عمومیکسب و کار ویژه

تفاوت PS5 دیسک خور با دیجیتال چیست؟

در چند سال اخیر کنسول بازی پلی استیشن 5 توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این کنسول بازی سونی در دو مدل در بازار به فروش می‌رسد. یکی از این مدل‌ها دیجیتال و دیگری دیسک خور است. بسیاری از افرادی که قصد خرید PS5 را دارند، به دنبال فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور هستند تا بتوانند با مقایسه آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. کسب اطلاعاتی در مورد این دو نوع مدل پلی استیشن 5 و بررسی تفاوت‌های آن‌ها کمک می‌کند تا افراد با توجه به شرایط خود خرید مناسبی انجام دهند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که تفاوت PS5 دیجیتال و PS5 دیسک خور در چیست و هر کدام از این مدل‌ها چه مزایایی دارند. با ما همراه باشید.

بررسی تفاوت‌های PS5 دیجیتالی و PS5 دیسک خور

هر دو مدل دیجیتالی و دیسک خور پلی استیشن 5 در برخی از ویژگی‌ها با هم تفاوتی ندارند و مشخصات آن‌ها شبیه یکدیگر است؛ به عنوان مثال SSD، CPU، رم و گرافیک در هر دو این مدل‌های پلی استیشن 5 مشابه است و فرقی نمی‌کند که کدام مدل را خریداری کنید. اما این دو مدل تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که می‌توانند روی نظر خریداران تأثیر بگذارند. در ادامه تفاوت را بیان می‌کنیم. سایت ایگارا برای   خرید بازی ps4  .

وجود دیسک درایو

یک فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور که از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مدل به حساب می‌آید، وجود دیسک در مدل استاندارد یا دیسک خور و عدم وجود آن در مدل دیجیتالی است. پلی استیشن 5 در مدل دیجیتالی قسمتی به نام دیسک خوان ندارد و کاملاً به صورت دیجیتالی عمل می‌کند. در مدل دیسک خور بازی‌ها از طریق این دیسک نصب می‌شوند، اما در مدل دیجیتالی باید بازی‌ها را به طور کامل از اینترنت به صورت آنلاین نصب کنید. البته می‌توانید با انتقال بازی‌ها به حافظه آن مستقیماً آن‌ها را نصب نمایید.

ظاهر دستگاه

همان طور که اشاره کردیم در مدل استاندارد پلی استیشن 5 قسمتی برای دیسک درایو در نظر گرفته شده است، در حالی که مدل دیجیتالی چنین قسمتی را در طراحی خود ندارد. این موضوع موجب تفاوت ظاهری دو مدل دیجیتالی و استاندارد است. در مدل دیسک خور در قسمتی که دیسک خوان در آن قرار دارد، حالتی برآمده به وجود آمده است. در صورتی که مدل دیجیتال دستگاه پلی استیشن 5 را به دلیل عدم وجود دیسک خوان به صورت متقارن طراحی کرده‌اند.

میزان قیمت

از جمله ویژگی‌هایی که برای بسیاری از خریداران پلی استیشن 5 حائز اهمیت است، را می‌توان نام برد. هنگامی که افراد قصد تهیه یک کنسول بازی پلی استیشن 5 را دارند، علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و مشخصات دستگاه به قیمت آن هم اهمیت می‌دهند. همان طور که گفتیم PS5 دارای دو مدل دیجیتالی و استاندارد است که این دو مدل از لحاظ قیمت با هم تفاوت دارند.

مدل دیجیتال پلی استیشن 5 نسبت به مدل استاندارد یا همان دیسک خور از قیمت پایین‌تری برخوردار است؛ از این رو تعداد زیادی از خریداران هنگام خرید، مدل دیجیتالی را انتخاب می‌کنند. اما برخی دیگر از افراد هم که توانایی پرداخت هزینه‌های خرید کنسول بازی را دارند، با توجه به نیاز خود و در نظر داشتن ویژگی‌های دستگاه اقدام به خرید مدل دلخواه خود می‌کنند.

مزایای PS5 استاندارد آشنایی با مزایای PS5 استاندارد کمک می‌کند تا فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور را بهتر متوجه شوید. این نسخه از PS5 دارای مزیت‌های مختلفی است که به موجب این مزایا مورد انتخاب افراد زیادی قرار می‌گیرد. در زیر به بیان مزایای مدل استاندارد پلی استیشن 5 می‌پردازیم.

  • این نسخه پلی استیشن 5 برای افرادی که را به صورت دیسک به دانلود کامل بازی‌ها ترجیح می‌دهند، مناسب است.
  • وجود دیسک درایو در این مدل امکان استفاده از آن را به عنوان پخش‌کننده بلوری 4K را می‌دهد.
  • با خرید دیسک بازی‌ها می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها نگهداری کنید.
  • شما می‌توانید دیسک بازی‌ها را به دیگران بفروشید یا این که آن را به دوستان خود ‌امانت دهید.

مزایای PS5 دیجیتال PS5 نسخه دیجیتال هم مانند نسخه استاندارد دارای یکسری ویژگی‌های مخصوص به خود است که می‌توان از آن‌ها به عنوان مزیت این مدل یاد کرد. این مدل پلی استیشن 5 مزایای زیادی دارد که می‌توانند دلیلی برای مناسب بودن آن برای خریداران باشند. در ادامه به مزایای PS5 دیجیتال اشاره می‌کنیم.

  • یکی از مزایای مهم و قابل توجه این نسخه پلی استیشن 5 قیمت پایین‌تر آن نسبت به نسخه استاندارد است. با توجه به این که این مدل از دیسک درایو برخوردار نیست، با قیمتی کم‌تر از نسخه استاندارد به فروش می‌رسد. در واقع یکی از دلایل محبوبیت این نسخه همین قیمت ارزان‌تر آن است.
  • با توجه به این که در این نسخه شما نیازی به خرید دیسک‌های بازی ندارید و آن‌ها را کاملاً به صورت دیجیتالی نصب می‌کنید، نگرانی هم بابت خراب شدن دیسک‌ها نخواهید داشت.
  • یکی از مزایای مدل دیجیتالی که می‌توان آن را فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور هم دانست، وزن سبک‌تر دستگاه است. مدل دیجیتالی به خاطر نبود درایو دیسک در طراحی دستگاه وزن کم‌تری نسبت به مدل دیسک خور دارد.
  • طراحی زیبا و دلنشین‌تر نسخه PS5 دیجیتال به خاطر تقارنی که دارد، از جمله مزایای آن به حساب می‌آید.

کدام یک از مدل‌های دیجیتال یا دیسک خور PS5 بهتر است؟ این که کدام یک از این مدل‌ها می‌تواند برای شما بهتر باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به مزایا و ویژگی‌های هر دو مدل و نیاز خود می‌توانید یک بررسی کلی انجام دهید و گزینه‌ای متناسب را خریداری کنید. به طور کلی با در نظر داشتن چند مورد انتخاب مدل PS5 مناسب برای شما آسان‌تر خواهد شد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

در نظر داشتن سرعت اینترنت

شما در هر دو مدل دیجیتال و استاندارد باید بازی‌ها را نصب کنید. اما نکته‌ای که در این جا وجود دارد و می‌تواند انتخاب مدل PS5 را تحت تأثیر قرار دهد، میزان سرعت اینترنت شما است. برخی از مناطق سرعت اینترنت بسیار ضعیفی دارند؛ بنابراین دانلود بازی‌ها در این مناطق می‌تواند کلافه‌کننده باشد و مدت زیادی طول بکشد. در حالی که نصب بازی روی دیسک می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی هم برخی از بازی‌ها حجم زیادی دارند و دانلود آن‌ها با سرعت پایین می‌تواند تمام حجم اینترنت شما را مصرف کند. اما اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مشکلی برای سرعت اینترنت ندارید، می‌توانید نسخه دیجیتالی را خریداری کنید.

اهمیت نگهداری و فروش دیسک‌ها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در انتخاب شما مؤثر باشد، امکان نگهداری از بازی‌ها روی دیسک برای مدت طولانی است. ممکن است شما بخواهید دیسک بازی‌ها را به دیگران بفروشید و با آن‌ها معامله کنید یا از مجموعه‌ای از دیسک‌ها نگهداری کنید. نیاز به پخش‌کننده با فرمت بلوری 4K فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور امکان مشاهده فیلم‌ها با فرمت بلوری 4K است که اگر علاقه‌مند به مشاهده فیلم‌هایی با کیفیت بالا هستید، می‌توانید مدل دیسک خور ر ا انتخاب کنید.

سخن پایانی

با بیان این مطالب سعی کردیم تا فرق PS5 دیجیتال با PS5 دیسک خور را برای شما روشن سازیم تا اگر قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید، بتوانید گزینه‌ای مناسب با شرایط خود خریداری کنید. این دو مدل تفاوت‌هایی در قیمت، طراحی و درایو دیسک دارند و هر کدام از مزیت‌های خاصی برخوردار هستند، با بررسی این موارد انتخاب گزینه مناسب هنگام خرید برای شما می‌تواند آسان‌تر باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا