عمومی

جهان مبهوت سرعت شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی است/ احیای نظریه توطئه بیولوژیک

به گزارش گروه بین الملل آنا ، عبدالباری عطوان در گزارشی نوشت: “پس از آنكه خبر واكسن Corona در حال تولید و توزیع بود ، موجی از امید و بازگشت به زندگی عادی در بین بیش از 7 میلیارد نفر در سراسر جهان ایجاد شد.” موجی از خوش بینی نسبت به آینده وجود دارد.

بر اساس این گزارش ، طولی نمی کشد که اخبار بد واکسن با اخبار ناخوشایند انگلیس جایگزین می شود ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس خبری گفت که یک نوع ویروس کرونا کشف شده است که کشنده تر است و با سرعت بیشتری گسترش می یابد. وی با اعلام این خبر ، از افزایش محدودیت ها در این کشور به ویژه در لندن خبر داد و تأکید کرد که قوانین منع تردد در این کشور در حال اجرا است.

بوریس جانسون

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس

این تحلیلگر عرب زبان نوشت: “خطرناکترین موضوع اطلاعاتی است که در مورد ویروس جهش یافته منتشر می شود و اطلاعات دقیق بسیار کمی مستند که باعث وحشت ، نگرانی و تئوری های توطئه شود”. این فضاسازی ها بیشتر در فضای مجازی شکل می گیرد و سریعتر از انتشار ویروس جهش یافته گسترش می یابد. بیشتر یقین ها و شایعات پیرامون محورهای زیر است:

– همانطور که نخست وزیر انگلیس گفت ، ویروس از کنترل خارج است و اطلاعات در مورد آن ناقص است و دوره نهایی آن قابل ارزیابی نیست.

این تئوری وجود دارد که واکسن جدید از محافظت کافی در برابر ویروس محافظت نمی کند ، اگرچه شرکت آلمانی Pfizer که موثرترین واکسن جهان را تا به امروز یافته است ادعا می کند که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد

واکسن کرونا

اعتقاد بر این است که ویروس ها در آزمایشگاه های بیولوژیکی تولید می شوند و مانند سایر ویروس ها غیرطبیعی هستند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند و در برخی موارد تا یک سال یا حتی یک عمر ادامه می یابند.

– بیل گیتس ، رئیس مایکروسافت ، متهم به عضویت در یک گروه مرموز بین المللی که جهان را از یک اتاق سیاه بسته کنترل می کند ، چندین هفته پیش در مورد ظهور ویروس جدیدی که ممکن است متفاوت و خطرناک تر از ویروس کرونا باشد ، هشدار داد. گذشته یعنی طبق گفته کسانی که فرضیه توطئه را باور داشتند ، او اطلاعات قبلی را به دلیل عضویت در این جامعه مخفی داشته است.


بیشتر بخوانید:

تاج جهش یافته انگلیس به عمان می رسد


این فرضیه این است که هدف از تولید واکسن کاشت تراشه های الکترونیکی در زیر پوست افراد مختلف آلوده برای کنترل شخصیت برای کنترل خدمات جاسوسی است. گفته می شود که گسترش سریع ویروس باعث تسریع در عفونت شخصیت و دستیابی به اهداف آن می شود.

کالوم سمپل ، استاد دانشگاه لیورپول ، در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی گفت: “ویروس جهش یافته به همه گونه های دیگر حمله خواهد کرد.” از نظر علمی ، این به معنای سردرگمی و عدم اطمینان در مورد بهبودی برای ماه های آینده است ، زیرا ممکن است واکسن های جدیدی مورد نیاز باشد و باید آزمایش و سپس تولید شوند ، که بسیار بیشتر طول خواهد کشید.

در پایان این گزارش آمده است: “افرادی كه در انگلیس زندگی می كنند از ناتوانی دولت جانسون در كنترل و ترغیب شهروندان و مردم خود در جهان می ترسند و امواج ناامیدی و ناامیدی وجود دارد.” آخرین خبر این است که بسیاری از کشورهای جهان بلافاصله مرزهای خود را می بندند تا از اشتباه موج اول شیوع کرونا که عواقب فاجعه بار دارد جلوگیری کنند.

عطوان گفت: “جهان با بازگشت موج جدی شیوع ویروس کرونا از چین روبرو است ، پدیده ای که مقامات چینی در ووهان گزارش دادند و به رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد.” و دیگر دولتهای غربی مورد تمسخر قرار می گیرند.

انتهای پیام / 4033 / ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا