عمومی

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

تحصیل در خارج از کشور یکی از مفیدترین تجربیات برای یک دانشجو است. با ادامه تحصیل در خارج از کشور، دانشجویان این فرصت رادارند که هم ازنظر شخصی و هم ازنظر حرفه‌ای رشد کنند. بااین‌وجود، موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب مقصد مناسب در جهان برای ادامه تحصیل در آموزش عالی باید در نظر گرفته شوند. عوامل اصلی که دانشجویان بر اساس آن‌ها مقصد تحصیل خود را انتخاب می‌کنند شامل کیفیت در آموزش، ارتباطات فرهنگی، مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی و همچنین شهریه دانشگاه است.

تصمیم دانشجو پس از پایان تحصیل نیز می‌تواند در انتخاب کشور محل تحصیل تأثیرگذار باشد. ادامه زندگی در آن کشور یا بازگشت به کشور خود، دو گزینه‌ای است که پیش روی شماست. بهترین وضعیت این است که هر دو احتمال را در نظر بگیرید چون با کسب تجربه در آن کشور ممکن است نظر خود را تغییر دهید. در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در سال 2021 خواهیم پرداخت. در انتخاب این کشورها عوامل متعددی چون سطح آموزش، هزینه زندگی و موارد دیگر لحاظ شده‌اند.

قبرس

سومین جزیره بزرگ در مدیترانه، قبرس کشوری غرق در فرهنگ و تاریخ است که بین اروپا و خاورمیانه قرار دارد و آن را به یک مقصد جالب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. این جزیره دارای تاریخ غنی و متنوعی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد و برای تاریخ منطقه و توسعه آن در آینده بسیار مهم است. این کشور گزینه‌های متعدد تحصیل با هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و آب‌وهوای جذاب را به دانشجویان ارائه می‌دهد و از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی است.

هزینه تحصیل در قبرس چقدر است ؟

هزینه‌ های تحصیل در قبرس کمتر از کشورهایی چون انگلیس یا آمریکا است و برای یک دوره لیسانس باید سالانه بین 10 تا 15 هزار دلار بپردازید. هزینه زندگی در قبرس بسته به‌جایی که در جزیره موردمطالعه قرار دارید متفاوت است، به‌عنوان‌مثال زندگی در پایتخت این کشور، نیکوزیا، گران‌تر از سایر شهرهای کوچک است. به‌طورکلی هزینه زندگی با سایر کشورهای اروپایی برابری می‌کند و شما نیاز به حدود 1000 دلار در ماه خواهید داشت.

شرایط تحصیل در قبرس چیست ؟

برای درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس به تحصیلات متوسطه یا معادل آن نیاز دارید. همچنین ممکن است هر دانشگاه شرایط ویژه خود را برای پذیرش دانشجو داشته باشد، بنابراین قبل از اقدام باید این موارد را بررسی کنید. اکثر کلاس‌ها در قبرس به زبان ترکی یا یونانی تدریس می‌شوند، اما دانشگاه‌هایی نیز هستند که انگلیسی را به‌عنوان زبان آموزش ارائه می‌دهند بنابراین داشتن مدارک TOEFL یا IELTS و کسب نمره مدنظر دانشگاه برای تحصیل امری ضروری است. البته ممکن است در بعضی از دانشگاه‌ها دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان برگزار شود.

ترکیه

دولت ترکیه مشتاق به افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی خود است و دانشجویان بین‌المللی زیادی را طی چند سال اخیر جذب کرده است. دانشگاه‌های ترکیه این فرصت را به دانشجویان می‌دهند تا تجربه بی‌نظیر تحصیلات آموزش عالی باکیفیت را کسب کنند. در ترکیه 183 موسسه آموزش عالی وجود دارد که 109 موسسه دانشگاه دولتی هستند و 74 مابقی مؤسسات غیرانتفاعی خصوصی هستند. شما قادر به تحصیل در مقاطع مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستید.

شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا پایتخت و ازمیر محل قرارگیری بهترین دانشگاه‌های این کشور هستند. ترکیه از لیره ترکیه (TRY) به‌عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند. ترکیه به دلیل فاصله جغرافیایی و فرهنگی با ایران، از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در حال حاضر است.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است ؟

شهریه پرداختی شما به مکان و زبانی که برای تحصیل در ترکیه انتخاب می‌کنید بستگی دارد. درس‌های ارائه ‌شده به زبان ترکی ارزان‌تر از برنامه‌های ارائه‌شده به زبان انگلیسی است. دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نیز گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی خواهند بود. به‌طور متوسط​​، شما باید انتظار داشته باشید که در یک موسسه دولتی سالانه بین 1600 تا 9000 TRY پرداخت کنید. دانشگاه ‌های خصوصی مجاز به تعیین هزینه‌های خود هستند و به‌طور متوسط ​​حداکثر 110،000 TRY در سال دریافت می‌کنند. چندین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌شده است که برخی از آن‌ها شامل معافیت از شهریه، کمک‌ هزینه ماهانه و پوشش بیمه درمانی است.

سوئد

تحصیلات عالی در سوئد از بهترین‌ها در جهان است. این کشور حوزه اسکاندیناوی دارای یک سیستم آموزشی عالی است که بیشتر به مطالعه گروهی و مستقل تأکید دارد. هزینه‌های تحصیل در سوئد از تقریباً 80،000 کرون در سال (تقریباً 7،800 یورو یا 9،500 دلار) تا 295،000 کرون (تقریباً 29،000 یورو یا 35200 دلار) است.

دانمارک

دانمارک به دلیل هزینه‌های کم تحصیل، مقاطع کارشناسی ارشد باکیفیت عالی و روش‌های ابتکاری تدریس یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان در سرتاسر جهان است. دانشجویان بین‌المللی نیز به دلیل سطح بالای زندگی و تنوع زیادی در رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌های دانمارک، این کشور را انتخاب می‌کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

دانمارک از کرون دانمارک (DKK) به‌عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند. به‌طور متوسط ​، باید ماهانه بین 6000 تا 13،500 DKK بودجه برای زندگی در دانمارک در نظر بگیرید. این هزینه شامل محل اقامت، مواد غذایی و درمان است.

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، هزینه‌های تحصیل بین 6،000 – 16،000 یورو در سال است. برخی از برنامه‌های تخصصی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم سایت دانشگاه‌ها را بررسی کنید تا به میزان دقیق شهریه پی ببرید. موسسه حقوقی دادمهر عدالت با استفاده از وکلای مجرب و معتبر در مسیر مهاجرت تحصیلی در کنار شما هستند برای دریافت مشاوره آنلاین میتوانید با شماره های 09144221175 یا با شماره تماس دفتر مرکزی 1 ما 04133324771 در تماس باشید.

 

منبع: 

https://you.stonybrook.edu/tuts/2021/02/28/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا