سلامت و دانش

تست سریع و رایگان کرونا در مراکز بهداشتی / کارایی این تست‌ها در اوایل بیماری

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به استفاده از آزمایشات سریع آنتی ژن در مراکز بهداشتی ، گفت: آزمایشات سریع آنتی ژن قدرت تشخیصی خوبی در مراحل اولیه بیماری دارند و طبق پروتکل ها در سیستم های دولتی و مراکز بهداشتی و درمانی تحت وزارت بهداشت مورد استفاده قرار می گیرند. قرار داده شده.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر علیرضا بیگلری در مورد تست تشخیصی Rapid Test ، ما یک شرکت ایرانی را در زمینه تولید تست آنتی ژن سریع تأیید می کنیم که در حال حاضر در حال تولید است و وارد بازار شده است. چهار تا پنج شرکت نیز محصولات خود را ارزیابی می کنند که در صورت داشتن مجوز ، وارد بازار می شوند و به راحتی نیازهای بازار را برای آزمایش سریع آنتی ژن برآورده می کنند.

وی افزود: البته کیت های خارجی که می خواهند وارد کشور شوند نیز بررسی شده اند و در صورت تأیید ، تا زمانی که محصولات داخلی نتوانند بازار را برآورده کنند ، کیت های تست سریع آنتی ژن خارجی به شیرآلات ایمنی وارد می شود. و این نیاز از طریق شرکتهایی که آماده واردات به کشور هستند ، با مطالعات دقیق تأمین می شود. در حال حاضر شرکت هایی وجود دارند که مورد تأیید قرار گرفته اند و در صورت نیاز کشور بیش از ظرفیت تولید داخلی ، آنها وارد چرخه می شوند. البته آنچه برای ما مهم است کیفیت است و توجه زیادی به این موضوع می شود.

وی با بیان اینکه یک کیت سریع آنتی ژن داخلی تأیید شده است ، گفت: “وزارت بهداشت قصد ندارد از آزمایش آنتی بادی در سیستم های دولتی استفاده کند و آنچه در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد آزمایش سریع آنتی ژن است.” در تمام دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می شود و البته با افزایش تولید تعداد کیت ها افزایش می یابد و به تدریج شرکت های دیگری نیز به تولید این کیت اضافه می شوند.

بیگلری گفت: “طبق پروتکل تهیه شده ، آزمایش آنتی ژن در سیستم دولت و معرکه زیر نظر وزارت بهداشت استفاده می شود و برای افرادی که در پروتکل اطلاع رسانی قرار دارند به صورت رایگان انجام می شود.”

وی درباره میزان خطای آزمایش های سریع آنتی ژن گفت: آزمایش های سریع آنتی ژن می تواند حدود 80 درصد موارد PCR را تشخیص دهد. این بدان معنی است که اگر تست PCR بتواند 100 آزمایش را تشخیص دهد ، این آزمایش سریع آنتی ژن می تواند 80 آزمایش را تشخیص دهد. همزمان با توجه به اینکه ویژگی تست آنتی ژن سریع نزدیک به 100٪ و پاسخ مثبت 100٪ مثبت است ، ما احساس راحتی می کنیم. البته موضوع این است که از آنجا که انجام این آزمایش سریعتر و آسانتر از آزمایش PCR است و برای انجام آزمایش به امکانات فنی خاصی نیاز ندارد ، یکی از مزایای آزمایش سریع آنتی ژن این است.

“تجربه ما و بسیاری از کشورها و توصیه های سازمان بهداشت جهانی این را نشان داده است آزمایش سریع آنتی ژن در ابتدای بیماری قدرت تشخیص خوبی دارد. افرادی که در بیمارستان بستری هستند به تکنیک بهتری برای انجام آزمایش یعنی PCR نیاز دارند و شخصی که در بیمارستان بستری است ممکن است در هفته دوم دچار عفونت شود. این آزمایشات در مراحل اولیه بیماری خوب عمل می کنند ، اما ممکن است در مراحل پایانی بیماری که بار ویروسی کم است ، نتیجه خوبی نداشته باشند اما عوارض بیشتری را مشاهده می کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا