سلامت و دانش

تاثیر ۹۱.۲ درصدی واکسن پاستوکووک روی بدترین سوش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا بیگلری وی در حاشیه دیدار ویسنته ورث ، رئیس انستیتوی فینلا کوبا و وزیر و معاون وزیر بهداشت ، که صبح امروز در مقر این وزارتخانه برگزار شد ، گفت: “افرادی که از واکسن Subrana در کوبا استفاده می کنند 100٪ محافظت می شوند از بیماری های جدی و مرده است. ” این واکسن همچنین برای استفاده در افراد زیر 18 سال مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی افزود: یک دوز تقویت کننده واکسن Subrana می تواند سیستم ایمنی بدن را برای افرادی که قبلاً بیماری عروق کرونا ویروس قلب دارند بیدار کند و سیستم ایمنی بدن را به درستی کار کند. طرحی در حال انجام است که از واکسن Subrana به عنوان یادآوری واکسن دیگری استفاده شود ، که تقاضای جهانی برای این نوع واکسن را افزایش می دهد.

بیگلری گفت: “ایران و کوبا قصد دارند واکسنی با کیفیت بالا طراحی کنند.” این واکسن تنها واکسنی در جهان است که می تواند همزمان با جهش های متعدد مبارزه کند و این قابلیت را دارد که جهش های متعددی را به قسمت های مختلف متصل کند ، بنابراین اهمیت این واکسن زمانی مشخص می شود که در جهان با جهش های مختلفی روبرو شویم و این واکسن توانایی مهندسی مجدد برای مدیریت همزمان جهش های ویروسی متعدد را دارد.

رئیس انستیتو پاستور ایران هشدار داد: تأکید شده است که مطالعه مرحله سوم مطابق با استانداردهای موجود و به طور کامل در ایران و کوبا انجام شده است. مرحله بالینی سوم روی 44000 نفر در كوبا و 24000 نفر در ایران انجام شد و نتیجه گیری مرحله سوم كوبا تقریباً آماده بود و تیم كوبایی حاضر در ایران نتایج و روند آزمایش بالینی را به خوبی ارزیابی كرد. این واکسن بسیار خوب است.

وی ادامه داد: پس از جمع بندی مطالعه مرحله سوم بالینی ، می توان از سازمان بهداشت جهانی تایید گرفت. هدف هر دو کشور تولید واکسن بسیار مرغوب است و خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. نتایج اولیه آزمایش بالینی فاز III در ایران احتمالاً در اواخر ماه اوت در دسترس خواهد بود و مورد ارزیابی قرار می گیرد و این نتایج به ما کمک می کند تا اسناد کافی را برای تأیید سازمان بهداشت جهانی ارائه دهیم.

“یکی از نکات مهم واکسن تولید شده توسط انستیتوی کوبای کوبا و انستیتو پاستور ایران این است که آزمایشات بالینی برای افراد زیر 18 سال آغاز شده است و می تواند به راحتی برای کودکان و نوجوانان استفاده شود ، که بسیار مفید است مدارس. ، “بیگلری گفت. و سیستم های آموزشی در این کشورها این کار را انجام می دهند. مطالعات در کوبا و ایران نشان می دهد که این واکسن دارای مصونیت بسیار قابل توجهی است ، برخلاف برخی واکسن ها که ایمنی کافی برای افراد بالای 65 سال فراهم نمی کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در هفته های اخیر حدود 130 هزار دوز واکسن پاستوکوکوس به وزارت بهداشت ارسال و در چندین استان توزیع شده است. با توجه به اینکه خطوط صنعتی تولید واکسن در ایران و کوبا در حال آماده سازی است ، نصب تجهیزات خط صنعتی موسسه پاستور ایران در ماه سپتامبر به پایان می رسد. ظرفیت اسمی واکسن Pastococcus Line 1 که حدود 3 میلیون دوز در ماه است ، در اوایل پاییز به واقعیت تبدیل می شود و ما می توانیم این واکسن را در دسترس مردم ایران قرار دهیم.

وی تأکید کرد: همکاری بین انستیتو پاستور ایران و موسسه فین لای کوبا نه تنها یک قرارداد مشترک برای تولید واکسن Covid 19 نیست بلکه یک توافق علمی بسیار نزدیک ، مستمر و مثمر ثمر است و دانشمندان از هر دو کشور جلسات هفتگی منظمی را برای واکسن تولید و استفاده کنید. ” برای بهینه سازی

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: ما باید برای جهش های بعدی ویروس کرونا آماده باشیم و البته این آماده سازی به دانشمندان ایران و کوبا نیاز دارد تا بتوانند به همکاری گسترده خود در بهینه سازی این واکسن ادامه دهند.

وی افزود: با توجه به همکاری گسترده م Instituteسسه پاستور ایران و م Instituteسسه فینلای کوبا در تولید همزمان چندین واکسن ، امروز دکتر ویسنته ، یکی از دانشمندان برجسته واکسن در جهان و مدیر موسسه فین لای کوبا با دکتر سعید دیدار کرد. نمکی – وزیر بهداشت – در این جلسه ، هر دو طرف تأکید کردند که ما می توانیم در مورد واکسن Covid 19 تولید مشترک و همکاری گسترده داشته باشیم.

به گزارش وبدا ، بیگلری در پایان گفت: آزمایشات بالینی واکسن های فاز سه موسسه Finlay کوبا و انستیتو پاستور ایران در هر دو کشور رو به پایان است و نتایج بسیار خوبی بدست آمده و نشان داده شده است که این واکسن ها عملکرد بالا در برابر نوع. ” در حال حاضر خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا