سلامت و دانش

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

به گزارش شفاف به نقل از Roista Saludkomova ، رژیم غذایی مناسب کلید سلامتی است. جدا از توجه به میزان پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید توجه ویژه ای به میزان فیبر موجود در آنها داشت.

فیبر دهان پلی ساکاریدی است که در گیاهان ذخیره می شود و در معده و روده کوچک هضم و جذب نمی شود و به مقدار کمتری در روده بزرگ تخمیر می شود. اگرچه مقدار زیادی فیبر در بدن هضم نمی شود ، اما وجود آن برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

از طرف دیگر ، مصرف غذاهای غنی از فیبر به حرکت مواد در دستگاه گوارش کمک می کند و در عین حال به دلیل احساس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. فیبر در میوه ها ، سبزیجات و مغزها به وفور یافت می شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد توجه ویژه ای به گنجاندن فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشند. به طور معمول ، بزرگسالان روزانه 38 گرم و زنان 25 گرم در روز فیبر مصرف می كنند.

بهترین غذاهای غنی از فیبر که می توانید در رژیم روزانه خود بگنجانید:

1- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. در همین حال ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که بیشترین مقدار در میان میوه ها است.

۲- کنگر فرنگی: تحقیقات نشان داده است که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و مصرف آنها می تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک کند.

۳- آجیل: 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بالاترین میزان فیبر در بین آجیل ها است. در عین حال با قرار دادن عدس در رژیم غذایی می توانید اطمینان حاصل کنید که بدن به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیازهای فیبر بدن

4- آجیل و دانه ها: تقریباً همه آجیل ها و دانه ها حاوی مقداری فیبر هستند. با این وجود پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان از جمله غذاهایی هستند که بیشترین فیبر را دارند.

5- نان: نان از انواع مختلف غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. به خصوص نان گندم حاوی سبوس بهترین منبع فیبر است. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا