سلامت و دانش

ترکیه تور دارد که لغو شود؟!

شش روز پس از درخواست وزیر بهداشت برای تعلیق یک هفته ای سفر به ترکیه ، ستاد ملی کرونا تصمیم به لغو تور ترکیه گرفت ، اما هیچ محدودیتی در پروازهای خود اعمال نکرد. برخی از آژانس های مسافرتی می گویند همانطور که انتظار می رود ، هیچ تور تورکی لغو یا ممنوع نیست.

به گزارش دکترنامه ، سعید نمکی وزیر بهداشت در آخرین روزهای تعطیلات نوروز در نامه ای به وزیر امور داخلی که مسئول ستاد عملیاتی ستاد ضد کرونا است ، به شیوع شیوع ویروس کرونا. کووید -19 در ترکیه با ویروس جهش یافته وی بر لزوم توقف یک هفته ای برای سفر از طریق مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه و لزوم همکاری استاندار در این زمینه تأکید کرد.

شش روز بعد ، معاون وزیر کشور از تصمیم ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا برای لغو فوری تورهای ترکیه به همه شرکت های گردشگری خبر داد. با این وجود ، علیرغم پیوست “فوری” این تصمیم ، آژانس مسافرتی تا روز سه شنبه ، 6 فوریه هیچ دستور یا هدایتی دریافت نکرد. رئیس اتحادیه خدمات گردشگری و سفرهای هوایی همچنین گفت: از آنجا که هیچ اطلاعیه ای از آژانس مسئول (وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی) دریافت نشده است ، آژانس های مسافرتی همچنان مجاز به فروش تورهای ترکیه هستند.

از سوی دیگر ، حسن زیبا بخش ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ، تأکید کرد که هیچ پرواز خصوصی به ترکیه وجود ندارد و هیچ محدودیتی در آنها وجود ندارد.

جواد هدایتی ، مدیرکل دفتر حمل و نقل بین المللی و سازمان حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل نیز یادآور شد که هیچ تردد مسافری از 25 مرز ملی از جمله مرزهای مشترک با ترکیه عبور نمی کند ، مگر در شرایط خاص مانند اقامت. یا تابعیت

در واقع مرزهای زمینی ایران و ترکیه از 5 اسفند بسته شده است و مسافران ایرانی و حتی اتباع کشورهای دیگر مجاز به سفر نیستند.

پیگیری های آژانس مسافرتی دکترنامه همچنین نشان می دهد که به دلیل افزایش قیمت سفرهای خارج از کشور ، حتی در تعطیلات نوروز از تعداد تورهای ترکیه استقبال نشده است ، اگرچه تاکنون نگرانی های وزارت بهداشت وجود داشته است . هیچ آماری از جمعیت مسافران این کشور در دسترس نیست. با این حال ، حرمت الله رفیعی ، رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات سفر هوایی و گردشگری ، پیش از این به دکترنامه گفته بود که تعداد پروازهای ایران و ترکیه در تعطیلات نوروز از 28 پرواز به 5 روز و تعداد پروازها افزایش یافته است. نیمه خالی.

کاهش محبوبیت تورهای گردشگری ترکیه را می توان در چوب حراجی که این آژانس از هفته دوم تعطیلات نوروز جمع آوری کرده و تورها را با تخفیف قابل توجهی می فروشد ، مشاهده کرد.

مهرسا سبزه ها ، مدیر فنی یک آژانس مسافرتی به دکترنامه گفت: استقبال از تور ترکیه در تعطیلات نوروز خوب نبود که البته این به قیمت تور مربوط می شود. به عنوان مثال ، تا یک سال پیش تور آنتالیا یا آنالیا در یکی از بهترین هتل های پنج ستاره شش میلیون تومان هزینه داشت ، در حالی که امسال تعداد همین تور به 25 میلیون تومان رسید. البته مسافرانی که سواحل ترکیه را انتخاب می کنند ، هتل های خوب با امکانات خوب را ترجیح می دهند نه هتل های سه یا چهار ستاره که نیازی به سرویس کامل ندارند و مطمئنا هتل هایی از این دست با نرخ ارز فعلی ، قیمت های نجومی دارند.

وی با اشاره به کاهش قیمت تور برای ترکیه و به خصوص استانبول در پایان تعطیلات نوروز ، همزمان با اعلام وضعیت قرمز در بیشتر شهرهای کشور گفت: قیمت پروازهای تهران-استانبول به کمتر رسید. از یک میلیون تومان ، اما دریافت از دبی ترکیه نیست.

وی گفت: برخلاف تصور عمومی ، تقاضا برای سفر به دبی بیشتر از ترکیه است. از آنجا که دبی برای مدت طولانی به روی مسافران بسته است ، قرنطینه بیشتری داشته و در واکسیناسیون پیشتاز است و آن را به یک مکان امن تبدیل می کند. به همین ترتیب ، برخلاف انتظار صاحبان آژانس ها ، دبی متقاضیان بیشتری نسبت به ترکیه دارد.

سبزه ها ، با اطلاع از نحوه سفر مردم به ترکیه ، معتقد است که تصمیم لغو این تور نه چندان م effectiveثر بود و نه مفید ، زیرا اینترنت آنطور که باید به ترکیه به آژانس ها فروخته نمی شد که اکنون با این تصمیم محدود شده است. یا جلوگیری می شود.

مدیر تور به نکته مهم دیگری اشاره کرد و گفت: تور ترکیه چیزی نیست که مردم فکر می کنند. به عنوان مثال 20 ، 30 یا 50 نفر با راهنما به این کشور می روند و به تور می روند. بسیاری از مسافران ترکیه فقط بلیط هواپیما و هتل می خرند و بیشتر آنها بدون خرید بسته های مسافرتی مستقیماً اقدام می کنند. در همان زمان ، به دلیل وضعیت کرونا در ترکیه ، اکثر رستوران ها و مراکز تفریحی و گردشگری بسته و مقررات سختگیرانه ای را که دولت اردوغان وضع کرده است. اگرچه این محدودیت ها در مورد گردشگران خارجی اعمال نمی شود ، اما مراكزی كه گردشگران از آنها استفاده می كنند غالباً تعطیل هستند یا ساعات كاری محدودی دارند. بنابراین ، انجام یک تور تعطیلات در این کشور پوچ است و البته دستور لغو آن منطقی نیست ، مگر اینکه پرواز به حالت تعلیق درآید. به ویژه در آستانه ماه رمضان که حراج فوق العاده ای در کشوری در حال برگزاری است که تبلیغات گسترده آن توسط ترکیه انجام شده است و سفر به این کشور مطمئناً مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت. کسانی که با انگیزه سفر می کنند از تور استفاده نمی کنند. بنابراین اگر نگرانی در مورد انتقال بیشتر ویروس از جهش به ترکیه به ایران وجود دارد ، بهتر است پروازها را مدیریت کنید ، نه تورها.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا