اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

تلویزیون شهری و نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

ویدئو وال چیست؟

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی با جمع‌بندی چندین مکعب صفحه نمایش و تنظیم نمودن آن‌ها در کنار یکدیگر به صورت 2*2 یا 3*3 به منظور نمایش یک تصویر ایجاد می‌شود. به‌این‌ترتیب تصاویر بسیار بزرگی را نمایش می‌دهد و این تصاویر را از یک منبع ویدیویی دریافت می‌نماید. ویدئووال‌ها محصولاتی بسیار مهم و ارزشمند هستند، زیرا هیچ نوع منبع نمایشی قادر نیست همانند آن‌ها تصاویری با وضوح بالا، کنتراست بالا و روشنایی یکنواخت را به وجود آورد.

در ساخت یک ویدیو وال از سه فناوری استفاده می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر نمایش ویدئو وال چندین مکعب هستند که هر یک از آن‌ها ابعادی حدود یک تلویزیون 40 اینچی دارند. مکعب‌ها در تعدادهای متفاوتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا در نهایت تصاویری در ابعاد خیلی بزرگ ایجاد نمایند.

ویدیو وال یک نمایشگر رایانه‌ای محسوب می‌شود که به خوبی از نسخه ویندوز و اندروید پشتیبانی نموده و آن‌ها را اجرا می‌کند. رایانه‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از قالب‌های ورودی مانند ویدئو، چند ورودی RGB، اتصالات HD،DVI  و … را پشتیبانی کنند. باتوجه‌به اینکه ویدئووال دارای ورودی‌های مختلفی است که همه به صورت همزمان نمایش داده می‌شوند، به یک نرم افزار مدیریتی نیاز دارند که تعیین کنند هر مربع تصاویر کدام منبع و در چه مدت زمانی نشان دهد. به عبارتی ویدئووال صفحه نمایش دسکتاپ را نمایش می‌دهد که می‌توان به راحتی تصاویر آن را کنترل نمود.

انواع ویدئو وال

شرکت تولید کننده تلویزیون شهری و ویدئو وال ال ای دی این محصول را به دو صورت زیر تولید می‌کند.

  • LED Video Wall

از فناوری LED با دید مستقیم جهت ایجاد چشمگیرترین ویدئووال‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها بسیار روشن هستند و برای جلب نظر مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند. صفحه نمایش LED متشکل از تعداد زیادی LEDهای رنگی مجزاست. از مهم‌ترین مزایای این فناوری می‌توان به عدم وجود حاشیه بین اجزا، روشنایی زیاد و رنگ‌های چشمگیر اشاره نمود. معایب آن نیز شامل هزینه زیاد و مصرف برق می‌شود.

از کاربردهای نمایشگر ویدئو وال ال ای دی می‌توان به عنوان نمایشگر وال داخل سالن، نمایشگر ویدئو وال نمایشگاه‌ها و تالار و رستوران، نمایشگر ویدئو وال صنعتی، نمایشگر ویدیو وال استودیوهای تلویزیونی، آموزشی و ضبط برنامه‌های ویدئویی و … اشاره نمود.

  • ویدئو وال LCD

این ویدئو وال‌ها از چند صفحه نمایش LCD تشکیل شده‌اند و بر خلاف پنل‌هایی که در دستگاه‌های تلویزیون استفاده می‌شود، نمایشگرهای ال سی دی دارای حاشیه خیلی باریکی هستند که موجب می‌شود فاصله بین پنل‌ها به حداقل مقدار ممکن برسد. ویدئووال‌های ال سی دی نیز به منظور استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها اکثر اوقات به صورت پیوسته در حالت 24/7  کار می‌کنند و به ندرت خاموش می‌شوند.

  • مبتنی بر پانل

شرکت‌هایی مانند ال جی، سامسونگ و پاناسونیک از جمله بهترین شرکت‌ها در زمینه تهیه ویدئو وال‌های مبتنی بر پنل می‌باشند. این شرکت‌ها پنل‌های صفحه نمایش مسلح با فاصله‌های کم را تولید می‌کنند. ویدیو وال‌هایی که مبتنی بر پانل هستند خیلی مقرون‌به‌صرفه می‌باشند. اما این ویدئووال‌ها یک مشکل دارند که در موارد خاص پشتیبانی از لحاظ کالیبراسیون رنگی دارای مشکلاتی هستند. به این معنی که احتمال دارد هر مکعب از نظر خروجی دارای نمایش یکسانی نباشد.

  • مکعبی

ویدئووال‌های مکعبی دارای یک لامپ با روشنایی کوچک هستند که در پشت پنل صفحه نمایش قرار دارد. در واقع در این مدل پنل و پروژکتور کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا خروجی کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین مرز بین پنل‌ها نیز خیلی کوچک در حد یک میلی‌متر است. اخیرا ویدئووال‌هایی با حاشیه صفر به بازار عرضه شده که ضخامتی گودی در حد 0.1 میلی‌متر دارد که موجب می‌شود تصاویر صاف و هیجان انگیز باشند. تنها نقطه ضعفی که این محصول دارد قیمت بسیار سنگین آن است.

تفاوت ویدئو وال و تلویزیون شهری

هر دو عضو خانواده بزرگ صنعت تصویر هستند. همچنین هر کالای دیگری که ساطع کننده نور باشد و دارای قابلیت انتقال پیام باشد نیز جز همین خانواده است. از اصلی‌ترین شاخصه‌های این خانواده تاثیرگذاری آن‌ها در صنعت تبلیغات است. ویدئووال و تلویزیون شهری دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. تلویزیون‌های شهری نسبت به ویدئو وال‌ها استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

این در حالی است که ویدیو وال‌ها شکننده‌تر و ضعیف‌تر هستند. اما نصب و حمل‌ونقل آن‌ها ساده‌تر است. از دیگر تفاوت‌های این دو کالا می‌توان به نحوه نصب آن‌ها اشاره نمود. ویدئو وال‌ها را تنها می‌توان در داخل سالن‌ها نصب نمود اما تلویزیون‌های شهری دارای امکان نصب در داخل و خارج از سالن هستند. از مزیت‌های ویدئو وال نسبت به تلویزیون‌های شهری می‌توان به کیفیت بسیار بالا، نمایش تصاویر در ابعاد بسیار بزرگ، ساعت کارکرد و طول عمر پنل اشاره کرد

مزایای استفاده از ویدئو والها

شاید این سوال در ذهن خیلی از کاربران شکل بگیرد که چرا باید از ویدئووال‌ها استفاده نمود؟ از مزایای استفاده از این نوع نمایشگرها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جلب توجه می‌کند.
  • قابل استفاده برای طیف وسیعی از صنایع است.
  • انواع محتوا را به‌طور همزمان نمایش می‌دهد.
  • دارای نصب انعطاف پذیری است.
  • می‌تواند از محتوای سفارشی مخصوص شما پشتیبانی نماید.
  • فروش را چندین برابر می‌کند.
  • موجب بهبود تجربه مشتری می‌شود.
  • مصرف کنندگان آن را می‌پسندند.
  • در زمان کارمند صرفه جویی می‌کند.

موارد استفاده از ویدئو والها

  • انواع سازمان‌های دولتی
  • کنسرت‌ها
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اتاق کنترل مراکز صنعتی و تجاری
  • رستوران‌ها
  • مقرهای نظامی مانند پادگان‌ها
  • اتاق‌های مانیتورینگ
  • برج های مخابراتی
  • بیلبوردهای داخل شهر برای تبلیغات
  • ارگان‌های کنترل شهری مثل مراکز کنترل ترافیک، کلانتری و …

 قیمت نمایشگر ویدئو وال

و سایر مدل‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد ویدئووال، تکنولوژی ساخت آن، رزولوشن، نوع کنترلر، بزل ویدئو وال و … اشاره نمود. هر یک از این عوامل می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت و هزینه نهایی ویدئووال داشته باشد.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک نمایشگر ویدئو وال 4K تهیه کنید به چهار صفحه نمایش Full HD با چیدمان 2*2 نیاز دارید. اکنون با تعیین رزولوشن، تکنولوژی ساخت، ابعاد و … و دریافت مشاوره از کارشناس فروش مجموعه مد نظر می‌توانید از قیمت نمایشگر ویدئو وال مورد نیازتان مطلع شوید و متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

خرید نمایشگر ویدئووال ال ای دی

خرید نمایشگر ویدوئو وال ال ای دی

شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه، نصب و راه اندازی انواع ویدئو وال‌ها فعالیت دارند و وارد کننده ویدئو وال از برترین برندهای خارجی هستند. اما برای خرید یک ویدئو وال با کیفیت و اصل با قیمتی مناسب باید به یک مجموعه معتبر و با سابقه که دارای نیروهای متخصصی جهت نصب این محصول است مراجعه نمود. یکی از بهترین و نام آشنا‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه کیان ال ای دی است که بیش از یک دهه از فعالیت آن در صنعت الکترونیک می‌گذرد و خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

این شرکت قسمتی از وب‌سایت خود را به  اختصاص داده است که می‌توانید با مراجعه به آن بخش و مشاهده تصاویر پروژه‌های انجام شده راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید و با دریافت مشاوره‌های لازم خرید خود را نهایی نمایید.

منبع : www.prismaflex.com

دکمه بازگشت به بالا