حالت تهوع و ۶ درمان طبیعی برای آن

رایگان:

حالت تهوع احساس ناراحتی و سوزش قلب است که اغلب با نیاز به استفراغ همراه است. علائم تهوع شامل تعریق ، تولید بیش از حد بزاق دهان ، خستگی و از بین رفتن اشتها است.

به گفته اینسایدر ، در شرایطی که غالباً با ریفلاکس اسید و پرخوری همراه است ، حالت تهوع در دوران بارداری ، به دلیل بیماری مسافرتی ، یا عوارض جانبی ناشی از اختلالات و سایر بیماریهای شایع ایجاد می شود.

حالت تهوع و 6 درمان طبیعی برای او

داروهای ضد تهوع بسیاری وجود دارد که می توانند به رفع تهوع شدید یا مداوم کمک کنند. اما اگر حالت تهوع شما خفیف یا گاه به گاه است ، برخی از داروهای خانگی مؤثر وجود دارد که می توانند به روش طبیعی آن را کاهش دهند.

از زنجبیل استفاده کنید

به گفته دانیل دیوین ، متخصص داخلی ، زنجبیل یک درمان موثر برای حالت تهوع است. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که باعث هضم غذا می شود و مواد تشکیل دهنده آن به سرعت بخشیدن به حرکت محتویات معده به روده کوچک کمک می کند و این می تواند علائم تهوع را کاهش دهد.

یک مطالعه شش مطالعه ای در سال 2014 که در ژورنال هیئت پزشکی خانواده آمریکا منتشر شده است نشان داد که مصرف حدود یک گرم زنجبیل در روز حداقل به مدت 5 روز علائم تهوع و استفراغ را در اوایل بارداری تسکین می دهد. کاهش تحقیقات همچنین نشان می دهد که زنجبیل می تواند به غلبه بر علائم تهوع و استفراغ در بیماران تحت شیمی درمانی کمک کند.

زنجبیل را می توان به عنوان مکمل مصرف کرد. همچنین می توانید برش های زنجبیل تازه به چای اضافه کنید یا از گیاهان به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده کنید.

از نعناع استفاده کنید

نعناع به عنوان یک روش درمانی سنتی برای تهوع شناخته شده است ، اگرچه شواهد علمی از اثربخشی آن به اندازه زنجبیل قوی نیست. با این حال ، بسیاری از مردم ماهیت آرامش بخش خود را نشان می دهند.

منتول ماده اصلی موجود در نعناع بیابانی است که می تواند به آرام کردن معده کمک کند و به همین دلیل می تواند گرفتگی و حالت تهوع را برطرف کند.

یک مطالعه در سال 2014 که در مجله Perianesthesia Nursing منتشر شد ، نشان داد که عطر نعناع بیابانی می تواند حالت تهوع را تسکین دهد ، اما برای نتیجه گیری قطعی باید تحقیقات بیشتری لازم باشد.

با این حال ، اگر حالت تهوع و استفراغ را با هم تجربه کردید ، نعناع ممکن است خیلی مؤثر نباشد زیرا در درجه اول برای تهوع به جای استفراغ استفاده می شود.

اگر می خواهید از نعناع استفاده کنید ، می توانید آن را به عنوان چای مصرف کنید یا از روغن اسانس نعناع برای آروماتراپی استفاده کنید. می توانید دو یا سه قطره از این روغن را به یک روغن اساسی که حاوی آب است اضافه کنید.

وعده های غذایی کوچکتر و ساده تری بخورید

زیاد خوردن می تواند باعث حالت تهوع شود. هنگام پرخوری ، معده شما گسترش می یابد که می تواند باعث نفخ ، سوزش قلب و تحریک بیش از حد دستگاه گوارش شود ، همه این موارد می تواند باعث حالت تهوع شود.

خوردن وعده های غذایی کوچکتر با فرکانس بیشتر و خوردن غذاهای ساده که طعم قوی ندارند می تواند به کاهش حالت تهوع کمک کند. غذاهای ساده هضم آسان هستند و می توانند به تسکین شرایط معده کمک کنند.

غذاهای ساده ای که می توانند به رفع تهوع کمک کنند عبارتند از:

– نان سفید یا نان تست

– مرغ ساده

– برنج

– سس سیب

– سوپ

– موز

– کراکر نمک

اگر حالت تهوع دارید ، باید از غذاهای تند و نوشیدنی های ترش مانند نوشابه ، آب میوه یا الکل پرهیز کنید زیرا می توانند علائم تهوع را بدتر کنند. همچنین هنگام تهوع می توانید رژیم غذایی خود را که شامل موز ، برنج ، سس سیب و نان تست است ، در نظر بگیرید.

تأمین آب مورد نیاز بدن است

هنگامی که حالت تهوع دارید ، خوردن یا نوشیدن مایعات دشوار است ، اما کمبود آب بدن می تواند حالت تهوع را بدتر کند.

هنگامی که حالت تهوع در اثر گرما یا رطوبت شدید ایجاد می شود ، گرفتن آب مورد نیاز بدن شما از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حقیقت ، حالت تهوع و استفراغ علائم اصلی فرسودگی و گرمازدگی است.

گرمای بیش از حد رگهای خونی را هنگامی که بدن سعی در کاهش درجه حرارت خود دارد ، تضعیف می کند و این تغییر فشار خون می تواند خود را به صورت تهوع یا استفراغ جلوه دهد. اما مصرف مقدار زیادی آب و مرطوب نگه داشتن بدن به بدن کمک می کند تا خنک شود و دمای آن به حالت عادی برگردد.

اگر نوشیدن آب هنگام حالت تهوع برای شما دشوار است ، می توانید در طول روز کمی آب بنوشید یا نوشیدنی تسکین دهنده مانند چای نعناع گرم در نظر بگیرید.

مستقیم بنشینید یا در یک موقعیت راحت دراز بکشید

ممکن است در بیمار بودن وسوسه شوید که دراز بکشید ، اما این بهترین انتخاب نیست. دراز کشیدن در هنگام تهوع می تواند باعث استفراغ شود.

مهم است که از وزن زمین به نفع خود استفاده کنید و سر شما روی شکم شما باشد.

هنگام نشستن مستقیم ، نیروی جاذبه به نگه داشتن روده شما کمک می کند. نشستن با پشت خود به طور مستقیم یا دراز کشیدن با سر خود بر روی یک یا دو بالش بهترین گزینه برای تسکین حالت تهوع است.

استفاده از طب سوزنی

طب سوزنی یک روش پزشکی جایگزین است که فشار بر قسمتهای خاصی از بدن که به عنوان نصف النهار شناخته می شوند ، فشار می آورد. تأکید بر فشار بر روی این مناطق برای فعال کردن مکانیسم خوددرمانی پیام بدن را ارسال می کند که می تواند به تسکین درد یا حالت تهوع کمک کند.

یک مطالعه بیش از 40 کارآزمایی در سال 2006 که در مجله Autonomous Neuroscience منتشر شده است ، نشان داد که طب سوزنی می تواند برخی از علائم تهوع را کاهش دهد.

یکی از نقاط اصلی فشار برای حالت تهوع به نام Pericardium 6 یا Neiguan در نزدیکی مچ قرار دارد. تصور می شود این نقطه فشار باعث تسکین حالت تهوع می شود زیرا نصف النهار از دست به سینه و شکم فوقانی در نزدیکی معده منتقل می شود.

نقطه پریکارد 6 در حدود سه انگشت از مچ دست است.

می توانید با انگشت شست دست مقابل خود به آرامی این نکته را فشار دهید.

به مدت دو تا سه دقیقه فشار خود را اعمال کنید و حرکات دایره ای کوچکی را با شست خود انجام دهید. بیش از حد فشار وارد نکنید تا درد شدید ایجاد شود ، اما باید احساس درد مبهم و خفیف کنید.

این کار را روی مچ دست دیگر تکرار کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر تهوع با استفراغ ، درد قفسه سینه ، مدفوع تیره یا استفراغ تیره همراه است ، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر حالت تهوع بیش از چند روز ادامه یابد یا علائم به سرعت بدتر شوند ، می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد و باید به پزشک مراجعه کنید.

به عنوان مثال ، شرایطی مانند پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) ، انسداد روده یا حتی حمله قلبی می تواند باعث حالت تهوع شود و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

همچنین برخی از افراد به دلیل شرایط خاص از جمله موارد زیر مستعد تهوع هستند.

بارداری تهوع اغلب در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش سطح هورمون پروژسترون اتفاق می افتد ، که می تواند بر هضم غذا اثر بگذارد و حالت تهوع و استفراغ را افزایش دهد.

سابقه طولانی دیابت. این می تواند با گاستروپارز همراه باشد ، وضعیتی که تخلیه معده در آن دشوار است و می تواند باعث حالت تهوع مداوم شود.

بیماری اسید معده به مری برمی گردد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به طور مکرر بالا رود و وارد مری شود. علائم شایع شامل سوزش سر دل ، حالت تهوع و استفراغ است.