عمومیکسب و کار ویژه

بهترین محصول برای شوره سر

یکی از مشکلات عدیده پوست سر، شوره است. این مشکل در اثر رشد قارچ و جداسازی لایه های پوست رخ می دهد. البته روش های موثری برای کنترل این مشکل به میان آمده اند که یکی از آنها استفاده از شامپو گانودرما برای موهای خشک است. این ، توان مقابله شوره خشک را داشته و آنها را برطرف می سازد. البته به جز این، روش های خانگی نیز برای درمان شوره مرسوم هستند. حالا در این متن قصد داریم تا شما را با بهترین شامپو ضد شوره که یکی از راه حل های خوب برای رفع شوره محسوب می شوند؛ آشنا کنیم.

آیا شوره مو سر علائم خاصی دارد؟

بله شوره سر با علائم مشخصی همراه بوده که در قسمت زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • ظهور پوسته های سفید روی مو، ابرو، ریش و سبیل و آشکار بودن آنها
  • خارش
  • سوزش

علت شوره سر چیست؟ (دلایل بروز شوره سر)

اگر سوال شما این است که علت شوره سر چیست؟ باید بگوییم شوره سر دلایل مختلفی دارد. پس نپرسید علت شوره سر چیست؟ بلکه بپرسید چطور می توان از آن خلاصی یافت؟ پاسخ راحت است. با تکیه بر محصولات موثری مثل شامپو ضد شوره می توان از عهده حل این مشکل برآمد. در ادامه، برخی از مهمترین دلایل تشکیل شوره سر را نام خواهیم برد:

  • خشکی پوست
  • استرس و اضطراب
  • تجمع چربی روی پوست سر
  • برنامه تغذیه ای نامناسب
  • عدم استفاده لازم از شامپو
  • تغییر در روال شستشوی موها
  • بیماری های عصبی مثل پارکینسون
  • جنسیت (آقایان مستعد برای شوره)
  • وجود غده های چربی در زیر پوست سر
  • حساسیت به محصولات آرایشی و بهداشتی
  • بیماری های پوستی حاد مثل پسوریازیس
  • ترشح هورمون های خاص، به ویژه در بدن آقایان
  • مصرف مواد آرایشی مو مثل چسب مو، روغن، ژل و اسپری

اولین گام جهت درمان شوره سر

شوره سر دارای انواع مختلفی است. برخی از شوره ها خفیف بوده که با یک شامپوی ملایم روزانه می توان حریف آنها شد. اما گاهی شدت شوره ها آنقدر زیاد است که این شامپو، پاسخگوی آن نیست. اینجاست که باید جستجو کرد و بهترین شامپو ضد شوره را پیدا نمود. چه فرقی می کند انتخاب شما بهترین شامپو ضد شوره ایرانی باشد یا خارجی؟ مهم این است شامپو گانودرما دکتر بیز از قدرت لازم برای از بین بردن شوره ها برخوردار است. خیلی از شامپوهای ایرانی، هم تراز با محصولات خارجی بوده و مشکلات حاد پوست و مو از جمله شوره سر را درمان کرده اند.

برای درمان شوره سر چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر از هر راهی برای درمان شوره سر وارد شدید و به نتیجه مطلوب دست نیافتید؛ می توانید با مراجعه به پزشک متخصص، این مشکل را حل کنید. حتی در برخی مواقع، شامپو ضد شوره، شستشوی منظم موها، درمان های خانگی و هیچ یک از راه های دیگر جواب نداده و اینجاست که باید پزشک متخصص پوست و مو به داد شما برسد. او با نگاهی به وضعیت پوست سر، علت را تشخیص داده و داروها و روش های مفیدتر برای رفع شوره را معرفی خواهد کرد.

چطور بهترین شامپو ضد شوره را برای موهای خودم انتخاب کنم؟

با اطلاع درباره شامپوهای ضد شوره بر اساس داروی مورد استفاده در آنها می توانید شامپو ضد شوره متناسب با نیاز خود را پیدا و انتخاب نمایید. در بخش بعدی به بررسی این شامپوها خواهیم پرداخت.

انواع بهترین شامپوهای ضد شوره

  1. شامپوی روی پیریتیون: مصرف به صورت دو سه روز یکبار و به مدت 3 الی 4 دقیقه
  2. شامپو کول تار: مصرف به صورت روزانه
  3. شامپو سالیسیک اسید: مناسب برای بیماری های پوستی حاد مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک
  1. شامپو بیز برای رشد مو و جلوگیری از شوره مجدد مو
  2. شامپو سولفید سلنیوم: قابل استفاده توسط بیماران پوستی مبتلا به بیماری های تینه آ ورسیکالر و تینه آ کاپیتیس
  3. شامپو کتوکونازول: مناسب برای رفع خارش، شوره و پسوریازیس

چطور از شامپو ضد شوره استفاده کنم؟

با مطالعه بروشور موجود در جعبه شامپو، از نحوه استفاده از آن آگاه گشته و متوجه خواهید شد که باید این شامپو را به صورت روزانه مصرف کنید یا هر چند روز یکبار. همچنین خواهید فهمید شامپو فوق برای چه نوع پوستی مناسب بوده و برای اثربخشی بهتر، باید چند دقیقه روی سر بماند.

تفاوت شامپو های ضد شوره برای موهای خشک و چرب در چیست؟

یک فرق اصلی بین شامپوهای ضد شوره برای موهای خشک و چرب وجود دارد. فرق اصلی این دو مربوط به ترکیبات آنهاست. برای مثال شامپوهایی که برای موهای خشک در نظر گرفته شده اند؛ حاوی مواد نرم کننده بوده و با آبرسانی و تامین رطوبت برای پوست سر، مانع از تشکیل شوره و خشکی مجدد در آن خواهند شد.

اگر پس از استفاده از شامپو مشکل شوره موهایم حل نشد چه کنم؟

اگر پس از استفاده از شامپو ضد شوره، همچنان با مشکل شوره دست و پنجه نرم می کنید؛ باید این موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید. همچنین باید این نکته را به خاطر بسپارید که برخی از شامپوهای ضد شوره ممکن است در ابتدا مشکل شوره را حل کنند، اما به تدریج و با تکرار مصرف آنها، دیگر پاسخ قبلی را نخواهید گرفت. چون پوست به شامپو عادت کرده و از آن تاثیر نمی پذیرد. اینجاست که باید نسخه جدیدی از یک شامپوی دیگر را از پزشک دریافت کنید.

درمان غیردارویی شوره سر

علاوه بر درمان دارویی، درمان های غیر دارویی نیز گاها در رفع شوره سر، موثر خواهند بود. در این بخش به بررسی این راه حل ها به صورت خلاصه خواهیم پرداخت:

  • کنترل استرس
  • استفاده از روغن درخت چای
  • مصرف عصاره های گیاهی و طبیعی
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • مصرف شامپو روزانه بخصوص برای پوست های چرب
  • توجه به رژیم غذایی و مصرف غذاهای سالم و مغذی

سخن آخر

همان طور که گفتیم برای درمان شوره سر اتدا باید با نوع آن آشنا شوید. باید بدانید که شوره شما خشک است یا چرب. بعد از فهمیدن این موضوع به سراغ شامپوی ضد شوره مناسب با نیاز خود بروید و به طور مرتب از آن استفاده کنید. پس از مدتی شاهد تغییرات خوبی روی موهایتان خواهید بود. ما در این مقاله در مورد انواع شوره سر صحبت کردیم و به معرفی بهترین شامپو های ضد شوره (هم خشک و هم چرب) پرداختیم. ممنونیم که تا پایان مقاله معرفی بهترین شامپوهای ضد شوره همراه ما بودید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد استفاده از شامپوهای ضدشوره با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید. از سری مقالات منتشر شده ما در مو تن رو می‌توانید را مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول در مورد بهترین شامپو ضد شوره

شوره سر چیست؟

شوره سر یک عارضه مرتبط با پوست سر و مو است که به شکل دانه‌های ریز سفید کل سر را می‌پوشاند.

شوره سر چگونه به وجود می‌آید؟

شوره سر بر اثر خشکی بیش از حد و یا چربی بیش از حد سر به وجود می‌آید. این عوامل موجب پوسته شدن پوست سر شده و شبیه به دانه‌های ریز سفید کل سر را فرا می‌گیرد.

شوره خشک و شوره چرب چیست؟

شوره سری که بر اثر خشکی پوست و موی سر ایجاد شود شوره خشک است. شوره‌ای که بر اساس ترشح بیش از حد چربی سر به وجود آید شوره چرب نام دارد.

عوامل ایجاد شوره سر کدامند؟

استفاده بیش از حد از شامپو، استفاده از شامپو و مواد مراقبتی نامناسب، اگزما، استرس و خوردن بعضی از غذاها از عوامل به وجود آمدن شوره هستند.

بهترین شامپو ضد شوره کدام است؟

شامپو ضد شوره هد اند شولدرز، شامپو ضد شوره نئودرم مدل Nutrisol، شامپو اویدرم ضد شوره و شامپو ضد شوره فولیکا برای موهای خشک برخی از بهترین شامپو ضد شوره موجود در بازار هستند.

دکمه بازگشت به بالا