سلامت و دانش

بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بسیاری از موادی که روزانه مصرف می کنیم حاوی کافئین هستند کافئین به طور طبیعی در گیاهان مختلف مانند دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، قلب و عضلات بدن تأثیر می گذارد. هیچ آمار دقیقی از مصرف کافئین در جهان وجود ندارد ، اما حدود 70٪ از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این ماده از ترکیبی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین پرمصرف ترین دارو در بین انسان ها است و تقریباً 90٪ انسان ها روزانه از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش هوشیاری و آگاهی از محیط زیست از مهمترین تأثیرات کافئین است.

نوشیدن قهوه شما را خوشحال می کند. و حالا بعد از خوردنش بهتر می شویم. این احساس زیر کافئین است. سپس قهوه به نوشیدنی شماره یک در جهان تبدیل شد و قهوه به دلیل داشتن کافئین محبوب شد.

مردم قبل از شروع روز ، بعد از کار و مهمانی ها و مجالس قهوه می نوشند. در میان منابع طبیعی ، قهوه بیشترین مقدار کافئین را دارد. میزان کافئین در انواع مختلف قهوه متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه 90 تا 100 میلی گرم کافئین دارد که بسته به نوع دانه قهوه و روش دم کردن ، در قهوه با کافئین بالا بیشتر است. در این مقاله ، ما بهترین قهوه ها و قهوه های دارای کافئین بالا را بررسی می کنیم ، که با Kopi Mang چسبیده است.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد و بنابراین به عنوان محبوب ترین داروی تحریک کننده در سراسر جهان شناخته می شود.

پس از مصرف ، به سرعت از معده به جریان خون منتقل می شود. از آنجا به کبد سفر کرده و به ترکیباتی متصل می شود که می توانند عملکرد اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال ، مهمترین تأثیر کافئین بر روی مغز است. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث آرامش مغز و احساس خستگی در ما می شود.

سطح آدنوزین به تدریج در طول روز افزایش می یابد و احساس خواب آلودگی می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین در مغز متصل می شود و فعالیت آنها را مسدود می کند و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با کافئین بالا ، باید بدانید که هر فنجان قهوه مقدار متفاوتی از کافئین دارد. عوامل مختلفی وجود دارد که میزان آن را تعیین می کند:

  • انواع دانه های قهوه
  • روش دم آوری
  • تفاوت در ترکیب قهوه

روش دم کشیدن قهوه

روش ها و روش های مختلفی برای دم کشیدن قهوه وجود دارد که هر یک از آنها روی مقدار کافئین در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد: این تکنیک ها عبارتند از:

  • اسپرسو
  • قهوه را با روش قطره ای و فیلتر دم کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (از طریق جوشاندن قهوه یا عدس)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که گفته شد ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با کافئین بالا بیشتر از دانه های روبوستا تشکیل شده است. Arabica محبوب ترین دانه قهوه در جهان است. اما باید بدانید که قهوه روبستا دو برابر کافئین قهوه عربیکا دارد.

بهترین قهوه حاوی کافئین بالا چیست؟

فواید و اثربخشی قهوه حاوی کافئین بالا

قهوه برای کاهش وزن و چربی سوزی

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش چربی سوزی و متابولیسم است که به افراد کمک می کند تا با مصرف کالری بیشتر وزن کم کنند.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که بین 2 تا 4 فنجان قهوه در روز می نوشند (دارای مقدار زیادی کافئین) اکسیداسیون چربی بیشتری دارند و با سرعت بیشتری وزن کم می کنند.

کافئین برای عملکرد ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در آستانه تحمل ورزش بهبود بخشد. کافئین می تواند ثبات عملکرد و ظرفیت استقامت را افزایش داده و اثرات درک و تمرکز را کاهش دهد ، اما این اثر در کوتاه مدت و با ورزش با شدت بالا مثر نیست.

قهوه کافئین و جوان سازی پوست صورت

کافئین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند ، به از بین بردن چین و چروک صورت و اطراف چشم کمک می کند و باعث جوان سازی پوست می شود.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. کافئین همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که به روش های مختلف نیز کار می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن کافئین می تواند به بهبود برخی از مهارت های تفکر کمک کند و عقب ماندگی ذهنی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

کافئین برای بیماری آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد با مصرف کافئین زیاد خطر کمتری در ابتلا به بیماری پارکینسون دارند.

با قهوه حاوی کافئین زیاد استرس و افسردگی را از بین ببرید

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین همچنین باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری می شود.

اثرات کافئین موجود در قهوه بر بیماری کبد و سرطان

تعدادی از مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه خطر ابتلا به بیماری کبد از جمله فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد.کافئین به دلیل سطح آنتی اکسیدانی بالایی که دارد ، خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان دهان و پوست را دارد.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

مصرف 400 میلی گرم کافئین (معادل حدود چهار فنجان) در طول روز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. به خاطر داشته باشید که مقدار واقعی کافئین در نوشیدنی های مختلف متفاوت است.

کافئین برای افرادی که بیش از حد حساس هستند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند ، ممکن است انتخاب خوبی نباشد. زنان باردار یا کسانی که قصد باردار شدن یا شیردهی دارند باید در مورد مصرف کافئین با پزشک مشورت کنند.

* گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا