عمومی

تمام تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، دولت بایدن چهارشنبه گذشته در حالی که روسیه برای حمله تمام عیار در شرق اوکراین آماده می شود، کمک تسلیحاتی 800 میلیون دلاری به اوکراین را آغاز کرد.

ایالات متحده از زمان آغاز به کار جو بایدن 3.2 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است که از جمله آن 2.6 میلیارد دلار از آغاز حمله روسیه به اوکراین است.

وزیر خارجه اوکراین هفته گذشته پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در پیامی توئیتری نوشت: امروز به اینجا آمدم تا در مورد سه موضوع بسیار مهم صحبت کنم: اسلحه، تفنگ، سلاح.

آخرین دور کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین شامل ترکیبی از تسلیحات و سایر تجهیزاتی است که واشنگتن قبلاً در اختیار کی یف قرار داده است، و همچنین قابلیت های جدیدی که قبلاً به اوکراین ارائه نشده بود.

تمامی تسلیحات و تجهیزات نظامی که ایالات متحده از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین حمل کرده است به شرح زیر است:

ملات 155 میلی متر

به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی روز چهارشنبه، ایالات متحده برای اولین بار 18 خمپاره 155 میلی متری با 40000 توپ را به اوکراین تحویل داد. این خمپاره ها که حدود چهار و نیم تن وزن دارند، توسط توپخانه صحرایی کشیده می شوند که می تواند اهدافی را در فاصله 30 کیلومتری یا 18 مایلی هدف قرار دهد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که اوکراین به طور خاص درخواست پشتیبانی آتش توپخانه ای کرده است و گفت که خمپاره ها بازتابی از نوع نبردی است که انتظار می رود اوکراین در یک منطقه جغرافیایی محدودتر با آن روبرو شود.

هلیکوپتر Mi-17

بسته کمکی 800 میلیون دلاری شامل 11 بالگرد Mi-17 نیز می شود. پیش از چهارشنبه، ایالات متحده پنج فروند بالگرد Mi-17 به اوکراین تحویل داده بود که تعداد کل بالگردهای تحویل شده به اوکراین را به 16 رساند.

Mi-17 یک هلیکوپتر ترابری دوران شوروی سابق است که می تواند به عنوان یک هلیکوپتر جنگی نیز استفاده شود. این هلیکوپتر می تواند تا 30 مسافر یا حدود چهار تن بار را حمل کند.

کربی گفت که این هلیکوپتر در اصل برای افغانستان در نظر گرفته شده بود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

تیغه پهپاد

ایالات متحده صدها بمب گذار انتحاری را در چند مرحله به اوکراین فرستاده است.

بسته کمکی که در اواسط ماه مارس اعلام شد، شامل 100 سامانه پهپاد تاکتیکی بود که بعداً مشخص شد بمب‌گذاران انتحاری هستند.

در 3 آوریل، پنتاگون 300 میلیون دلار دیگر به عنوان بخشی از بسته کمک امنیتی 300 میلیون دلاری به اوکراین داد و روز چهارشنبه نیز 300 بسته پهپاد دیگر به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

دو نوع تیغه پهپاد AeroVironment وجود دارد. پهپاد 300 پره برای هدف قرار دادن افراد و وسایل نقلیه سبک استفاده می شود. وزن این پهپاد حدود 2 کیلوگرم و 250 گرم است و می تواند حدود 10 کیلومتر پرواز کند و حدود 15 دقیقه دوام بیاورد.

یکی دیگر از پهپادهای ساخت این شرکت پهپاد 600 blade است که نمونه پیشرفته این پهپاد است و حتی می تواند تانک ها را هدف قرار دهد.

این پهپاد حدود 23 کیلوگرم وزن دارد و می تواند حدود 40 کیلومتر پرواز کند و حدود 40 دقیقه در هوا بماند.

ایالات متحده تاکنون هر دو نوع پهپاد را به اوکراین ارسال کرده است، اما تعداد دقیق هر کدام مشخص نیست.

رادار

بسته امنیتی که چهارشنبه اعلام شد شامل دو نوع مختلف رادار است. نوع اول رادار ضد توپخانه 10 AN/TPQ-36 و نوع دوم رادار نظارت هوایی AN/MPQ-64 است. رادار ضد توپخانه AN/TPQ-36 یک رادار متحرک سبک وزن است که می تواند به طور خودکار خمپاره ها و راکت های شلیک شده را شناسایی و ردیابی کند. هنگامی که رادار یک شی پرتاب را شناسایی کرد، می تواند مکان پرتاب آن را محاسبه کند که می تواند برای ضدحمله استفاده شود.

رادارهای نظارت هوایی AN/MPQ-64 یک رادار سه بعدی است که می تواند موشک های کروز و پهپادها را شناسایی و شناسایی کند. پهپادها همچنین می توانند هلیکوپترها و هواپیماها را ردیابی کنند.

موشک های استینگر و جاولین

ایالات متحده هزاران موشک ضد هوایی استینگر و موشک های ضد تانک جاولین را به اوکراین ارسال کرده است.

مقامات نظامی آمریکا می گویند این سلاح می تواند توسط نیروهای زمینی استفاده شود و می تواند اهداف کوتاه برد را هدف قرار دهد و این سلاح برای نیروهای اوکراینی در دفاع از خود ضروری است.

لوید آستین، وزیر دفاع، در جلسه کمیته نیروهای مسلح در 5 آوریل گفت: “جاولین و استینگر در این جنگ بسیار بسیار موثر عمل کرده اند.”

تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی تحویل داده شده به اوکراین عبارتند از:

هواپیماهای بدون سرنشین گارد ساحلی، نارنجک انداز، تفنگ، تپانچه، مسلسل، لباس نظامی، کلاه ایمنی زرهی، قایق های گشتی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات حفاظت شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای و تجهیزات مین.

واشنگتن پست روز جمعه مدعی شد که هشدارهایی از روسیه به ایالات متحده در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین دریافت کرده است.

این روزنامه نوشت، روسیه این هفته یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن فرستاد و به ایالات متحده و متحدانش در مورد تحویل “حساس ترین” سیستم تسلیحاتی به اوکراین و “پیامدهای بی سابقه” چنین اقدام تحریک آمیزی هشدار داد.

ادعای واشنگتن پست با اعلام دولت جو بایدن مبنی بر ارسال 800 میلیون دلار کمک نظامی جدید از جمله موشک های هویتزر دوربرد، پهپادهای ساحلی، خودروهای زرهی، اسلحه های ضد هوایی قابل حمل و اسلحه های ضد تانک همزمان شد.

ایالات متحده همچنین استقرار سامانه های ضد هوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در مقابل سامانه های پدافند هوایی پاتریوت را در اسلواکی مستقر کرده است.

تصمیم آمریکا برای ارسال محموله تسلیحات جدید به اوکراین، که واشنگتن پست می‌گوید ظرف چند روز آینده خواهد رسید، پس از تشدید درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی برای کمک نظامی از متحدان غربی اتخاذ شد.

انتهای پیام/.


دکمه بازگشت به بالا