سلامت و دانشکسب و کار ویژه

تاثیر کوکائین بر نوسانات خلقی

در ادامه با 4 نکته اساسی همراه شما هستیم که بتوانید به بهترین شکل به فرد مورد نظر برای کمک کنید. این نکات را به دقت بخوانید تا با موارد درست و اشتباه حمایت های خود آشنا شوید.

  1. درک معتاد اولین قدم برای کمک به او است.

درک ذهنیت و تصورات فردی که از استفاده می کند، بسیار مهم است. ما در مقالات دیگر احیاء تازه() توضیح داده ایم که چگونه موارد قانع کننده ای برای فرد سبز می شوند که او را به ترغیب می کنند!

علی­رغم تصور عمومی از کوکائین به عنوان مواد مخدر مهمانی ها و پارتی ها، بسیاری از افراد از این ماده در خلوت خود استفاده می کنند. بدتر از آن این است که فرد با حالات روحی بد به سراغ مصرف کوکائین می رود. این باعث می شود در بازه زمانی بسیار کوتاه، مصرف بسیار زیاد کوکائین را تجربه کند. این باعث می شود فرد دیگر نتواند در برابر وسوسه مصرف دوباره مقاومت کند.

فراتر از خود مصرف، واقعیت منفی اعتیاد، مشکلاتی در روابط، محل کار و خانه است؛ زیرا اولویت فرد به سمت مصرف مواد مخدر تغییر پیدا می کند. در بسیاری از موارد، یک جنبه ناخودآگاه قوی برای استفاده مشکوک از کوکائین وجود دارد که در آن فرد مجبور می شود به دلایلی که در حال حاضر کاملاً از آنها آگاهی ندارند، به مصرف مداوم ادامه دهد. نمونه های رایج این مورد شامل سوء استفاده در دوران کودکی، ضربه روحی، استرس، اضطراب عملکرد و مسائل مربوط به عزت نفس است. این مشکلات به طور استثنایی در افرادی که با هر نوع استفاده مشکل دار از مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند، شایع است.

  1. نوسانات خلقی فردی که اعتیاد دارد را در نظر بگیرید.

نوسانات خلقی فردی که اعتیاد دارد را در نظر بگیرید.

افزایش مصرف کوکائین، مواد مخدر و الکل می تواند یک راز شرم آور باشد. حتی یک فرد با رفتار ملایم که بیشتر و بیشتر از کوکائین استفاده می کند، ممکن است نسبت به کسی که او را به چالش می کشد و می خواهد این حقیقت را به دیگران نشان دهد واکنش شدید و تهاجمی نشان دهد. حتی اگر شما در تلاش باشید که ترک اعتیاد اختیاری را به او پیشنهاد دهید، فرد معتاد احساس کند شما می خواهید او را وادار به ترک اعتیاد اجباری بکنید.

با دانستن این موضوع، مهم است که هنگام تغییر مصرف ناگهانی کوکائین، برای یک رفتار ناگهانی آماده باشید. به طور عملی، قبل از انجام این کار می توانید با اطمینان از راه مقابله که برای خود دارید، به امنیت خود بپردازید. این بدان معنا است که اگر پشت تلفن هستید، به آرامی آن را قطع کنید یا اگر در خانه هستید به سرعت از محل خارج شوید.

سعی کنید فردی را که می خواهد را ترک کند، زیاد در مسیر های طولانی نبرید. زیرا ممکن است حال او وخیم شود و شما راهی جز منحرف شدن از مسیر نداشته باشید!

اگر نیاز به کمک دارید، حتما با کمپ ترک اعتیاد اختیاری احیاء تازه(بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران) در ارتباط باشید. ما با پرسنل دلسوز و کاربلد خود، بهترین شرایط را برای ترک مصرف دخانیات شما یا عزیزانتان فراهم کرده ایم.

  1. زمان بندی مهم تر از همه چیز است!

ترک کوکائین

سوء مصرف مواد در همه مواد مخدر موجود یکسان نیست. در این راستا درک تاثیر کوکائین بر ذهن و بدن مصرف کننده مفید است. وقتی صحبت از کمک به عزیزی می شود که می خواهد ترک اعتیاد به کوکائین را برای همیشه تجربه کند، به خاطر داشته باشید که بسیار مهم است. هنگامی که آنها در لپه پرتگاه هستند، مقابله با آنها چندان مفید نیست. آنها به احتمال زیاد برای بحث با شما، جبه دار، پرخاشگر و غیرقابل کنترل هستند! دو واقعیت وجود دارد؛ یکی مدت زمان مصرف فرد، دیگری مقدار مصرف فرد در آن مواقع.

اگر به دنبال این هستید که با آنها در سطح خاصی صحبت کنید و در ترک اعتیاد به کوکائین آن ها مفید باشید، بهترین نتایج خود را در بازه زمانی طولانی مدت خواهید دید. در صورت امکان یک روز به آن ها فرصت دهید، بگذارید بخوابند و بنشینید و در مواقعی که از نظر عاطفی، جسمی و روحی پایدار تر هستند با آنها صحبت کنید.

  1. حمایت شما نیز بسیار مهم است.

شما قرار است کاری کنید که عزیز خود را از دام رهایی دهید. پس باید به این فکر باشید که به دور از نگرانی ها، باید همیشه حامی عزیز خود باشید. باید به آینده ای نه چندان دور فکر کنید که زندگی پاک و سالم را به او هدیه داده اید. شاید الان که می خواهید آن ها را کمک کنید، برای شما جبهه گیرند؛ اما پس از ترک اعتیاد به کوکائین، آن ها خود واقعیشان می شوند. پس صبر کنید و پشتیبانی خود را به هیچ عنوان قطع نکنید.

بسیاری از افرادی که نتوانسته اند ترک اعتیاد اختیاری را تجربه کنند، تنها بوده اند. خود به تنهایی می خواستند با فشار های ناشی از ترک روبرو شوند. با شکست خوردن در چند بار تلاش برای ترک اعتیاد به دخانیات، آن ها ترک را کابوسی بزرگ و غیر قابل حل در زندگی خود می بینند.

اما شما می توانید همراه عزیزان خود باشید؛ از آن ها حمایت کنید و برای خوشحالی آنان هر کار که لازم است انجام دهید. اگر نیاز به پشتیبانی بیشتر و کارآمد تر دارید، ما در احیاء تازه() کنار شما هستیم. می توانید به ما زنگ بزنید و با متخصصین ما مشورت کنید. ما شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین تصمیم ها را بگیرید.

جمع بندی این مطلب جامع

ترک اعتیاد به کوکائین

در این مطلب از احیاء تازه(بهترین کمپ ترک اعتیاد به کوکائین در تهران) درباره کوکائین و ترک آن صحبت کردیم. است که بعنوان مواد مخدر پارتی ها و مهمانی ها شناخته می شود. این ماده توهم زا است و مصرف طولانی مدت آن عوارض بسیار خطرناک و جبران ناپذیری روی فرد می گذارد.

در این مطلب 4 نکته مهم برای کمک بهتر شما به فردی که به کوکائین اعتیاد را گفتیم. این 4 نکته عبارت اند از درک فردی که به کوکائین اعتیاد دارد، در نظر گرفتن نوسانات خلقی آن فرد، شناخت زمان و فرصت دهی به فرد و حمایت همیشگی از او برای ترک موفق اعتیاد. با در نظر گرفتن این 4 مورد امید است که بتوانید به عزیزان خود در این امر مهم کمک شایانی بکنید.

امیدواریم این مطلب و خواندن آن برای شما مفید بوده باشد. می توانید دیگر مقالات ما را نیز بخوانید تا دید بهتر و وسیع تری نسبت به ، اعتیاد در دنیای امروزی و… بدست آورید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود که قصد دارند، ارسال کنید. همچنین اگر می خواهید از دیگر مقالات ما استفاده کنید، می توانید اعلانات وب سایت ما را روشن کنید. در این صورت با هر مقاله جدید ما به شما خبر می دهیم. مقالات را بخوانید تا بتوانید در راستای کمک به جامعه ای سالم قدم بردارید.

همچنین میتوانید برای ثبت نام در کمپ از منو صفحات را انتخاب نمایید و یک قدم بزرگ به سوی زندگی ای پاک و بدون از اعتیاد برداشته باشید ، همچنین میتوانید برای دسترسی به مشاوره و پیام انلاین به ما از” ” با ما در تماس باشید .

سوء مصرف ، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله کوکائین چیست؟ به توضیح مفصل آن پرداخته ایم. اما از انجایی که وابستگی به کوکائین، روانی و جسمانی است درمان و ترک کوکائین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی نیز می باشد به همین جهت ، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در به عنوان می باشد که به بیماران این امکان را می دهد تا تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی اقدام به درمان وابستگی روانی و جسمانی خود بپردازند. اما در این مقاله تصمیم داریم در مورد رابطه مصرف کوکائین و نوسانات خلقی که ممکن است بر خلق و خوی فرد تاثیر بگذارد و اینکه در صورت ابتلا به اعتیاد به کوکائین چه کارهایی می توان انجام داد توضیحاتی اراٸه دهیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از عوارض جانبی مصرف کوکائین، تغییرات خلقی است. نشانه های مصرف کوکائین شامل علاٸم جسمی، روحی، عاطفی و مالی می شود که همه این ها ممکن است بر روحیه فرد تاثیر بگذارد. مصرف کوکائین از طریق روش های مختلفی مانند کوتاه مدت و بلند مدت بر زندگی فرد تاثیر خواهد گذاشت. و موجب مرگ در کمپ ترک اعتیاد می شود.

نحوه تاثیر مصرف کوکائین بر روحیه فرد

مصرف کوکائین موجب افزایش میزان انتقال دهنده های عصبی که بین سلول های مغز () شما فرستاده می شود، خواهد شد.

انتقال دهنده های عصبی، سیگنال های شیمیایی هستند که سلول های عصبی از آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. مصرف کوکائین موجب افزایش انتقال دهنده های عصبی دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین می شود و زمانی که کوکائین از طریق استنشاق و بینی وارد بدن می شود، به سرعت توسط رگ های خونی کوچک سینوس جذب می شود و سپس این ماده مخدر از طریق جریان خون به قسمت های مختلف بدن از جمله مغز فرستاده می شود.

زمانی که سلول های عصبی، کوکائین را دریافت کردند، با متوقف کردن تجزیه انتقال دهنده های عصبی، میزان آن را افزایش می دهد. این روند همان چیزی است که منجر به اثرات سرخوشی ناشی از مصرف کوکائین می شود.

اثرات عاطفی مصرف کوکائین

تاثیرات تغییر دهنده خلق و خو ناشی از مصرف کوکائین معمولاً بیشتر از علائم جسمی و روحی خود را نشان می دهد.

در کوتاه مدت، سوء مصرف باعث تغییرات خلقی و همچنین سرخوشی می شود، بنابراین یکی از علاٸم شایع کسی که برای اولین بار کوکائین را تجربه می کند، تغییرات بی دلیل خلق و خو و پر حرفی او می باشد. این تغییرات، به دلیل افزایش غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی در مغز بوجود می آید و به مرور زمان، این انتقال دهنده های عصبی به اتمام می رسند و مغز قادر نیست آنها را به سرعت تولید کند تا بتواند روحیه طبیعی فرد را حفظ کند.

هنگامی که مغز تلاش می کند تا حالت خلقی فرد را اصلاح کند، همین عدم وجود انتقال دهنده های عصبی باعث تغییر روحیه می شود. نمایان شدن این علائم چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید و در ابتدا ، ممکن است متوجه این علاٸم شوید:

افزایش ناگهانی روحیه و سرخوشی بالا

افزایش میزان انرژی

بیش از حد خوابیدن ()

بی خوابی (مشکل خواب)

از دست دادن اشتها

کاهش وسعت توجه

بعدها، ممکن است متوجه علاٸم زیر شوید:

اضطراب

نوسانات احساسی

کج خلقی و عصبانیت

توهم و پارانویا (بدگمانی)

رخوت(بی حالی) و درون گرایی

نوسانات خلقی ناشی از مصرف کوکائین

نوسانات خلقی ناشی از مصرف کوکائین

کوکائین ممکن است باعث ایجاد تغییر در خلق و خو در هنگام مصرف فردی و شود. فردی که کوکائین مصرف می کند، در صورت عدم وجود این ماده محرک در بدن خود ممکن است علائم ترک را تجربه کند. علائم ترک کوکائین شامل موارد زیر است:

پریشانی و رفتارهای ناآرام

حالت افسردگی

خستگی

احساس کلی ناراحتی

افزایش اشتها

کند شدن فعالیت

رویاهای آشفته و ناخوشایند

نیمه عمر کوکائین حدود یک ساعت است. نیمه عمر کوتاه به این معنی است که بدن ظرف مدت پنج ساعت شروع به می کند. سپس، معمولا علائم ترک شروع می شود. تنها با چند بار مصرف کوکائین ممکن است علائم ترک خود را نشان دهند. بسیاری از این علائم، مانند خستگی و رویاهای ناخوشایند و آشفته، ممکن است تا مدت ها پس از مصرف مواد مخدر بر روحیه فرد تاثیر بگذارد.

نوسانات خلقی ناشی از مصرف کوکائین

پرهیز از مصرف باعث می شود تعادل انتقال دهنده های عصبی به حالت طبیعی برگردد و در نتیجه ممکن است تغییرات خلقی نیز از بین برود. اجتناب از مصرف کوکاٸین برای برخی افراد بسیار دشوار است زیرا علائم ترک ممکن است بسیار شدید باشد. بعضی اوقات افراد فقط برای جلوگیری از بروز علائم ترک، به مصرف کوکائین ادامه می دهند. یک برنامه درمانی سازمان یافته و مرتب موجب کاهش وسوسه مصرف مداوم کوکائین به منظور کاهش علائم ترک خواهد شد. یکی از خدمات به عنوان می باشد که تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می شود و به بیماران این امکان را می دهد تا به درمان وابستگی روانی و جسمانی خود بپردازند. در سایت https://campha.ir/tehran-addiction-camps/ با ما در تماس باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا