عمومی

اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

به گزارش دکترنامه ، مجید تختروانچی روز جمعه در جلسه غیررسمی شورای امنیت که برای حفاظت از اقتدار رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار شد ، این موضوع را مطرح کرد.

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل افزود: منع گسترش سلاح های کشتار جمعی یک هدف بشردوستانه است که به عنوان ابزاری برای فشار بر سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته و باید این وضعیت پایان یابد.

تخت روانچی ادامه داد: سلاح های کشتار جمعی غیراخلاقی ترین و غیرانسانی ترین سلاح های ساخته شده توسط بشر است و تولید و استفاده از آنها به طور ممنوع منع شده است ، زیرا تنها تضمین مطلق در برابر استفاده از این سلاح های غیرانسانی نابودی کامل و عدم توسعه آنها را تضمین می کند.

وی افزود: با این وجود اقتدار این رژیم و اعتبار نهادهای بین المللی مربوطه در دهه های اخیر به طور جدی به چالش کشیده شده و تضعیف شده است و در بسیاری از موارد این کار توسط کسانی که به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی هستند انجام نشده بلکه توسط کسانی که در تلاش برای تولید سلاح های کشتار جمعی بوده اند ، برای پیشبرد منافع خود از رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای سوused استفاده کرده اند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به استفاده از رژیم بعث عراق در حملات شیمیایی در ایران که منجر به کشته شدن هزاران ایرانی و عراقی شد ، اظهار داشت: سلاح های کشتار جمعی مورد حمله قرار گرفت و شورا این کار را تکرار کرد. رفتار – اخلاق.

تخت روانچی افزود: در سال های اخیر ، هنگامی که چندین قدرت با استفاده از کنوانسیون سلاح های شیمیایی و سازمان منع سلاح های شیمیایی برای منافع نامشروع خود ، سوریه را تحت فشار قرار داده اند ، شورای امنیت سکوت کرده است.

او ادامه داد: ایران تا سال 2016 تحت تحریم های بی سابقه سازمان ملل متحد بود ، فقط به دلیل بحران ساختگی برخی قدرت های غربی به بهانه گسترش نگرانی از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، اما رژیم اسرائیل که سلاح های مختلف کشتار جمعی را تولید کرده و به هیچ یک از کشورهای بین المللی ملحق نشده است توافقات وی همچنین از توقیف این سلاح ها خودداری کرد ، زیرا مورد تأیید شورای امنیت برای حمایت از سوی ایالات متحده قرار نگرفت.

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل افزود: اقتدار رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای و اعتبار سازمان های وابسته به طور خودکار در برابر این واقعیت سخت حفظ نمی شود و تنها تضمین مطلق اعمال دقیق منع گسترش سلاح های هسته ای است هنجارها برای همه ، در همه زمانها. و تحت هر شرایطی ، و مهمتر از همه ، بدون سو ab استفاده از این هنجارها یا سیاسی یا تبعیض آمیز بودن در اجرای آنها ، و همچنین بی طرفی و فعالیتهای حرفه ای نهادهای چندجانبه مربوطه.

تختروانچی افزود: بنابراین ، ما باید با سو advance استفاده از هنجارهای منع گسترش سلاح های هسته ای و نهادهای مرتبط برای پیشبرد اراده سیاسی چندین کشور مبارزه کنیم ، یکی از نمونه های آن پیش نویس تصمیم ارائه شده به کنفرانس طرفین کنوانسیون منع منع گسترش سلاح های شیمیایی در سوریه “.

او می گوید: ایران ، به عنوان یک قربانی استفاده از سلاح های شیمیایی ، بار دیگر استفاده از این سلاح ها توسط هر کسی را در هر مکانی ، تحت هر شرایطی ، با شدیدترین اصطلاحات محکوم می کند و به شدت مخالف تضعیف قدرت کنوانسیون منع منع استفاده از سلاح های شیمیایی است. سلاح های شیمیایی. و از طرف دیگر اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی ، اجرای متعادل ، کامل و بدون تبعیض کنوانسیون و حمایت از مقامات سازمان های مربوطه را می طلبد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا