سلامت و دانشکسب و کار ویژه

جراحی لیفت سانترال لب و نکات مهمی که در مورد آن نمی‌دانید!

یکی از اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین اجزای صورت که بر روی زیبایی تأثیر می‌گذارد لب‌ها هستند. امروزه با افزایش سن تغییرات متنوعی اعم از افتادگی لب‌ها، افزایش فاصله بین بینی و لب‌ها، کاهش زاویه بین آن‌ها در صورت بروز پیدا می‌کند. یکی از روش‌هایی که توسط متخصصین برای جوان‌سازی لب‌های بالایی انجام می‌شود لیفت مرکزی و یا لیفت سانترال لب ساست. این روش برخلاف دیگر روش‌ها مانند فیلر‌های لب ماندگاری بالایی دارد.

اهمیت مراجعه به بهترین جراح

در صورتی که شما نیز یکی از آن دسته افرادی هستید که از حجم و یا فرم لب‌های خود رضایت کافی را ندارید می‌توانید برای جوان‌سازی و تغییر آن به سراغ سانترال لب بروید. به این نکته توجه داشته باشید سانترال لب بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم لب بالایی متقاضی به دلایلی مختلفی اعم از افزایش سن کاهش پیدا کرده باشد. از دیگر دلایلی می‌توان کاهش حجم لب بالا فاصله بین لب و بینی بیشتر دیده می‌شود.  در آپارات میتوانید نمونه کارهای مختلف تمامی پزشک های مطرح را مشاهده نمایید.

سانترال لب چیست؟

یکی از عمل‌های زیبایی می‌توان به سانترال لب اشاره کرد. این عمل جراحی با هدف کاهش فاصله بین پایه بینی و مرز خط بالای لب صورت می‌گیرد. این فاصله با مرور زمان و افزایش سن بیشتر خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید امروزه در افراد جوان نیز دیده شده است که به علت مشکلات مادرزادی این فاصله را دارند.

انواع تکنیک‌های لیفت لب سانترال

امروزه این عمل جراحی زیبایی با تکنیک‌های متعددی صورت می‌گیرد. و با توجه به تشخیص بهترین دکتر سانترال لب می‌تواند متنوع باشند.

لیفت لب به روش مستقیم

همان طور که شما می‌توانید از نام این روش متوجه شوید، در این عمل جراحی برش به صورت مستقیم در انتهایی‌ترین لبه خارجی لب بالایی صورت می‌گیرد. بعد از این کار پوست بالایی لب کشیده می‌شود و بخش صورتی رنگ لب بیشتر خود را نشان می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید در اینروش برش ایجاد شده در حاشیه لب بالایی باقی خواهد ماند.

لیفت لب از زیر بینی

در تکنیک لیفت سانترال لب از زیر بینی برشی که جراح باید ایجاد کند دقیقاً در زیر بینی متقاضی ایجاد خواهد شد. بعد از این امر پوست بالا کشیده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این روش دارد می‌توان به این امر اشاره کرد که در این روش علاوه بر آن که پوست بالا کشیده می‌شود و قسمت صورتی رنگ لب‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد و لب حجیم‌تر دیده می‌شودف بلکه فاصله‌ای که بین لب و بینی وجود دارد نیز کاهش پیدا می‌کند و شکل طبیعی‌تری را به خود می‌گیرد.

لیفت لب به روش ایتالیایی

در این روش پزشک باید ۲ برش را ایجاد کند؛ این دو برش باید به صورت جداگانه و به شکل عمودی در پایه هر سوراخ بینی ایجاد شوند. با استفاده از این دو برش لب بالایی کشیده می‌شوند.

لیفت از گوشه‌های لب

سانترال لب در این روش به این صورت است که برش‌های لازمه در گوشه‌های لب ایجاد خواهد شد. سپس لب بالا کشیده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید در این روش متقاصی لب‌هایی با حالت خندان‌تر به دست خواهند آورد و حالت افتادگی که در گوشه لب‌ها وجود دارد رفع می‌شود.

هدف از انجام عمل لیفت سانترال لب

جراحی سانترال لب می‌تواند با اهداف متلفی توسط بهترین پزشک متخصص در این حوزه صورت گیرد. برخی از این اهداف می‌توان به جوان سازیف ضخیم‌سازی و یا ایجاد تغییر در نوع لبخند متقاضی اشاره کرد. به صورت خلاصه می‌توان این عمل جراحی را برای شما به این صورت معرفی کرد که پزشک در حین عمل یک قسمت کوچک از پوست بین لب و بینی را برداشت خواهد کرد.

این امر باعث می‌شود که لب به سمت بالا کشیده شود. این امر باعث می‌شود که لب متقاضی به صورت حجیم‌تر و زیباتر خود را نشان دهد. این روش در حقیقت یک روش دائمی و طبیعی است که بسیاری از افراد امروزه برای زیباتر کردن لب‌های خود به دنبال این روش ‌می‌روند.

چه کسانی داوطلب‌ ایده‌آل لیفت سانترال لب محسوب می‌شوند؟

امروزه برای بسیاری از افرادی که قصد دارند که به سراغ این عمل جراحی زیبایی بروند این سؤال به وجود آمده است که چه افرادی بهترین کاندید برای سانترال لب هستند؟ مناسب‌ترین داوطلبین برای لیفت لب، افرادی هستند که:

  • مایل به بهبود دادن شکل ظاهری لب‌های خود باشند.
  • لب بالای آن‌ها نازک، بدون شکل و آویزان باشد.
  • به طور طبیعی، لب‌های آن‌ها فاقد تقارن باشد.
  • لب‌های آن‌ها به طور مادرزادی، نازک باشد.
  • لب بالا با سایر بخش‌های صورت هارمونی نداشته باشد.

بهتر است در طول مشاوره اولیه‌ای که با پزشک خود دارید، در خصوص تمامی اهداف و خواسته‌هایی که در این راه دارید صحبت کنید.

مزایای لیفت سانترال لب

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم نتیجه‌ای که از عمل جراحی زیبایی برای متقاضی به وجود خواهد آورد بسیار ظریف خواهد بود. اما این روش مزیت‌های بسیاری را بر جای خواهد گذاشت. برخی از مزیت‌هایی که شما بلافاصله بعد از این عمل زیبایی مشاهده خواهید کرد عبارت‌اند از:

  • کوتاه شدن طول لب بین بینی و دهان
  • افزایش نمایش داده شدن دندان‌ها
  • افزایش جذابیت لب‌ها
  • کوتاه‌تر شدن طول بخش پایینی در میانه صورت
  • افزایش حجم بخش صورتی رنگ لب‌ها
  • بهبود چین و چروک‌های روی لب
  • بهبود شکل گوشه‌های لب‌ها
  • جوانسازی شدن لب‌ها و ناحیه پایین صورت
  • بهبود تعادل در چهره صورت در اطراف لب‌ها
  • کاهش نیاز به تزریق فیلر

عوارض سانترال لب

جراحی سانترال لب عمل خطرناکی به شمار نمی‌رود و جز روش‌های کم تهاجم قرار گرفته است. در خصوص عوارضی که در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد بهتر است بگوییم این عوارض موقتی می‌باشد و جای هیچ نگرانی نمی‌باشد. لازم به ذکز است در صورتی که متقاضی کلینیک مناسب و معتبری را انتخاب کند و در کنار آن نکاتی که پزشک در خصوص مراقبت‌های بد از جراحی را اعلام کرده است را به خوبی و با دقت انجام دهید، این عارضه‌ها به شدت کاهش خواهند داشت. برخی از شایع‌ترین عوارضی که این عمل زیبایی بر جای می‌گذارد عبارت‌اند از:

  • قرمزی در اطراف لب و ناحیه لیفت شده.
  • ایجاد ورم و پفی به مدت ۱ روز.
  • احساس اندکی درد
  • در صورت مراجعه به پزشک نامعتبر، احتمال بروز عفونت، اسکار و عدم تقارن در لب‌ها وجود دارد.

اقدامات قبل از جراحی لیفت سانترال لب

برخی از اصلی‌ترین اقداماتی که شما قبل از این جراحی زیبایی باید به خوبی رعایت کنید تا نتیجه دلخواه را از عمل جراحی به دست‌آورید به شرح زیر می‌باشد:

  • بهتر است ۶ ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خودداری کنید
  • پزشک بدون شک از شما درخواست خواهد کرد که در طول هفته‌ای که شما قرار است این عمل زیبایی را انجام دهید سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن بر روی بیهوشی تأثیرات نامطلوبی را به جای می‌گذارد.
  • ü     ۴۸ ساعت قبل از این عمل زیبایی از نوشیدن الکل خودداری کنید. این امر باعث ایجاد تداخل در فرایند بیهوشی خواهد شد.
  • ü     ۲ هفته قبل از سانترال لب، بهتر است از مصرف اسپرین و هر نوع رقیق‌کننده خوان جدا خودداری کنید

مراقبت‌های بعد از فرایند جراحی لیفت سانترال لب

مراقبت‌های بعد از جراحی سانترال لب که باید به آن‌ها دقت بسیاری شود به شرح زیر‌اند. بهتر است این مراقبت‌ها را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید تا بتوانید دوران نقاهت خود را کم کنید و نتیجه دلخواه را به دست‌آورید:

  • عمل جراحی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید ۲۴ ساعت بعد از فرایند عمل استراحت کافی داشته باشید
  • از انجام ورزش‌های سنگین و سیگار کشیدن تا چند هفته بعد از عمل خودداری کنید
  • از خوابیدن بر روی صورت و زیاد باز کردن دهان خود خودداری کنید
  • از مسواک‌های کوچک استفاده کنید و با دقت و ملایمت از آن استفاده کنید
  • شما باید لب‌های خود را مرطوب نگه دارید
  • برش‌های ایجاد شده بعد از عمل جراحی باید با توجه به گفته‌های دکتر مرطوب نگه دارید

ماندگاری سانترال لب چقدر است؟

در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یافتن روشی برای جذابیت و زیبایی لب‌های خود می‌باشید و نمی‌دانید در این راه از کدام یک از روش‌هایی که موجود می‌باشد استفاده کنید، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این روش دارد ماندگاری طولانی مدت آن می‌باشد. و تنها در اثر حوادث، سوانح و سا آسیب‌های جسمی ممکن است ظاهر لب‌های شما بعد از عمل جراحی دچار تغییر شوند. در صورتی که قصد دارید زیبایی و جذابیت لب‌های خود را ماندگار و همیشگی کنید و از هزینه‌های زیادی که در فواصل زمانی مختلف باید پرداخت کنید دوری کنید توصیه می‌شود که از روش سانترال استفاده کنید. ماندگاری که این روش دارد دائمی می‌باشد و از طرفی ظاهر کاملاً طبیعی را به لب‌های شما می‌بخشد.

آیا لیفت سانترال لب، جای اسکار را بر جای می‌گذارد؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه متقاضیان این عمل زیبایی دارند این سؤال است که آیا بعد از جراحی سانترال لب جای اسکار باقی خواهند ماند؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم که در برخی روش‌ها بله! هنگامی که پزشک برش‌های لازمه را بر روی پوست ایجاد می‌کند ممکن است جای زخم بر روی آن باقی بماند.

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما بهترین جراح را برای این امر انتخاب کنید که تجربه کافی را داشته باشد می‌توان به جرات گفت که جای اسکار به کمترین حد خود خواهد رسید. جراح با تجربه تکنیک‌هایی را برای بخیه زدن به کار می‌برد که بر جای ماندن جای زخم را به حداقل می‌رساند. به گونه‌ای که بعد از اتمام فرایند بهبودی عملاً هیچ جای زخمی بر جای نخواهند ماند.

آیا در عمل سانترال لب، بیهوشی واقعاً نیاز است؟

در صورتی که شما قصد دارید این عمل زیبایی را انجام دهید ممکن است این سؤال برای شما به وجود آورد که بیهوشی آیا واقعاً نیاز است؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم که این عمل با بی‌حسی موضعی به راحتی قابل اجراست و نیاز به بیهوشی ندارد. البته به این نکته توجه داشته باشید در برخی مواقع بیهوشی عمومی نیاز است که این امر با توجه به صلاح دید جراح پلاستیک انتخاب خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا