سلامت و دانش

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

بنابراین ، این موضوع جراحی چاقی را در اولویت قرار می دهد. به گفته وزارت بهداشت ، 29 میلیون نفر در ایران دارای اضافه وزن و چاقی هستند و اکثر آنها نیاز به توسل به جراحی چاقی دارند. در حال حاضر ، این آمار روز به روز در حال افزایش است ، بنابراین افراد موظف هستند با مراجعه به جراح چاقی دکتر ، تناسب اندام خود را حفظ کنند. سلیمی. برای اینکه بدانید جراحی چاقی چیست ، ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در صورت نیاز به استفاده از آن با دانش کافی از آن استفاده کنید.

مطالب شامل:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. هدف از جراحی چاقی چیست؟
  3. انواع جراحی چاقی چیست؟
  4. برخی از حقایق در مورد جراحی چاقی چیست؟
  5. آخرین کلمه

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

جراحی چاقی چیست؟

برخی ممکن است از جراحی چاقی به عنوان جراحی کاهش وزن یاد کنند. انجام این جراحی باعث تغییراتی در سیستم گوارش انسان می شود و این تغییرات منجر به کاهش وزن و لاغری می شود. به طور کلی ، جراحی چاقی عملکردی در زندگی افراد دارد که تعداد کالری مصرفی در طول روز را محدود کرده و غذای کمتری را در طول روز جذب می کند. در برخی موارد ، شاخص توده بدنی فرد تعیین می کند که نمی تواند از رژیم ها و تمرینات مختلف استفاده کند و از طریق آنها ، فرد وزن کم نمی کند. به همین دلیل آنها موظف به استفاده از جراحی چاقی هستند. زیرا اضافه وزن باعث شکل گیری بیماری های مختلفی می شود که می تواند سلامت عمومی را به خطر بیندازد. گزینه ایده آل که می تواند کاهش وزن قابل توجه و برگشت ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد ، جراحی چاقی است. به همین دلیل ، این موضوع به عنوان یک مسئله مهم در جامعه ما شناخته شده است.

هدف از جراحی چاقی چیست؟

مهمترین دلیل استفاده افراد از جراحی چاقی بهبود کیفیت زندگی آنها است. علاوه بر این ، استفاده از جراحی چاقی می تواند سلامت جسمی و روحی را برای افراد به همراه داشته باشد و به طرز شگفت انگیزی خلق و خوی افراد را به دلیل تناسب اندام بهبود بخشد. در این حالت اعتماد به نفس از دست رفته دوباره به دست می آید. جدا از این ، جراحی چاقی را می توان در روند بیماری های خطرناک چاقی م effectiveثر دانست و سلامت افراد را تضمین می کند و افراد را در برابر بیماری هایی مانند موارد زیر محافظت می کند.

  • بیماری قلبی
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع 2
  • فوت کردن، دمیدن
  • رفلکس معده
  • فشار خون بالا

جراحی چاقی اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد نتواند با استفاده از استراتژی های طبیعی مانند ورزش و تحرک کافی و سبک غذایی مناسب به بدن ایده آل خود برسد.

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

انواع جراحی چاقی چیست؟

روشهای شناخته شده زیادی برای جراحی چاقی وجود دارد که مهمترین آنها استفاده از جراحی لاپاراسکوپی است. این نوع جراحی برخلاف جراحی باز می تواند بخیه ها را از جراحی خارج کرده و زمان بهبود بیماری جراحی را تا حد زیادی کاهش دهد. بنابراین ، اکثر جراحان از این روش برای جراحی لاغری استفاده می کنند. شایع ترین جراحی های لاغری شامل بای پس معده ، اسلیو معده ، بند معده قابل تنظیم و بای پس دوازدهه است. هر یک از این استراتژی های جراحی چاقی دارای مزایا و معایبی است که می خواهیم در ادامه بیشتر توضیح دهیم.

بازوی شکم

یکی از بهترین جراحی هایی که طرفداران زیادی دارد ، جراحی آستین معده مهدی سلیمی است. برای این کار باید بیشتر معده فرد را خارج کنید و این محلول باعث می شود فرد در طول روز کمتر غذا بخورد و سریعتر احساس سیری کند. از آنجا که معده هورمون های گرسنگی تولید می کند ، بازوی معده قسمت هایی از معده را که قادر به تولید هورمون های گرسنگی هستند ، خارج می کند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. با گذشت زمان ، بیماری های مربوط به چاقی نیز با این جراحی از بین می روند.

بای پس معده

یکی از استانداردترین جراحی های کاهش وزن در جهان بای پس معده است. برای انجام این کار ، قسمت کوچکی از معده باید به روده باریک متصل شود تا وقتی فردی غذا می خورد ، غذا به طور مستقیم به قسمت کوچک معده برسد و فرد بلافاصله احساس سیری کند. برای انجام این جراحی چاقی ، باید دستورالعمل های پزشک را به درستی رعایت کنید تا از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی جلوگیری کنید. دلایل قانع کننده متعددی برای کاهش وزن بعد از عمل بای پس معده وجود دارد که مهمترین آنها کاهش مصرف غذا است و دلیل دوم این است که غذای کمتری به دلیل دستکاری روده جذب می شود.

برخی از حقایق در مورد جراحی چاقی چیست؟

حال ، بدانید که جراحی چاقی چیست. حال ، اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید تا در مورد جراحی چاقی با دید واضح تری تصمیم گیری کنید.

  • چاقی فقط یک مشکل آشکار نیست. بلکه عامل اصلی آن بیماری متابولیک است و به دنبال کاهش متابولیسم بدن است. این فرد با کاهش میزان غذای مصرفی ، کاهش وزن را تجربه نخواهد کرد.
  • خنثی سازی تغییرات متابولیک به دلیل جراحی چاقی رخ می دهد. بنابراین ، بعد از جراحی چاقی ، بلافاصله یک وعده غذایی کامل سرو می شود.
  • خطرات جراحی چاقی همانند جراحی کیسه صفرا است و عوارض جانبی چاقی بر بدن بسیار بیشتر از جراحی است.
  • جراحی چاقی یک تجربه احساسی است ، برای افزایش اعتماد به نفس در این زمینه ، به حمایت پزشک نیاز دارید.

جراحی چاقی می تواند فشار خون بالا ، درد مفاصل و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

  • اگر چاقی سلامت عمومی را به خطر بیندازد ، بیمه می تواند هزینه های جراحی چاقی را تامین کند.
  • از آنجا که لاپاراسکوپی در جراحی چاقی استفاده می شود ، بخیه ها روی بدن باقی نمی مانند و دوره بهبودی بسیار کوتاه خواهد بود. پس از 2 هفته استراحت ، فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.
  • پس از 2 ماه ، معده به شیوه جدید زندگی عادت می کند و با گذشت زمان ، بدن فرد ایده آل می شود.
  • میزان موفقیت جراحی چاقی در 5 سال گذشته 85٪ شناخته شده است و از این طریق ، توانسته است به افراد در دستیابی به آمادگی مطلوب کمک کند.

آخرین کلمه

با ارائه این اطلاعات می فهمید که جراحی چاقی چیست و به مزایای مهم آن پی می برید. با این اوصاف ، اگر کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با مشورت با وی ، راه حل مناسبی برای جراحی چاقی برای شما انجام شود و بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. اهداف اندام مورد نظر این مهم است که بدانید اگر از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم علاوه بر جراحی چاقی استفاده کنید ، روند کاهش وزن شما سریعتر انجام می شود و ممکن است کاهش وزن را تجربه کنید.

* گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا