تولید آنتی بیوتیک در هلال احمر ۵ برابر شد

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی هلال احمر از افزایش 5 برابری تولید آنتی بیوتیک و رکورددار شدن تولید دارو خبر داد.

به گزارش دکترنامه، دکتر علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به افزایش تولید شربت ایبوپروفن در شرکت های دارویی می گوید. تولید شربت ایبوپروفن نسبت به ماه های قبل 4 برابر شد و این حجم تولید برای جلوگیری از کمبود انجام شد.

وی افزود: این حجم تولید شربت ایبوپروفن رکورد تولید داخلی ایبوپروفن را شکسته است و بر این اساس در ماه جاری حدود 3 میلیون شربت ایبوپروفن تولید می شود.

عسگری ادامه داد: کپسول آزیترومایسین 250 و 500 از محصولات شرکت سههیلال است و تولید این محصول در ماه جاری 5 برابر رشد می کند و زمینه ساز تولید 5 برابری آنتی بیوتیک در هلال احمر می شود.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی خاطرنشان کرد: محدودیت هایی بر سر راه تولید وجود دارد که برخی از آن ها توسط شرکت بازرگانی ساهاکیش برطرف شده است اما همچنان مشکلاتی در تامین مواد اولیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ عسگری با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای تولید سایر داروهای مورد نیاز جامعه آغاز شده است، گفت: فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از دیگر داروهایی هستند که تولید آنها در دستور کار قرار دارد و با توجه به نیاز کشور، تولید آنها نیز به زودی آغاز می شود. .

لازم به ذکر است؛ روزانه 120 هزار دارو به صورت شربت و سالانه 300 میلیون قرص در شرکت داروسازی سهلال تولید می شود.

روزانه هزاران نفر از خدمات داروخانه هلال احمر بهره مند می شوند

علیرضا عسکری همچنین گفت: روزانه بیش از هزار نفر اعم از بیماران خاص، بیماران پیوندی، بیماران سرطانی، بیماران ام اس و… از خدمات داروخانه هلال احمر استفاده می کنند.

وی در توضیح این مطلب گفت: داروخانه های هلال احمر با تمام توان مشغول خدمت رسانی و تامین و توزیع داروهای مورد نیاز هموطنان بوده و در مهرماه امسال بالغ بر 33 هزار و 700 نسخه به داروخانه های هلال احمر ارجاع شده است. و خدمات دارویی به آنها ارائه شده است. همچنین در مدت مذکور نزدیک به 17000 نسخه شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح، بیمه دیه حافظ و بیمه روز، بیمه فیش های بانکی و تکمیلی و خدمات مربوطه ارائه شده است.

وی در ادامه از راه اندازی چهار سامانه کامل در داروخانه های مرکزی برای استقرار نمایندگان بیمه ای فروش داروهای غیر شخصی مورد نیاز جانبازان تحت پوشش بیمه های فوق خبر داد.

عسگری افزود: در داروخانه مرکز هلال احمر با استفاده از سیستم مکانیزه و ارائه داروهای خاص، بهره گیری از نیروی انسانی ماهر و پاسخگویی و تکریم مراجعین، تلاش می شود با وجود حجم بالای مراجعه کنندگان، زمان انتظار برای دریافت دارو به حداقل برسد. و بیماران در واحدهای تجهیزات پزشکی سوزن های بیوپسی، پورت سوزن، پورت های شیمی درمانی، پمپ های شیمی درمانی، برندهای مختلف محصولات استومی و فرآورده های مخصوص زخم و سوختگی، محصولات توانبخشی و انواع اقلام بهداشتی توزیع و در اختیار همکاران در داروخانه های تجهیزات پزشکی قرار می گیرد.

وی در پایان از افزایش باجه های تایید اینترنتی و راه اندازی باجه های تایید بیمه آتی در داروخانه پارس تهران خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا