سلامت و دانش

تخت آی سی یو کم داریم؛ فکری به حال پاییز و زمستان کنیم

دکترنامه / اصفهان شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه و در نتیجه افزایش تعداد بیماران Covid 19 و نیاز به تخت های ICU ساخت تخت های جدید را برای ما غیرممکن کرده است. در این شرایط ، مراقبت های ویژه در منزل می تواند راهی موثر در ارائه خدمات پزشکی و مراقبت از بیماران باشد.

سعید صفری ، متخصص بیهوشی و متخصص مراقبت های ویژه و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه شهید بهشتی ، وی در گفت وگو با دکترنامه ، با اشاره به تجربه موفق درمان بیماران کرونا ویروس در خانه ، در مورد شرایط مراقبت از بیماران در خانه و فواید این کار که از آوریل سال جاری ادامه دارد ، صحبت کرد.

سعید صفری ، خاطرنشان کرد که 19 بیمار کوویید با علائم مختلف. وی از بیماران بدون علامت تا سطح خفیف ، متوسط ​​و شدید بیماری اظهار داشت: از بیماران علامت دار حدود 80٪ بیماران علائم خفیف و 15٪ علائم متوسط ​​تا شدید دارند در حالی که حدود 5٪ بیماران علائم بسیار شدید دارند. و باعث مرگ شود.

وی گفت: بسته به نوع علائم و میزان درگیری و ناتوانی ناشی از بیماری فرد ، درمان نیز متفاوت خواهد بود. “در روزهای ابتدایی اپیدمی کرونا ، سرفه و علائم تنفسی بیشتر دیده می شد ، اما در بهار و تابستان به علائمی تبدیل می شد. این علائم مانند خستگی ، کوفتگی ، بدن درد ، علائم گوارشی و سایر علائم غیر اختصاصی ایجاد می شود. تب و از دست دادن حس بویایی و طعم و مزه نیز از آن زمان علائم بیماری است.

قرنطینه در منزل و استراحت ، مراقبت اصلی برای بیماران خفیف است

متخصصان بیهوشی ، درد و مراقبت های ویژه در مورد مراقبت از بیماران Covid 19 توضیح می دهند: اگر بیماری خفیف باشد ، به این معنی است که بیمار پس از انجام آزمایش PC یک روز یا حتی چند ساعت تب دارد و بدن شروع به درد می کند. هنگامی که یک تاج کشف شد ، ما شروع به انجام اقدامات درمانی ، یعنی مراقبت های اولیه ، قرنطینه و استراحت کامل در خانه کردیم.

او ادامه داد: در روزهای اول ، همه بیماران ممکن است علائم خفیف را تجربه کنند ، در حالی که در برخی افراد علائم به تدریج به شدت متوسط ​​و گاهی شدید تشدید می شود ، به طوری که در روزهای اول درمان در منزل ، استراحت ، از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید و مصرف مایعات. این می تواند مراقبت حمایتی خوبی برای بیمار باشد.

وی گفت: در این مرحله داروهایی مانند کلروکین و آزیترومایسین که قبلاً بخشی از پروتکل درمانی بودند ، برای بیمار لازم نیست. این درمان ضد درد برای بیماران همزمان با تقویت سیستم ایمنی بدن و تأمین ویتامین های لازم انجام می شود. با این حال ، در برخی موارد ، هنگامی که حالت تهوع و بی اشتهایی ایجاد می شود و بیمار به طور کلی تحمل غذا ندارد ، به تدریج دچار ضعف جسمی پیشرونده می شود که باید با سرم درمانی و تأمین غذاهای پرکالری و پروتئین بالا رفع شود.

یکی از اعضای مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بعد از روز پنجم و ششم که بیماری به اوج خود می رسد ، گاهی علائم بیمار از خفیف به متوسط ​​تغییر می کند: در این شرایط بیمار از سرفه خفیف و ریه ، علائم ریوی رنج می برد. و بدتر شدن دستگاه گوارش ، و حتی در موارد نادر مشکلات عصبی.

شدت درمان پس از درگیری ریوی

او اظهار داشت که هنگامی که تب و بدن بیمار ادامه داشته و کاهش می یابد و سی تی اسکن درگیری ریه ها را نشان می دهد ، مشکل جدی تر شده و درمان اضافی آنتی بیوتیک آغاز می شود. وی افزود: اگر بیماران در گروه های پرخطر مانند افراد مسن ، بیماران خاص ، زنان باردار و افراد چاق قرار بگیرند ، باید بیشتر مراقب باشیم و بیماران باید در بیمارستان بستری شوند.

در مورد علائم افزایش درگیری بیمار ، سافاری می گوید: درصد بیماران در طی روز هشتم تا دهم بیماری از متوسط ​​تا شدید ، با علائم آشکار مانند درگیری ریوی ، تنگی نفس ، هیپوکسی ، تب و بدن درد شدید متغیر است. بنابراین ، تکمیل دوره قرنطینه و استراحت در طول دوره درمان یکی از مهمترین مواردی است که باید با نظارت بر علائم حیاتی همراه باشد.

چگونه می توان بهبود یا بدتر شدن بیمار را تشخیص داد؟

وی اظهار داشت: اگر بیمار در خانه وسیله ای برای اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون داشته باشد که در حال حاضر به عنوان یک دستگاه انگشت کوچک در بازار وجود دارد ، باید سطح اکسیژن خون را داشته باشد. این باید بالاتر از 92٪ باشد و اگر کمتر از این مقدار باشد ، باید وضعیت ریه های فرد بررسی شود.

متخصص بیهوشی ، متخصص درد و مراقبت های ویژه ، با بیان اینکه بیمار به وضوح بهتر یا بدتر است ، تأکید کرد: وضعیت عمومی بیمار باید ظرف چند روز بررسی شود تا ببیند بیماری هر روز در حال پیشرفت است یا بدتر می شود. اگر بیمار احساس تنگی نفس و ضعف پیش رونده داشته باشد و میزان اکسیژن در خون کاهش یابد ، نشانه این است که بیماری در حال بدتر شدن است و باید تحت نظر کامل باشد ، هم در بیمارستان و هم در مراقبت های ویژه با تجهیزات ویژه و پرسنل. در خانه بوده و در شرایط بحرانی به ICU منتقل شده است.

مراقبت های ICU و فرصت های بازگشت بیمار

وی با بیان اینکه ICU بیمارستان یک بخش ویژه با پرستاران و پزشکان ویژه است ، گفت: در این بخش اکسیژن درمانی انجام می شود که شامل استفاده از ماسک اکسیژن ساده و سپس تهویه غیرتهاجمی و در نهایت تحویل اکسیژن مهاجم به لوله وارد شده به نای بیمار است. و به دستگاه متصل است.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته میزان مرگ و میر این بیماران در کشور ما کاهش یافته و کنترل بیماری در بخش ICU افزایش یافته است ، اگرچه به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه ، متأسفانه میزان مرگ و میر هنوز بالا است. .

متخصصان بیهوشی و مراقبت های ویژه گفتند: “همه درمان ها ، از بیماری خفیف تا بیماری متوسط ​​و شدید ، هم در کنترل بیماری و هم در بازگشت بیماران به سلامتی و فعالیت های طبیعی نقش مهمی دارند.” در مرحله اول مدیریت بیماری ، اگر بیمار قبول کند که عروق کرونا ویروس دارد ، استراحت باید در اولویت اصلی او باشد ، این مهمترین درمان در بیماران با علائم خفیف و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس است.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز اول بیماری کرونا ویروس قلب ، فرد مجبور به قرنطینه و استراحت در منزل و مراقبت های بسیار ساده است تا با گذشت زمان رفع شود ، خاطرنشان کرد: بیمارانی داریم که در این مرحله بیماری را جدی نمی گیرند و به کار خود ادامه می دهند ، اما بعد از چند روز علائم بدتر می شود و سی تی اسکن درگیری شدید ریه را نشان می دهد.

تأثیر توصیه های به موقع درمانی و همکاری بیمار در بهبود سلامت

سافاری توصیه های درمانی به موقع و همکاری با بیماران را در بهبود سلامت بیماران Covid 19 بسیار م considersثر می داند و می افزاید: “به همین دلیل ، می بینیم که بسیاری از بیماران در مرحله خفیف با پیروی از توصیه ها و استراحت در خانه بهبود یافته اند.”

او روشن کرد که در مرحله میانی بیماری کووید 19 ، تشخیص صحیح توسط پزشک بستگی به تشخیص پزشک دارد از نظر اینکه چه درمانی برای بیمار انجام می شود ، چه زمانی وی در بیمارستان بستری است و چه زمانی درمان شروع می شود.وی ادامه داد: اگر درمان به درستی و به موقع انتخاب شود ، قطعاً پاسخ صحیحی دریافت می کنند و بیمار بهبود می یابد ، اما اگر بیمار درمان را دنبال نکند ، می تواند به مرحله سختی برسد ، در این صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان و سرانجام در بخش خواهد بود. ” در همان زمان ، اگر درگیری ریه بدتر شود و بیمار به شدت کم اکسیژن شود ، میزان مرگ و میر افزایش می یابد.

متخصصان بیهوشی ، درد و مراقبت های ویژه با اشاره به اثربخشی داروهای اثبات شده مانند فوایپراویر و داروی درمانی ، توضیح می دهند: اگر این داروها به موقع به بیماران داده شود ، ممکن است بتوانیم بیمار را به مرحله لوله گذاری نای کاهش دهیم. برای درمان بیماری بیشتر ایجاد کنید.

پلاسما درمانی و دارو در مرحله پیشرفته بیماری مثر نیست

وی همچنین درباره درمان با پلاسما و فاویپیراویر توضیح داد: “برخی از روش های درمانی وجود دارد که در صورت انجام در مرحله مناسب و به موقع بسیار موثرتر است ، اما در آخرین و شدیدترین مراحل بیماری ، امید زیادی به اثربخشی این داروها داریم. خیلی منطقی نیست.

متخصصان بیمارستان شهدای تجریش اظهار داشتند که اکنون اقدامات معقول و خوبی در معالجه بیماران در این کشور داریم و تعداد تشخیص ها و مرگ ها در ICU کاهش یافته است: در ماه مارس ، به دلیل کمبود تجهیزات آزمایشگاهی ، میزان مرگ و میر ما بسیار پایین بود نرخ پایین تر به دلیل تشخیص کمتر و شناخت کمتر جهانی بیماری و تجربه کمتر درمان ، اما اکنون موارد تشخیصی بسیار بالایی وجود دارد و سیستم های مراقبت های بهداشتی با رویکرد بهتر و م effectiveثرتری مشغول کار و ارائه خدمات هستند. است.

وی گفت: “با افزایش شیوع ، بسیاری از افراد در مراحل خفیف ، متوسط ​​و شدید درگیر می شوند و این امر بار تشخیص و درمان بیماری را برای سیستم مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد.”

بسیاری از بیماران با درمان علامتی و حمایتی ساده بهبود می یابند

دکتر. سافاری مثالی زد ، بسیاری از افراد علائم کرونا ویروس خفیف را تجربه می کنند و فکر می کنند که با خورش و گیاهان می توانند درمان شوند. وی گفت: اثرات داروها و داروهای گیاهی اثبات نشده است و باید تأثیر آنها بررسی شود. باید به آن اضافه شود بیشتر بیماران مبتلا به درگیری خفیف به خودی خود بهبود می یابند و این مرحله را پشت سر می گذارند و این به دلیل داروهای گیاهی یا درمان های غیرمنطقی و بعضاً معیوبی نیست که اخیراً مطرح شده اند ، به ویژه در جرایم اینترنتی..

وی با بیان اینکه تعداد افراد در معرض و میزان ویروسی که روزانه با آن سر و کار دارد نیز در مرحله شدید بیماری م effectiveثر است و افزود: فردی که در بیمارستان یکی از اعضای کادر پرستاری است در مقایسه با شخصی که چندین دقیقه را با یک حامل می گذارد ، وضعیت بدتری دارد. ” قرار داده شده. بنابراین اگر در محیطی مانند مطب ، همه از ماسک استفاده کنند ، فاصله مطمئنی داشته باشند و تهویه هوا داشته باشند ، می توان امیدوار بود که ویروس مسری نباشد ، اما در یک فضای بسته که ترافیک زیادی دارد ، مردم جمع می شوند. و اگر آنها از فواصل ایمنی و دستورالعمل های بهداشتی پیروی نکنند ، یا فقط تا حدی انجام دهند ، خطر عفونت افزایش می یابد.

متخصصان بیهوشی ، متخصصان درد و متخصصان مراقبت های ویژه ، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ویژگی های ICU ، اظهار داشتند: “بخش مراقبت های ویژه همانطور که از نام آن پیداست ، یکی از بخشهای حساس بیمارستان است که کارکنان ماهر و باتجربه شبانه در آن مشغول به کار هستند. ” روزانه از بیماران مراقبت می شود ، در حالی که در بخشهای طبیعی این خدمات بسیار محدودتر است.

کمبود تخت ICU در کشور

وی گفت: “در حال حاضر ، به دلیل شیوع بالای تاج ، میزان اشغال ICU بسیار زیاد است و محدودیت های زیادی برای پذیرش بیماران جدید در مرکز دولت وجود دارد.” “این باعث می شود تعدادی از بیماران نیاز به مراقبت داشته باشند.” بخش مراقبت های ویژه به دلیل ازدحام ICU مجبور به درمان در یک بخش عادی شد.

وی گفت: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا هر روز به تعداد بیماران نیاز به تخت ICU افزوده می شود ، فرصت های ایجاد تخت های جدید محدود است. در این شرایط ، ما نیاز به یک بازدید از خانه با مراقبت های ویژه داریم. به طوری که با کاهش مراجعه به بیمارستان می توانیم از تخت های موجود نهایت استفاده را ببریم.

متخصصان مراقبت های ویژه خاطرنشان می كنند كه تنظیم هر تخت ICU علاوه بر تخت های بیمارستانی تخصصی و تجهیزات پیشرفته ، به بودجه بسیار بالایی نیز نیاز دارد. نیاز به استخدام و به کارگیری نیروهای متخصص و پرستار نیز بر اهمیت این مشکل می افزاید.

مزایای توسعه مراقبت از بیمار در خانه

وی در مورد مزایای توسعه مراقبت از بیمار در منزل گفت: این روش هزینه های بسیار کمتری برای بیماران دارد ، این بدان معناست که به غیر از هزینه های هتل و بستری شدن در بیمارستان ، می تواند هزینه های دیگری نیز داشته باشد (مانند مسافرت ، اسکان و مرخصی.) خانواده کم درآمد).

سافاری افزود: مراقبت دائمی از بیمار توسط کارکنان مراقبت در یک محیط فردی ، استرس بیمار و روند درمان آرام تری را کاهش می دهد..

وی با اشاره به انعطاف پذیری روش درمان بیماران در خانه بیش از بیمارستان گفت: در این شرایط ارتباط کاملی بین پزشک و مراقب برقرار می شود و وضعیت بیمار به طور مداوم کنترل می شود. علاوه بر این ، مراقبت از بیماران و درمان بیماری های آنها در خانه از عفونت بیمارستانی جلوگیری می کند.

تجربه موفق مراقبت از بیماران در خانه از ماه آوریل

وی با اشاره به تجربه موفقیت آمیز از اوایل فروردین ماه سال جاری در زمینه مراقبت از بیماران در منزل ، اظهار داشت: در حال حاضر بیماران بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان تحت درمان در خانه هستند در حالی که همه بیماران در این شرایط هستند. آنها راضی هستند ، خصوصاً بیمارانی که ترجیح می دهند در بیمارستان بستری نشوند و بسیار مضطرب و نگران هستند.

یک متخصص بیهوشی ، متخصص درد و مراقبت های ویژه ، با اشاره به تیم سازی به عنوان مراقبت در منزل ، گفت: بیمارانی داریم که در خانه تحت مراقبت و تیمی منسجم و با ایجاد شرایط لازم مانند ICU بیمار از آنها مراقبت می کنند. آنها در خانه از او مراقبت می کنند.

سافاری اضافه کرد که به غیر از 19 بیمار کوید ، که برای مراقبت از آنها به پرسنل جداگانه احتیاج دارند ، چندین نوع دیگر از بیماران می توانند از خدمات مراقبت در منزل استفاده کنند ، افزود: بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند ، بیماران پس از جراحی ، افراد با آگاهی کم ، آلزایمر و مشکلات تنفسی (که لزوما مسری نیستند) یا سایر بیمارانی که نگران هستند و نمی خواهند در این شرایط در بیمارستان بستری شوند. با فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرید.

19 شرایط مراقبت از بیمار در خانه

“اگر افراد مبتلا به کوید 19 را به خانه آوردند ، باید تعداد اعضای خانواده را به حداقل برسانیم و بهتر است فقط یک نفر باقی بماند. خانه باید به طور منظم تهویه شود و شما باید ماسک بزنید. ” این برای هر دو طرف اجباری است و توصیه های بهداشتی باید با دقت انجام شود ، حتی با استفاده از خدمات بهداشتی جداگانه و اقدامات احتیاطی لازم.

یکی از اعضای مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب توضیح داد که ما باید به سمت درمان بیماران در خانه برویم: مهمترین چیز این است که ما تخت ICU نداریم و باید از الان به فکر پاییز و زمستان باشیم. از طرف دیگر ، مراقبت در منزل باعث کاهش هزینه ها ، جلوگیری از عفونت بیمارستانی و کاهش سفر بیمار و بیمار به بیمارستان می شود..

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا