عمومی

تشریح اقدامات شهرداری دزفول در راستای استقبال از فصل بهار

برپایی ایستگاه های از من بپرس

وی افزود: در همین راستا در کلیه مبادی ورودی شهر ایستگاه هایی تحت عنوان «از من بپرس» از سوی شهرداری برپا شده که علاوه بر راهنمایی مسافران نوروزی، نقشه های راهنمای گردشگری با مضامین معرفی اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهر به صورت رایگان بین مسافران نوروزی، شهروندان و علاقه مندان توزیع می شود.

سرپرست شهرداری دزفول تصریح کرد: این ایستگاه ها از ساعت ۷/۳۰ صبح الی ٢٢/۳۰ شب در دو شیفت کاری آماده راهنمایی و خدمت رسانی به مهمانان نوروزی و گردشگران هستند.

اجرای چندین فرش گل طبیعی در مناطق مختلف شهر

یوسفی نژاد، اجرای چندین طرح «فرش گُل» و نصب چند المان گل طبیعی در سطح شهر به منظور زیباسازی سیمای شهری را از دیگر اقدامات شهرداری به مناسبت استقبال از فصل بهار برشمرد و افزود: این فرش گل ها به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول در مناطقی نظیر میدان مادر، میدان شیخ انصاری، میدان ناهیدی، بوستان خیبر، بوستان دولت، ورودی پل باستانی، میدون فتح المبین، بوستان گنجینه ها و… اجرا شده اند.

تجهیز اقامتگاه نوروزی شهرداری

وی با بیان اینکه اقامتگاه نوروزی شهرداری دزفول نیز به طور کامل تجهیز و آماده اسکان مسافران نوروزی شده است، گفت: همچنین بوستان ها و فضاهای تفریحی و گردشگری سطح شهر نیز برای همشهریان و مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

فضاسازی و آذین بندی گسترده سطح شهر

سرپرست شهرداری دزفول با اشاره به فضاسازی و آذین بندی گسترده مناطق مختلف سطح شهر با نصب ریسه های رنگی، ریسه های چراغ رنگی و پرچم های رنگی، افزود: پرتابل هایی با مضامین پیام های تبریک نوروزی نیز در سطح شهر نصب شده است.

اجرای بالغ بر ۴۵ هزار مترمربع آسفالت

یوسفی نژاد با اشاره به عزم جدی شهرداری در راستای آسفالت معابر و خیابان ها از اجرای ۴۵ هزار متر مربع آسفالت معابر و خیابان های شهر طی یکماه اخیر خبر داد و یادآور شد: این امر در راستای پاسخگویی به مطالبه شهروندان و از سویی در راستای نوسازی و زیباسازی فضای شهر صورت گرفته و با جدیت تداوم خواهد داشت.

نصب المان شهید مهدی باکری*

وی در ادامه از احداث و نصب المان سردار شهید مهدی باکری در مجاورت میدان شهید باکری همزمان با سالروز شهادت این سردار پرآوازه توسط شهرداری دزفول خبر داد و اضافه کرد: این المان بصورت دو بعدی احداث شده و هدف از این اقدام ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و هویت بخشی به فضای شهری بوده است.

سرپرست شهرداری دزفول در ادامه طراحی، ساخت و نصب اِلمان گوزن در بوستان دولت را از دیگر اقدامات نوروزی شهرداری دزفول برشمرد و ادامه داد: این اِلمان برگرفته از گوزن زرد ایرانی بوده و به وسیله ۱۸۰۰ تکه میله گرد ضایعاتی کوچک و حدود ۹۰ متر چمن مصنوعی با ارتفاع ۷ متر و ۳۰ سانتی متر ساخته شده است.

معرفی اماکن گردشگری دزفول

یوسفی نژاد در ادامه با اشاره به رونمایی از نشان و پوستر شعار و کمپین «دزفول ۱۴۰۲، دعوتید به نظاره هنر خدا در زمین» ، گفت: با توجه به پتانسیل شهرستان در زمینه های مختلف تفریحی-طبیعت گردی-راهیان نور، مذهبی، تاریخی- معماری و … معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول برنامه جامع تری جهت معرفی این جاذبه ها تدوین نموده و دسترسی مسافران نوروزی به اطلاعات این مکان ها را نیز تسهیل کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری، شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با اسکن بارکد های درج شده بر روی تابلو های فرهنگی شهر یا مراجعه به تارنمای

www.1402.dezfulfarhang.ir

به کلیه مطالب ارائه شده از جمله، معرفی جاذبه های گردشگری ،صنایع دستی ،سوغات، نقشه و… دسترسی داشته باشند.

آماده سازی بوستان ها و پاکسازی محله به محله سطح شهر

سرپرست شهرداری دزفول در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات متعدد دیگری نظیر عملیات لکه گیری و آسفالت، رنگ آمیزی جداول، بهسازی و رفع نواقص روشنایی میادین و بوستان ها، خط کشی محوری معابر، هرس و فرم دهی درختان، پاکسازی بوستان ها و همچنین اجرای طرح پاکسازی محله به محله نیز طی مدت اخیر در راستای استقبال از فصل بهار توسط مجموعه شهرداری دزفول اجرا شده است.

یوسفی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که شهرداری با اقدامات خود بتواند روزهای بیادماندنی و فضایی دلنشین را برای شهروندان و میهمانان نوروزی به ارمغان بیاورد.

دکمه بازگشت به بالا