خطر ابتلا زنان دیابتی به بیماری قلبی ۱۰ برابر بیشتر است

دکترنامه / خراسان رضوی محققان دریافتند که دیابت به شدت با بیماری ویروس کرونا قلب در زنان ارتباط دارد.

طبق Medical Express ، نتایج نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در بیماران جوان ثابت یا کمی افزایش می یابد و مرگ مربوط به بیماری قلبی در افراد مسن کاهش یافته است.

برای درک آنچه جوانان را در معرض خطر بیشتری برای بیماری عروق ویروس کرونا قلب قرار می دهد ، محققان در بیمارستان های زنان و بریگام در بوستون ، ماساچوست و کلینیک مایو در ایالات متحده بیش از 50 عامل خطر را در 28،024 زن بررسی کردند. آنها سلامت زنانی را که در دهه ها شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

لازم به ذکر است که زنان زیر 55 سال مبتلا به دیابت نوع 2 10 برابر بیشتر در معرض بیماری عروق ویروس کرونا قلب در دو دهه آینده با لیپوپروتئین مقاوم به انسولین (LPIR) به عنوان یک نشانگر زیست پیش بینی قوی هستند.

دکتر گفت: “ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چرا جوانان از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.” سامیا مورا از دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده.

وی افزود: وقتی جوانی از بیماری قلبی عروقی رنج می برد بر کیفیت زندگی ، بهره وری و اشتراک در جامعه تأثیر می گذارد.

ساجر دوگانی ، محقق ارشد در کلینیک مایو در ایالات متحده گفت: “پیشگیری بهتر از درمان است و بسیاری از عوامل خطر برای بیماری های قلبی قابل پیشگیری هستند.” این مطالعه نشان می دهد که سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی به ویژه زنان جوان تأثیر می گذارد.

محققان حدود 50 نشانگر زیستی مرتبط با سلامت قلب را بررسی کردند. معیارهایی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، کلسترول (یا کلسترول بد) و هموگلوبین (A1C) – معیاری برای میزان قند خون – ارتباط کمتری با شروع CHD در زنان زیر 55 سال نسبت به LPIR دارد ، که اندازه گیری مقاومت بیشتری به انسولین دارد. جدید.

LPIR از تركیب وزنی 6 واحد لیپوپروتئین استفاده می كند و توسط تستهای آزمایشگاهی ویژه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

کلسترول LDL فقط با 40٪ افزایش خطر بیماری ویروس کرونا قلب در زنان زیر 55 سال همراه بود ، در حالی که LPIR 6 برابر (600٪) افزایش یافت.

مورا می گوید: در زنان سالم مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک از دلایل اصلی بیماری عروق ویروس کرونا زودرس است.

وی گفت: زنان زیر 55 سال که چاق هستند چهار برابر بیشتر در معرض عروق ویروس کرونا قرار دارند ، همچنین زنان در همان گروه سنی که سیگار می کشند یا فشار خون بالا دارند.

عدم تحرک و سابقه خانوادگی نیز از عوامل موثر در این امر است.

محققان معتقدند که این مطالعه از نظر تعمیم پذیری محدود است ، زیرا فراتر از تمرکز بر روی زنان است و بیش از 95٪ از شرکت کنندگان سفید پوست بودند.

مورا افزود ، نتایج این مطالعه می تواند در گروه های قومی و نژادی که شیوع سندرم متابولیت ، مقاومت به انسولین و دیابت بیشتر است ، قابل توجه باشد.

“دیابت اغلب می تواند پیشگیری شود ، اما این یک مشکل گسترده در سیستم است و ما برای حل آن نیاز به تحقیقات بیشتری داریم که می تواند شامل استراتژی های سبک زندگی نوآورانه مانند تلاش های جامعه ، تلاش های بیشتر برای بهداشت عمومی و روش های بهتر برای هدف قرار دادن مسیرها باشد. پزشکی “. رویکردهای جدید متابولیکی یا جراحی.

با شیوع دیابت ، عوامل خطر مرتبط با آن به طرز چشمگیری افزایش می یابد و زنان بیش از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد و محققان بر لزوم مداخلات موثر تأکید می کنند.

محققان گفتند: “ما به راهكارهاي جديدي براي بهبود نتايج در جوانان و كنترل خطر ديابت نياز داريم ، زيرا تازه شاهد بيماري همه گيري هستيم.”

یافته ها در JAMA Cardiology منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا