیدن به سود مستمر در این بازار به آنها نیاز خواهید داشت. در مقالات مربوط به این بازار ما سعی کردیم تا تمام این چهار دانش را به صورت کاملا حرفه ای و با استفاده از استراتژی های مدرن و به روز به شما معرفی نمایید تا بتوانید مانند یک فرد حرفه‌ای و کارکشته در این بازار معاملات خود را پیش ببرید.

فراچارات

یکی دیگر از بهترین سایت های فارکس فارسی که می توانید از آن نیز برای پیش برد اهداف آموزشی خود در این بازار استفاده کنید، سایت فراچارت است. این سایت به صورت تخصصی در زمینه آموزش تحلیل بازارهای مالی فعالیت دارد و تبدیل به منبعی عظیم از جزوه ها و ویدئوهای آموزشی فارکس و سایر بازارهای مالی شده است. البته در استفاده از این سایت برای آموزش بازار فارکس و کسب اطلاعات بیشتر در این بازار باید به چند نکته بسیار مهم دقت داشته باشید.

اولا اینکه هیچ معیاری برای تشخیص کیفیت این فایل های آموزشی وجود ندارد و شما باید بر اساس شناختی که نسبت به آنها دارید، برای سنجش کیفیت آنها اقدام کنید. به همین دلیل ممکن است با بسیاری از فایل های با کیفیت پایین آموزشی روبرو شوید که استفاده از آنها نمی تواند شرایط خوبی برای شما ایجاد نماید. همچنین انبوهی از آموزش ها نیز در این سایت بارگذاری می شود که ممکن است کاکل نباشند و استفاده از آنها این چالش بزرگ را در پی خواهد داشت که ذهن شما را درگیر آموزش هایی متفاوت و گاها متناقض نماید و همین موضوع می تواند باعث سردرگمی بیشتر شما در بازار شده و امکان قرار گرفتن در یک مسیر درست را از شما سلب کند.

مجموعه فراچارت در طول سال ها فعالیت در زمینه ارائه مطالب آموزشی در حال حاضر از جمله شناخته شده ترین سایت ها برای این منظور است و بسیاری از کاربران  از اطلاعات این سایت استفاده می  نمایند. در فراچارات دسترسی به آموزش های ویدئویی مختلفی خواهید داشت اما نکته بسیار مهم درباره استفاده از محتوای این سایت داشتن شناخت کافی نسبت به اساتید ارائه دهنده این خدمات آموزشی است. اگر در این باره تجربه کافی نداشته باشید خیلی زود با دردسر روبرو شده و اطلاعاتی ذهن شما را درگیر می نماید که استفاده از آنها برای موفقیت در بازار فارکس کامل نیز و یا اصلا نیازی به آنها ندارید.

بهترین سایت های خبری فارکس

نوبت به معرفی بهترین سایت های اخبار فارکس می رسد. البته این سایت ها به زبان فارسی نیستند و مطالعه آنها یا باید با نرم افزارهای مترجم صورت پذیرد یا اینکه برای آن نیاز به دانش زبان انگلیسی قابل ملاحظه ای خواهید داشت. درباره استفاده از سایت های مختلف برای مطالعه اخبار در بازار فارکس لازم است تا چند نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید. به صورت کلی اخبار مربوط به بازار فارکس را می توانیم به دو دسته اخبار از پیش تعیین شده اقتصادی و اخبار لحظه ای تقسیم کنید. اخبار از پیش تعیین شده معمولا به سخنرانی افراد اقتصادی کشورهای بزرگ و اعلام پارامترهای اقتصادی و آمارهای مختلف درباره اقتصاد کشورها مرتبط می شود.

این دسته از خبرها معمولا از قبل قابل تجزیه و تحلیل هستند. معمولا در بسیاری از مواقع ممکن است نتیجه ای بسیار شدید را در بازار داشته باشند و همچنین با استفاده از روش های مختلف تجزیه و تحلیل می توان نتیجه آنها را از قبل پیش بینی کرد. اگر شما نوع تأثیرپذیری این اخبار در بازار فارکس را بدانید، می توانید از آنها برای پیش برد اهداف خود استفاده کرده و در لحظه اعلام خبر متناسب با شرایط آن معاملات خود را انجام دهید.

دومین دسته از اخبار آنهایی هستند که از قبل زمان آنها پیش بینی نشده و به صورت لحظه‌ای رخ می‌دهند و به همین دلیل نمی‌توان از قبل برای آنها برنامه دقیقی داشت. به عنوان مثال اگر در همین لحظه دو کشور در جهان با یکدیگر اعلام جنگ نمایند بازار فارکس تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است شما شاهد نوسانات بسیار زیادی در این بازار باشید و اگر آماده بهینه کردن معاملات خود نباشید ممکن است حتی بهترین استراتژی‌های معاملاتی نیز برای شما جوابگو نباشند.

واقعیت این است که شما نمی توانید برای چنین اخباری آماده باشید و هر لحظه ممکن است به وقوع پیوستن این اخبار معاملات شما را تحت تاثیر قرار دهد اما با استفاده از بهترین و مدل ترین سیستم های مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک در فارکس این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید خطا در این مواقع نیز کنترل خوبی روی معاملات خود ایجاد کنید.

بلومبرگ

یکی از بهترین سایت های خبری که می توانید از اخبار آن برای بازار فارکس نیز استفاده کنید، سایت بلومبرگ است. دقت داشته باشید که مهم تر از داشتن اخبار متعدد درباره شرایط بازار فارکس، شناخت روش تجزیه و تحلیل این اخبار است. در صورتی که بتوانید به تسلط  کافی برای تجزیه و تحلیل اخبار برسید این امکان را خواهید داشت تا از هر سایت خبری برای پیش برد اهداف خود استفاده نمایید؛ زیرا اخبار خیلی مهم و ضروری را معمولا می توان در سایت های مختلفی پیدا کرد و دسترسی به این اخبار چندان پیچیده نیست.

بلومبرگ یک سایت خبری کامل مشهور است که مورد استفاده افراد بسیار زیادی قرار کی گیرد. اخبار سیاسی و اقتصادی جهان را در لحظه می توانید در این سایت خبری پیش ببرید. با توجه به اینکه این اخبار همگی دارای اعتبار بسیار بالایی هستند، از این رو به راحتی می توانید به درستی آنها اعتماد داشته باشید. همان طور که می دانید صحت سنجی اخبار نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای مطالعه اخبار درباره بازار فارکس است.

دیلی اف ایکس (DailyFx)

یکی دیگر از سایت های خبری رایج درباره بازار فارکس سایت دیلی اف ایکس است. البته این سایت استفاده ها و کاربردهای دیگری هم دارد، اما استفاده از آن برای مشاهده اخبار لحظه ای فارکس نیز در میان کاربران رایج شده است. با ورود به این سایت می توانید اخبار بازار فارکس را به صورت طبقه بندی شده مشاهده نموده و از آنها استفاده کنید.

دیلی اف ایکس یکی از قدیمی ترین و رایج ترین سایت های بازار فارکس است و از سال های بسیار دور در حال ارائه خدمات به کاربران در این بازار می باشد. شما کمتر سایتی را می توانید پیدا کنید که قدمت آن مانند دیلی اف ایکس بوده و همچنان مورد اعتماد بسیاری از کاربران قرار گرفته باشد.

فارکس دات کام (Forex.com)

یکی دیگر از سایت ‌های خبری معتبر و شناخته شده در بازار فارکس سایت فارکس دات کام است که یکی از مشهور ترین و معروف ترین بروکر های بازار فارکس محسوب می‌شود و حتی امکان استفاده از خدمات آن برای معامله گری در این بازار نیز وجود دارد. البته مسلماً انتظار ندارید که امکان استفاده از خدمات چنین بروکری برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد و شما نمی‌توانید با استفاده از آی‌پی و مدارک شناسایی ایرانی برای استفاده از خدمات این بروکر اقدام نمایید.

دکمه بازگشت به بالا