سلامت و دانشکسب و کار ویژه

تسریع درمان ریزش مو با مزوتراپی مو

در اصل یک روش درمانی جایگزین است که برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه به کار می‌ رود. اثربخشی این روش از طریق تنظیم مقدار عوامل رشد، پروتئین‌ ها و ویتامین‌ ها در پوست سر بیمارانی است که دچار ریزش مو شده‌ اند. بدون تردید، مزوتراپی امروزه به عنوان یکی از سریع‌ ترین راهکارها برای درمان ریزش مو از طریق بازیابی تعادل هورمونی و غلبه بر تأثیر منفی هورمون دی‌ هیدرو تستوسترون (DHT) بر ریزش موی سر شناخته می‌ شود. روشی که بدون نیاز به جراحی و بانک مو بهترین نتیجه را از طریق کارکردی غیرتهاجمی بر جای می‌ گذارد. برای درمان سریع ریزش مو همراه ما باشید.

Accelerating hair loss treatment with hair mesotherapy

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامین‌ ها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل می‌ کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلیمتری پوست سر (محل وجود فولیکول‌ های مو) قرار داده می‌ شود. به این ترتیب بر تأثیر پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می‌ شود و مقدار کافی از داروها و مواد تقویت کننده رشد مو دقیقاً در همان نقطه‌ ای که لازم است، تأمین می‌ شود.
مزوتراپی موی سر نتایج بسیار سریع و خوبی در درمان ریزش مو حاصل می‌ کند، زیرا در این روش، داروها مستقیماً در محل ریشه مو و دقیقاً به همان مقداری که لازم هستند تزریق می‌ شوند. در واقع مقدار دقیق مواد و عناصر مورد نیاز برای رشد موها را به وسیله هیچ روش درمانی دیگری نمی‌ توان تأمین کرد. به همین علت است که مزوتراپی برای درمان بیماری‌ های مختلف مربوط به موها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

مزایای مزوتراپی مو

– روشی غیرتهاجمی برای جلوگیری از می‌ باشد.
– بعد از درمان ریزش مو به استراحت چندانی نیاز نیست، طوریکه می‌ توانید درست پس از درمان به سر کارتان برگردید.
– زمان مورد نیاز برای بهبودی نسبت به سایر روش‌ها کوتاه‌ تر است. در سایر روش‌ ها باید یک یا چند صبر کنید تا بتوانید نتیجه را ببینید، در حالیکه در این فرایند برای دیدن نتایج ملموس تنها به 4 تا 5 هفته نیاز دارید.
– نتایج درمان ریزش موی زنان و مردان با این روش جالب توجه است. با استفاده از این روش عملاً می‌ توانید از طاسی جزئی و کامل خلاص شوید.
– از درمان‌های دیگر مانند کاشت مو بسیار ارزانتر است.

آماده شدن برای درمان

– شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک موهای خود را بشویید.
– چند روز قبل از مزوتراپی داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید. همچنین اگر از داروهای ضد انعقادی یا رقیق‌ کننده‌ ی خون استفاده می‌ کنید، حتماً در مورد مصرف آن‌ها پیش از جلسه‌ ی درمانی با پزشک مشورت کنید.
– از مواد تقویت‌ کننده، داروهای مراقب مو، مواد حالت دهنده و موارد این چینی تا حداقل 24 ساعت قبل از درمان استفاده نکنید. (این توصیه را تا 24 ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی نیز رعایت کنید)
– برای مزوتراپی مو، نیازی به ضدعفونی کردن پوست سر نیست. اگر بر روی پوست زخم یا عفونتی وجود داشته باشد، از الکل 70 درصد یا بتادین برای ضد عفونی کردن ناحیه‌ استفاده می‌ شود.

مراقبت‌ های بعد از مزوتراپی مو

– تا 24 ساعت بعد از جلسه‌ ی درمانی از ماینوکسیدیل، داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده‌ ها استفاده نکنید.
– تا 8 ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشویید و دوش نگیرید. در هفته‌ ی اول بیش از 15 دقیقه در حمام نمانید و از آب گرم استفاده نکنید. این موارد می‌ توانند باعث کبودی شوند.
– تا 2 روز بعد از جلسه‌ ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌ شود.
– آب و مایعات فراوان بنوشید.
– تا 24 ساعت از مصرف داروهای ضدالتهابی (مثل آسپیرین و ایبوپروفن) و ویتامین E خودداری کنید. مصرف استامینوفن بلامانع است.

تعداد جلسات مزوتراپی

تعداد جلسات و برنامه‌ ی درمانی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. تعداد جلسات بین 8 تا 15 جلسه متغیر است. مثلاً یکی از برنامه‌ های درمانی به این صورت است که یک بار در هفته برای 1 ماه، سپس 2 هفته یکبار برای یک ماه دیگر و در نهایت ماهی یکبار در 2 ماه بعدی مزوتراپی می‌ شوید. در این حالت به طور کلی 8 جلسه‌ ی درمانی دریافت می‌ کنید.

آیا سوزن مزوتراپی موی سر درد دارد؟

در مرحله‌ تزریق این مواد به پوست سر، شما هیچ‌گونه احساس دردی نخواهید داشت و با این کار می‌توان عمق یک میلی‌متری پوست که فولیکول‌های مو در آن قراردارند را تغذیه کنید. با تزریق مزوتراپی موی جلوی سر اگر عاملی جهت ریزش مو دخیل باشد، با رساندن مواد مغذی می‌توان تا حد زیادی آن را غیرفعال کرد. با اعمال ویتامین‌ها به موضعی که نیازمند آن‌ها است، عملاً تقویت مو برای پیشگیری از ریزش مجدد انجام می‌شود. در ادامه‌ این مطلب از  به بررسی کامل مزوتراپی مو و همچنین پاسخ به برخی سوالات همچون بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟ پاسخ خواهیم داد.

تاریخچه‌ مزوتراپی

جالب است بدانید مزوتراپی موی سر با تلاش‌های دکتر مایکل پیستور در سال ۱۹۵۲ ابداع شد و پس از آن برای اقدامات پرطرفداری مانند کاهش منطقه‌ سلولیت، برطرف کردن اسکار، درمان چین‌خوردگی‌های نازک و کم‌عمق برای بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گرفت. مزوتراپی موی سر تاکنون از سوی آکادمی پزشکی کشورهای اروپایی و همچنین بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی مورد تایید واقع شده است. پزشکی به نام دکتر شاپیکو نیز از این روش در سال ۲۰۰۲ استفاده کرده و تایید می‌کند که با مزوتراپی توانسته بیش از ۹۰ درصد بیماران را بهبود دهد.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی در واقع درمان تزریقی است که کمترین تهاجم را برای پوست خواهد داشت. در این روش، از محلولی شامل ویتامین‌ها، هورمون‌ها، مواد مغذی و … برای درمان عارضه مربوطه استفاده می‌شود. سلول‌های بنیادی دارای سه لایه به نام‌های اکتودرم، مزودرم و اندودرم هستند. سلول‌های بنیادی اکتودرمی، تشکیل‌دهنده لایه بیرونی پوست (اپیدرم) هستند و سلول‌های مزودرمی، لایه میانی پوست یا درم را می‌سازند. بنابراین همانگونه که از نام مزوتراپی مشخص است، در این روش محلول به لایه میانی پوست تزریق می‌شود. در لایه میانی پوست، رشته‌های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید وجود دارند که باعث شادابی، استحکام و کشسانی پوست خواهند شد.

همچنین فولیکول مو در لایه میانی پوست قرار گرفته است. لذا وقتی تزریق در لایه درم پوست صورت گیرد، محلول تقویتی مستقیماً به پیاز مو خواهد رسید. لازم است بدانید که برخی مواد و داروها نمی‌توانند از اپیدرم عبور نموده و به فولیکول برسند. به همین دلیل تزریق کمک می‌کند این مانع برداشته شود.

انواع مزوتراپی مو

در کل راه‌های زیادی از مزوتراپی وجود دارد که اکثراً در درمان ریزش مو، از بین بردن پف چشم، بهبود کبودی اطراف چشم، کاهش خطوط سلولیت، شفاف‌سازی پوست صورت، جوان‌سازی، درمان جوش‌ها، از بین بردن خطوط نازک در صورت، سندرم‌هایی مانند تونل کارپ، فیبرومیالژی و بلز پالسی ثابت شده‌اند و نتایج خوبی را به جا گذاشته‌اند. توصیه می‌شود در برخی موارد همراه این کار، میکرونیدلینگ نیز انجام شود که نتایج آن برای شما بسیار واضح و بهتر خواهد بود.

مزوتراپی موی جلوی سر

مزوتراپی موهای جلویی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با هدف جوانسازی و احیای رشد مو در ناحیه جلویی پوست سر انجام می شود. این روش شامل تزریق یک کوکتل خاص از ویتامین ها، مواد معدنی و فاکتورهای رشد به طور مستقیم به پوست سر است. این روش فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند، گردش خون را تقویت می‌کنند و ریشه‌های مو را تغذیه می‌کنند و در نهایت منجر به موهای ضخیم‌تر و سالم‌تر می‌شوند.

درمان آلوپسی با مزوتراپی امکان پذیر است؟

مزوتراپی برای مو به ‌تازگی به روشی پرطرفدار برای درمان انواع آلوپسی تبدیل شده است. یکی از متدهایی که می‌تواند به درمان تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی استرسی منتهی شود مزو سر است که طی آن موادی به پوست سر تزریق می‌شوند که شامل «کوکتل‌هایی» از عصاره‌های گیاهی طبیعی، عوامل هومیوپاتی، ویتامین‌ها، گشاد کننده‌های عروق و داروهایی مانند فیناستراید و هستند که توانایی تحریک رشد موها را دارند. مزوتراپی برای رشد مو در کسانی که مبتلا به آلوپسی اره اتا هستند موثر نیست و مبتلایان باید راه حل دیگری را برای رشد موهایشان بیابند.

انواع درمان قطعی مشکلات مو با مزوتراپی موی سر

  1. درمان عارضه آلوپسی
  2. برطرف کردن ریزش مو ناشی از استرس
  3. درمان آسیب‌دیدگی ساقه مو
  4. افزایش سرعت رشد مو در مواردی که سرعت رشد کند شده است
  5. درمان ریزش مو ناشی از شیمی درمانی

مزوتراپی برای چه کسانی جواب نمی‌دهد؟

  1. افراد مبتلا به ریزش مو ناشی از بیماری زمینه‌ای همانند سفلیس
  2. افراد درگیر با بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و …
  3. مردان بالای ۴۰ سال با طاسی آندروژنی
  4. خانم‌های بالای ۶۰ سال با طاسی آندروژنی
  5. زنان باردار
دکمه بازگشت به بالا